כל השיטות של פרסום ושווק עורכי דין

גם אם מדובר בעורך דין בודד בתחילת הדרך וגם אם מדובר במשרד עורכי דין גדול כולם צריכים לקוחות נוספים בשביל הפרנסה.

בדרך כלל מאופי העיסוק של עורך דין הלקוחות הם לא לקוחות קבועים שחוזרים כל הזמן ובדרך כלל נזקקים לשירותיו של עורך הדין פעם בכמה שנים. לדוגמה אדם צריך חוזה לקניית דירה פעם אחת ואולי הוא יזדקק לעורך דין אחרי כמה שנים.

יש כמה שיטות שבהן עורך דין יכול להביא לעצמו לקוחות חדשים על ידי פרסום:

השתתפות בקבוצות נטוורקינג

קבוצת נטוורקינג היא קבוצת בעלי עסקים שנפגשים באופן קבוע פעם בשבוע או פעם בשבועיים.

בקבוצה יש כמות של בעלי עסקים במגוון תחומים ומצטרפים למפגשים גם אורחים.

מקובל שיש בכל קבוצה בעל מקצוע אחד בלבד מכל תחום כך שאין תחרות בין חברי הקבוצה.

במהלך המפגש יש סבב בין כל המשתתפים וכל משתתף יכול להציג את עצמו ואת העסק שלו.  כל זה צריך להעשות בזמן שמוקצב למשתתף.

אחרי זה בדרך כלל יש הרצאה של אחד מחברי הקבוצה או אורח מבחוץ שיכול להציג את העסק שלו בצורה יותר מפורטת. ההרצאה היא בדרך כלל 10 דקות.

הצגה טובה של העסק יכולה לעורר ענין אצל חברי הקבוצה והם יכולים כך לשכור את שירותיו של עורך הדין או להמליץ עליו לאחרים.

השתתפות קבועה בקבוצת נטוורקינג מחייבת גם להפגש עם חברי הקבוצה במפגשי 1 על 1 שבו כל צד מציג את העסק שלו ואיזה לקוחות הוא צריך.

השתתפות בקבוצת נטוורקינג היא דרך טובה לעורך דין להשגת לקוחות חדשים. הרעיות הוא שכל חברי הקבוצה יכירו את עורך הדין ויפנו אליו אנשים שצריכים את השירות שלו וכמובן ישתמשו בשרותיו אם יצטרכו. כך למשל עורך דין תעבורה שיהיה בקבוצה כזאת יוכל לקבל הפניות מחברי קבוצה ששמעו על מישהו שזקוק לעורך דין.

היתרונות של השתתפות בקבוצה כזאת היא שיש כמה עשרות אנשים שמשווקים את עורך הדין וההפניות שמתקבלות הן בדרך כלל איכותיות כך שאחוזי הסגירה של הפניות גבוהים.

החסרונות בקבוצת נטוורקינג הם שצריך להקדיש הרבה זמן גם למפגשי הקבוצה וגם לפגישות עם אנשים להיכרות.

עדיין קשה להגיע למסה של קהל.

יש קהלים רחבים שבכלל לא מכירים עצמאיים או כאלה שבלתי אפשרי כמעט להגיע אליהם בדרך זו.

יכול לקחת זמן של כמה חודשים עד שמתחילים לראות פניות.

השתתפות בקבוצות כאלה מתאימות בדרך לכלל לעורכי דין שפונים לקהל הרחב כמו: תעבורה, משפחה, מקרקעין ופלילי ופחות כאלה שפונים לקהלים ספציפים קטנים כמו חוזים בינלאומיים ודברים מסוג זה.

 

פרסום מודעות בתשלום בעיתונים

בהרבה מהמקומונים שיוצאים בסופי שבוע יש מודעות של עורכי דין. המודעות באות ביחד במדור שמיוחד רק להן. זאת דרך פרסום שיכולה להיות יעילה בתחומים כמו פשיטות רגיל, דיני משפחה, תביעות מול ביטוח לאומי ועוד.

כדאי לבדוק אם הפרסום יעיל בעזרת מספר וירטואלי ומייל מתאים במודעה.

