תוכנה לקידום אתרים אורגני – האם יש דבר כזה?

בעלי עסקים רבים לא יודעים בכלל מה זה קידום אתרים אורגני

במקרים רבים הם לא מבינים מה אומר תהליך הקידום ורואים פרסומות שמציעות "תוכנה לקידום אתרים אורגני" או "קידום אתרים אוטומטי" ודברים בסגנון הזה.

יש גם פרסומות שמציעות "קידום אתרים רובוטי" או "קידום אתרים על ידי רובוט".

במציאות אין דבר כזה ואין תוכנה או רובוט שיכולה לקדם את האתר מכמה סיבות:

1.לכל עסק יש את הצרכים שלו ולכן צריך לקדם לפי זה. אפילו יכולים להיות 2 עסקים שהם באותו תחום אבל לכל אחד יש צרכים ורצון ללקוחות קצת אחרים. כך יכולים להיות 2 רופאי שיניים שעוסקים בנושאים קצת שונים או 2 עורכי דין לענייני משפחה שיש להם רצון בלקוחות מסוגים אחרים.

לכן כשמקדם אתרים מקדם עסק הוא בודק עם בעל העסק מהם הצרכים שלו ולפי זה מבצע מחקר מילים שלפיו מחליטים איזה מילים וביטויים כדאי לקדם. את המחקר הוא מבצע בעזרת תוכנות מקצועיות.

2. את האתר צריך לסדר במבנה מסוים, לבדוק את התכנים ולתת תיאורים לגוגל. את זה עושה מקדם האתרים עצמו ולא תוכנה.

3.כדאי לקדם אתר צריך לבנות לו קישורים. קישורים באים מאתרים אחרים בתחום, מאתרי מאמרים ועוד. אפשר לבחור בעזרת תוכנה מהם הקישורים שצריך ואז לבצע עם מקדם אתרים קולגה החלפת קישורים או קניית קישורים.

4. חובה גם לעקוב אחרי התקדמות האתר בגוגל, על איך הוא נסרק בגוגל כדי לוודא שהוא נסרק טוב ואחרי בעיות שיש בו. את זה רק בן אדם יכול לעשות.

אז מה זה תוכנה לקידום אתרים?

כדי לבצע קידום אורגני של אתר, מקדם האתר נעזר בכמה תוכנות לקידום אתרים שעוזרות לו לאבחן את האתר וגם לקבל החלטות על הקידום.

בדרך כלל התוכנות הטובות עולות כסף ולפעמים הן יקרות אבל אין להן תחליף.

תוכנת ahref

התוכנה הראשית שאני  ahref שעליה אני מנוי. היא מאוד מומלצת למקדמי אתרים וסוכנויות קידום.

ניתן לראות איתה כמה דברים עיקריים:

1.איזה קישורים מגיעים לאתר ועל איזה ביטויים. לפי זה אפשר לדעת מהו הפרופיל קישורים ומה צריך לשפר בו. אפשר לראות איזה קישורים התווספו לאתר ואיזה ירדו וכך לראות אם יש חריגות או ניסיון להספים את האתר.

ניתן לראות גם אם יש קישורים שבורים לאתר מאתרים אחרים ואז להשתמש בהם בצורה נכונה על ידי בנית דפים עליהם או הפניה שלהם למקומות אחרים כדי להעביר את הכח שלהם.

2. על איזה ביטויים מקודם האתר. עוזר לדעת איזה ביטויים לחזק לפעמים מקודמים ביטויים באתר שלא התכוונו לקדם והם טוב ולפעמים ביטוי יורד בחיפוש וצריך לברר את הסיבה.

3.איזה קישורים פנימיים יש באתר. קישורים פנימיים מחזקים דפים מסוימים וכך אפשר לראות את תמהיל הקישורים הפנימי. כך אפשר גם לשפר אותו.

4.מהם האתרים המתחרים מבחינת גוגל. אחרי שיודעים מי הם המתחרים אפשר לשוטט בהם ולקבל רעיונות למאמרים או אפילו של מוצרים למכירה במקרה של חנויות. ניתן גם לראות איזה קישורים מגיעים למתחרים ולא מגיעים לאתר המקודם ואז לנסות להשיג גם אותם

5.ניתן לראות עליה או ירידה בתנועה לאתר

6.ניתן לעקוב אחרי ביטויים מסוימים

7.ניתן לבקש מהמערכת להוציא דוחות בדיקה לאתר שבהן מפורטות תקלות לתיקון

8.על איזה ביטויים ממוקמים אתרים של מתחרים ומאיפה הם מקבלים קישורים. הדבר מאוד עוזר למקבל האתר בלעשות מחקר מילים ולקבל רעיונות לקידום

תוכנת screaming frog שנקראת גם הצפרדע המצווחת

עוד תוכנה היא הצפרדע והשם הרישמי שלה הוא screaming frog

תוכנה זאת מותקנת במחשב וסורקת את האתר.

