מי שעוסקים בתחום הצילום יכולים להשיג לקוחות חדשים על ידי שיווק דיגיטלי בכלל ועל ידי קידום אתרים אורגני במיוחד שהוא חלק חשוב מהשיווק הדיגיטלי.
יש כמה סוגים של עוסקים בצילום והתחומים העיקריים הם
- צלמי וידאו שזה בעיקר צלמי חתונות ואירועים
- צלמי סרטי תדמית
- צלמי סטילס שהעיסוק שלהם הוא צילום חתונות ואירועים
- צלמי סטילס שמצלמים מסיבות, השקות, כנסים ואירועים עסקיים
- צילומי תדמית שנעשים בדרך כלל בסטודיו
- צילום עסקים שנעשה בבית העסק
- צלמים שעוסקים בצילומי משפחה. לרוב זה צלמות שמצלמות בוק הריון, בוק בת מצווה, ילדים ומשפחה
- צילומי מזון
- צילומי רחפן
ביצוע קידום אורגני בגוגל זה למעשה לגרום לאתר של הצלם להיות למעלה בתוצאות האורגניות של החיפוש על ביטויים רלבנטיים ומשמעותיים.
ברגע שהאתר למעלה בחיפוש יש פניות של לקוחות פוטנציאליים חדשים שלא הכירו את העסק. הם מגיעים לאתר אחרי שהם חיפשו את השירות של הצלם על ידי הקשת ביטוי מסוים בגוגל.
יש כמה דברים שמעלים את האתר למעלה: אחד הוא שמה שהגולש חיפש אכן נמצא באתר והוא קיבל תשובה וזה אומר שאם הוא חיפש למשל “צילום מזון” וקיבל אתר של צלם חתונות אז הוא יצא מהר כי זאת לא התוצאה הנכונה. גוגל בודק אם האתר רלבנטי בעיקר על ידי בדיקה של על איזה ביטויים נכנס הגולש לאתר וכמה זמן הוא שהה בו.
לכן צריך שהאתר יכיל תכנים מתאימים שישאירו בו את הגולש שזה אומר תכנים של טקסטים, סרטונים ותמונות.
חשוב לכן להתמקד במה שהצלם עושה כדי שיהיו באתר תכנים רלבנטים אליו.
ביצוע הקידום של האתר מתחיל לכן במחקר מילים וביטויים שבו מקדם האתר בודק עם הצלם באיזה תחומים הוא עוסק ואיזה סוג לקוחות הוא מחפש.
לדוגמא:
כמות חיפושים ממוצעת בחודש | ביטוי |
1000 | צלם חתונות |
260 | בוק בת מצווה |
210 | הפקת סרטון תדמית |
260 | צילום רחפן |
320 | בוק הריון |
110 | צילום אירועים קטנים |
המחקר גם יכול להמשך כל הזמן ולהתעדכן בביטויים ורעיונות חדשים.
בניית אתר של צלם כך שיתאים לקידום
אתר צריך להיות בנוי כך שיתאים לקידום וזה אומר לפי מה שגוגל “אוהב” וגם שימיר והכוונה היא שמי שמגיע אליו ישתכנע ליצור קשר.
באתר של צלמים צריכים להיות:
-דף של מי אנחנו שמציג את הצלם, ניסיונו והידע שלו. כשגולשים רואים את הפרטים האלה הם מרגישים יותר רגועים לפנות.
-על כל שירות שמציעים צריך להיות דף עם תוכן שיהיה מפורט עם כמה שיותר מידע ותשובות לשאלות. את הכותרת לדף והתוכן כדאי לקחת ממחקר הביטויים שנעשה לדוגמא:
בדף של צילום חתונה יוסבר מה כולל כל התהליך. באיזה שעה מגיע הצלם, איפה עושים צילומי חוץ, כמה צלמים יהיו באירוע (אם האירוע גדול וצריך יותר מאחד), כמה מצלמות וידאו וסטילס יהיו, באיזה פורמט יהיו התמונות, איזה אלבומים מקבלים והאם יש אופציה גם לשדר את החתונה בשידור חי דרך YOUTUBE או בדרכים אחרות.
