איך לעבוד עם מקדם אתרים ולהצליח

אחרי עבודת קידום אתרים וייעוץ  עם הרבה לקוחות (יותר מ250) בחנתי את מה שהצליח להתקדם מהר, מה שהצליח להתקדם לאט ואת מה שלא הצליח. דיברתי גם עם קולגות ושאלתי על קידומים שהם עשו.

מזה הסקתי איך בעלי עסקים צריכים לעבוד מול מקדם אתרים ולהצליח.

אז קודם כל אם החלטתם לבצע קידום אורגני בגוגל לאתר שלכם אז ההחלטה תביא עוד לקוחות ולידים ותרים לכם את העסק. החלטה מצוינת!

כדאי שתבחרו במקדם אתרים מקצועי שיעשה את העבודה. לא כדאי לנסות לעשות לבד את העבודה כי הסיכוי של בעל אתר שלא בקי בקידום להצליח כמו מומחה קידום אתרים הוא נמוך. הרבה זמן וכסף מתבזבזים על ניסיונות כאלה.

אפשר לקרוא על בחירת מקדם אתרים כאן

כדי שהעבודה תצליח אתם חייבים שיתוף פעולה מלא איתו. קידומים שלא הצליחו הם אלה שלא היה בהם שיתוף פעולה בין המקדם ללקוח.

כדאי לדעת שהצלחה של קידום אתר מחייבת מחויבות מלאה לתהליך ושיתוף פעולה. הקידום לא מצליח תוך חודש חודשיים.

אלה הנקודות שצריך לשים אליהם לב בעבודה עם מקדם אתרים:

1.לפני הפגישה כדאי לשוחח בטלפון כדי לראות מה התחום שאתם רוצים לקדם ואיזה אתר יש לכם אם יש. נוסף לזה כדאי לדבר על העלות ולוודא סדר גודל של  מחיר לקידום. אם אתם מוכנים להשקיע בקידום 500 ש”ח לחודש והמקדם רוצה 2000 ש”ח בחודש אז אין טעם בפגישה. מקדם רציני עובד הרבה ומגיע לו שכר הולם. ניסיון לשכר נמוך יגרום לכך שהקידום יהיה לא טוב. 

קידום איכותי עולה כסף ומצריך סבלנות.

2.כדאי לפגוש את מקדם האתר לפחות פעם אחת לפגישה ראשונה של הכרות והתחלת עבודה. הפגישה יכולה להיות בזום.

לפגישה עם מומחה קידום אתרים צריך להגיע מוכנים עם :

  • כל הנכסים הדיגיטלים שלכם שהמקדם יוכל להתרשם מהם. זה אומר אתר אינטרנט או יותר, מפת גוגל העסק שלי, youtube, אינסטגרם ושאר הנכסים
  • האם נעשתה בעבר פעולת קידום כלשהיא? אם כן אז מה נעשה והאם זה הצליח  
  • מטרה ויעד של העסק שלכם: איזה סוג של לקוחות אתם רוצים, לאן אתם רוצים להגיע עם העסק, איזה לקוחות אתם לא רוצים שיגיעו

3. כדאי לעשות חוזה מסודר בין המקדם לבעל האתר שבו יוגדרו תנאי התשלום, כמה זמן ימשך הקידום ומהי ההתראה מראש להפסקה שלו. יתכן שמקדם האתר תמיד יבקש התחייבות שתהיה לזמן עבודה של כמה חודשים מראש כי לקידום לוקח זמן לעבוד וכל שינוי שנעשה לוקח לו זמן להסרק ו”להתעכל” בגוגל.

נוסף בזה תוך כדי קידום מקדם האתר יבנה קישורים גם מאתרי תמיכה שלו ולפעמים יחליף קישורים עם קולגות. צריך לסכם כמה זמן אחרי סיום העבודה הקישורים יורדים כי אם הם ירדו מיד הם עלולים לגרום לנזק לאתר

4.בתחילה הקידום יבוצע מחקר מילים וביטויים על ידי מקדם האתר. יינתנו כל מיני מילים וביטויים עם כמות חיפושים ממוצעת עליהם בחודש והאפשרות לקדם אותם. צריך לכוון את המקדם לא לקדם ביטויים לא רלבנטים לבעלי האתר ולהוסיף ביטויים שהמקדם לא הכיר ולא חשב עליהם. ככה מתכוונים למה שרוצים וכדאי לקדם. 

5.מקדם האתר יבדוק את האתר מבחינה טכנית ויראה אם הוא בסדר לקידום בגוגל או מצריך שינויים טכניים. כל שינוי טכני צריך להיות באחריות מתכנת או מי שמתחזק את האתר. כדאי להגדיר איש קשר של תחזוקת האתר שמקדם האתר יוכל לעבוד מולו בקביעות.

