בניית אתר לעורך דין

למה עורך דין צריך אתר?

בין אם מדובר בעורך דין בודד מתחיל בתחום ובין אם מדובר במשרד עורכי דין ענק שיש בו שותפים או שכירים, כדאי לעורך דין לבנות אתר מכמה סיבות:

  • תדמית – חלק חשוב מהתדמית של עורך הדין הוא איך הוא נוכח באינטרנט והאתר הוא חלק מרכזי. זה מן סוג של כרטיס ביקור מורחב
  • מתן מידע – במה עוסק עורך דין, מה הניסיון שלו, מה ההצלחות שלו
  • השגת לקוחות חדשים – אפשר לקדם את האתר בגוגל ממומן או אורגני, אפשר גם בעוד דרכים וככה להביא משם לקוחות חדשים
  • למשרד גדול – גיוס עורכי דין 
  • אפשרות ליצור קשר דרך האתר

מה צריך להיות באתר של עורך דין?

אתר של עורך דין צריך לשכנע את הגולש בזה שהעורך דין הוא איש מקצוע טוב ויכול לתת לו מענה לבעיה שלו.

גולש יכול להגיע לאתר בכמה צורות כמו:

  • המלצה בקבוצה סגורה בפייסבוק או בקבוצת whatsapp
  • לחיצה על קידום אורגני בגוגל או מודעה של קידום ממומן
  • המלצה ממכרים או ממשפחה
  • על ידי התקלות בכתבה בתקשורת שעורך הדין או פסק דין שלו מופיע בה

ההגעה לאתר היא שלב ראשוני בגישוש של הגולש אחרי עורך דין שיעזור לו ובשלב הבא האתר צריך לגרום לגולש להשתכנע שאכן כדאי לפנות לעורך הדין לעזרה.

יש סוגים של עורכי דין כמו בתחומים של פלילי, תעבורה או משפחה שאותם צריכים בנושאים מסוימים בדחיפות ולכן הגולש צריך להבין במהירות שיש לעורך הדין פתרון לבעיה וליצור איתו קשר במהירות בלי לחפש יותר מידיי באתר. לדוגמא אדם שהגיע לנתב"ג והודיעו לו שיש נגדו "צו איסור יציאה מהארץ".

במקרים אחרים הגולש יבדוק הרבה מאוד על עורך הדין עוד לפני שהוא יצור קשר.

כך לדוגמא לפני פניה לעורכי דין בתחום המקרקעין, הרשלנות הרפואית ועוד הגולש ירצה להבין מה הותק של עורך הדין, מה ההצלחות שלו בעבר ועוד.

אתר של עורך דין  צריך לכן הרבה תוכן מצד אחד ומצד שלי חייב להיות ברור לגולש כדי שלא יאבד בו.

התוכן חשוב גם לצרכי קידום בגוגל וגם כדי לתת מידע לגולש שיניע אותו ליצור קשר.

סוגי הדפים שצריכים להיות באתרים של עורכי דין

1.דף בית שבו יוצגו לפני הגולש ללא צורך בגלילה כל הפרטים העיקריים של המשרד שזה שם המשרד, תחומי עיסוק, תמונות של המשרד ויצירת קשר מהירה

כשגוללים את הדף צריכים להופיע עוד פרטים כמו המלצות, הצלחות, משהו קצר אודות המשרד, למה כדאי לעבוד עם עורך דין, הישגים והמלצות

2.דף אודות שבו יהיה תיאור מלא של המשרד כולל תחומי עיסוק, סניפים אם יש, ותק, תארים ותמונות תדמית של המשרד ושל עורך הדין. במקרה של כמה שותפים ן\או עובדים במשרד צריך לכל אחד מהם לעשות דף אודות בנוסף לדף אודות כללי של המשרד.

3 דף הצלחות – בדף זה יוצגו כל מיני מקרים שבהם עורך הדין הצליח לזכות בתיק, לתת ייצוג הולם, לעזור ללקוח.

לדף ההצלחות צריך גם להוסיף המלצות של לקוחות שעורך הדין הצליח לעזור להם. זה מאוד עוזר לשכנע גולשים לפנות אליו.

4.קטגוריות לכל נושא. הדף יהיה בפורמט אחיד עם הסבר על נושא מסוים שעורך הדין עוסק בו. להתייעצות על כותרות וסוגים של נושאים כדאי להעזר במקדם אתרים.

לדוגמא באתר של עורך דין מקרקעין יכולה להיות קטגוריה על "תביעות נגד קבלנים" וקטגוריה אחרת אחרת על "תמא 38".

באתר של עורך דין דיני משפחה יכולות להיות קטגוריות על "הליך גירושין" ועל "ירושות".

5.דף יצירת קשר שבו יהיו כל דרכי ההתקשרות למשרד ובכמה שיותר צורות. בין היתר הדף צריך לכלול:

  • טלפון קווי של המשרד
  • טלפון נייד שישמש לפניות דחופות
  • ווטסאפ עסקי שיקלוט פניות
  • טופס יצירת קשר שיכלול שם + טלפון + מייל ואופציה לפירוט הנושא
  • כתובת מייל לפניות

6.מאמרים על נושאים שעורך הדין עוסק בהם. כדאי להוועץ עם מקדם אתרים כדי לקבל נושאים למאמרים מתאימים לאתר בהתאם למה שהגולשים מחפים ובהתאם לזה לכתוב את המאמרים.
7.חידושים בפסיקה ועדכונים על נושאים שעורך הדין עסוק בהם.