שימוש ביחסי ציבור לקידום עורך הדין

הרבה פעם כשעורך דין נמצא בתודעה התקשורתית יש אליו פניות כי אנשים בטוחים שאם הוא מופיע בטלוויזיה או מייצג אנשים מפורסמים הוא יותר טוב.

במקרים רבים יש עורכי דין שמייצגים אנשים מסוימים או עוסקים בתיקים מיוחדים פרו בונו בגלל הפרסום של הדבר באמצעי התקשורת.

במקרים אחרים יש עורכי דין שנותנים פרשנות לדברים בתוכניות טלוויזיה, באתרי חדשות באינטרנט ובעיתונים.

כל פרסום כזה הוא פרסום חיובי ומועיל.

כלי התקשורת בדרך כלל לא פונים סתם כך לעורך דין, זה קורה בדרך כלל מאחורי הקלעים אחרי התערבות של משרד יחסי ציבור.

הקהל בטוח שאם עורך דין מייצג מישהו מפורסם או מופיע בכלי תקשורת גדול כמומחה אז בטוח שהוא טוב ובהתאם לזה הוא גם פונה ומשלם.

בניית אתר אינטרנט לעורך דין \ משרד עורכי דין

כל עורך דין בין הוא בודד ובין אם הוא משרד של שותפים ושכירים חייב אתר אינטרנט.

האתר הוא קודם כל אתר תדמית שמהווה כרטיס ביקור מורחב של עורך הדין וכך מי ששמע את השם שלו יבדוק באתר את הפרטים ויתרשם.

נוסף לזה האתר צריך להיות בנוי בצורה כזאת שאפשר יהיה לקדם אותו בעתיד בגוגל כך שעורך הדין יוכל לקבל פניות דרכו מלקוחות חדשים.

באתר יוצגו:

  • תחומי העיסוק של עורך הדין
  • תמונה של עורך הדין ושל שאר השותפים\עובדים במקרה של משרד
  • מאמרים על התחומים המקודמים שיתנו ערך לגולשים שהם לא עורכי דין
  • הצלחות של המשרד
  • הופעות בתקשורת של עורך הדין ושל עורכי דין מהמשרד
  • דרכי יצירת קשר

כשבונים אתר לעורך צריך לקחת בחשבון שהאתר יהיה בנוי בצורה כזאת שאפשר יהיה לקדם אותו בגוגל אם יש צורך. כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים לצורך העניין.

עיצוב האתר חייב להיות גם ברמה גבוהה עם חשיבה על נושאים כמו הלוגו של האתר, הצבעים, המבנה שיהיה נח לגלישה וניווט וגם אפשרות קלה ומהירה ליצירת קשר.

כמובן שהעיצוב צריך להיות תואם לעיצוב הכללי של הלוגו של עורך הדין וזה כולל גם את השלט שיש במשרד, כרטיסי הביקור, המעטפות של המסמכים ועוד.

ניתן יהיה ליצור קשר על ידי טופס יצירת קשר באתר, על ידי חיוג למספר שבאתר ובהרבה מקרים מוסיפים גם אפשרות של צ’ט באתר וגם whatsapp.

את האתר רצוי לבנות על מערכת וורדפרס שהיא הכי נפוצה ופשוטה לבניית אתרים.

קידום ממומן בגוגל לעורך דין

אחת הדרכים היעילות להבאת לקוחות לעורכי דין היא ביצוע קידום ממומן בגוגל על ידי יצירת קמפיין מתאים.

כשעושים קידום ממומן בגוגל מייצרים קמפיין מודעות בתשלום שכל הקלקה עליהן עולה כסף. ההקלקה מביאה את הגולש לאתר האינטרנט או לדף נחיתה שבו הוא משאיר פרטים או במקרים מסוימים ישירות הוא מתקשר מהמודעה.

הקמפיין צריך להיות יעיל ובנוי נכון בבחירת המודעות והביטויים שיופיע בחיפוש והם רלבנטיים לעורך הדין.