6.קידום טוב מצריך קודם כל תוכן איכותי שיהיה באתר. התוכן הוא בעיקר מאמרים אבל גם יכול להיות תמונות או סרטונים. אספקה של תוכן איכותי היא באחריות בעלי האתר ולא באחריות המקדם. תוכן איכותי צריך לתת ערך לגולש ולכן במידת הצורך כדאי להשתמש בכותבי תוכן.

7.במהלך הקידום ינתנו דוחו”ת פעם בחודש על ידי מקדם האתרים שיכילו את מיקומי הביטויים החדשים, איזה עבודה נעשתה, שגיאות ובעיות באתר שצריך לטפל בהם והמלצות לפעולה. כדאי להתייחס בהתאם להמלצות וליישם אותן.

8.כדאי לדעת שלאורך זמן צריכה להיות התקדמות בקידום של האתר והביטויים. העליה לא תהיה בצורת קו ישר וביטוי יכול לעלות ולרדת תוך כדי עבודה

9.כדי לשפר את הקידום רצוי שבעל האתר יכין רשימה של לקוחות שפנו דרך האתר ובה יהיה רשום על מה הפניה, אם היא רלבנטית ואם לא אז למה לא (האם בעל האתר לא עוסק באותו נושא, לא נמצא באותו אזור או שהמחיר לא מתאים) וכמה סגירות היו.

מקדם האתר יוכל בעזרת המידע הזה לשפר את הקידום 

מה לא לעשות בעבודה עם מקדם אתרים

יש לזכור שמקדם האתר הוא איש מקצוע עסוק, עבודת הקידום לוקחת זמן ולכן צריך לתת לו לעבוד לעבוד ולא להטריד אותו סתם.

  • מקדם האתר לא עוסק בכל מה שקשור לבאגים, וירוסים או הודעות ספאם של רובטים דרך האתר

            לדברים האלה צריך לפנות למי שמתחזק את האתר

  • עבודת הקידום לוקחת זמן. אין טעם לפנות כמה ימים אחרי ההתחלה ולשאול “למה אין לי פניות” או “למה לא רואים אותי”. צריך סבלנות
  • יש בעלי אתרים שמתעקשים להיות למעלה דווקא על ביטוי מסוים שהוא בעייתי או לא חשוב. כדאי להקשיב למקדם האתר ולא להיות מקובעים כי צריך לזכור שהמטרה היא בסוף לידים ופניות
  • אם יש שאלות אז כדאי לתאם פגישה עם טלפונית עם מקדם האתר כדי שיהיה מוכן לפגישה עם כל הנתונים בצורה מסודרת
  • לא להתקשר למקדם אתרים בשעות הלילה המאוחרות, בשעות הבוקר המוקדמות או בשבת בבוקר. אין שום דבר דחוף או היסטרי בקידום אתרים אורגני
  • אם ביטוי ירד במיקום מאתמול להיום גם אין צורך להציק למקדם. לפעמים ביטויים יכולים לעלות ולרדת. לכן בדרך כלל לא מסתמכים על ביטוי אחד ובודקים לאורך זמן מה קורה
  • כל מה שנעשה באתר או בקשר לאתר צריך להיות בידיעת המקדם מראש. מקדם אתרים מקצועי לוקח בחשבון כל כותרת של מאמר וכל מילה כתובה. ביצוע שינויים ללא ידיעת המקדם זה משהו שהורס את הקידום בדרך כלל. כל שינוי שרוצים לבצע באתר צריך להיות בידיעת המקדם מראש והוא ייקח אותו בחשבון בקידום או יתריע שהוא עלול לפגוע בקידום
  • אם הגיעו לקוחות רלבנטיים שלא סוגרים עסקאות זאת לא אשמת מקדם האתר. כדאי במקרה כזה להעזר במאמן עסקי שיעזור בטיפים שיעזרו בסגירה
  • תשלום בזמן על הקידום. אם מקדם אתרים נאלץ לרדוף אחרי התשלום או לא בטוח שהוא יקבל תשלום אז הוא יהיה עם פחות מוטיבציה להתעסק עם האתר ויעדיף להתעסק עם לקוחות משלמים אחרים
תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

הגדרת שירות cloudflare לאתר

cloudflare הוא שירות שמתווך בין הגולשים לאתר ומאפשר גם הגנה על האתר וגם שימוש בכל מיני תכונות שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. כדי לעבוד עם cloudflare

פרמטרים לדירוג גוגל

כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל. דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר. תמיד יש שאלה על למה