לגוגל יש הנחיות לגבי מה הוא מצפה באתר שהוא סורק. אם הן לא יבוצעו אז יהיה קשה לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ולעקוב אחריו.

גם אם בונים אתרים במערכות נפוצות כמו wordpress, joomla,  או drupal כדאי לקרוא ולקחת בחשבון את הדברים הבאים:

1.כשבוחרים URL לאתר (שם דומיין) כדאי שהשם יהיה במידת האפשר שם משמעותי כי גוגל קורא אותו.

סיומת הדומיין חייבת להתאים למנוע החיפוש של קהל היעד. אם קהל היעד הוא בריטניה אז כדאי שהדומיין יסתיים ב co.uk ואם הקהל ישראלי

אז הדומיין צריך להסתיים ב co.il

יש לבדוק האם לדומיין שאנחנו קונים יש היסטוריה של עונש מגוגל על ידי קישורים לא טובים או שכבר יש לו קישורים טובים. כל מקדם אתרים יבדוק את זה במהירות.

2.אחסון האתר. מעבר לזה שהאתר צריך להיות מאוחסן בחברה עם חיבור רחב ועם גיבויים כדאי לקחת בחשבון עוד כמה נושאים:

  • האחסון צריך להיות במדינה של קהל היעד. אתר לישראלים שיושב בקליפורניה יעבוד יותר לאט מאותו אתר שיאוחסן בישראל.
  • בדיקת “שכנות טובה”. אם האתר יושב על שרת או באותם כתובות של אתרים מפוקפקים (אתרי סקס) הדבר עלול להוות בעיה לגוגל. יש לוודא מהו מקום האחסון.

אחת הדרכים הטובות לבדיקה כזאת היא לברר אם חברת האחסון מוכנה לאחסן אתרי סקס על השרתים שלה.

רצוי לקנות אחסון נפרד ואם זה לא אפשרי אז לעבוד עם השירות החינמי של cloudflare שמסתיר את מקום האחסון.

3.אם האתר הוא רב לשוני כדאי להפריד אותו לדומיינים נפרדים לגמרי כמו http://www.ynetnews.com/   וגם www.ynet.co.il

או להפריד אותם לsubdomains כמו  sports.walla.co.il   וגם http://news.walla.co.il/

כך גוגל רואה אותם כאתרים נפרדים ועונש על האחד לא משפיע על השני. קידום האתר בכל שפה יעשה בנפרד.

4.כל דף באתר צריך להיות עם url נפרד, קבוע וייחודי לו. אחרת הדף לא יקרא כמו שצריך על ידי גוגל. כתובת הדף גם חייבת להישאר קבועה ולא להתחלף.

כדאי לשים url עם שם משמעותי ולא משהו כדי שיהיה נח לקריאה.

רצוי שהurl יהיה כולו באנגלית.

5.כדאי שהאתר יהיה עם היררכיה ברורה ויהיה קל להגיע לכל מקום בו. בעקרון מכל מקום לכל מקום צריך ב3 צעדים. ככל שהדף עמוק יותר כך קשה להגיע אליו ולקדם אותו. חלוקה נכונה לנושאים ומחשבה על התהליך שעובר הגולש כדי להגיע ליעד חיונית.

6.האתר צריך לעלות מהר כדי שתהיה חוויית משתמש טובה.

דברים שמשפיעים על מהירות האתר:

  • תמונות במשקל כבד על הדפים.
  • כל מיני JS ואפליקציות שמותקנות על האתר ומאיטות אותו. כדאי שכל הקבצים יהיו עם כיווץ מקסימלי.
  • אלמנטים מיותרים בCSS שמאטים את עליית האתר.
  • קישורים פנימיים שבורים.
  • שגיאות בקוד שרצוי לתקן. ניתן לבדוק מכאן http://validator.w3.org/

את מהירות האתר אפשר לבדוק עם כמה כלים כמו

https://pagespeed.web.dev/

https://gtmetrix.com/

7.רצוי ליצור דף 404 מתוכנן למקרה שגולש הגיע לכתובת לא קיימת. ניתן ליצור דף כזה עם תפריט ואופציות לגולש. המטרה היא להשאיר את הגולש באתר.

8.בכל דף באתר צריכה להיות כותרת אחת בלבד מסוג h1  ולא יותר.

