פרסום עורכי דין – כל השיטות
גם אם מדובר בעורך דין בודד בתחילת הדרך וגם אם מדובר במשרד עורכי דין גדול כולם צריכים לקוחות בשביל הפרנסה.
בדרך כלל מאופי העיסוק של עורך דין הלקוחות הם לא לקוחות קבועים שחוזרים כל הזמן ובדרך כלל נזקקים לשירותיו של עורך הדין פעם בכמה שנים. לדוגמה אדם צריך חוזה לקניית דירה פעם אחת ואולי הוא יזדקק לעורך דין אחרי כמה שנים.
יש כמה שיטות שבהן עורך דין יכול להביא לעצמו לקוחות חדשים על ידי פרסום:
כשעושים קידום אורגני משתמשים במקדם אתרים שאיתו חוקרים מהם הביטויים שכדאי לקדם בגוגל למקומות הראשונים בחיפוש והם אלה שיביאו לקוחות להתקשר.
בהתאם לזה המקדם יעשה פעולות שונות באתר כדי שהוא יראה יותר טוב כלפי גוגל.
נוסף לזה המקדם יבקש תכנים מיוחדים שיהיו באתר והם יעזרו לאתר להתקדם למעלה בביטויים מסוימים.
הקידום האורגני לוקח הרבה זמן ולפעמים זה חודשים רבים אבל ההשקעה משתלמת לטווח הארוך. ברגע שהאתר ממוקם למעלה בחיפוש גוגל על ביטוי משמעותי יש זרם של פניות.
היתרון הגדול של הקידום האורגני שהוא בלתי מוגבל ואין תשלום על הקלקות. התשלום הוא קבוע לחודש למקדם האתר ללא תלות בכמות הפניות.
ברגע שהאתר למעלה על ביטויים משמעותיים יש זרם של פניות כל הזמן.
החסרון הוא שלפעמים יש הרבה פניות שחלק מהן לא רלבנטיות. לדוגמא הביטוי עורך דין נדל"ן שיהיה במקום גבוה בחיפוש יכול לקבל פניה על ביצוע תמ"א 38 או עסקת קומבינציה בנדל"ן ומצד שני יכול לקבל פניה מאדם ששוכר חדש בדירת שותפים ורוצה לתבוע את בעל הדירה ב2000 ש"ח.
*עוד על קידום של עורך דין בגוגל
השתתפות בקבוצות נטוורקינג
קבוצת נטוורקינג היא קבוצת בעלי עסקים שנפגשים באופן קבוע פעם בשבוע או פעם בשבועיים. בקבוצה יש כמות של בעלי עסקים במגוון תחומים ומצטרפים למפגשים גם אורחים. במהלך המפגש יש סבב בין כל המשתתפים וכל משתתף יכול להציג את עצמו ואת העסק שלו. כל זה צריך להעשות בזמן שמוקצב למשתתף. אחרי זה בדרך כלל יש הרצאה של אחד מחברי הקבוצה או אורח מבחוץ שיכול להציג את העסק שלו בצורה יותר מפורטת. השתתפות קבועה בקבוצת נטוורקינג מחייבת גם להפגש עם חברי הקבוצה במפגשי 1 על 1 שבו כל צד מציג את העסק שלו ואיזה לקוחות הוא צריך. השתתפות בקבוצת נטוורקינג היא דרך טובה לעורך דין להשגת לקוחות חדשים. הרעיות הוא שכל חברי הקבוצה יכירו את עורך הדין ויפנו אליו אנשים שצריכים את השירות שלו וכמובן ישתמשו בשרותיו אם יצטרכו. כך למשל עורך דין תעבורה שיהיה בקבוצה כזאת יוכל לקבל הפניות מחברי קבוצה ששמעו על מישהו שזקוק לעורך דין. היתרונות של השתתפות בקבוצה כזאת היא שיש כמה עשרות אנשים שמשווקים את עורך הדין וההפניות שמתקבלות הן בדרך כלל איכותיות כך שאחוזי הסגירה של הפניות גבוהים. החסרונות בקבוצת נטוורקינג הם שצריך להקדיש הרבה זמן גם למפגשי הקבוצה וגם לפגישות עם אנשים להיכרות. עדיין קשה להגיע למסה של קהל.יש קהלים רחבים שבכלל לא מכירים עצמאיים או כאלה שבלתי אפשרי כמעט להגיע אליהם בדרך זו.פרסום מודעות בתשלום בעיתונים
בהרבה מהמקומונים שיוצאים בסופי שבוע יש מודעות של עורכי דין. המודעות באות ביחד במדור שמיוחד רק להן. זאת דרך פרסום שיכולה להיות יעילה בתחומים כמו פשיטות רגיל, דיני משפחה, תביעות מול ביטוח לאומי ועוד. כדאי לבדוק אם הפרסום יעיל בעזרת מספר וירטואלי ומייל מתאים במודעה.שימוש ביחסי ציבור לקידום עורך הדין
הרבה פעם כשעורך דין נמצא בתודעה התקשורתית יש אליו פניות כי אנשים בטוחים שאם הוא מופיע בטלוויזיה או מייצג אנשים מפורסמים הוא יותר טוב. במקרים רבים יש עורכי דין שמייצגים אנשים מסוימים או עוסקים בתיקים מיוחדים פרו בונו בגלל הפרסום של הדבר באמצעי התקשורת. במקרים אחרים יש עורכי דין שנותנים פרשנות לדברים בתוכניות טלוויזיה, באתרי חדשות באינטרנט ובעיתונים. כל פרסום כזה הוא פרסום חיובי ומועיל.בניית אתר אינטרנט לעורך דין \ משרד עורכי דין
כל עורך דין בין הוא בודד ובין אם הוא משרד של שותפים ושכירים חייב אתר אינטרנט. האתר הוא קודם כל אתר תדמית שמהווה כרטיס ביקור מורחב של עורך הדין וכך מי ששמע את השם שלו יבדוק באתר את הפרטים ויתרשם. נוסף לזה האתר צריך להיות בנוי בצורה כזאת שאפשר יהיה לקדם אותו בעתיד בגוגל כך שעורך הדין יוכל לקבל פניות דרכו מלקוחות חדשים. באתר יוצגו:- תחומי העיסוק של עורך הדין
- תמונה של עורך הדין ושל שאר השותפים\עובדים במקרה של משרד
- מאמרים על התחומים המקודמים שיתנו ערך לגולשים שהם לא עורכי דין
- הצלחות של המשרד
- דרכי יצירת קשר