כשרוצים לקדם אתר בצורה מקצועית צריך להעזר בכמה תוכנות.
אחת התוכנות שחובה להעזר בהן היא screaming frog שיש שמכנים אותה “הצפרדע המצווחת”.
התוכנה סורקת את האתר סריקה מלאה או לפי צורך מסוים ואחרי הסריקה ניתן להבין איזה תקלות יש באתר ומה אפשר לשפר בו.
אפשר לסרוק עם התוכנה גם אתרים אחרים כמו אתרים של מתחרים ועוד אתרים שאפשר להוציא מהם מידע.
אחת הבדיקות הראשונות כשבודקים אתר חדש היא לסרוק אותו עם הצפרדע.
ניתן להוריד את התוכנה מפה והיא מותקנת על המחשב.
לתוכנה יש גרסא חינמית וגרסא בתשלום.
הגרסא החינמית יכולה לסרוק רק 500 דפים ומוגבלת בעוד דברים שיש בגרסא בתשלום.
רצוי לכן להשתמש בגירסא בתשלום שיש לה את כל האפשרויות והיא ללא מגבלות.
המחיר שלה נכון לדצמבר 2023 הוא 259$ לשנה.
את התוכנה אפשר להתקין על גרסאות מתקדמת של windows או mac וגם למי שעובדים עם לינוקס על הפצת של לינוקס.
כדי שהתוכנה תעבוד ולא תתקע על אתרים גדולים אז רצוי להריץ אותה על מחשב חזק עם דיסק מהיר SSD שיש בו לפחות 500GB וזכרון פנימי של 16GB.
כדי לנצל את כל הזכרון האפשרי במחשב על ידי התוכנה צריך ללכת ל file-> setting ואז לשים ב Memory allocation את הערך הגבוה ביותר שמתאפשר.
מהם השימושים של screaming frog
לתוכנה יש הרבה מאוד שאפשר להוציא ממנה ואלה הדברים העיקריים:
קישורים פנימיים באתר
קישורים פנימיים יכולים לחזק דפים מסוימים באתר ואת האתר כולו.
אפשר בעזרת הסריקה למצוא את הקישורים לדף מסוים, על איזה מילות עוגן הם קיימים, האם יש קישורים שבורים, האם יש הפניות בתוך האתר
קישורים חיצוניים מהאתר
מהאתר יכולים לצאת קישורים גם החוצה לאתרים אחרים.
ניתן לבדוק לאן יוצאים הקישורים, האם הם עדיין תקינים וגם מאיפה הם יוצאים.
בדיקת page title ו meta description של הדפים
גוגל מסתכל בקידום על תיאור הדף בכותרות title ו meta description.
אפשר עם הצפרדע לראות מה התיאור של כל דף, האם הוא באורך המתאים והאם יש תיאורים כפולים לכמה דפים שמפריעים לקידום.
כותרות מסוג H1 עד H6 באתר
גוגל רוצה מבחינת קידום שתהיה כותרת H1 אחת בלבד בכל דף וגם יחודית לדף.
נוסף לזה צריכה להיות היררכיה בדף של כותרות אחרות.
ניתן לבדוק כמה כותרות יש מכל סוג ומה האורך שלהן ולתקן בהתאם.
בדיקת תוכן באתר
לגוגל חשוב שיהיו דפים עשירים במידע. אם יש באתר דפים עם מעט תוכן זה לא טוב לקידום וצריך לטפל בהם.
דפים ישנים עם תוכן דל ולא רלבנטי אפשר להסיר מהאתר ולעשות הפניה מהכתובת שלהם לדפים אחרים.
דפים אחרים עם מעט תוכן אפשר לסגור לסריקה של גוגל כדי שיתמקד בדפים חשובים יותר.
בדיקה של התמונות באתר
כדי לקדם אתר צריך שיהיו בו תמונות. יש 2 דברים שחשוב לבדוק בהקשר של התמונות:
גודל התמונות באתר
הסורק עובר על כל התמונות ונותן את הגודל שלהם. תמונות גדולות במיוחד שהועלו לאתר עלולות להאט אותו וזה יפגע בחווית גולש ובקידום.
ניתן לבדוק מה הן התמונות הגדולות באתר ואז להחליף אותן בקטנות או לחלופין להתקין תוסף בוורדפרס שמקטין אותן.
תיאור התמונות באתר
לכל תמונה באתר יש תיאור ALT שרואים אותו כשעוברים עליה עם העכבר.
בתיאור שמים את מה שיש בתמונה.
גם גוגל סורק אותו וזה עוזר לקידום וגם עוורים שעוברים על האתר.