בניה נכונה של אתר כדי שיוכל להתקדם בגוגל

כשבונים אתר חדש או מחליפים את הקיים, צריך לקחת בחשבון כמה דברים שקשורים לבניה על מנת שאפשר יהיה לבצע לאתר קידום אתרים אורגני בגוגל.

לגוגל יש הנחיות לגבי מה הוא מצפה באתר שהוא סורק. אם הן לא יבוצעו אז יהיה קשה לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ולעקוב אחריו.

גם אם בונים אתרים במערכות נפוצות כמו wordpress, joomla,  או drupal כדאי לקרוא ולקחת בחשבון את הדברים הבאים:

בחירת שם דומיין לאתר

כשבוחרים URL לאתר (שם דומיין) כדאי שהשם יהיה במידת האפשר שם משמעותי כי גוגל קורא אותו.

סיומת הדומיין חייבת להתאים למנוע החיפוש של קהל היעד. אם קהל היעד הוא בריטניה אז כדאי שהדומיין יסתיים ב co.uk ואם הקהל ישראלי

אז הדומיין צריך להסתיים ב co.il

יש לבדוק האם לדומיין שאנחנו קונים יש היסטוריה של עונש מגוגל על ידי קישורים לא טובים או שכבר יש לו קישורים טובים. כל מקדם אתרים יבדוק את זה במהירות.

אחסון אתרים

בחירת אחסון לאתר זה משהו חשוב ביותר.

אחסון במקום לא טוב עלול לגרום להרבה בעיות והפסדים.

כשבוחרים חברת אחסון אתרים צריך לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

מהירות תגובה של האתר

אחסון על שרת שמגיב לאט או במקום מאוד רחוק מקהל היעד יביא לעליה איטית של האתר וכתוצאה מכך לדירוגים פחות טובים בגוגל.

רצוי שהאתר יהיה במדינה שבה יהיו רוב הגולשים שלו כך שיקבלו זמן תגובה טוב.

אתר לישראלים שיושב בקליפורניה יעבוד יותר לאט מאותו אתר שיאוחסן בישראל.

רוחב פס של האתר

אם האתר צריך לעמוד בעומסים גדולים בימים מסוימים בשנה אז צריך אחסון עם רוחב פס מתאים כי אחרת האתר יהיה בתפוסה מלאה וגולשים נוספים לא יוכלו להכנס אליו.

גיבויים לאתר

חברת אחסון אמירה תתן גישה חופשית לניהול האתר ותבצע גיבויים לפעם פעם ביום לאתר ולשרת. 

צריכה להנתן גם אפשרות לגיבוי ידני של האתר.

אבטחת האתר

האתר צריך להיות מאובטח כדי לעמוד בפריצות אליו למתקפת מניעת שירות ולמניעת החדרת וירוסים

תמיכה טכנית 

לחברת האחסון צריכה להיות תמיכה טכנית זמינה 24 שעות למקרה של תקלה.

רצוי לקנות אחסון נפרד ואם זה לא אפשרי אז לעבוד עם השירות החינמי של cloudflare שמסתיר את מקום האחסון.

עוד על אחסון אתרים

בניית אתר רב לשוני

אם האתר הוא רב לשוני כדאי להפריד אותו לדומיינים נפרדים לגמרי כמו http://www.ynetnews.com/   וגם www.ynet.co.il

או להפריד אותם לsubdomains כמו  sports.walla.co.il   וגם http://news.walla.co.il/

כך גוגל רואה אותם כאתרים נפרדים ועונש על האחד לא משפיע על השני. קידום האתר בכל שפה יעשה בנפרד.

כתובת URL נפרדת לכל דף באתר

כל דף באתר צריך להיות עם url נפרד, קבוע וייחודי לו, אחרת הדף לא יקרא כמו שצריך על ידי גוגל.

כתובת הדף גם חייבת להישאר קבועה ולא להתחלף.

כדאי לשים url עם שם משמעותי ולא משהו כדי שיהיה נח לקריאה.

רצוי שהurl יהיה כולו באנגלית כי בעברית הוא הופך לפעמים לג'יבריש.

היררכיה באתר

כדאי שהאתר יהיה עם היררכיה ברורה ויהיה קל להגיע לכל מקום בו. בעקרון מכל מקום לכל מקום צריך ב3 צעדים. ככל שהדף עמוק יותר כך קשה להגיע אליו ולקדם אותו. חלוקה נכונה לנושאים ומחשבה על התהליך שעובר הגולש כדי להגיע ליעד חיונית.

רצוי שהURL יהיה ללא עומק שזה אומר שהוא יהיה כתובת האתר ואחרי זה הכתובת של הדף.

לדוגמא עדיפה הכתובת https://www.getclicks.co.il/seo

מהכתובת https://www.getclicks.co.il/kidum/seo

מהירות אתר טובה

האתר צריך לעלות מהר כדי שתהיה חוויית משתמש טובה.

