קידום אתרים לעורכי דין בגוגל אורגני או ממומן

דרכי שיווק של עורכי דין

משרד עורכי דין צריך לשווק את עצמו בכל מיני ערוצים כדי להגיע ללקוחות.

יש את הערוצים המסורתיים שהם:

  • מודעות בעיתונים. עלות סבירה בעיתון מקומי ויקרה מאוד בעיתון ארצי.
  • הופעה בתוכניות טלויזיה. תשלום יקר ליחצנות. לא כל עורך דין יודע להופיע מול מצלמה ולהעביר מסר כמו שצריך.
  • פגישות בארגוני נטוורקינג. מצריך הרבה מאוד זמן והשקעה בפגישות עם אנשים והוצאת אנרגיה.

ועוד דרכים.

הבעיה בערוצים המסורתיים היא שיש להם עלות יקרה כדי להביא לקוחות ויש מגבלות להגעה למספר רב של לקוחות.

בעיה נוספת היא שקשה בהם להעביר המון מידע ללקוחות פוטנציאלים.

שיווק דיגיטלי של עורכי דין

השיווק הדיגיטלי נעשה ברשת האינטרנט במגוון דרכים.

נוכחות חזקה באינטרנט בכל מקום שיש בו לקוחות פוטנציאלים יכולה להביא פניות למשרד עורכי הדין.

כדאי לכן לעורך הדין להקים כמה נכסים דיגיטליים והם:

  • חשבון tiktok שאליו יעלו סרטוני הסבר בנושאים שונים
  • חשבון youtube עם סרטונים
  • דף עיסקי בפייסבוק שבו יעלו פוסטים עם קישורים למאמרים והצלחות של עורך הדין
  • חשבון אינסטגרם עם סרטונים
  • פרופיל ברשת הלינקדין שהיא רשת חברתית מקצועית
  • אתר אינטרנט שאפשר לקדם בגוגל אורגני או ממומן
  • חשבון גוגל העסק שלי כדי להופיע על המפה של גוגל וזה עוזר במיוחד לחיפושים מקומיים

הדרך הכי יעילה ורווחית לשיווק עורכי דין היא על ידי קידום בגוגל של האתר.

למה משרד עורכי דין צריך בכלל קידום בגוגל?

הגדלת הכנסות

כל משרד עורכי דין רוצה להגדיל את ההכנסות שלו על ידי קבלת עוד לקוחות חדשים בתיקים נחשבים.

אם יש הרבה פניות של לקוחות פוטנציאלים אז אפשר לסנן יותר לקוחות לתיקים שיש להם פוטנציאל הכנסות גבוה וגם לגבות מחיר גבוה יותר על כל תיק.

נוסף לזה אפשר להפנות פניות עודפות או פניות שלא רוצים לטפל בהם מסיבות שונות לעורכי דין אחרים תמורת עמלה.

רוב מוחלט של האנשים לא מכירים עורכי דין מכל תחום וכשהם יזדקקו לאחד כזה הם ינסו לחפש עורך דין שהם מכירים קודם כל לפי המלצות של מכרים, המלצות של קבוצות פייסבוק, המלצות של קבוצות נטווקינג של בעלי עסקים ועוד. אם לא ימצאו המלצה או יזדקקו לעורך דין שצריך מייד הם יחפשו בגוגל, יתרשמו מהאתר שיגיעו אליו ואז יצרו קשר. חלק מאלה שייצרו קשר יהפכו ללקוחות.

בתחומים מסוימים אנשים זקוקים לעורך דין מיד ואז הם מחפשים עורך דין בגוגל. 

 סביר להניח שהם יסגרו במהירות עם עורך הדין הראשון שיעלה בחיפוש, זה נכון לתחומים מסוימים של עריכת דין כמו אדם שצריך עורך דין פלילי או תעבורה מיד כי הוא נעצר על ידי המשטרה, אדם שיש לו צו עיכוב יציאה מהארץ והוא נזקק לשירות על עורך דין משפחה או פשיטות רגל ותחומים דומים.

