למה משרד עורכי דין צריך בכלל קידום בגוגל?
רוב מוחלט של האנשים לא מכירים עורכי דין מכל תחום וכשהם יזדקקו לאחד כזה הם ינסו לחפש עורך דין שהם מכירים קודם כל לפי המלצות של מכרים, המלצות של קבוצות פייסבוק, המלצות של קבוצות נטווקינג של בעלי עסקים ועוד. אם לא ימצאו המלצה או יזדקקו לעורך דין שצריך מייד הם יחפשו בגוגל, יתרשמו מהאתר שיגיעו אליו ואז יצרו קשר. חלק מאלה שייצרו קשר יהפכו ללקוחות.
בתחומים מסוימים אנשים זקוקים לעורך דין מיד ואז הם מחפשים עורך דין בגוגל. סביר להניח שהם יסגרו במהירות עם עורך הדין הראשון שיעלה בחיפוש. זה נכון לתחומים מסוימים של עריכת דין כמו אדם שצריך עורך דין פלילי או תעבורה מיד כי הוא נעצר על ידי המשטרה, אדם שיש לו צו עיכוב יציאה מהארץ והוא נזקק לשירות על עורך דין משפחה או פשיטות רגל ותחומים דומים.
יש תחומים אחרים שבהם לקוח פוטנציאלי יעשה בדיקה מעמיקה של עורך דין לעבוד איתו. למשל עורכי דין שעוסקים בדיני נזיקין, נדל"ן, רשלנות רפואית, מסחרי, חוזים מסחריים, לשון הרע ועוד דברים לא דחופים. גם בתחום התעבורה והפלילי יש דברים לא דחופים.
במקרה כזה אפשרי שהלקוח יקליק על כמה מודעות או אתרים של עורכי דין שעולים למעלה בחיפוש ויבדוק את כולם.
כשגולש מחפש ביטוי שקשור לעורך דין יופיע קודם כל חיפוש ממומן שהוא מודעה בתשלום ואחריו יופיע החיפוש האורגני. לפעמים גם יופיעו מפות גוגל של מיקומי העסק.
דוגמא של חיפוש עורך דין תעבורה במחשב וחיפוש בסלולר (באדום מסומן הקידום הממומן)
קידום של עורך דין יכול להתבצע לכן גם בקידום הממומן של גוגל וגם באורגני. ניתן לשלב בין 2 האפשרויות.
קידום ממומן בגוגל של עורך דין
בקידום ממומן כל הקלקה עולה כסף והמחיר משתנה לפי התחרות בענף, עונתיות (עורכי דין משפחה מחפשים יותר אחרי חגים), שעה ביום, יום בשבוע, אזור גאוגרפי (באזור צפוף יש יותר תחרות) ועוד. המחיר של ההקלקה מושפע גם מרלבנטיות הביטוי שמקליקים עליו, זה אומר שאם מישהו חיפש "עורך דין משפחה בתל אביב" וראה מודעה שמדברת על "עורך דין משפחה בתל אביב", הקליק עליה והגיע לאתר מתאים אז זה אומר שהוא רלבנטי ועלות ההקלקה נמוכה כי גוגל נותן לביטוי ציון גבוה. סביר להניח שבמקרה הזה אם הוא הגיע לאתר שירשים אותו הוא יצור קשר דרך השארת פרטים באתר, דרך שיחת טלפון ישירה או בעוד אפשרויות שיש באתרים שונים כמו שליחת הודעת whatsapp, צ'ט ועוד דברים.
ניתן לספור בדיוק כמה שיחות טלפון וכמה פניות דרך האתר הגיעו דרך הקידום הממומן. לפי זה אפשר לשפר את הקידום על ידי הבנה של איזה ביטויים מביאים לקוחות טובים ומה כדאי לחסום.
נוצר לנו משפך שעובד בצורה הבאה: יש גולשים שנחשפים למודעה וחלק מהם מקליקים עליה, נניח שמחיר הקלקה ממוצע על ביטוי מסוים הוא 15 שקלים לקליק ויש 20 הקלקות בחודש זה אומר שהוצאו 300 שקלים. מתוך ה20 הקלקות 4 גולשים יצרו קשר ו2 מהם הפכו ללקוחות. זה אומר ששילמנו 300 ש"ח על 2 לקוחות חדשים (150 ש"ח ללקוח) ואנחנו צריכים לראות שזה מחיר משתלם למשרד עורכי הדין. עם הזמן כשצוברים עוד תובנות על ניהול הקמפיין הממומן העלות יורדת.
