מה זה SEO

בהרבה מקרים ממליצים לבעלי אתרים “לעשות SEO”.

כדאי לדעת מה זה ולמי זה טוב.

הסבר על המושג SEO

SEO זה ראשי תיבות של Search Engine Optimization  שזה אומר אופטימיזציה למנועי חיפוש.

האופטימיזציה היא למעשה שיפור האתר כדי שיעלה יותר גבוה במנועי החיפוש כמו גוגל , בינג ואחרים בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה לאתר כוללת את שיפור מבנה האתר, התוכן בדפים, הכותרות ועוד דברים.

כך מנועי החיפוש יודעים לקרוא את האתר יותר טוב ונותנים לו ערך יותר גבוה.

ברוב המקרים קוראים לתהליך SEO “קידום אתרים אורגני בגוגל” או בקיצור “קידום אתרים”.

איזה אתרים צריכים לעשות SEO

SEO נדרש לאתרים שצריכים להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל.

הרעיון הוא להביא לידים לעסקים מגולשים שחיפשו את האתר בגוגל והגיעו אליו דרך תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל שבהן הוא היה למעלה.

זה יכול להיות אתרי תדמית כמו אתרים של עורכי דין או של רופאים, אתרים שהם חנויות אינטרנטיות וגם אתרים שהם אפיליאציה (אתרים שמציעים מוצר או שירות שנקנה מאתרים אחרים).

אתרים שלא צריכים קידום SEO הם אתרים שאין להם תחרות כמו למשל אתר של ועד עובדים של בית חולים וכל אתר אחר שהוא יחודי בתחומו.

האם יש בעיה אתית או אחרת בביצוע SEO?

SEO הוא שיפור של האתר כדי להגיע למעלה יותר בגוגל.

הדבר דומה לקבוצת ספורט שמתאמנת חזק יותר ומשתפרת איפה שאפשר כדי להצליח להגיע למעלה.

כל האתרים הגדולים עושים את זה כדי להיות ראשונים.

אפילו גוגל עצמה שכרה חברת SEO כדי לקדם מוצרים של עצמה (מלבד מנוע חיפוש יש לה הרבה מוצרים שיש תחרות עליהם במנוע החיפוש כמו מייל עסקי, אחסון ועוד).

אז מה זה אומר בפועל ביצוע SEO לאתר

ביצוע SEO הוא בכמה רבדים:

1.ביצוע מחקר מילים כדי לגלות איזה מילים וביטויים כדאי לקדם למעלה בגוגל. ביטויים לא רלבנטיים או כאלה שלא מחפשים לא יועילו לבעלי האתר ואין טעם לקדם אותם.

2.הכנסת תוכן לכל דף באתר בהתאם לביטוי שרוצים לקדם על אותו הדף. התוכן צריך להיות טקסט מלווה בתמונות וסרטונים שמכיל את הביטוי בהתאם למחקר מילות המפתח שבוצע.

מאמרים בתוכן צריכים להיות חתומים על ידי מי שכתב אותם ועם תאריך

3.שיפור הכותרות בתכני האתר כך שתהיה הירככיה הגיונית וסדר של הכותרות לפי גודל (מכונה בשפה המקצועית H1, H2 ,H3)

4.מתן תיאור מתאים לגוגל לכל אחד מדפי האתר

5.מתן תיאור ALT לכל תמונה בגוגל

6.ביצוע קישורים פנימיים בתוך האתר כדי לחזק דפים מסוימים או מוצרים מסוימים

7.עדכון תמידי של האתר

איך צריך להיות מבנה האתר לצורך ביצוע SEO לאתר

יש כמה דברים שאתר צריך על מנת לעשות בו קידום SEO מוצלח:

1.האתר צריך לעלות מהר, עליה איטית של האתר היא חוויה גרועה לגולש ואז גוגל לא מעלה אותו בדירוג

2.צריך באתר דף “אודות” עם התיאור של העסק

3.צריך באתר דף יצירת קשר עם כל דרכי הגישה לעסק

4.האתר צריך להיות מאובטח עם פרוטוקול SSL

5.בחלק העליון של האתר (נקרא גם header) צריך להיות טלפון לחיוג וגם תפריטים עם כל הנושאים שיש באתר

6.בחלק התחתון של האתר צריכים להיות פרטי יצירת קשר + מפה של גוגל + קישור לוייז לניווט לעסק