יש תחומים אחרים שבהם לקוח פוטנציאלי יעשה בדיקה מעמיקה של עורך דין לעבוד איתו.

 למשל עורכי דין שעוסקים בדיני נזיקין, נדל”ן, רשלנות רפואית, דיני עבודה, מסחרי, חוזים מסחריים, לשון הרע ועוד דברים לא דחופים. גם בתחום התעבורה והפלילי יש דברים לא דחופים.

במקרה כזה אפשרי שהלקוח יקליק על כמה מודעות או אתרים של עורכי דין שעולים למעלה בחיפוש ויבדוק את כולם.

מוניטין

גולשים חושבים שאם האתר של עורך הדין מדורג יותר גבוה בגוגל אז העסק יותר נחשב וכדאי לפנות אליו.

ואז הסיכוי לפנות לעורך הדין ולשכור את שירותיו גדל.

כשגולש מחפש ביטוי שקשור לעורך דין יופיע קודם כל חיפוש ממומן שהוא מודעה בתשלום ואחריו יופיע החיפוש האורגני. לפעמים גם יופיעו מפות גוגל של מיקומי העסק.

דוגמא של חיפוש עורך דין תעבורה במחשב וחיפוש בסלולר (באדום מסומן הקידום הממומן)

חיפוש בגוגל עורך דין תעבורה חיפוש בנייד של עורך דין תעבורה

קידום לעורכי דין יכול להתבצע לכן גם בקידום הממומן של גוגל וגם באורגני. ניתן לשלב בין 2 האפשרויות.

קידום ממומן בגוגל של עורך דין

בקידום ממומן כל הקלקה עולה כסף והמחיר משתנה לפי התחרות בענף, עונתיות (עורכי דין משפחה מחפשים יותר אחרי חגים), שעה ביום, יום בשבוע, אזור גאוגרפי (באזור צפוף בעורכי דין  יש יותר תחרות) ועוד. 

המחיר של ההקלקה מושפע גם מרלבנטיות הביטוי שמקליקים עליו, זה אומר שאם מישהו חיפש “עורך דין משפחה בתל אביב” וראה מודעה שמדברת על “עורך דין משפחה בתל אביב”, הקליק עליה והגיע לאתר מתאים אז זה אומר שהוא רלבנטי ועלות ההקלקה נמוכה כי גוגל נותן לביטוי ציון גבוה. סביר להניח שבמקרה הזה אם הוא הגיע לאתר שירשים אותו הוא יצור קשר דרך השארת פרטים באתר, דרך שיחת טלפון ישירה או בעוד אפשרויות שיש באתרים שונים כמו שליחת הודעת whatsapp, צ’ט ועוד דברים.

ניתן לספור בדיוק כמה שיחות טלפון וכמה פניות דרך האתר הגיעו דרך הקידום הממומן. לפי זה אפשר לשפר את הקידום על ידי הבנה של איזה ביטויים מביאים לקוחות טובים ומה כדאי לחסום.

נוצר לנו משפך  שעובד בצורה הבאה: יש גולשים שנחשפים למודעה וחלק מהם מקליקים עליה, נניח שמחיר הקלקה ממוצע על ביטוי מסוים הוא 15 שקלים לקליק ויש 20 הקלקות בחודש זה אומר שהוצאו 300 שקלים. מתוך ה20 הקלקות 4 גולשים יצרו קשר ו2 מהם הפכו ללקוחות. זה אומר ששילמנו 300 ש”ח על  2 לקוחות חדשים (150 ש”ח ללקוח) ואנחנו צריכים לראות שזה מחיר משתלם למשרד עורכי הדין. עם הזמן כשצוברים עוד תובנות על ניהול הקמפיין הממומן העלות יורדת.

כדי להגביר את הסיכוי להצלחת הקמפיין צריך לפרק אותו לחלקים יותר ספציפיים וכך סיכוי ההצלחה יגדל.

