לרופאים פרטיים ולמרפאות פרטיות יש צורך תמידי בהשגת לקוחות חדשים שיגיעו אליהם.
כל חלון פנוי שיש לרופא או למרפאה שאין בו לקוח הוא למעשה הפסד כסף.
המצב הרצוי הוא שיש הצפה של לקוחות חדשים והתורים מלאים להרבה זמן קדימה.
למה אנשים מחפשים שירותי רפואה פרטיים?
חיפוש רופא פרטי נובע מכמה סיבות:
1.קביעת תור מאוד מהירה לעומת המערכת הציבורית. התורים לבדיקה או טיפול במקום פרטי הם מאוד מהירים ולא מצריכים המתנה ארוכה כמו בציבורי
2.השירות הוא אישי יותר וסבלני יותר. תמורת הכסף שמשולם לרופא הוא יקדיש יותר זמן וסבלנות ללקוח מאשר ברפואה הציבורית
3.יש יותר פרטיות. אין צורך לעמוד בתור במרפאה או בבית חולים חולים ציבורי. כך סלבס למשל יכולים לקבל טיפול בפרטיות ולא מטרידים אותם
4.במקרים רבים אנשים פונים לרופאים פרטיים כדי לקבל חוות דעת שניה על הטיפול שניתן להם. זה קורה במקרים מורכבים או כשיש התלבטות בקשר לטיפול בבעיה מורכבת.
5.לפעמים ברפואה פרטית יש טיפולים או בדיקות שלא ניתנות ברפואה הציבורית ולכן פונים אליה.
איך מחליטים לאיזה רופא או מרפאה להגיע?
אחרי שמישהו החליט שהוא צריך ללכת לרופא פרטי הוא מחפש המלצות מכמה גורמים:
1.המלצות של רופאים אחרים שיכולים להיות רופאי משפחה או רופאים מכרים.
2.המלצות של חברים ושל קרובים שטופלו אצל אותו רופא
3.חיפוש באינטרנט וקבלת המלצות משם. זה קורה כשלא מוצאים המלצות מגורמים אחרים
4.מציאת מאמרים והסברים באינטרנט על הבעיה שרוצים לטפל בה והרופא טיפל בה.
5.במקרים של טיפולים לא קריטיים או מאוד חשובים אז גם הקרבה הגאוגרפית חשובה. כך למשל אנשים לא יסעו 50 ק”מ בשביל טיפול שורש או בדיקת ראיה אבל כן יסעו רחוק לסקירת הריון או ניתוח משמעותי
מה רופא צריך לעשות כדי שימצאו אותו באינטרנט?
רופא צריך להיות נוכח באינטרט בכמה צורות:
1.אתר אינטרנט מושקע
2.נוכחות באינדקסים שונים של רופאים
3.סרטון תדמית וגם סרטוני הסברה ביוטיוב
4.מפת גוגל העסק שלי של המרפאה
5.רצוי דף עסקי בפייסבוק שיעלו אליו תכנים
6.במקרה של טיפולים שאפשר לצלם כמו טיפולי שיניים, טיפולי אסתטיקה, וטרינרים וטיפולים אחרים כדאי ליצור עמוד אינסטגרם עם תמונות וסרטונים.
פרסום ושיווק של רופא או מרפאה באינטרנט
פרסום נכון של רופאים ומרפאות יכול להניב הרבה לידים (פניות של לקוחות) שיניבו הכנסה רבה.
הפרסום צריך להיות יעיל כך שההכנסה תהיה גדולה יותר מההשעה בפרסום עצמו.
כדאי לרופא לפרסם את עצמו בכמה צורות:
קידום אתרים לרופאים בגוגל אורגני
רוב המטופלים הפוטנציאלים יחפשו בגוגל את הטיפולים שהרופא או המרפאה מציעים, למשל “השתלת שיניים” או “ניתוח להסרת משקפיים”
הם ירצו לקרוא על הטיפול באתר של הרופא ואז אחרי התרשמות הם יצרו איתו קשר.
רוב הגולשים יעדיפו את התוצאות האורגניות בגוגל ולכן צריך להכנס לתוכן.
