קידום אתרים לרופאים , מרפאות ומטפלים

רופאים או מטפלים שעובדים בפרטיקה פרטית יכולים להשיג לקוחות דרך קידום אתר בגוגל.

חלק נכבד ממי שמגיעים לרופאים מגיעים דרך המלצות של רופאים אחרים או מטופלים וחלק אחר מחפשים באינדקסים של רופאים או בגוגל.

לכן נוכחות של רופא או מרפאה ברשת האינטרנט חיונית כדי להשיג לו עוד לקוחות.

לעסק צריכה להיות נוכחות דיגיטלית מכובדת ברשת והדבר הראשון שצריך בשביל זה הוא להקים אתר.

אחרי זה כדאי להקים גם

  • ערוץ youtube
  • דף פייסבוק
  • דף אינסטגרם במקרה שיש לרופא משהו ויזואלי להציג (כמו למשל רופא אסתטי, וטרינר, רופא שיניים ורופאים שיכולים להציג משהו ויזואלי)

אחת הדרכים היעילות ביותר להבאת לקוחות חדשים לרופאים ומרפאות היא הקידום האורגני בגוגל. לקוחות פוטנציאליים רבים מחפשים שם של מחלה או שם של שירות רפואי ודרכו הם מגיעים לאתרים של רופאים או מרפאות ואז הם יוצרים קשר וחלקם הופכים ללקוחות.

לאיזה רופאים ומטפלים מתאים קידום בגוגל?

למעשה כל רופא שמקבל לקוחות באופן פרטי ובין היתר:

  • בתי חולים פרטיים
  • מכוני בדיקות
  • מרפאות פרטיות
  • רופאי שיניים
  • פסיכיאטר
  • גסטרו
  • נוירולוג
  • טיפולי הסרת משקפיים
  • גניקולוגים
  • מרפאות פוריות
  • רדיולוג פולשני
  • וטרינרים
  • פסיכולוג
  • דיאטנית
  • קלינאית תקשורת
  • אסתטיקה רפואית
  • מרפאת מטיילים
  • רופא עור

האם כדאי קידום בגוגל אורגני או ממומן?

ניתן לקדם בגוגל בצורה של קידום אורגני ו\או קידום ממומן לפי הצורך.

קידום אתר אורגני זה אומר להעלות את האתר בתוצאות החיפוש האורגנית של גוגל עד שיגיע למקומות העליונים בחיפוש. רוב הגולשים מסתכלים על האתרים שנמצאים למעלה בחיפוש וזה עולה עליהם רושם (לא תמיד נכון) שאלה הם העסקים הכי טובים שיש, לכן כדאי להיות שם כדי לקבל פניות של לקוחות חדשים.

לכן כדאי שהאתר יהיה למעלה בתוצאות החיפוש.

הקמת אתר לרופא או למרפאה צריכה להיות עם מחשבה רבה על המבנה והתוכן כדי שהוא גם יהיה מקודם וגם יגרום לגולשים ליצור קשר.

קידום אתרים לרופאים מתבסס קודם כל על מחקר מילים מקיף. במחקר יבחנו איזה ביטויים רלבנטיים לרופא\מרפאה ולפי זה יוחלט איזה נושאים כדאי לקדם.

חשוב שהרופא ייתן את כל הפרטים על סוגי הטיפולים שהוא מבצע וגם על מה שהוא לא מבצע. למשל יכולים להיות 2 רופאי שיניים שלא מבצעים את אותם טיפולים בדיוק והמחקר חייב להיות מדוייק כי גם מצד אחד לא רוצים לפספס פניות של לקוחות פוטניאליים וגם מצד שני לא רוצים לקבל פניות לא רלבנטיות.

חשוב גם לדעת באיזה איזור גאוגרפי הרופא מטפל כי במחקר מילים צריך לקחת בחשבון שגולשים יחפשו רופא גם לפי מיקום גאוגרפי כמו “מעקב הריון באשדוד” או “רופא שיניים חירום בתל אביב”

במחקר מילים שמים את כל הביטויים שיש להם חיפושים (אין טעם לקדם למעלה אתר על ביטוי שלא מחפשים כי לא יגיעו גולשים) והם יכולים לעניין את הגולשים בתחום. לדוגמא בתחום של רפואת נשים צריך לשים ישירות ביטויים של כאלה שמחפשים רופא כמו “רופא נשים בתל אביב” וגם כאלה שמחפשים מידע על מחלות או תופעות ויש סיכוי שמהגעה לאתר הם יקראו את המידע, יתרשמו ויצרו קשר כמו למשל הביטוי “אנדומטריוזיס” שזאת מחלת נשים נפוצה.

דוגמא של מחקר מילים למרפאה לבריאות האישה:

מחקר מילים לרופא נשים

דוגמא של מחקר מילים לרופא עיניים שמבצע ניתוח קטרקט

מחקר מילים לקידום רופא עיניים

 דוגמא של מחקר מילים (חלקי) לרופא אסתטי שמבצע טיפולים אסתטיים בפנים

מחקר מילים רופא אסתטי

אחרי עריכת מחקר המילים אפשר לדעת מה כדאי לקדם מבחינת ביטויים ואז מכינים תכנים מתאימים שיעניינו את הגולשים שהם מטופלים פוטנציאליים.

המאמרים צריכים להיות ארוכים עם הסברים מלאים ובשפה ברורה שמתאימה לכל האוכלוסיה , בדרך כלל לרופאים עצמם אין את הזמן ו\או היכולת לכתוב את המאמרים ולכן כדאי לקחת לצורך העניין כותב תכנים מקצועי שיעשה את העבודה. בסוף הרופא צריך רק לעבור על המאמר ולתקן את כל מה שצריך כי המאמר צריך להיות מדוייק בכל הפרטים. המאמר חייב להיות ייחודי לאתר ואסור שהתוכן שלו יהיה מועתק במקום אחר כי אז גוגל מעניש את האתר בדירוג.