יש גם אפשרות לקבוע את האזור הגאוגרפי שבו יוצגו המודעות וגם כן את השפה שבה דוברים הגולשים הפוטנציאלים.

הקמפיין יכול לרוץ בתזמון מתאים לפי צורך כמו למשל בשעות העבודה של המשרד או גם בלילה למקרה של עורכי דין מסוימים שצריכים אותם בדחיפות כמו עורך דין פלילי או משפחה.

ניתן לעקוב אחרי הפניות בפועל מהקמפיין על ידי שימוש במספר וירטואלי. המספר הוירטואלי הוא מספר טלפון ייחודי שיופיע רק למי שהגיע לעורך הדין דרך הקמפיין והוא מפנה למספר הרגיל של עורך הדין. ניתן ככה למדוד כמה בדיוק הגיעו דרך הקמפיין ומהי היעילות שלו.

את הקמפיין רצוי לנהל עם מנהל קמפיינים מקצועי שיש לו את הידע והניסיון בניהול קמפיינים של עורכי דין.

מנהל הקמפיין יבנה את המודעות ויבחר ביטויים מתאימים שצריכים להביא לקוחות. תוך כדי עבודה הקמפיין ישופר ותהיה שלילה של ביטויים לא רלבנטיים כמו “חינם” או “פרו בונו” או דברים אחרים.

ניתן יחסית לראות במהירות של שבוע שבועיים התחלת הצלחה של קמפיין ממומן בגוגל והוא יכול לעבוד במקביל לפרסומים אחרים.

החסרון של הקמפיין הממומן הוא שיש לו עלות גבוהה יחסית. לכן צריך לוודא שהוא מתייצב על רווח לעורך דין.

לכן צריך לבדוק את היעילות של הקמפיין. צריך להגיע מספר כזה של לקוחות שהרווח ממנו יהיה גדול פי כמה מעלות הקמפיין והתשלום למנהל הקמפיין.

קמפיין ממומן יעיל במיוחד לטלפון הנייד שבו המודעות בתשלום בולטות במיוחד בהתחלה.

כל נראה קמפיין ממומן לעורך דין תעבורה במחשב:

קמפיין ממומן עורך דין תעבורה

כך הוא נראה בטלפון הסלולרי

קמפיין ממומן עורך דין תעבורה בנייד

קידום אורגני בגוגל לעורך דין

אחת השיטות היעילות ביותר להבאת לקוחות חדשים לעורך הדין היא שימוש בקידום אורגני בגוגל.

רוב הגולשים לא לוחצים על המודעות בתשלום של גוגל והם “מאמינים” יותר לתוצאות החיפוש האורגניות.

תוצאות החיפוש האורגניות באות אחרי המודעות בתשלום של גוגל. במקרים מסוימים יש אחרי המודעות בתשלום גם מפות עם מיקומי עסק של גוגל ואז התוצאות האורגניות.

בצילום המסך רואים את התוצאה האורגנית בגוגל מסומנת באדום כשמחפשים את הביטוי “עורך דין תעבורה”

קידום אורגני של עורך דין בגוגל

קידום של עורך דין בגוגל

כשעושים קידום אורגני משתמשים במקדם אתרים שאיתו חוקרים מהם הביטויים שכדאי לקדם בגוגל למקומות הראשונים בחיפוש והם אלה שיביאו לקוחות להתקשר.

בהתאם לזה המקדם יעשה פעולות שונות באתר כדי שהוא יראה יותר טוב כלפי גוגל.

נוסף לזה המקדם יבקש תכנים מיוחדים שיהיו באתר והם יעזרו לאתר להתקדם למעלה בביטויים מסוימים.

הקידום האורגני לוקח הרבה זמן ולפעמים זה חודשים רבים אבל ההשקעה משתלמת לטווח הארוך. ברגע שהאתר ממוקם למעלה בחיפוש גוגל על ביטוי משמעותי יש זרם של פניות.

היתרון הגדול של הקידום האורגני שהוא בלתי מוגבל ואין תשלום על הקלקות. התשלום הוא קבוע לחודש למקדם האתר ללא תלות בכמות הפניות.