לעסק צריכה להיות נוכחות דיגיטלית מכובדת ברשת והדבר הראשון שצריך בשביל זה הוא להקים אתר.
אחרי זה כדאי להקים גם
- ערוץ youtube שבו יהיו סרטוני תדמית וגם הסברים על הטיפולים השונים שהרופא או המרפאה מעניקים
- דף פייסבוק שבו יהיו פוסטים עם קישור למאמרים חדשים באתר. נוסף לזה אפשר יהיה ליצור דרכו קשר למרפאה
- דף אינסטגרם במקרה שיש לרופא משהו ויזואלי להציג (כמו למשל רופא אסתטי, וטרינר, רופא שיניים ורופאים שיכולים להציג משהו ויזואלי)
בניית אתר לרופא או למרפאה צריכה להיות עם מחשבה רבה על מנת שיעשה את העבודה.
האתר הוא גם כרטיס ביקור של הרופא והוא גם צריך לשכנע את הגולש שהגיע אליו ליצור קשר עם הרופא.
באתר צריך להיות דף ראשי עם כל הטיפולים שמציע הרופא\מרפאה.
נוסף לזה דף אודות שבו שיהיה פירוש מלא על הניסיון והידע של הרופא, על המרפאה והציוד שלה ואם יש עובדים נוספים במרפאה גם עליהם.
באתר צריכים להיות מאמרים עם הסברים למטופלים פוטנציאליים על הטיפולים שמתבצעים וגם הסברים נוספים ככל האפשר על מחלות ובעיות שהרופא מטפל בהם.
נושאים למאמרים כדאי לקחת ממחקר מילים שמקדם האתרים יבצע.
דוגמאות למאמרים:
- איך מבצעים יישור שיניים (לרופא שיניים)
- שיטות לביצוע מילוי שפתיים (לרופא אסתטי)
- הסבר על דרכי טיפול בקטרקט (לרופא עיניים)
- הסבר על איזה בדיקות צריך לבצע בהריון (לרופא נשים)
אם יש סרטוני הסבר או סרטוני תדמית כדאי להעלות אותם לערוץ youtube ואז להטמיע אותם גם כן באתר.
באתר צריכות להיות כמה שיותר אפשרויות ליצירת קשר וזה בין היתר במייל, ווטסאפ (עסקי), פייסבוק וכמובן טלפון. את קו הטלפון אפשר לחבר למענה מחוץ לשעות העבודה.
קידום אתרים לרופאים מתבסס קודם כל על מחקר מילים מקיף. במחקר יבחנו איזה ביטויים רלבנטיים לרופא\מרפאה ולפי זה יוחלט איזה נושאים כדאי לקדם.
חשוב שהרופא ייתן את כל הפרטים על סוגי הטיפולים שהוא מבצע וגם על מה שהוא לא מבצע. למשל יכולים להיות 2 רופאי שיניים שלא מבצעים את אותם טיפולים בדיוק והמחקר חייב להיות מדוייקת
חשוב גם לדעת באיזה איזור גאוגרפי הרופא מטפל.
קידום ממומן בגוגל לרופאים
מלבד התוצאות האורגניות בגוגל יש את התוצאות הראשונות שהן מודעות בתשלום. כל לחיצה עליהן מורידה כסף מתקציב הפרסום שמשולם לגוגל. לחיצה על מודעה צריכה להוביל להאתר ומשם לגרום לגולש לפנות לרופא \ מרפאה.
הקידום הממומן צריך להיות מנוהל על ידי מנהל קמפיין שיצור את המודעות ויעקב אחריהן כדי לראות מה הם הביטויים שהגולשים מחפשים וגם איזה ביטויים צריך לשלול כמו “טיפול שיניים בחינם”.
בתחילת הקידום הממומן יש עקומת למידה שבה שוללים ביטויים לא רלבנטיים ואחרי כמה שבועות יודעים בדיוק על איזה ביטויים כדאי להתמקד על מנת שהקידום יהיה יעיל.
קידום יעיל מכניס הרבה יותר כסף ממה שהושקע בו.