קמפייין ממומן בגוגל חייב להיות משתלם וזה אומר שהסכום שהושקע בו למימון המודעות בגוגל ועוד הסכום ששולם כדמי ניהול הקמפיין צריכים להכניס יותר הכנסות ממה ששולם.
רצוי לכן לא לעשות את הקמפיין לבד אלא להעזר במי שמומחה בתחום.
מה למעשה כדאי לקדם בקידום ממומן?
בגלל שכל הקלקה מורידה כסף כדאי לקדם קודם כל את הביטויים שמכילים את המילה עורך דין בכל מיני וריאציות (עורך דין משפחה, משרד עורכי דין דיני משפחה, עו"ד משפחה, עורכת דין משפחה) וניתן עדיפות נמוכה לביטויים של כאלה שבשלבי התעניינות גולשים כמו למשל "פתיחת תיק גירושין ברבנות" או למשל "כמה נקודות זה שלילה".
נבצע מחקר מילים לקידום ממומן בעזרת הכלים של גוגל ונראה בו ביטויים רלבנטיים שמחפשים ואת העלות המשוערת שלהם.
למשל אם רוצים לקדם עורך דין תעבורה בתל אביב אפשר ללכת על הביטויים הבאים:
ביטוי | ממוצע חיפושים חודשי | מחיר ממוצע |
עורכי דין תעבורה | 210 | 48.88 |
עורך דין תעבורה תל אביב | 110 | 64.75 |
תעבורה | 1000 | 2.67 |
עורך דין תעבורה מומלץ | 90 | 51.24 |
עורך דין לענייני תעבורה | 70 | 31.8 |
עורך דין דיני תעבורה | 40 | 31.3 |
עו ד דיני תעבורה | 30 | 46.05 |
עורכי דין דיני תעבורה | 10 | |
עו"ד תעבורה מומלץ | 40 | 50.06 |
עו"ד לענייני תעבורה | 30 | 33.47 |
עו"ד תעבורה תל אביב | 30 | 74.58 |
עורכי דין תעבורה תל אביב | 20 | |
עורך דין לדיני תעבורה | 20 | 32.97 |
עורך דין תעבורה מחיר | 50 | 33.06 |
עורכי דין תעבורה מובילים | 20 | 26.19 |
עורכי דין לדיני תעבורה | 10 | 31.54 |
ניתן גם לקבוע בחיפוש רדיוס כך שלמשל יראו את המודעה ברדיוס של עד 30 ק"מ מתל אביב או לפתוח את החיפוש לכל הארץ. כך אפשר לעשות רדיוס של 30 ק"מ לביטויים כלליים ואז מי שנמצא בחולון ומחפש ביטוי כללי כמו "עורך דין תעבורה" יראה את החיפוש ומי שיחפש בחיפה את אותו ביטוי לא יראה. ביטוי כמו "עורך דין תעבורה בתל אביב" כדאי לפתוח לכל הארץ.
ניתן לתת בקמפיין תקציב שונה לנייד כי הופעה בנייד חשובה במיוחד לעורכי דין שצריך מיד וגם לרגילים. בנייד ניתן לשים מספר טלפון שמתקשרים אליו ישר וגם את מיקום המשרד כמו בדוגמא הבאה:
אפשר להריץ את הקמפיין בשעות ובימים מסוימים לפי צורך. אפשר לשים מספר טלפון בשעות מסוימות (למשל השעות שבהן יש מזכירה שעונה במשרד או בשעות הלילה אם עורך דין פלילי רוצה לענות לקריאה דחופה).
פניות הלקוחות יהיו על ידי התקשרות בטלפון או על ידי השארת פרטים. בשפה המקצועית זה נקרא "המרה". אפשר לבדוק מאיזה ביטויים הגולשים המירו, באיזה שעות ולפי עוד חתכים. לפי זה משפרים את הקמפיין כל הזמן.
ניתן למדוד המרות על ידי בדיקה של כמה גולשים יצרו קשר עם טופס יצירת קשר באתר, כמה גולשים יצרו קשר דרך צ'ט באתר וכמה יצרו קשר דרך מספר הטלפון. ניתן לקנות מספר טלפון וירטואלי ייחודי ולחבר אותו למספר של המשרד וככה מי שיתקשר דרך הקמפיין יעבור דרך מספר מסוים ואפשר יהיה למדוד כמה שיחות נעשו דרכו.