לדוגמא אם מקדמים קמפיין של עורך דין שעוסק ברשלנות רפואית כדאי לשים מודעות עם הביטוי:

  • עורך דין רשלנות רפואית – 880 חיפושים בחודש
  • רשלנות רפואית בלידה  – 170 חפושים לחודש
  • רשלנו רפואית בטיפול שיניים – 140 חיפושים לחודש

וכך מי שיחפש נושא ספציפי כמו “רשלנות רפואית בלידה” יראה מודעה על הנושא והיא תפנה אותו לדף באתר שידבר על הנושא.

כך הסיכוי שהוא יצור קשר עם משרד עורכי הדין יגבר.

בקמפיין ממומן בגוגל עלולות להיות הקלקות שווא של מתחרים, הקלקות על ביטויים לא רלבנטיים (כמו למשל “פרו בונו”) או חוסר יעילות של הקמפיין.

רצוי לכן לא לעשות את הקמפיין לבד אלא להעזר במי שמומחה בתחום.

קמפייין ממומן בגוגל חייב להיות משתלם וזה אומר שהסכום שהושקע בו למימון המודעות בגוגל ועוד הסכום ששולם כדמי ניהול הקמפיין צריכים להכניס יותר הכנסות ממה ששולם.

מה למעשה כדאי לקדם בקידום ממומן?

בגלל שכל הקלקה מורידה כסף כדאי לקדם קודם כל את הביטויים שמכילים את המילה עורך דין בכל מיני וריאציות (עורך דין משפחה, משרד עורכי דין דיני משפחה, עו”ד  משפחה, עורכת דין משפחה) וניתן עדיפות נמוכה לביטויים של כאלה שבשלבי התעניינות גולשים כמו למשל “פתיחת תיק גירושין ברבנות” או למשל “כמה נקודות זה שלילה”.

נבצע מחקר מילים לקידום ממומן בעזרת הכלים של גוגל ונראה בו ביטויים רלבנטיים שמחפשים ואת העלות המשוערת שלהם.

למשל אם רוצים לקדם עורך דין תעבורה בתל אביב אפשר ללכת על הביטויים הבאים:

ביטויממוצע חיפושים חודשימחיר ממוצע
עורכי דין תעבורה21048.88
עורך דין תעבורה תל אביב11064.75
תעבורה10002.67
עורך דין תעבורה מומלץ9051.24
עורך דין לענייני תעבורה7031.8
עורך דין דיני תעבורה4031.3
עו ד דיני תעבורה3046.05
עורכי דין דיני תעבורה10 
עו”ד תעבורה מומלץ4050.06
עו”ד לענייני תעבורה3033.47
עו”ד תעבורה תל אביב3074.58
עורכי דין תעבורה תל אביב20 
עורך דין לדיני תעבורה2032.97
עורך דין תעבורה מחיר5033.06
עורכי דין תעבורה מובילים2026.19
עורכי דין לדיני תעבורה1031.54

בגלל שקמפיין ממומן בגוגל מוגבל בתקציב אז כדאי להתמקד בביטויים שמדברים ממש על השירות עצמו כמו “עורך דין פלילי בתל אביב” ולא על ביטויים שהם יותר מידע כמו “ביטול כתב אישום” שהסיכוי שיביאו לקוחות מיד הוא נמוך יותר.

מיקוד החיפוש בגוגל ליצירת קמפיין יעיל יותר

ניתן גם לקבוע בחיפוש רדיוס כך שלמשל יראו את המודעה ברדיוס של עד 30 ק”מ מתל אביב או לפתוח את החיפוש לכל הארץ. כך אפשר לעשות רדיוס של 30 ק”מ לביטויים כלליים ואז מי שנמצא בחולון ומחפש ביטוי כללי כמו “עורך דין תעבורה” יראה את החיפוש ומי שיחפש בחיפה את אותו ביטוי לא יראה. ביטוי כמו “עורך דין תעבורה בתל אביב” כדאי לפתוח לכל הארץ.