8.קטגורית מדיה שבה יהיו פרסומים של משרד עורכי הדין בתקשורת עם הפניה אליהם.

עיצוב אתר של עורך דין

תחום העיסוק של עריכת דין נחשב לגבוה ויוקרתי ולכן בהתאם לזה צריך להיות עיצוב האתר סולידי ויוקרתי. פחות מתאים עיצוב עליז וצבעוני.

העיצוב צריך להיות פונקציונלי ופשוט כך שהגולש יקבל את הרושם הנכון על עורך הדין ויפנה למשרד.

כדאי שעיצוב האתר יהיה באותה שפה עיצובים של צבעים ולוגו עם שאר הפרסומים של עורך הדין שזה אומר הכרטיס ביקור, השלט על המשרד, חומרים פרסומיים שונים ועוד.

רצוי שבאתר יהיה למעלה (בשפה המקצועית header) סרגל עם דף הבית של המשרד ומשמאלו קטגוריות ונושאים שעורך הדין עוסק בהם. אחריהם צריך להיות דפי אודות ויצירת קשר ומשמאל צריך להיות מספר טלפון לחיץ.

נוסף לזה כדאי לשים באתר גם כפתור ווטסאפ שדרכון אפשר לפנות.

בחלק התחתון של האתר (בשפה המקצועית נקרא footer) צריכה להיות הצהרת נגישות לאתר ולמשרד, עוד טופס צור קשר, כתובת פיזית ורצוי גם קישור להגעה לאתר דרך וייז.

נוסף לזה כדאי לשים בחלק התחתון קישור שמראה ביקורות של גוגל, ביקורות של פייסבוק ועוד.

בניית אתר של עורך דין - footer

העיצוב בכללי צריך להיות נוח לגולשים ומושך את העין כך שהם מבינים מיד מה כל האפשרויות שעורך הדין מציע ויכולים להיות איתו בקלות בקשר.

מומלץ להקים את האתר על מערכת ניהול וורדפרס שהיא הכי נפוצה בעולם ואפשר לעצב בה מה שרוצים. מערכת זאת מתאימה גם לקידום אתר אורגני בגוגל.

חשוב גם שהאתר יעלה במהירות כדי שלגולשים יהיה נח לגלוש בו וזה גם אחד הפרמטרים של גוגל לקידום האתר.

רצוי לאחסן את האתר באחסון אמין שהוא גם על שרת חזק ומהיר וגם יש לו גיבויים והגנות למקרה של פריצה לאתר.

בחירת בונה אתרים לאתר של עורך דין

לפני תחילת עבודה של בניית אתר כדאי להוועץ עם מקדם אתרים מנוסה.

מקדם מנוסה ייתן דגשים חשובים לבונה האתר על מנת שהאתר יבנה בצורה נכונה לגוגל.

בניית האתר כאמור כדאי שתהיה על מערכת וורדפרס.

מערכת זאת היא חינמית, מאוד נפוצה ועלות הבניה והתחזוקה שלה לא יקרה כי הרבה מכירים אותה.

כדאי לקחת בונה אתרים עם ניסיון בבניית אתרי תדמית ובמיוחד של עורכי דין.

כדאי לבקש מבונה האתר להראות תיק עבודות עם כמה עבודות שהוא עשה לאחרים ולהתרשם מזה.

יש מקרים שבהם בונה האתרים הוא גם מעצב ויש מקרים שבהם אפשר לקחת מעצב בנפרד שהוא יעשה את העיצוב ובונה האתרים יבנה את האתר בפועל.

התשלום לבונה אתרים צריך להיות לפי סיכום, חלק אחד לתחילת העבודה, חלק נוסף בסיום העבודה והשאר עם מסירת האתר.

בדרך כלל מסכמים על 2 סבבים של תיקונים אם עורך הדין לא מרוצה מהתוצאה, מעבר לזה צריך לשלם על כל סבב תיקונים ועיצוב.

אם יש כבר אתר קיים ורוצים לעבור לאתר חדש אז כדאי לקבל ייעוץ ממקדם אתרים כדי שההעברה תתבצע בעזרתו בצורה חלקה והאתר לא יפול בגוגל.

לצורך תחזוקה של אתר נהוג לקנות "בנק שעות" למשל 10 שעות עבודה תמורת תשלום ומשתמשים בשעות לפי צורך.

נקודות חשובות במאמר

Picture of רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קידום ממומן בגוגל

איך ביצוע קידום ממומן בגוגל מגדיל את הכנסות העסק קידום אתרים ממומן בגוגל נותן פניות לאתר דרך פרסום מודעות בתשלום. לקידום ממומן בגוגל יש כמה

הסבר על לידים לעסקים והטיפול בהם

אתרי אינטרנט רבים מוקמים לצרכים תדמיתיים של העסק ומתן מידע. הרבה אתרים מוקמים לצורך הבאת לידים לבעלי האתר והפיכה שלהם לכסף. יש כמה סוגים של

הדרכה לביצוע קידום ממומן בגוגל

מתי עושים קידום ממומן בגוגל? יש כמה מצבים שבהם עושים קידום ממומן בגוגל: 1.אם מתחילים קידום אורגני לאתר, לוקח זמן עד שהקידום עולה ומביא פניות.