אזכורים שליליים ברשת של אדם או עסק עלולים לפגוע קשה באדם או בעסק וחשוב לשמור על תדמית נקייה.
במקרים רבים כשמחפשים פרטים על מישהו אז “עושים עליו גוגל” וככה בודקים מה יש עליו.
הבדיקה בגוגל לא משקפת באמת את המידע האמיתי לטוב או לרע.
כך למשל אי אפשר לדעת מה מצבו הכלכלי\ המשפחתי או כל מידע משמעותי אחר.
מצד שני אם יש עליו אזכורים שליליים הם גם יכולים לשקף דברים לא נכונים או להעצים אותם.
במקרים רבים יכול להיות אדם אחר עם אותו שם שיש עליו אזכורים שליליים והגולשים לא יכולים להבדיל בין מי שהם חיפשו לבין התוצאות.
ניהול מוניטין ברשת הוא חלק נכבד מהמוניטין של העסק והסרת אזכורים שליליים היא חלק ממנו.
דוגמאות לאזכורים שליליים בגוגל
-עובד שיתבע את מקום העבודה שלו יכול לקבל אזכור של פסק הדין.
אם מקום עבודה פוטנציאלי יעשה עליו חיפוש ויראה את זה הוא לא יעסיק אותו כי הוא יחשב ל”עושה צרות”
-עסק שנתן פעם אחת שרות לא טוב ומישהו יכתוב את זה באיזה בלוג.
הדבר יכול לצוף לאורך זמן וזה עלול לפגוע קשה בעסק.
-רופא שהוגשה נגדו תלונה במשרד הבריאות והתלונה הייתה לא מוצדקת.
עדיין זה יראה באתר משרד הבריאות ואנשים יחששו להגיע אליו.
כשמדברים על הסרת אזכורים שליליים אז הכוונה היא לא הסרה לגמרי מרשת האינטרנט.
הסרה לגמרי אפשרית אולי כשהאזכור הוא לשון הרע ואז אפשר לפנות עם עורך דין לשון הרע ולבקש להסיר.
אם האזכור הוא לא לשון הרע אז אתרים לא חייבים להסיר אותו ועלות של עודך דין עם הגעה לכמה אתרים מאוד יקרה ולא תמיד יעילה.
מקדם אתרים יודע כחלק מהעבודה לבצע הסרת אזכורים שליליים בצורה טובה תעשה על ידי דחיקת האזכורים למטה בתוצאות החיפוש לדף השני או השלישי.
דחיקת התוצאות הרעות תעשה על ידי קידום של תכנים חיוביים בטכניקות של קידום אורגני בגוגל.
רוב הגולשים מסתכלים בתוצאות של הדף הראשון למעלה ומתעצלים להגיע עמוק יותר.
דחיקת האזכורים תעשה על ידי הצפת הרשת בתכנים חיוביים וקידום שלהם למעלה בתוצאות החיפוש כך שמי שיחפש את האדם או העסק יראה אזכורים חיוביים או ניטרליים בלי שום דבר שלילי.