ניתן לתת בקמפיין תקציב שונה לנייד כי הופעה בנייד חשובה במיוחד לעורכי דין שצריך מיד וגם לרגילים. בנייד ניתן לשים מספר טלפון שמתקשרים אליו ישר וגם את מיקום המשרד כמו בדוגמא הבאה:

מודעת חיוג עורך דין

אפשר להריץ את הקמפיין בשעות ובימים מסוימים לפי צורך. אפשר לשים מספר טלפון בשעות מסוימות (למשל השעות שבהן יש מזכירה שעונה במשרד או בשעות הלילה אם עורך דין פלילי רוצה לענות לקריאה דחופה).

פניות הלקוחות יהיו על ידי התקשרות בטלפון או על ידי השארת פרטים. בשפה המקצועית זה נקרא “המרה”. אפשר לבדוק מאיזה ביטויים הגולשים המירו, באיזה שעות ולפי עוד חתכים. לפי זה משפרים את הקמפיין כל הזמן.

ניתן למדוד המרות על ידי בדיקה של כמה גולשים יצרו קשר עם טופס יצירת קשר באתר, כמה גולשים יצרו קשר דרך צ’ט באתר וכמה יצרו קשר דרך מספר הטלפון. ניתן לקנות מספר טלפון וירטואלי ייחודי ולחבר אותו למספר של המשרד וככה מי שיתקשר דרך הקמפיין יעבור דרך מספר מסוים ואפשר יהיה למדוד כמה שיחות נעשו דרכו.

כדאי לבחון מידי פעם אם הפניות שמגיעות לעורך הדין הן פניות רלבנטיות אליו. רלבנטיות זה אומר שמי שחיפש “עורך דין משפחה” לא הגיע למשל לעו”ד שעוסק בדיני עבודה.

אם קורה מצב שיש הרבה פניות לא רלבנטיות על נושא מסוים, כדאי לבדוק את המודעות ואת האתר. יתכן שהגולשים מבינים משהו לא נכון וצריך להחליף את המסר.

סינון ביטויים בקמפיין ושיפור שלו

קמפיין ממומן בגוגל יכול להיות עם חיפוש מדויק כמו “עורך דין נזיקין” שזה אומר שרק מי שהקליק את הביטוי הזה בדיוק יראה את המודעה. 

במקרה כזה אפשר לפספס הרבה חיפושים רלבנטיים כמו “עורך דין נזיקין מומלץ”.

הבעיה היא שיכולים גם להכנס ביטויים שלא רלבנטיים לקידום כמו “עורך דין נזיקין בצפון” כשהמשרד לא בצפון.

לכן צריך להגדיר בקמפיין ביטויים שהם מראש לא רלבנטיים כמו:חינם, מטעם המדינה, פרו בונו ועוד.

תוך כדי ניהול הקמפיין אפשר לעקוב על מה שחיפשו בפועל ולהמשיך להסיר ביטויים לא רלבנטיים.

סינון נוסף צריך לעשות בהמשך הקמפיין אחרי הגעת הפניות. אפשר יהיה להבין מאיזה ביטויים הגיעו בפועל פניות ומאיזה לא הגיעו וכך לכוון את הקמפיין טוב יותר.

קמפיין ממומן בגוגל כדאי לבצע על ידי מנהל קמפיינים מקצועי שינהל אותו בצורה מיטבית ויסנן חיפושים שלא מועילים ומורידים כסף.

במקרים רבים שבהם עורכי דין ניסו לנהל קמפיין לבד בוזבז הרבה כסף שלא הביא תוצאות.

קידום אורגני בגוגל של עורך דין 

לטווח הארוך של הרבה שנים ביצוע קידום אורגני בגוגל לעורך דין זאת ההשקעה הטובה ביותר. מקדם האתר מקבל תשלום חודשי קבוע ללא תלות בכמות ההקלקות והפניות שמתקבלות והכמות בלתי מוגבלת.

המטרה של קידום אורגני לאתר היא העלאת האתר במיקום התוצאות האורגניות בחיפוש גוגל. ברגע שהאתר נמצא במיקום גבוה בתוצאות האורגניות נכנסים אליו רוב הגולשים שהגיעו אליו דרך חיפוש. אם הגולשים יקבלו תשובות לשאלות שלהם וישתכנעו שעורך הדין יכול לעזור להם הם ייצרו קשר ובסבירות גבוהה יהפכו ללקוחות.