-בלוג עם עבודות שנעשו. בכל פעם שמצלמים אירוע או בוק כדאי לכתוב פוסט באתר עם תיאור ולהעלות תמונות
– תמונות של עבודות שנעשו לפי נושאים. למשל צילומי תדמית, צילום כנסים ועוד
– סרטונים מוטמעים מתוך Youtube או Viemo עם תמונות לדוגמא במקרה של צלמי סטילס וקטעים ערוכים מסרטונים למי שמצלמים וידאו
– המלצות של לקוחות מרוצים. המלצות כאלה עוזרות מאוד לללקוח הפוטנציאלי לקבל החלטה ליצור קשר
– דרכי התקשרות. חשוב שיהיו כמה שיותר דרכים לגולש שבהן הוא יוכל לפנות וזה צריך להיות מספר טלפון לחיץ לחיוג, ווטסאפ, טופס יצירת קשר באתר וצ’ט
האתר צריך לעלות מהר ולכן כדאי שהתמונות בו לא יהיו כבדות כי אז זה יכביד עליו.
רצוי שתמונה תהיה מקסימום 300 קילובייט.
כל הניווט באתר צריך להיות פשוט בעזרת תפריטים נפתחים.
כדאי לדעת שאחד הפרמטרים שעוזרים לאתר לעלות בחיפושים בגוגל הוא זמן השהיה של גולשים באתר. לכן צריך שיהיו תכנים שיענינו אותם ויגרמו להם להשאר.
ניתן לקרוא כאן על בניית אתר לקידום בגוגל.
בניית קישורים מבחוץ לאתר של צלמים כדי לקדם אותו בחיפושי גוגל
כשגוגל מחליט אם אתר הוא רלבנטי הוא בודק את זה גם לפי קישורים שיש לאתר ותנועה אליו.
קישור לאתר זה כמו המלצה וככל שיהיו יותר קישורים מאתרים איכותיים כך האתר יעלה.
קישורים טובים לכן יהיו מאתרים של צלמים אחרים ובמיוחד צלמים קולגות (יש להיזהר לא לתת קישור לאתר ולקבל תמורתו קישור מאותו אתר כי אז זה קישור צולב שגוגל לא אוהב).
עוד קישורים טובים יכולים להיות מאינדקסים של בעלי עסקים שיש בהם צלמים אחרים שמופיעים בהם גם כן.
קישורים גם יכולים להיות מאתרים של עסקים קרובים כמו חנויות צילום, אולמות אירועים, בתי דפוס לתמונות וכדומה.
עבודה ברשתות חברתיות לקידום אורגני בגוגל
חלק גדול מעבודת קידום של צלמים היא עבודה ברשתות החברתיות ובכך השלם עולה על חלקיו. גולש שהגיע לאתר דרך רשת חברתית יכול לגלוש דרכה לאתר וכך זה קישור עם תנועה שגוגל אוהב ומעלה את האתר וגם הפוך. גולש שהגיעה מהאתר לרשת חברתית יראה עוד עבודות של הצלם, התרשמויות וביקורות וזה יעזור לו להחליט לבחור בו.
נכסים דיגיטליים שבעלי עסק לצילום צריכים לקידום ולפרסום
כדאי לצלמים להקים כמה נכסים דיגיטלים ולקשר בינהם.
קהלים שונים יכולים לפגוש את שירותי הצילום במקומות שונים ברשת ולכן צריך להיות בכל מקום כזה.
נכס דיגיטלי חייב להיות רק על שם בעל העסק ורק בשליטה שלו. הוא צריך לתת הרשאה לאחרים שמנהלים את הנכס.
נכסים דיגיטלים שצלם צריך:
- אתר אינטרנט שנועד לתדמית ומאפשר קידום בגוגל
- עמוד אינסטגרם שבו מציגים תמונות ועבודות. ניתן לפרסם בו גם בפרסום ממומן
- דף עסקי בפייסבוק (לא פרופיל אישי) שבו אפשר לעדכן מידיי פעם על עבודות שבוצעו
- פרופיל של גוגל העסק שלי שבו יש פרטים על תחומי העיסוק, שעות הפעילות, דרכי יצירת קשר וגם תמונות וסרטונים
- פרופיל ברשת החברתית לינקדין. פרופיל זה נועד להציג את העסק ואת היכולות במיוחד לגופים מסחריים שנזקקים לשירותי צילום
- הרשת החברתית pintrest. זאת רשת של תמונות וסרטונים בלבד
- שימוש בtiktok לסרטונים ותמונות
מכל נכס כזה צריך להיות גם קישור לאתר כדי לחזק אותו וגם דרכי התקשרות לבעלים.
נוסף לזה מהאתר צריך להיות קישור לנכס.