ברגע שהאתר למעלה על ביטויים משמעותיים יש זרם של פניות כל הזמן.

החסרון הוא שלפעמים יש הרבה פניות שחלק מהן לא רלבנטיות.

לדוגמא הביטוי עורך דין נדל”ן שיהיה במקום גבוה בחיפוש יכול לקבל פניה על ביצוע תמ”א 38 או עסקת קומבינציה בנדל”ן ומצד שני יכול לקבל פניה מאדם ששוכר חדש בדירת שותפים ורוצה לתבוע את בעל הדירה ב2000 ש”ח.

*עוד על קידום של עורך דין בגוגל

עבודה ברשתות חברתיות לצורך פרסום עורכי דין

כדאי לעורך דין להיות נוכח ברשתות חברתיות מכמה סיבות:

1.יש כאלה שמחפשים שם עורכי דין בדומה לחיפושים בגוגל

2.עוזר לתדמית הדיגיטלית

3.אפשר לקבל שם תגובות, המלצות ושאלות של לקוחות 

4.אפשר להעביר שם מידע ועדכונים

ברשתות חברתיות אפשר בדרך כלל להעלות סרטונים.

כדאי להפיק כמה סרטונים ברמה גבוהה כך שכל סרטון יסביר על נושא מסוים הסבר מקיף.

את הנושאים כדאי לבחור אחרי התייעצות עם מקדם אתרים שיראה איזה נושאים מבוקשים על ידי הגולשים.

כך למשל סרטון שמסביר על “התנגדות לצוואה”.

כדאי שהסרטונים ילוו בכתוביות בתוכם וגם מידי פעם בהסברים ויזואליים.

 

נוכחות ברשתות חברתיות היא גם משהו שטוב לקידום האורגני בגוגל. אם יש למשרד עורכי הדין אתר טוב אז כניסות אליו מתוך רשת חברתית נראות בחיוב על ידי גוגל והדירוג שלו בקידום האורגני עולה.

פרסום עורך דין ברשת tiktok

רשת tiktok היא רשת שמשתמשים בה בעיקר צעירים.

אפשר לפרסם בה סרטונים על כל מיני נושאים.

כדאי במיוחד לעורכי דין שיש להם לקוחות צעירים לפרסם שם.

דוגמא של חיפוש “עורך דין תעבורה” בtiktok 

פרסום עורך דין תעבורה בtiktok

 

פרסום עורך דין ברשת אינסטגרם

אינסטגרם היא רשת פופולרית של תמונות וסרטונים  והיא האחות הצעירה של רשת פייסבוק.

גם בה עורכי דין מעלים סרטונים עם הסברים על נושאים שונים.

דוגמא לחיפוש של “עורך דין משפחה” באינסגרם.

פרסום עורך דין באינסטגרם

פרסום עורכי דין בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם ונכחות בה חיונית לעורכי דין.

כדי להיות נוכחים בפייסבוק צריך להקים דף עסקי שכדאי לעבוד ממנו ולא מפרופיל פרטי.

בדף העסקי אפשר להעלות פוסטים עם קישור לאתר שבהם גם יכולים הגולשים להגיב.

נוסף לזה אפשר ליצור דרכו קשר.

דוגמא של חיפוש דפים של “עורך דין תעבורה” בפייסבוק.

דפי פייסבוק של עורך דין תעבורה

 

פרסום עורכי דין ברשת linkedin

רשת לינקדין היא רשת מקצועית ורצינית יותר בשונה מהרשתות האחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.

נמצאים בה כמעט כל העובדים מתעשיית ההייטק וגם הרבה מתעשיות מקבילות כמו ביוטק.

נמצאים בה גם מנהלים בכירים והפוסטים בה מדברים בדרך כלל על עניינים מקצועיים.

כדאי גם שם לעורכי דין להיות נוכחים ובמיוחד לעורכי דין שעובדים עם חברות הייטק כמו כאלה שעוסקים בחוזים מסחריים, דיני עבודה וקניין רוחני.

דוגמא לחיפוש “עורך דין תעבורה” ברשת לינקדין.

חיפוש עורך דין לינקדין

תוכן עניינים