דוגמא לחיפוש בגוגל של עורך דין תעבורה:

חיפוש בגוגל של עורך דין תעבורה

ניתן לראות שאחרי המודעה בתשלום מופיע הקידום האורגני, אחריו מופיעים סרטונים בתגובה לחיפוש ואחרי מפות מקומיות של גוגל.

גם הסרטונים והמפות עלו בזכות הקידום האורגני.

מה היתרון של קידום אתרים לעורכי דין על ידי קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני עדיף כמעט לעורכי דין כי הם מסוגלים להביא דרכו הרבה לקוחות עם עלות נמוכה יותר כי

הוא לא משלם על הקלקות ולכן הוא יכול להשיג הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים וכך להגדיל את ההכנסות של המשרד.

דוגמאות:

1.את הביטוי “עורך דין נדלן” הרבה מחפשים, החיפוש יכול להיות מגולשים שרוצים לקנות או למכור בית, לעשות עסקת קומבינציה או דברים גדולים אחרים שטובים לעורך הדין אבל יכולים לחפש את הביטוי כאלה שרוצים לעשות חוזה על דירת שותפים או לתבוע את בעל הבית באלפי שקלים בודדים וכאלה הם לא רלבנטיים. הקלקות של כאלה הם בזבוז של הרבה כסף בקידום ממומן ובקידום אורגני הם רק דורשים סינון.

2.את הביטוי “עורך דין דיני עבודה” יכולים לחפש מעסיקים שצריכים עורך שיעשה הסכמי עבודה עם עובדי חברה או עובדים שפוטרו ורוצים לתבוע הרבה כסף ואלה פניות טובות. מצד שני יכולים לחפש את אותו ביטוי גם כאלה שעובדים כמלצרים ורוצים לתבוע מהמעסיק כמה אלפים בודדים של פיצוי והם יבזבזו את התקציב וצריך יהיה לסנן אותם.

3.את הביטוי “כמה מותר לשתות בנהיגה” יכולים לחפש כאלה שרוצים להיות בסדר ולא להפריז בשתיה אבל גם כאלה שנתפסו וצריכים עורך דין תעבורה. מיקום גבוה באורגני של הביטוי הזה יוביל לאתר שצריך למשוך את הגולשים ליצור קשר עם עורך הדין.

לכן קידום אורגני לעורכי דין הוא הכי טוב לאורך זמן להגדלת הכנסות וכדאי שהוא יהיה על כמה שיותר ביטויים.

השגת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות תלויה בכמה דברים:

  • ביצוע מחקר מילים מעמיק של הביטויים שרוצים לקדם. בודקים איזה מילים וביטויים הגולשים מחפשים והאם יש סיכוי שיביאו גולשים שיהפכו ללקוחות. לדוגמא האם להשתמש בביטוי “עורך דין משפחה”, “משרד עורכי דין משפחה” או “עורך דין לענייני משפחה”. עושים שקלולים ובדיקה ובהתאם לזה מחליטים. את הביטויים המתאימים למחקר מילים אפשר למצוא על ידי כלים של גוגל, על ידי כלים חיצוניים שיש למקדמי אתרים ועל ידי בדיקה של אתרים מתחרים
  • הכנסת תוכן איכותי לאתר שצריך להיות בהתאם למחקר מילים. אחרי ביצוע מחקר מילים מעמיק רואים מהם הביטויים שיכולים להביא גולשים פוטנציאלים שיהפכו ללקוחות. קידום עורכי דין מתבסס מצד אחד על ביטויים שקשורים לעיסוק ו\או למיקום כמו “עורך דין משפחה” או “עורך דין  פלילי 24 שעות”. נוסף לזה צריך לקדם ביטויים שקשורים לנושא כמו “מהירות מופרזת” או “מעצר עד תום ההליכים”  התוכן צריך להיות משהו שעוזר באמת לגולש כמו “מה עושים אם נתפסתי במהירות מופרזת?” או “ערעור על החלטת ועדה בביטוח הלאומי”. 

