קידום אתרים של אולמות אירועים
אולם אירועים הוא עסק שיש לו תקופות גאות ושפל בעונות מסוימות לפי חורף – קיץ וגם לפי לוח השנה העברי.
כדאי לקדם אולם אירועים בכמה ערוצים כדי להגיע לקהל המתאים. בעבודה בכמה ערוצי קידום השלם עולה על סך חלקיו. לדוגמא גולש שהגיע מקידום אורגני בגוגל יכול לקבל פרסומת חוזרת בפייסבוק ואז להפוך ללקוח.
המעקב אחרי הקידום חייב להיות כל הזמן ולהתחשב בעונות השנה. לפעמים יש יותר ביקוש ולפעמים פחות. אפשר לבדוק את הנושא בגוגל trends.
ניתן לראות בתמונה המצורפת מתי היו יותר חיפושים לאולמות אירועים וגני אירועים בשנה האחרונה.
לצורך הקידום חייבים שיהיה אתר שבנוי היטב מבחינה טכנית לגוגל וגם מבחינת עיצוב ותכנים. כדאי לקרוא פה על בניית אתר נכונה לקידום.
קידום חייב להיות בשיתוף פעולה מלא עם בעלי אולם האירועים. שיתוף הפעולה יהיה באספקת תכנים כמו תמונות, סרטונים ומידע על המקום וגם בקבלת פידבקים על הקידום. פידבקים של כמות הפניות ואיכות הפניות. איכות הפניות היא להבין שאין הרבה פניות לא רלבנטיות כמו למשל פונים שחיפשו לערוך אירועים מסוג שהמקום לא עורך או למשל אולם אירועים יוקרתי והפונים חיפשו אירוע זול. אם יש מקרים כאלה אולי המודעות לא היו ברורות מספיק או שדף הנחיתה לא היה ברור. במקרים כאלה מתקנים.
כדאי לקחת בחשבון שאולם אירועים משמש בעיקר לחתונות אבל לא רק לחתונות. ניתן לקיים בו גם בר מצווה, ברית מילה, בת מצווה, מסיבת יום הולדת, ארועי חברה, כנסים, ועידות פוליטיות ועוד אירועים. אירועים כאלה יכולים למלא ימים פנויים כמו ימים חלשים בעונה או ימים שאי אפשר לקיים בהם חתונות לפי לוח השנה העברי.
חשוב גם לדעת מי הקהל שעורך אירועים. במקומות יוקרתיים יכול להגיע גם קהל מחו"ל שדובר אנגלית, צרפתית או רוסית וצריך להכין קידום בהתאם.
כדאי לפתוח חשבון gmail אחד שינוהל ממני הקידום הממומן, גוגל העסק שלי, חשבון מודעות, חשבון אנליטיקס, ערוץ Youtube וכלי ניהול האתרים.
צריך לעשות חיבור בין גוגל אנליטיקס לחשבון המודעות (adwords) וגם לכלי ניהול האתרים (webmaster tools)
בדוגמא נניח שאנחנו מקדמים אולם אירועים בתל אביב ששמו הוא "שמיים ורודים"
אפשר להוציא מהכלי עוד ביטויים עם זנב ארוך כמו "גני אירועים בתל אביב" עם 70 חיפושים או "אולם חתונות בתל אביב" עם 40 חיפושים. על ביטויים כאלה גם אפשר להתחרות וזה יכול להיות יותר קל. (איך עושים מחקר מילים מלא במאמר נפרד).
אחרי שהוחלט מה רוצים לקדם בונים באתר דף מתאים לכל קבוצת ביטויים. למשל דף אחד לאולם חתונות, דף אחד לאולם לבר מצווה, דף אחד לאירועי חברה וכו'. דפים אלה ישמשו גם כדפי נחיתה לקידום הממומן בגוגל ולקידום הממומן בפייסבוק (בהמשך המאמר).
בכל דף יהיה תוכן מתאים עם הסבר על האירוע ועל האולם וגם תמונות מתאימות \ סרטוני וידאו שמותאמים לאירוע שיוטמעו בדף. חשוב למשל שמי שמחפש אולם למסיבת בר מצווה יגיע לדף הנכון ויראה שם את ההסברים המתאימים.
כדאי באתר גם לתת פרטים על האולם עם צילומים של האולם לפני אירוע, צילומים ביום וצילומי לילה.