כדאי לבחון מידי פעם אם הפניות שמגיעות לעורך הדין הן פניות רלבנטיות אליו. רלבנטיות זה אומר שמי שחיפש "עורך דין משפחה" לא הגיע למשל לעו"ד שעוסק בדיני עבודה.
אם קורה מצב שיש הרבה פניות לא רלבנטיות על נושא מסוים, כדאי לבדוק את המודעות ואת האתר. יתכן שהגולשים מבינים משהו לא נכון וצריך להחליף את המסר.
קמפיין ממומן בגוגל כדאי לבצע על ידי מנהל קמפיינים מקצועי שינהל אותו בצורה מיטבית ויסנן חיפושים שלא מועילים ומורידים כסף.
במקרים רבים שבהם עורכי דין ניסו לנהל קמפיין לבד בוזבז הרבה כסף שלא הביא תוצאות.
קידום אורגני בגוגל של עורך דין
לטווח הארוך של הרבה שנים ביצוע קידום אורגני בגוגל לעורך דין זאת ההשקעה הטובה ביותר. מקדם האתר מקבל תשלום חודשי קבוע ללא תלות בכמות ההקלקות והפניות שמתקבלות והכמות בלתי מוגבלת.
המטרה של קידום אורגני לאתר היא העלאת האתר במיקום התוצאות האורגניות בחיפוש גוגל. ברגע שהאתר נמצא במיקום גבוה בתוצאות האורגניות נכנסים אליו רוב הגולשים שהגיעו אליו דרך חיפוש. אם הגולשים יקבלו תשובות לשאלות שלהם וישתכנעו שעורך הדין יכול לעזור להם הם ייצרו קשר ובסבירות גבוהה יהפכו ללקוחות.
מה היתרון של קידום אתרים לעורכי דין על ידי קידום אורגני בגוגל?
קידום אורגני עדיף כמעט לעורכי דין כי הם מסוגלים להביא דרכו הרבה לקוחות עם עלות נמוכה יותר כי
הוא לא משלם על הקלקות ולכן הוא יכול לתפוס הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים.
דוגמאות:
1.את הביטוי "עורך דין נדלן" הרבה מחפשים, החיפוש יכול להיות מגולשים שרוצים לקנות או למכור בית, לעשות עסקת קומבינציה או דברים גדולים אחרים שטובים לעורך הדין אבל יכולים לחפש את הביטוי כאלה שרוצים לעשות חוזה על דירת שותפים או לתבוע את בעל הבית באלפי שקלים בודדים וכאלה הם לא רלבנטיים. הקלקות של כאלה הם בזבוז של הרבה כסף בקידום ממומן ובקידום אורגני הם רק דורשים סינון.
2.את הביטוי "עורך דין דיני עבודה" יכולים לחפש מעסיקים שצריכים עורך שיעשה הסכמי עבודה עם עובדי חברה או עובדים שפוטרו ורוצים לתבוע הרבה כסף ואלה פניות טובות. מצד שני יכולים לחפש את אותו ביטוי גם כאלה שעובדים כמלצרים ורוצים לתבוע מהמעסיק כמה אלפים בודדים של פיצוי והם יבזבזו את התקציב וצריך יהיה לסנן אותם.
3.את הביטוי "כמה מותר לשתות בנהיגה" יכולים לחפש כאלה שרוצים להיות בסדר ולא להפריז בשתיה אבל גם כאלה שנתפסו וצריכים עורך דין תעבורה. מיקום גבוה באורגני של הביטוי הזה יוביל לאתר שצריך למשוך את הגולשים ליצור קשר עם עורך הדין.
לכן קידום אורגני של עורך דין הוא הכסף הכי טוב לאורך זמן וכדאי שהוא יהיה על כמה שיותר ביטויים.
השגת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות תלויה בכמה דברים:
- ביצוע מחקר מילים מעמיק של הביטויים שרוצים לקדם. בודקים איזה מילים וביטויים הגולשים מחפשים והאם יש סיכוי שיביאו גולשים שיהפכו ללקוחות. לדוגמא האם להשתמש בביטוי "עורך דין משפחה", "משרד עורכי דין משפחה" או "עורך דין לענייני משפחה". עושים שקלולים ובדיקה ובהתאם לזה מחליטים.
