פרסום עורכי דין – כל השיטות

גם אם מדובר בעורך דין בודד בתחילת הדרך וגם אם מדובר במשרד עורכי דין גדול כולם צריכים לקוחות בשביל הפרנסה.

בדרך כלל מאופי העיסוק של עורך דין הלקוחות הם לא לקוחות קבועים שחוזרים כל הזמן ובדרך כלל נזקקים לשירותיו של עורך הדין פעם בכמה שנים. לדוגמה אדם צריך חוזה לקניית דירה פעם אחת ואולי הוא יזדקק לעורך דין אחרי כמה שנים.

יש כמה שיטות שבהן עורך דין יכול להביא לעצמו לקוחות חדשים על ידי פרסום:

השתתפות בקבוצות נטוורקינג

קבוצת נטוורקינג היא קבוצת בעלי עסקים שנפגשים באופן קבוע פעם בשבוע או פעם בשבועיים. בקבוצה יש כמות של בעלי עסקים במגוון תחומים ומצטרפים למפגשים גם אורחים.

במהלך המפגש יש סבב בין כל המשתתפים וכל משתתף יכול להציג את עצמו ואת העסק שלו.  כל זה צריך להעשות בזמן שמוקצב למשתתף.

אחרי זה בדרך כלל יש הרצאה של אחד מחברי הקבוצה או אורח מבחוץ שיכול להציג את העסק שלו בצורה יותר מפורטת.

השתתפות קבועה בקבוצת נטוורקינג מחייבת גם להפגש עם חברי הקבוצה במפגשי 1 על 1 שבו כל צד מציג את העסק שלו ואיזה לקוחות הוא צריך.

השתתפות בקבוצת נטוורקינג היא דרך טובה לעורך דין להשגת לקוחות חדשים. הרעיות הוא שכל חברי הקבוצה יכירו את עורך הדין ויפנו אליו אנשים שצריכים את השירות שלו וכמובן ישתמשו בשרותיו אם יצטרכו. כך למשל עורך דין תעבורה שיהיה בקבוצה כזאת יוכל לקבל הפניות מחברי קבוצה ששמעו על מישהו שזקוק לעורך דין.

היתרונות של השתתפות בקבוצה כזאת היא שיש כמה עשרות אנשים שמשווקים את עורך הדין וההפניות שמתקבלות הן בדרך כלל איכותיות כך שאחוזי הסגירה של הפניות גבוהים.

החסרונות בקבוצת נטוורקינג הם שצריך להקדיש הרבה זמן גם למפגשי הקבוצה וגם לפגישות עם אנשים להיכרות.

עדיין קשה להגיע למסה של קהל.יש קהלים רחבים שבכלל לא מכירים עצמאיים או כאלה שבלתי אפשרי כמעט להגיע אליהם בדרך זו.

פרסום מודעות בתשלום בעיתונים

בהרבה מהמקומונים שיוצאים בסופי שבוע יש מודעות של עורכי דין. המודעות באות ביחד במדור שמיוחד רק להן. זאת דרך פרסום שיכולה להיות יעילה בתחומים כמו פשיטות רגיל, דיני משפחה, תביעות מול ביטוח לאומי ועוד.

כדאי לבדוק אם הפרסום יעיל בעזרת מספר וירטואלי ומייל מתאים במודעה.

שימוש ביחסי ציבור לקידום עורך הדין

הרבה פעם כשעורך דין נמצא בתודעה התקשורתית יש אליו פניות כי אנשים בטוחים שאם הוא מופיע בטלוויזיה או מייצג אנשים מפורסמים הוא יותר טוב.

במקרים רבים יש עורכי דין שמייצגים אנשים מסוימים או עוסקים בתיקים מיוחדים פרו בונו בגלל הפרסום של הדבר באמצעי התקשורת.

במקרים אחרים יש עורכי דין שנותנים פרשנות לדברים בתוכניות טלוויזיה, באתרי חדשות באינטרנט ובעיתונים.

כל פרסום כזה הוא פרסום חיובי ומועיל.

בניית אתר אינטרנט לעורך דין \ משרד עורכי דין

כל עורך דין בין הוא בודד ובין אם הוא משרד חייב אתר אינטרנט.

האתר הוא קודם כל אתר תדמית שמהווה כרטיס ביקור מורחב של עורך הדין וכך מי ששמע את השם שלו יבדוק באתר את הפרטים ויתרשם.

נוסף לזה האתר צריך להיות בנוי בצורה כזאת שאפשר יהיה לקדם אותו בעתיד בגוגל כך שעורך הדין יוכל לקבל פניות דרכו מלקוחות חדשים.

באתר יוצגו:

  • תחומי העיסוק של עורך הדין
  • תמונה של עורך הדין ושל שאר השותפים\עובדים במקרה של משרד
  • מאמרים על התחומים המקודמים שיתנו ערך לגולשים שהם לא עורכי דין
  • הצלחות של המשרד
  • דרכי יצירת קשר

כשבונים אתר לעורך צריך לקחת בחשבון שהאתר יהיה בנוי בצורה כזאת שאפשר יהיה לקדם אותו בגוגל אם יש צורך. כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים לצורך העניין.

