איך בוחרים מקדם אתרים או חברת קידום

החלטתם לקדם את האתר בגוגל? עשיתם בחירה טובה. עכשיו צריך לבחור רק את מי שיעשה את העבודה טוב כדי שתוכלו להגדיל את הפניות.

קודם כל גם אם השתכנעתם שצריך קידום לא בטוח שאתם צריכים. קידום צריך במקרה שהעסק פונה להמונים ויש ביקוש למוצר שלו. אם יש לכם רעיון חדש ולא מוכר אז לא יחפשו אותו בגוגל והשיווק צריך להתבצע באמצעים אחרים. תראו האם עסקים כמוכם מפרסמים בגוגל ויש להם מודעות בתשלום ותוצאות חיפוש באורגני.

להיות מקדם אתרים זה משהו שדומה להיות איש יחסי ציבור. אין לתחום הזה מחסומי כניסה וכל אחד יכול להגיד שהוא מקדם אתרים ולהתחיל לעבוד.

אפשר לעבוד עם פרילאנסר עצמאי ואפשר גם לעבוד עם חברת קידום אתרים. אי אפשר להגיד חד משמעית מה טוב יותר כי יש חברות טובות ורציניות ויש גם פרילאנסרים טובים ולהיפך.

היתרון בעבודה עם חברה גדולה ורצינית הוא שיש גיבוי מקצועי לעבודה ותשתית רחבה לקידום. יש עוד עין שרואה את העבודה ויכולה לדרבן ולתת הערות.

החסרון בעבודה עם חברה יכול להיות במחיר גבוה יותר לקידום.

איזה נקודות צריך לבדוק כשבוחרים את מי שיקדם את האתר ומהן הנורות האדומות בבחירה:

1.האם קיבלתם דו"ח שלא ביקשתם על מצב הקידום של האתר שלכם? אם כן כדאי לחשוד. רוב חברות הקידום הלא טובות שולחות דוחו"ת מניפולטיביים כאלה. זה דומה למצב שבו תקחו רכב למוסך לבדיקה וימצאו תקלות. השאלה היא אם יש בעיה מהותית. בדוחו"ת כאלה תקבלו בהרבה מקרים כמות של ביטויים לא מקודמים שתכלס אין סיבה לקדם אותם כי אין להם ביקוש. לדוגמא אין משמעות לזה שהביטוי "עורך דין תעבורה במושב חגור" יהיה במקום הראשון כי אין לו ביקוש.

2.הצעת מחיר נמוכה מידיי ממחיר השוק. עבודת הקידום דורשת ידע ומומחיות והשקעה של שעות עבודה. קידום אתר ב700 ₪ או 1000 ₪ לחודש לא אפשרי והמחיר לא ריאלי. במצב כזה לא ממש תעשה עבודה רצינית והאתר לא יתקדם כמו שצריך זה יגרום לבזבוז זמן שבו האתר לא יקודם וגם של הסכום שישולם על הקידום

3.הבטחות והתחייבויות. לא ניתן להתחייב שביטוי כלשהו יגיע למקום כלשהו תוך זמן כלשהו. גוגל יכול להשתנות כל יום ותוצאות החיפוש משתנות. בעקרון צריך להראות לאורך זמן עליה של כל האתר ושל ביטויים ספציפיים שיבחרו במחקר מילים שיעשה עם המקדם בהתחלה. מי שמתחייב למיקום של ביטוי בזמן מסוים או לכמות של לידים (פניות מהאתר הוא שרלטן)

4.חוזה קידום שאי אפשר לצאת ממנו. כדאי מאוד להיזהר מחוזה לקידום האתר שסגור לשנה ומבלי אפשרות יציאה או התחייבות כספית בצ'קים או כרטיס אשראי לשנה. בהרבה מקרים כשנחתם החוזה חברת הקידום עשתה מעט מאוד עבודה, האתר לא התקדם ובעלי האתר לא יכלו לצאת מהחוזה בגלל איום בתביעות משפטיות שעסק קטן לא יכול להתמודד איתם. קידום אורגני מצריך כמה חודשי עבודה מאומצת בהתחלת העבודה ובהחלט הגיוני לדרוש התחייבות של 4-6 חודשים. אל תסכימו ליותר בלי אפשרות יציאה מהחוזה. אם מתעקשים על שנה ללא אפשרות יציאה תזהרו.

5.יש כאלה שמציעים חבילות קידום על מספר מסוים של מילים. זאת לא שיטה שעובדת כי בהרבה ענפים יכולים להגיע אליכם עם כמות גדולה יותר של מילים ולאו דווקא מילים ספציפיות. הקידום נעשה על כל האתר ויש ביטויים עדיפים שצריכים לברור אותם על ידי מחקר מילים בין בעלי האתר ומקדם האתר בתחילת העבודה

6.חלק מקידום של אתר הוא בנית קישורים לאתר. לאיש קידום מקצועי יש כמות של אתרי לווין ואתרים אחרים שהוא יכול לתת מהם קישורים. הבטחה בכמות של  מספר כלשהו של קישורים בחודש מעידה על חוסר מקצועיות. יותר חשוב מהי איכות הקישורים ומהם הצרכים של הקידום. לפעמים יהיה צריך הרבה קישורים ולפעמים צריך להשתמש בחוכמה במה שקיים

7.בקשו לראות דוגמאות לאתרים שקודמו ועל איזה ביטויים. אם חיפשתם ביטוי מרכזי עם הרבה חיפושים ומצאתם את האתר שהחברת קידום קידמה תרימו טלפון לבעלים שלו ותשאלו על עלות הקידום. כדאי להזהר בהמלצות שמקבלים. המלצות מתוך קבוצות פייסבוק למשל עלולות להטעות כי ייתכן שהממליצים הם קרובי משפחה\חברים\חברים באותה קבוצת נטווקינג עם מי שהם המליצו עליו בלי שבאמת הוא קידם להם.