תוכן נוסף צריך להיות בלוג עם פסקי דין שעורך הדין טיפל בהם וניצח שיש בהם עניין. הצגת הצלחות באתר עוזרת לגולשים נוספים לפנות. חשיבה נוספת צריכה להיות קידום על בסיס מיקום גאוגרפי כמו למשל “עורך דין משפחה ברמת גן”

רצוי גם להכניס לאתר סרטוני תדמית עם הסברים פשוטים על תחומי העיסוק של המשרד.

  • האתר צריך להיות אלגנטי ומכובד לעורך הדין. מלבד מאמרים והצלחות הוא צריך לכלול גם את כל תחומי העיסוק, את צוות המשרד, את הבעלים של המשרד (עם תמונות תדמית) וגם את כל אפשרויות יצירת הקשר שזה אומר טלפון, מייל, ווטסאפ, פייסבוק והודעה באתר.  כדאי שהלחצן של הטלפון והלחצן של הwhatsapp יהיו זמינים בכל מקום בגלישה באתר ובמיוחד בטלפון הנייד. כדאי לחשוב על גולשים שצריכים במהירות עורך דין ואם הם לא יוכלו ליצור קשר בקלות אז הם יעברו לאתר הבא
  • עיצוב האתר צריך להיות בצורה מכובדת ורצינית כיאה למשרד עורכי דין. הלוגו של האתר והצבעים שלו צריכים להיות זהים לשאר הפרסומים של המשרד.
  • קישורים טובים לאתר הם כמו המלצות. אם יש קישור לאתר מאינדקס עורכי דין, ממגזין משפטי או מאתר של עורך דין אחר למשל זה משהו שיעזור לאתר להתרומם בחיפוש. כדאי לנסות להשיג כאלה. למקדם אתרים יש כלים מתאימים כדי לראות מה המתחרים עושים ומה כדאי לעשות כדי להעלות את האתר.
  • האתר צריך להיות בנוי כמו שצריך מבחינה טכנית כדי שיסרק בגוגל בצורה מיטבית. לדוגמא מהירות התגובה של האתר צריכה להיות גבוהה והבניה שלו צריכה להיות כזאת שגוגל ידע לקרוא.
  • גוגל רואה בחיוב הגעה לאתר מרשתות חבריות ומקומות אחרים. לכן כדאי להקים בנוסף לאתר עוד נכסים דיגיטליים שיכללו: מפת גוגל העסק שלי עם כל הפרטים של המשרד, דף פייסבוק שמידיי פעם יעלו בו פוסטים עם הסברים. ערוץ youtube עם סרטון תדמית והסברים וגם פרופיל ברשת החברתית המקצועית linkedin

התנאי להצלחה של קידום עורך דין בגוגל הוא מחויבות לתהליך. כשמבצעים קידום הוא צריך להיות כל הזמן כי לטווח הארוך הוא מכניס הרבה לקוחות וכסף.

מחויבות לתהליך זה אומר שיתוף פעולה מלא עם מקדם האתר ו\או מנהל הקמפיינים בנושאים הבאים:

  • בניה נכונה של האתר לפי הנחיות מקדם האתר. כדאי להעזר בחברת בנית אתרים רצינית וכדאי מאוד לבנות את האתר על פלטפורמת wordpress שהיא מאוד נפוצה, אפשר לקדם עליה את האתר בקלות וגם לתחזק אותה בקלות
  • שיתוף פעולה בביצוע מחקר המילים. ככה הקידום יהיה מדויק ויגיעו לעורכי הדין הפניות שהוא צריך
  • אספקת תכנים לאתר לפי צורך. תוכן הוא חלק מהותי מהקידום ובלעדי זה הקידום לא יצליח. במקרים רבים אפשר להעזר בעורכי דין מתמחים או בכותבי תוכן חיצוניים. ככל שיהיו באתר יותר תכנים שיכסו ביטויים מסוימים כך הוא יחשף יותר ויתקדם יותר בגוגל.
  • מתן פידבק למקדם האתר על הפניות שמגיעות. האם הגיעו פניות טובות, האם הגיעו פניות על נושאים לא רלבנטיים?
  • עבודה אורגנית נכונה בכל הנכסים הדיגיטליים כדי שגם ישפיעו על הקידום האורגני
  • דיווח על כל פרסום חיצוני של עורך הדין כמו למשל בהופעה בטלוויזיה וזה על מנת למנף את הקידום האורגני