באתר כדאי לפתוח בלוג ולעדכן אותו בעדכונים קצרים כמו "הצוות שלנו מכין אירוע", "היום יש חתונה של טלי ומשה" ועוד כאלה משולבים בתמונות וסרטונים.
דף נוסף באתר צריך להיות אודות המקום – מתי הוקם, מה הוא מכיל, מי הבעלים והצוות.
עוד דף הוא יצירת קשר בעזרת צור קשר וטלפונים. כדאי גם להטמיע מפת הגעה של המקום עם קישור לwaze.
דברים נוספים שחשובים ללקוחות זה רישיון עסק ואישור כשרות.
דף עם רשימת ספקים מומלצת שהמקום עובד איתם גם יעזור. ספקים כמו קייטרינג, תקליטן, צלמים, חברת הדברה, חברת אבטחה ועוד.
את האתר יש לרשום באינדקסים חזקים של בעלי עסקים ואחרי מחקר של מאיפה יש קישורים למתחרים החזקים. אם המתחרים של האתר רשומים באינדקס מסוים אז גם האתר צריך להיות שם.
בכל כרטיס ביקור, מודעה, מייל, פלאייר ופרסום אחר צריך לשים את הכתובת של האתר.
כדאי לעקוב אחרי קבוצות פייסבוק ופורומים של מתחתנים ולשים שם את האתר כתגובה למי ששואל על אולם אירועים.
פרסום מחוץ לאינטרנט גם יכול להביא גולשים לאתר ולהעלות אותו. כך למשל פרסום במקומון על אירוע שנערך באולם האירועים כמו חתונה או ועידה פוליטית יכול להביא עוד גולשים ולחזק את האתר.
קידום דף הפייסבוק של האתר בחיפוש האורגני בגוגל יכול להעשות על ידי מתן שם מתאים. למשל במקום לקרוא לדף "שמיים ורודים" צריך לקרוא לו "שמיים ורודים – אולם אירועים בתל אביב". הכותרת מופיעה בTITLE וזה תורם לקידום.
בדף הפייסבוק כדאי לשים קישור לאתר באודות וגם לקשר ממנו מידי פעם לאתר.
גם בסרטוני YOUTUBE כדאי לתת שמות מתאימים ובנוסף לתת תיאור עם קישור לאתר.
סרטונים כאמור כדאי להטמיע באתר בבלוג ובדפים שונים.
לכל התמונות באתר צריך להיות תיאור ALT וגם כדאי לבצע להם קישורים כדי שיעלו בחיפוש.
באתר צריכים להיות עוד מאמרים שמעניינים את מי שעומד להתחתן או לקיים אירוע כמו:
קידום אורגני בגוגל של אולם אירועים
הקידום האורגני בגוגל הוא היעיל והזול ביותר לטווח הארוך. 70-80 % מהגולשים עוקפים את המודעות הממומנות ונכנסים למקומות הראשונים בחיפוש האורגני. העלות היא רק בתשלום למקדם האתר ובהפקת התכנים ומספר ההקלקות לא מוגבל. כתגובה לשאילות החיפוש של ביטוי כמו "אולם אירועים" גוגל יכול לתת- אתר אינטרנט
- סרטוני Youtube
- תמונות
- מיקומים של אולמות אירועים במפות
- דפים עסקיים בפייסבוק
- ידיעות מהחדשות
- איך בוחרים שמלת כלה
- איך מתקיים טקס חתונה
- איך בוחרים צלם חתונות
- באיזה מועדים אפשר להתחתן לפי ההלכה
- מה היא עלות של חתונה, ברית, אירוע ולפי מה היא נקבעת
קידום ממומן בגוגל של אולם אירועים
קידום ממומן בגוגל צריך לעשות ברשת החיפוש למי שמחפש מפורשות ביטויים שקשורים וגם לרשת המדיה של גוגל שתציג באנרים שימשכו גולשים. כמה שבועות אחרי שמתחילים קמפיינים ממומנים מתחילים להבין מה עובד טוב ומה לא ופועלים בהתאם.רשת החיפוש
מתחילים במחקר מילים מעמיק ובו צריכים להיות ביטויים שרלבנטיים. את כמות החיפושים נבדוק בכלי מילות המפתח של גוגל. כדאי לקחת ביטויים שקשורים ל- אולם אירועים
- גני אירועים
- אולם שמחות
- אולם חתונות
- אולם לאירועים גדולים
- אולם לאירועים קטנים
- אולם לבר מצווה
- אולם לבת מצווה
- חתונת חורף
- אולם לאירועי חברה \ועידות