7.כדאי לשים באתר תוספים של המלצות מרשתות חברתיות

8.כדאי לשים באתר אפשרות לשיתוף דפים או מוצרים ברשתות חברתיות + whatsapp

9.צריכים להיות במקומות בולטים באתר דרכי יצירת קשר שהם טופס יצירת קשר + טלפון ליצירת קשר + כפתור whatsapp לחיץ

10.האתר צריך להיות תואם לחלוטין לגלישה בטלפון נייד

לאתרי תדמית ולרוב החנויות רצוי להקים את האתר על גבי מערכת ניהול האתרים וורדפרס שהיא מאוד קלה לתפעול, אפשר לעשות בה כל דבר

והיא גם הכי מתאימה לביצוע קידום SEO בגוגל.

דברים שצריך לעשות מחוץ לאתר כדי לבצע SEO

למרות שSEO זה למעשה אופטימיזציה לאתר, חלק מההצלחה שלו היא ביצוע פעולות מחוץ לאתר כי גוגל מסתכל על עוד דברים.

1.קישורים אל האתר מבחוץ. כמה קישורים יש אל האתר מבחוץ והם הם באים מאתרים איכותיים או מאתרים סתם.

לדוגמא אם לאתר של רופא יש קישורים מאתרים רפואיים ומפורומים רפואיים זה יעלה את הערך שלו בעיניי גוגל.

אם עסק של אינסטלציה כתוב באינדקס של אינסטלטורים וגם באינדקסים של עיר מקומית זה יעזור לו בקידום

2.פתיחת מפת “גוגל העסק שלי”. מפה כזאת עוזרת לקידום המקומי ומאוד מחזקת את האוטוריטה של האתר בעיני גוגל ואת הקידום שלו

3.נוכחות ברשתות החברתיות. פתיחת חשבונות בערוצי TikTok , Youtube , Instagram, LinkedIn ועוד רשתות מועילה גם לקידום SEO.

עצם הפתיחה של החשבון עוזרת לאוטוריטה של האתר בעיני גוגל.

שיתוף תכנים מהאתר ברשתות החברתיות ותנועה מהאתר גם עוזרת לקידום שלו.

האם אפשר לעשות SEO לבד?

כעקרון אפשר לעשות את זה לבד אם יודעים את העבודה.

אפשר לעשות קורס קצר או הדרכה ולהתחיל לעשות.

כדאי לזכור שזאת השקעה של משאבי זמן ולא בטוח שזה יתן הצלחה כמו איש מקצוע מנוסה.

איש מקצוע מנוסה נקרא “מקדם אתרים” והוא יודע בדיוק איך לעשות את העבודה בצורה הכי טובה.

בנוסף יש לו תוכנות לקידום אתרים שאיתם הוא יכול לעשות עבודה טובה יותר (התוכנות הטובות בתחום הן תוכנות יקרות).

באיזה תחומים יש אתרים שעושים קידום SEO

קידום SEO מתבצע כאמור באתרים של חנויות אינטרנטיות ונותני שירות.

עסקים שמבצעים קידום SEO בגוגל:

נותני שירותים

  • חברות ביטוח
  • מרפאות
  • אולמות אירועים
  • צלמים
  • מעצבי פנים
  • חשמלאים
  • גננים
  • אינסטלטורים
  • שיפוצניקים
  • ניסור בטון
  • טכנאים מכל הסוגים
  • עורכי דין
  • מדבירים 
  • בוני אתרים
  • מקדמי אתרים
  • אנשי פרסום בכל התחומים
  • חוקרים פרטיים
  • מתקיני מערכות מיגון
  • מאמני ספורט בכל התחומים
  • בתי מלון
  • מועדוני צלילה
  • טיולי טרטורונים
  • עסקים בתחום התיירות
  • מכללות ואוניברסיטאות
  • קורסים וסדנאות מכל הסוגים

חנויות אינטרנטיות

  • כלי נגינה
  • ריהוט
  • ציוד ספורט
  • אופנה
  • אופטיקה
  • אביזרי טיולים
  • אביזרי מין

 

 

 

תוכן עניינים

תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

הגדרת שירות cloudflare לאתר

cloudflare הוא שירות שמתווך בין הגולשים לאתר ומאפשר גם הגנה על האתר וגם שימוש בכל מיני תכונות שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. כדי לעבוד עם cloudflare

פרמטרים לדירוג גוגל

כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל. דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר. תמיד יש שאלה על למה