מה עושה מקדם האתר בעבודה השוטפת?

תחילת העבודה

  • בדיקה של האתר הקיים מבחינה טכנית, המלצות על שיפורים ותיקונים בו לפי צורך או ייעוץ לבניית אתר חדש לעורך הדין.
  • ביצוע מחקר מילות מפתח עם בעלי המשרד
  • הזמנת תכנים לאתר בהתאם למילות המפתח שנבחרו
  • חיבור האתר לכלים של גוגל שהם גוגל אנליטיקס וgoogle search console
  • ביצוע סריקה של תכני האתר לגוגל
  • בדיקה של מצב הקישורים לאתר ותכנון בניית הקישורים לאתר
  • בדיקת הנוכחות של עורך הדין ברשתות החברתיות מחוץ לאתר והמלצות לשיפור

עבודה שוטפת של מקדם האתר

כדי שהאתר ימשיך להתקדם ולא לסגת אחורה צריך לעבוד כל הזמן

  • בדיקה של מיקומים של מילות מפתח חשובות באתר
  • בדיקה של איך נסרק האתר בגוגל ושיפור לפי צורך
  • בניית קישורים לאתר לפי צורך, קישורים טובים מאתרים אחרים מחזקים את האתר
  • המלצות לעוד ביטויי מפתח חשובים שכדאי לקדם
  • שיפורים ושינויים בקידום בהתאם להתקדמות האתר ולפידבק של בעלי המשרד על כמות ואיכות הפניות לאתר
  • מתן דו”ח חודשי ללקוח על ההתקדמות של הביטויים, על המלצות לתכנים נוספים לאתר ועל שיפורים טכניים באתר לפי צורך

מענה לפניות של לקוחות פוטנציאלים וטיפול בהן

קידום אורגני או ממומן יכול להביא פניות רבות של מתעניינים.

פניות יכולות להגיע דרך שיחת טלפון, ווטסאפ עסקי, טופס יצירת קשר, משלוח מייל, צ’ט אוטומטי באתר ועוד.

אם לעורך הדין יש שירות של 24 שעות (כמו למי שעוסקים למשל בפלילים) אז צריך לענות לשיחת טלפון מיד.

בכל נושא אחר כדאי לענות בהקדם האפשרי בשעות עבודת המשרד.

חשוב שמי שעונים לפניות ידעו איך לדבר עם לקוחות שפנו בטלפון, להבין במהירות את הצרכים שלהם, להכיר את כל שירותי המשרד כדי לדעת אם יש מענה לצרכים שלהם ולדעת לסגור פגישה לפי צורך.

כדאי בכל האמצעים לעשות מענה אוטומטי שיאשר שההודעה שנשלחה נקלטה ויהיה לה מענה בשעות הקבלה.

ברגע שיש פניה למשרד בכל אמצעי, צריך לענות לה בהקדם. כדאי לזכור שיתכן שלקוח פוטנציאלי ישאיר פניה דרך האתר לכמה משרדי עורכי דין והראשון שיענה הוא שיתפוס את הפניה.

סיכום

תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

הגדרת שירות cloudflare לאתר

cloudflare הוא שירות שמתווך בין הגולשים לאתר ומאפשר גם הגנה על האתר וגם שימוש בכל מיני תכונות שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. כדי לעבוד עם cloudflare

פרמטרים לדירוג גוגל

כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל. דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר. תמיד יש שאלה על למה