קידום ממומן בגוגל לעורך דין

אחת הדרכים היעילות להבאת לקוחות לעורכי דין היא ביצוע קידום ממומן בגוגל על ידי יצירת קמפיין מתאים.

כשעושים קידום ממומן בגוגל מייצרים קמפיין מודעות בתשלום שכל הקלקה עליהן עולה כסף. ההקלקה מביאה את הגולש לאתר האינטרנט או לדף נחיתה שבו הוא משאיר פרטים או במקרים מסוימים ישירות הוא מתקשר מהמודעה.

הקמפיין צריך להיות יעיל ובנוי נכון בבחירת המודעות והביטויים שיופיע בחיפוש והם רלבנטיים לעורך הדין.

יש גם אפשרות לקבוע את האזור הגאוגרפי שבו יוצגו המודעות וגם כן את השפה שבה דוברים הגולשים הפוטנציאלים.

הקמפיין יכול לרוץ בתזמון מתאים לפי צורך כמו למשל בשעות העבודה של המשרד או גם בלילה למקרה של עורכי דין מסוימים שצריכים אותם בדחיפות כמו עורך דין פלילי או משפחה.

ניתן לעקוב אחרי הפניות בפועל מהקמפיין על ידי שימוש במספר וירטואלי. המספר הוירטואלי הוא מספר טלפון ייחודי שיופיע רק למי שהגיע לעורך הדין דרך הקמפיין והוא מפנה למספר הרגיל של עורך הדין. ניתן ככה למדוד כמה בדיוק הגיעו דרך הקמפיין ומהי היעילות שלו.

את הקמפיין רצוי לנהל עם מנהל קמפיינים מקצועי שיש לו את הידע והניסיון בניהול קמפיינים של עורכי דין.

מנהל הקמפיין יבנה את המודעות ויבחר ביטויים מתאימים שצריכים להביא לקוחות. תוך כדי עבודה הקמפיין ישופר ותהיה שלילה של ביטויים לא רלבנטיים כמו "חינם" או "פרו בונו" או דברים אחרים.

ניתן יחסית לראות במהירות של שבוע שבועיים התחלת הצלחה של קמפיין ממומן בגוגל והוא יכול לעבוד במקביל לפרסומים אחרים.

החסרון של הקמפיין הממומן הוא שיש לו עלות גבוהה יחסית. לכן צריך לוודא שהוא מתייצב על רווח לעורך דין.

לכן צריך לבדוק את היעילות של הקמפיין. צריך להגיע מספר כזה של לקוחות שהרווח ממנו יהיה גדול פי כמה מעלות הקמפיין והתשלום למנהל הקמפיין.

קידום אורגני בגוגל לעורך דין

אחת השיטות היעילות ביותר להבאת לקוחות חדשים לעורך הדין היא שימוש בקידום אורגני בגוגל.

רוב הגולשים לא לוחצים על המודעות בתשלום של גוגל והם "מאמינים" יותר לתוצאות החיפוש האורגניות.

תוצאות החיפוש האורגניות באות אחרי המודעות בתשלום של גוגל. במקרים מסוימים יש אחרי המודעות בתשלום גם מפות עם מיקומי עסק של גוגל ואז התוצאות האורגניות.

בצילום המסך רואים את התוצאה האורגנית בגוגל מסומנת באדום כשמחפשים את הביטוי "עורך דין תעבורה"

קידום אורגני של עורך דין בגוגל

קידום של עורך דין בגוגל

כשעושים קידום אורגני משתמשים במקדם אתרים שאיתו חוקרים מהם הביטויים שכדאי לקדם בגוגל למקומות הראשונים בחיפוש והם אלה שיביאו לקוחות להתקשר.

בהתאם לזה המקדם יעשה פעולות שונות באתר כדי שהוא יראה יותר טוב כלפי גוגל.

נוסף לזה המקדם יבקש תכנים מיוחדים שיהיו באתר והם יעזרו לאתר להתקדם למעלה בביטויים מסוימים.

הקידום האורגני לוקח הרבה זמן ולפעמים זה חודשים רבים אבל ההשקעה משתלמת לטווח הארוך. ברגע שהאתר ממוקם למעלה בחיפוש גוגל על ביטוי משמעותי יש זרם של פניות.

היתרון הגדול של הקידום האורגני שהוא בלתי מוגבל ואין תשלום על הקלקות. התשלום הוא קבוע לחודש למקדם האתר ללא תלות בכמות הפניות.

ברגע שהאתר למעלה על ביטויים משמעותיים יש זרם של פניות כל הזמן.

החסרון הוא שלפעמים יש הרבה פניות שחלק מהן לא רלבנטיות. לדוגמא הביטוי  עורך דין נדל"ן שיהיה במקום גבוה בחיפוש יכול לקבל פניה על ביצוע תמ"א 38 או עסקת קומבינציה בנדל"ן ומצד שני יכול לקבל פניה מאדם ששוכר חדש בדירת שותפים ורוצה לתבוע את בעל הדירה ב2000 ש"ח.

*עוד על קידום של עורך דין בגוגל