עסקים רבים וגופים גדולים שוכרים במקרים רבים שירות קידום אתרים אורגני כדי לקדם את העסק בתוצאות החיפוש של גוגל.
יש גם עסקים גדולים כמו חברות ביטוח או תיירות שמעסיקים מקדמי אתרים שכירים כדי לקדם את האתרים של עצמם.
לפעמים נדמה שהאתר לא מתקדם, לא נעשית עבודה והכסף משולם סתם.
למקרים כאלה אני נותן דו"ח קידום אתר בגוגל אחרי בדיקה מקיפה של האתר.
הדו"ח כולל את הדברים הבאים:
1.בדיקת מיקומים של האתר ושל מילות מפתח חשובות, האם האתר מתקדם ומילות המפתח גם עולות למעלה בחיפוש
2.כמה קישורים התווספו לאתר מאתרים חזקים. הוספת קישורים היא משהו חשוב לקידום האתר
3.האם יש קישורי ספאם באתר שלא הוכחשו? כמות גדולה של קישורי ספאם עלולה להוריד את האתר.
במקרה שיש קישורים כאלה צריך להכחיש אותם
4.האם יש קישורים שבורים בתוך האתר או מהאתר החוצה?
קישור שבור נותן חווית משתמש לא טובה וגוגל מוריד את הדירוג.
קישור שבור לתוך האתר צריך לעדכן וקישור שבור לאתר חיצוני צריך להוריד (במקרה שהאתר ירד מהאוויר) או לעדכן
4.האם יש עמודים דלי תוכן באתר? כמות גדולה של עמודים כאלה עלולה לפגוע בקידום באתר.
הפתרון הוא הסרה שלהם מהאתר או הכנסת תוכן מתאים
5.בדיקת תוכן כפול באתר.
תוכן שמועתק מאתר אחר מוריד את הקידום של האתר. התוכן באתר צריך להיות מקורי בלבד לאתר.
עושים בדיקה של דפים מרכזיים באתר ועוד מדגם של כמה דפים בעזרת תוכנת copyscape.com שבודקת כפילויות תוכן.
במקרה שמתגלה תוכן מועתק הטיפול בו צריך להיות על ידי שכתוב התוכן באתר או במידת האפשר הסרה מאתרים אחרים שהתוכן הועתק אליהם או מהם.