אופטימיזציה לאתר

אחר מהשירותים שאני מספק הוא דו"ח אופטימיזציה לאתר.

למה צריך דו"ח אופטימיזציה לאתר?

אתר שמקודם חזק על ידי קידום אתרים אורגני יביא עוד גולשים ועוד לקוחות.

אופטימיזציה עושים ב2 מקרים:

1.כשיש אתר מושקע עם תכנים ועדיין בלי מספיק גולשים. משפרים את כל מה שאפשר ולפעמים השיפור הזה מספיק כדי להקפיץ את האתר

2.במקרה שמשלמים לחברת קידום אתרים על קידום אתר אבל אין תוצאות ורוצים לדעת האם נעשית עבודה טובה.

מחיר דו"ח אופטימיזציה לאתר תדמית הוא 700 שקלים + מע"מ

מחיר דו"ח אופטימיזציה לאתר שכולל חנות הוא 1000 שקלים + מע"מ

 

הבדיקה מתבצעת עם הכלים הכי טובים שיש ובינהם תוכנת ahref וגם screaming frog.

בדיקות שנעשות עם תוכנת screaming frog

1.האם בכל דף יש כותרת title וכותרת meta description יחודיות לדף? אם לא אז רשימה של דפים שצריך לשנות בהם את זה

2.האם יש דפים עם כותרות title וכותרות meta description קצרות מידיי או ארוכות מידי?

3.האם בכל הדפים יש פרוטוקול אבטחה מלא?

4.קישורים שבורים בתוך האתר

5.קישורים עם הפניות בתוך האתר שאפשר לעדכן

6.קישורים שבורים מהאתר החוצה

7.רשימת דפים עם תוכן דל ודרך הטיפול בהם

8.רשימה של תמונות גדולות שמכבידות על האתר

9.האם הירככית האתר נכונה? אם יש מקומות שצריך כמה הקלקות להגיע אליהם אז צריך לתקן את זה

בדיקות שנעשות עם google search console

לאתר חייב להיות מחובר הכלי google search console כדי לראות אם יש בו בעיות שגוגל מדווח עליהם.

בדיקות שנעשות איתו:

1.האם יש דפים שלא נסרקו ואם כן רשימה שלהם והצעה לתיקון

2.האם יש סרטונים שלא נסרקו

3.האם נסרקו לאתר קבצי sitemap

4.האם איכות הדפים טובה על פי גוגל

5.האם קובץ robots.txt נסרק לאתר

בדיקות שנעשות עם תוכנת ahref

1.האם יש לאתר קישורי ספאם? אם כן אז הפקת רשימה שלהם

2.מהו פרופיל הקישורים לפי מילות עוגן? לפי זה אפשר לדעת איזה ביטויים לחזק ובאיזה דפים

3.מאיפה יש למתחרים החזקים קישורים ולאתר אין

4.מילות מפתח שהמתחרים מקודמים עליהם והאתר לא

5.איזה קישורים טובים ירדו מהאתר

6.האם יש דפים שלא נסרקו

בדיקות גלישה באתר

1.גלישה באתר דרך המחשב וגם בטלפון נייד ובדיקה שהתפריטים נפתחים, ולחיצה עליהם מוביל הלאה

2.בדיקה שיש תפריטים ואפשרות לחזור אחורה מכל דף מאמר, דף מוצר ודפים אחרים באתר

3.באתרים עם הרשמה אז בדיקה שההרשמה עוברת בצורה חלקה

4.באתרים עם סיסמא, בדיקה שהסיסמא חזקה והשחזור סיסמא עובד

5.באתרים שהם חנות עושים בדיקה שתהליך הקניה תקין 

בדיקות תוכן באתר

1.האם התכנים רלבנטים למה שהגולשים התכוונו לחפש? התוכן בכל דף צריך להיות מסודר וברור ומחולק לכותרות, הוא צריך לתת מענה לשאילתות של הגולשים ולהיות תואם בכותרות title ובכותרות meta description שניתנו לגוגל

2.בדיקת תוכן כפול על ידי תוכנת https://www.copyscape.com/ . הבדיקה מדגמית על כמה דפים באתר

3.בדיקת צפיפות מילים בתוכן על ידי שימוש בכלי Seoquake. הבדיקה תעשה מדגמית בכמה דפים ויבדק אם אין מילות מפתח שמופיעות יותר מידיי פעמים

4.האם התוכן קריא וברור? תוכן שנכתב על ידי כלי ai עלול להיות לא ברור

5.האם יש בתוכן שילוב של מילים נרדפות וביטויים נרדפים? שילוב כזה יכול לדרג את הדף ואת האתר על עוד ביטויים

6.האם יש בתוכן קישורים לאתרים אחרים שמסבירים? למשל קישור לויקיפדיה או אתרים חזקים אחרים יכול לעזור להסבר על נושאים מסוימים

7.האם יש על המאמרים תאריך עם הזמן שבו הם נכתבו וגם שם של הכותב

בדיקת מהירות אתר

אתר חייב לעלות במהירות כי אחרת מבחינת גוגל יש חווית שימוש לא טובה והדירוג שלו יורד.

בדיקת המהירות מתבצעת עם הכלים:

https://gtmetrix.com/

https://pagespeed.web.dev/

הבדיקה צריכה להיות לנייח ולנייד.

בדיקות נוספות לאתר

1.בדיקת site: לכתובת האתר. האם כמות הדפים הנסרקים סבירה? אם יש הרבה מידי דפים שנסרקו זה עלול להפריע לקידום האתר ואז יתכן שיש הגדרות לא נכונות באתר או אפילו פריצה אליו

2.האם יש לאתר תוסף נגישות?

3.האם יש הצהרת נגישות לאתר והצהרת נגישות פיזית

4.האם טפסי יצירת הקשר באתר תקינים והודעה דרכם מגיעה ליעד

5.בדיקה של דרכי תקשורת אחרות כמו לחיצה על כפתורי חיוג, כפתור ווטסאפ וכפתורי צ'אט

6.האם מותקנים באתר קודים לכלים חיצוניים כמו פייסבוק ללא tag manager? אם כן אז ההמלצה היא היא להתקין google tag manager ואת הקודים להתקין תחתיו

7.האם יש לאתר favicon (זה האייקון שרואים בלשונית של הדפדפן)

8.בדיקת עמוד 404. מכניסים בכוונה כתובת URL לא קיימת ורואים האם מגיעים לדף 404 מעוצב עם הודעת שגיאה ואפשרות להגיע ממנו למקומות אחרים באתר

9.האם יש דרכי תקשורת לבעלי האתר שכוללות מספר טלפון לחיץ+ טופס יצירת קשר? אופציונלי להוסיף גם whatsapp וצ'ט

10.במקרה של אתר לעסק פיזי, בדיקה שיש בתחתית האתר קישור לחיץ לwaze

תוכן עניינים

רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

מה זה SEO

בהרבה מקרים ממליצים לבעלי אתרים "לעשות SEO". כדאי לדעת מה זה ולמי זה טוב. הסבר על המושג SEO SEO זה ראשי תיבות של Search Engine

בניית אתר לעורך דין

למה עורך דין צריך אתר? בין אם מדובר בעורך דין בודד מתחיל בתחום ובין אם מדובר במשרד עורכי דין ענק שיש בו שותפים או שכירים,

הסבר על לידים לעסקים והטיפול בהם

אתרי אינטרנט רבים מוקמים לצרכים תדמיתיים של העסק ומתן מידע. הרבה אתרים מוקמים לצורך הבאת לידים לבעלי האתר והפיכה שלהם לכסף. יש כמה סוגים של