9.כדאי ליצור לכל אתר קובץ בשם robots.txt  שהו אפשר לקנפג מה יאונדקס על ידי גוגל ומה לא.

לא נהוג לאנדקס דפים כמו דף תנאי שימוש באתר, דף כניסה לאתר, דף תשלום ודף תודה. הם לא מועילים לקידום האתר.

10.הכנסת תוכן לאתר צריכה להיות אפשרית בידי הלקוח. הלקוח צריך להיות מסוגל להכניס מאמרים ותוכן בלי עזרה של בונה אתר ומתכנת. מי שמכניס את התוכן צריך להיות מסוגל להכניס גם שינויים בtitle ובmeta description של דפי האתר. צריכה להיות גם אפשרות להוסיף תיאור ALT לתמונות באתר. רצוי לא להשתמש בFLASH כי גוגל לא קורא אותו.

11.באתר צריך להיות גם קובץ בשם htaccess.  שבו אפשר יהיה להעביר URL’s  מכתובת לכתובת. במקרה של וורדפרס כדאי לעשות את זה עם תוסף redirection שמאפשר הפנייה כזאת (הפניה 301).

12.רצוי ליצור מפת אתר לגולש וגם קובץ sitemap.xml לגוגל – כך גוגל יקרא בקלות את האתר.

13.קישורים מדף לדף באתר צריכים להיות אבסולוטים (כתובת מלאה של הURL) ולא רלטיביים.

14.צריכה להיות אפשרות להוסיף קודים בHEAD של האתר לצורכי חיבור של כלים כמו Google analytics וGoogle search console.

15.כדאי ליצור אפשרות באתר לשילוב עם רשתות חברתיות כמו Facebook,tiktok,Twitter,Pinterest,Linkedin  ועוד בהתאם לצורכי הלקוח.

16.מידע שמופיע לגוגל חייב להופיע גם לגולש. אין להסתיר מידע בצורה של:טקסט מאחורי תמונות, צבע פונט שווה לצבע הרקע ופונטים קטנים שהגולש לא רואה.

17.רצוי ליצור footer לאתר בשביל קישורים פנימיים למקומות חשובים וחיצוניים.

18.אתר חייב להיות תואם לסלולר לפי ההנחיות של גוגל. ניתן לבדוק התאמה כאן https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

האתר צריך להיות מחובר גם לכלי גוגל

גוגל אנליטיקס

https://analytics.google.com/analytics/

כלי ניהול האתרים של גוגל google search console

https://search.google.com/search-console/about

בכלים האלה ניתן לראות כל פרט על האתר כמו שגיאות, מיקומים, זמן שהייה, כמה כניסות יש לאתר ועוד.

גוגל יודע לקרוא בפועל רק את הטקסט של האתר ולא את העיצוב שלו. כדי לראות איך גוגל רואה את האתר בפועל כדאי להקיש את הפקודה :cache  בדפדפן Chrome לפני שם האתר ואחרי זה להקליק על “גרסא טקסטואלית”. כך רואים מה גוגל רואה בפועל ומתקנים.

אפשר גם לראות דרך כלי ניהול האתרים מה גוגל רואה ומה הגולש רואה.

 

צריכה להיות אפשרות לשים קוד חיצוני בתוך התגיות כדי שהאתר יוכל לעבוד עם מערכות פרסום נוספות כמו פייסבוק.

בכל מקרה של שאלה או ספק כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים  ולא להחליט לבד כי כל דבר שיבוצע לא נכון במהלך בניית האתר יהיה קשה ויקר לתקן אחרי זה.

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בקידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות ומומחה לניהול מוניטין ברשת.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קידום אתרים לעסקים קטנים

מהם עסקים קטנים? עסקים קטנים הם רוב העסקים במדינה. בדרך כלל מדובר בעסק שיש בו החל מאדם אחד ועד עסקים של כמה עובדים שהם בעיקר

מקדם אתרים

מקדם אתרים הוא לא מקצוע פורמלי שלומדים באוניברסיטה אלא מקצוע שאפשר ללמוד במכללות פרטיות או לבד. המקצוע דומה לאיש יחסי ציבור שמלווה עסקים אלא שכאן

ייעוץ לנוכחות באינטרנט

איך המצאות נכונה ברשת האינטרנט משפיעה על התדמית של העסק כיום כל עסק צריך להיות קיים ברשת האינטרנט. הרבה עסקים גם משווקים את עצמם ברשת.