דברים שמשפיעים על מהירות האתר:

  • תמונות במשקל כבד על הדפים.
  • כל מיני JS ואפליקציות שמותקנות על האתר ומאיטות אותו. כדאי שכל הקבצים יהיו עם כיווץ מקסימלי.
  • אלמנטים מיותרים בCSS שמאטים את עליית האתר.
  • קישורים פנימיים שבורים.
  • שגיאות בקוד שרצוי לתקן. ניתן לבדוק מכאן http://validator.w3.org/

את מהירות האתר אפשר לבדוק עם כמה כלים כמו

https://pagespeed.web.dev/

https://gtmetrix.com/

עוד על מהירות אתר

דף 404

רצוי ליצור דף 404 מתוכנן למקרה שגולש הגיע לכתובת לא קיימת. ניתן ליצור דף כזה עם תפריט ואופציות לגולש. המטרה היא להשאיר את הגולש באתר.

כותרת h1

בכל דף באתר צריכה להיות כותרת אחת בלבד מסוג h1  ולא יותר. שאר הכותרות צריכות להיות מסודרות מתחתיה לפי היררכיה.

קובץ robots.txt

כדאי ליצור לכל אתר קובץ בשם robots.txt  שהו אפשר לקנפג מה יאונדקס על ידי גוגל ומה לא.

לא נהוג לאנדקס דפים כמו דף תנאי שימוש באתר, דף כניסה לאתר, דף תשלום ודף תודה. הם לא מועילים לקידום האתר.

הכנסת תוכן לאתר

הכנסת תוכן לאתר צריכה להיות אפשרית בידי הלקוח. הלקוח צריך להיות מסוגל להכניס מאמרים ותוכן בלי עזרה של בונה אתר ומתכנת. מי שמכניס את התוכן צריך להיות מסוגל להכניס גם שינויים בtitle ובmeta description של דפי האתר. צריכה להיות גם אפשרות להוסיף תיאור ALT לתמונות באתר. רצוי לא להשתמש בFLASH כי גוגל לא קורא אותו.

קובץ .htaccess

באתר צריך להיות גם קובץ בשם htaccess.  שבו אפשר יהיה להעביר URL’s  מכתובת לכתובת. במקרה של וורדפרס כדאי לעשות את זה עם תוסף redirection שמאפשר הפנייה כזאת (הפניה 301).

יצירת מפת אתר לגוגל

רצוי ליצור מפת אתר לגולש וגם קובץ sitemap.xml לגוגל – כך גוגל יקרא בקלות את האתר.

בניית קישורים פנימיים באתר

קישורים מדף לדף באתר צריכים להיות אבסולוטים (כתובת מלאה של הURL) ולא רלטיביים.

אפשרות להוספת קודים לheader וגם לfooter 

צריכה להיות אפשרות להוסיף קודים בHEAD של האתר לצורכי חיבור של כלים כמו Google analytics וGoogle search console.

מידע זהה לגוגל ולגולש

מידע שמופיע לגוגל חייב להופיע גם לגולש. אין להסתיר מידע בצורה של:טקסט מאחורי תמונות, צבע פונט שווה לצבע הרקע ופונטים קטנים שהגולש לא רואה.

ניסיון להסתיר מידע מהגולש כמו למשל לכתוב אותיות בצבע לבן על רקע לבן יגרור עונש מגוגל.

יצירת footer לאתר (החלק התחתון)

רצוי ליצור footer לאתר בשביל קישורים פנימיים למקומות חשובים וחיצוניים.

נוסף לזה צריכים להיות בפוטר דרכי התקשרות לעסק, כתובת וגם הצהרת נגישות לאתר והצהרת נגישות פיזית.

תאימות לסלולר

אתר חייב להיות תואם לסלולר לפי ההנחיות של גוגל. ניתן לבדוק התאמה כאן https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

חיבור לכלי גוגל

האתר צריך להיות מחובר גם לכלי גוגל

גוגל אנליטיקס

https://analytics.google.com/analytics/

כלי ניהול האתרים של גוגל google search console

https://search.google.com/search-console/about

בכלים האלה ניתן לראות כל פרט על האתר כמו שגיאות, מיקומים, זמן שהייה, כמה כניסות יש לאתר ועוד.

גוגל יודע לקרוא בפועל רק את הטקסט של האתר ולא את העיצוב שלו. כדי לראות איך גוגל רואה את האתר בפועל כדאי להקיש את הפקודה :cache  בדפדפן Chrome לפני שם האתר ואחרי זה להקליק על “גרסא טקסטואלית”. כך רואים מה גוגל רואה בפועל ומתקנים.

אפשר גם לראות דרך כלי ניהול האתרים מה גוגל רואה ומה הגולש רואה.

 

בכל מקרה של שאלה או ספק כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים  ולא להחליט לבד כי כל דבר שיבוצע לא נכון במהלך בניית האתר יהיה קשה ויקר לתקן אחרי זה.

תוכן עניינים

רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

מה זה SEO

בהרבה מקרים ממליצים לבעלי אתרים "לעשות SEO". כדאי לדעת מה זה ולמי זה טוב. הסבר על המושג SEO SEO זה ראשי תיבות של Search Engine

בניית אתר לעורך דין

למה עורך דין צריך אתר? בין אם מדובר בעורך דין בודד מתחיל בתחום ובין אם מדובר במשרד עורכי דין ענק שיש בו שותפים או שכירים,

הסבר על לידים לעסקים והטיפול בהם

אתרי אינטרנט רבים מוקמים לצרכים תדמיתיים של העסק ומתן מידע. הרבה אתרים מוקמים לצורך הבאת לידים לבעלי האתר והפיכה שלהם לכסף. יש כמה סוגים של