- קודם כל תוכן איכותי באתר שצריך להכניס בהתאם למחקר מילים. אחרי ביצוע מחקר מילים מעמיק רואים מהם הביטויים שיכולים להביא גולשים פוטנציאלים שיהפכו ללקוחות. קידום עורכי דין מתבסס מצד אחד על ביטויים שקשורים לעיסוק ו\או למיקום כמו "עורך דין משפחה בתל אביב" או "עורך דין פלילי 24 שעות". נוסף לזה צריך לקדם ביטויים שקשורים לנושא כמו "מהירות מופרזת" או "מעצר עד תום ההליכים" התוכן צריך להיות משהו שעוזר באמת לגולש כמו "מה עושים אם נתפסתי במהירות מופרזת?" או "ערעור על החלטת ועדה בביטוח הלאומי". תוכן נוסף צריך להיות בלוג עם פסקי דין שעורך הדין טיפל בהם וניצח שיש בהם עניין. הצגת הצלחות באתר עוזרת לגולשים נוספים לפנות
- האתר צריך להיות אלגנטי ומכובד לעורך הדין. מלבד מאמרים והצלחות הוא צריך לכלול גם את כל תחומי העיסוק, את צוות המשרד, את הבעלים של המשרד (עם תמונות תדמית) וגם את כל אפשרויות יצירת הקשר שזה אומר טלפון, מייל, ווטסאפ, פייסבוק והודעה באתר
- קישורים טובים לאתר הם כמו המלצות. אם יש קישור לאתר מאינדקס עורכי דין, ממגזין משפטי או מאתר של עורך דין אחר למשל זה משהו שיעזור לאתר להתרומם בחיפוש. כדאי לנסות להשיג כאלה. למקדם אתרים יש כלים מתאימים כדי לראות מה המתחרים עושים ומה כדאי לעשות כדי להעלות את האתר
- האתר צריך להיות בנוי כמו שצריך מבחינה טכנית כדי שיסרק בגוגל בצורה מיטבית. לדוגמא מהירות התגובה של האתר צריכה להיות גבוהה והבניה שלו צריכה להיות כזאת שגוגל ידע לקרוא.
התנאי להצלחה של קידום עורך דין בגוגל הוא מחויבות לתהליך. כשמבצעים קידום הוא צריך להיות כל הזמן כי לטווח הארוך הוא מכניס הרבה לקוחות וכסף.
מחויבות לתהליך זה אומר שיתוף פעולה מלא עם מקדם האתר ו\או מנהל הקמפיינים בנושאים הבאים:
- בניה נכונה של האתר לפי הנחיות מקדם האתר. כדאי להעזר בחברת בנית אתרים רצינית וכדאי מאוד לבנות את האתר על פלטפורמת wordpress שהיא מאוד נפוצה, אפשר לקדם עליה את האתר בקלות וגם לתחזק אותה בקלות
- שיתוף פעולה בביצוע מחקר המילים. ככה הקידום יהיה מדויק ויגיעו לעורכי הדין הפניות שהוא צריך
- אספקת תכנים לאתר לפי צורך. תוכן הוא חלק מהותי מהקידום ובלעדי זה הקידום לא יצליח. במקרים רבים אפשר להעזר בעורכי דין מתמחים או בכותבי תוכן חיצוניים. ככל שיהיו באתר יותר תכנים שיכסו ביטויים מסוימים כך הוא יחשף יותר ויתקדם יותר בגוגל.
- מתן פידבק למקדם האתר על הפניות שמגיעות. האם הגיעו פניות טובות, האם הגיעו פניות על נושאים לא רלבנטיים?
מענה לפניות של לקוחות פוטנציאלים וטיפול בהן
קידום אורגני או ממומן יכול להביא פניות רבות של מתעניינים.
פניות יכולות להגיע דרך שיחת טלפון, ווטסאפ עסקי, טופס יצירת קשר, משלוח מייל, צ'ט אוטומטי באתר ועוד.
אם לעורך הדין יש שירות של 24 שעות (כמו למי שעוסקים למשל בפלילים) אז צריך לענות לשיחת טלפון מיד.
בכל נושא אחר כדאי לענות בהקדם האפשרי בשעות עבודת המשרד.
כדאי בכל האמצעים לעשות מענה אוטומטי שיאשר שההודעה שנשלחה נקלטה ויהיה לה מענה בשעות הקבלה.