מאמר ארוך ומפורט טוב מאוד לקידום האתר בתוצאות האורגניות בגוגל. ככל שהמאמר יהיה יותר ארוך ומועיל ככה הגולשים ישארו בו יותר זמן וזה פרמטר שגוגל בודק וככל שזמן השהיה במאמר עולה ככה הדירוג שלו ושל האתר עולים בחיפוש.

נוסף לזה מאמר ארוך עם כל המידע שנדרש לגולש עוזר לרושם שלו על מקצועיות הרופא והוא יהיה נכון יותר ליצור קשר.

מקדם האתר ישתמש גם כן במחקר המילים כדי לכתוב תיאורים וכותרות לגוגל בהתאם לביטויים הרלבנטיים.

חלק נכבד מקידום האתר בגוגל הוא קישורים לאתר מתוך אתרים אחרים ומתוך רשתות חברתיות. הקישורים הם כמו המלצות ולכן ניתן לבדוק מאיפה המתחרים מקבלים קישורים ולנסות לקבל מאותו מקום. זה יכול להיות אתרי אינדקס, פורומים מקצועיים או אתרים אחרים.

לדוגמא:

רופא שעוסק במעקב הריון יכול לפרסם מאמר עם הסברים על בדיקת שקיפות עורפית באתר של נשים שמדבר על הריון ולידה. במאמר יהיה קישור לאתר שלו.

רופא שמלווה ספורטאים יכול לפרסם מאמר באתר של מועדון קרוספיט על מניעת פציעות ספורט

אפשר לפרסם אתר של רופא בתגובה בפייסבוק כשמישהו שואל למשל על “רופא שיניים מומלץ בתל אביב”

קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך שלוקח הרבה זמן. לוקח כמה חודשים עד שביטוי מגיע למקום ריאלי שיביא גולשים ופניות ובביטויים מאוד תחרותיים זה גם יכול לקחת שנה ומעלה. לכן תיאום ציפיות חיוני בין הרופא למקדם האתר.

מה כדאי לשים באתר של רופא – מטפל – מרפאה

האתר הוא גם כרטיס ביקור של הרופא והוא גם צריך לשכנע את הגולש ליצור קשר עם הרופא

באתר צריך להיות דף ראשי עם כל הטיפולים שמציע הרופא\מרפאה.

נוסף לזה דף אודות שבו שיהיה פירוש מלא על הניסיון והידע של הרופא, על המרפאה והציוד שלה ואם יש עובדים נוספים במרפאה גם עליהם.

באתר צריכים להיות מאמרים עם הסברים למטופלים פוטנציאליים על הטיפולים שמתבצעים וגם הסברים נוספים ככל האפשר על מחלות ובעיות שהרופא מטפל בהם.

נושאים למאמרים כדאי לקחת ממחקר מילים שמקדם האתרים יבצע.

דוגמאות למאמרים:

  • איך מבצעים יישור שיניים (לרופא שיניים)
  • שיטות לביצוע מילוי שפתיים (לרופא אסתטי)
  • הסבר על דרכי טיפול בקטרקט  (לרופא עיניים)
  • הסבר על איזה בדיקות צריך לבצע בהריון (לרופא נשים)

אם יש סרטוני הסבר או סרטוני תדמית כדאי להטמיע אותם גם כן באתר.

באתר צריכות להיות כמה שיותר אפשרויות ליצירת קשר וזה בין היתר במייל, ווטסאפ (עסקי), פייסבוק וכמובן טלפון. את קו הטלפון אפשר לחבר למענה חיצוני מחוץ לשעות העבודה.

עוד אפשרות לקידום אתר היא פתיחת קמפיין ממומן בגוגל וכך האתר יופיע למעלה על מודעות בתשלום. קידום מסוג זה יעיל במיוחד לרופאים שצריך אותם לטיפולי חירום כמו רופאי שיניים, פסיכיאטרים, וטרינרים ועוד. ניתן גם לממש אותו לצורך קידום של נושאים לא דחופים אבל חובה לוודא תמיד שהכסף שמשקיעים בו לא מתבזבז והקמפיין מחזיר את ההשקעה. קמפיין מסוג זה יכול לעלות כמה אלפי שקלים לחודש וכדאי לנהל אותו על ידי מנהל קמפיין מקצועי שיודע לנהל אותו בצורה יעילה.

כשעושים קמפיין ממומן לוקחים מהמחקר מילים בדרך כלל את הביטויים הממוקדים של כאלה שמחפשים בדיוק מוצר או שירות ולא רק לקרוא על מחלה כמו למשל “רופא שיניים בחיפה” או “ניתוח הסרת משקפיים”

כשמבצעים קמפיין ממומן בגוגל לרופא כדאי לעקוב אחרי הסכום שיוצא ואחרי כמות הפניות. ניתן לשים בקמפיין הממומן מספר טלפון וירטואלי שיתחבר לטלפון הרגיל וממנו להוציא דו”ח של כמה התקשרו דרכו (מי שהתקשר דרכו בהכרח הגיע דרך הממומן). עוד מעקב צריך להיות אחרי פניות בדרכים אחרות כמו ווטסאפ או פניה באתר. הקמפיין חייב להיות משתלם בסוף.

קמפיין ממומן אפשר להקים תוך כמה שעות ולייצב אותו תוך שבועיים שלוש על ידי חסימה של ביטויים לא רלבנטיים שלוחמים עליהם גולשים. לדוגמא גולשים שמחפשים “מעקב הריון בקופת חולים” לא מחפשים רופא פרטי ולכן כדאי לחסום ביטויים כמו “קופת חולים”