בסריקה היא יכולה לראות כל מיני דברים שדורשים שיפור כמו:

1.תיאורי title + meta description לגוגל עם התראה על תיאורים כפולים או חסרים שמפריעים לקידום

2.כמות כותרות מסוג h1 לדף. צריכה להיות בדיוק אחת לדף, יותר מ1 זה בעייתי

3.קישורים שבורים בתוך האתר ומתוך האתר החוצה. זה נותן חווית משתמש לא טובה עם דפי 404 או הפניות מיותרות של 301 או 302 בשפה המקצועית. אלא דברים שצריכים להיות מתוקנים.

4.בדיקת של כל התמונות באתר. תמונות כבדות מידיי מכבידות על האתר ואפשר בעזרת התוכנה למצוא אותן ולטפל בהן. אפשר גם לראות מהן התמונות שאין בהם תיאור ALT שעוזר לקידום

5.בדיקה של דפים דלים בתוכן שגוגל לא אוהב. אחרי שרואים מה הם הדפים האלה, אפשר למחוק אותם, להסיר אותם מהסריקה או להוסיף תוכן לפי צורך

6.בדיקה של איזה דפים עולים לאט וטיפול נקודתי בהם.

בדיקת מהירות אתר עם GTMATRIX

כדי לבדוק את האתר מבחינת מהירות עליה שזה פרמטר חשוב מאוד בשביל גוגל אני משתמש באתר GTmatrix שיש לי מנוי עליו. כך אני יכול לראות בצורה מדויקת את מהירות האתר ואיזה בעיות צריך לתקן כדי לשפר אותה. 

כשעושים מנוי אז אפשר לראות את המהירות בנייד ולדעת איזה מרכיבים לשפר.

תוסף לדפדפן Seoquake

לבדיקת צפיפות מילים בדפים של האתר אני נעזר בתוסף לדפדפן שנקרא Seoquake בו אפשר לראות מהם המילים והביטויים הדומיננטים לדף מסוים באתר.

תוסף וורדפרס wp-rocket להגברת מהירות האתר

כדאי לשפר את מהירות האתר אני מתקין תחת הוורדפרס תוסף בתשלום שנקרא wp-rocket. לגוגל חשובה חווית המשתמש שכוללת את מהירות האתר וזה משהו שחובה לשפר.

תוסף וורדפרס לקידום Yoast 

עם תוסף yoast אפשר לקבוע בדפי האתר פרמטרים כמו Title ו Meta description וגם להשתמש בסכמות ומפת אתר.

אפשר גם לקבוע בקלות איזה דפים לא יתאנדקסו באתר.

הגרסא החינמית של התוסף מתאימה בדרך כלל לכל מה שצריך.

כלי לבדיקת תוכן כפול copyscape

אחד הדברים שמונעים קידום אתר הוא תוכן כפול.

גם אם אתר קודם והתוכן בו הוכפל הוא עלול להענש.

הכלי הכי טוב לבדיקה של תוכן כפול הוא copyscape שהוא אתר שאפשר לשים בו קישור של דף והוא יוציא פלט של האם יש תוכן כפול ואם כן מה.

הכלי נותן לבדוק כמה דפים בחינם ומעבר לזה נדרש תשלום.

במקרה של תוכן כפול אפשר לבקש מהאתר שיש בו תוכן כפול להסיר אותו או לנסות ניסוח באתר שמקדמים.

כלי google search console 

דרך google search console אפשר לעשות כמה פעולות ולראות כמה דברים:

1.ניתן לראות מיקומים של ביטויים שהאתר מקודם עליהם בפועל לפי חתך של תאריכים. אפשר גם להשוות בין תקופות.

בנוסף למיקומים אפשר לראות כמה חשיפות היו לכל ביטוי באותם תאריכים וכמה הקלקות היו עליו בפועל.

כך אפשר למצוא ביטויים שלא התכוונו לקדם ואפשר לקדם אותם כדי להביא עוד גולשים לאתר

2.ניתן לסרוק במהירות דפים חדשים שנוצרו באתר

3.אפשר לסרוק איתו מפות אתר לגוגל

4.אפשר לראות איזה בעיות גוגל עצמו רואה באתר

הכלי מתאים רק לאתרים שמקדמים בפועל ויש גישה אליהם ולא ניתן לראות נתונים על אתרים אחרים.

rank ranger לבדיקת מיקום של מילים וביטויים

עם תוכנת Rankranger שהיא בתשלום אפשר לעקוב ברמה יומית אחרי שינויים בביטויים שמקדמים באתרים.

אפשר גם לעשות מעקבים נוספים לטווחי זמן שונים.

התוכנה מאפשרת להוציא גם חתכים שונים של מיקומי הביטויים לפי זמן, עליה וירידה, מיקומי שיא ועוד.

אפשר לשתף חלק מהנתונים בתוכנה ללקוחות שהם בעלי האתרים וככה להוציא להם נתונים ולתת להם רגיעה על קידום האתר.

נוסף לזה אפשר להוציא מהתוכנה דו"ח בדיקה לאתר ודו"ח חודשי ללקוח על הקידום.

סיכום

יש כל מיני תוכנות ותוספים שאפשר להעזר בהם לצורך קידום אתר אורגני בגוגל. 

השימוש בתוכנות לבד לא גורם לאתר להתקדם, צריך לדעת להשתמש בתוכנות בצורה יעילה ואין כזה דבר שהוא רובוט לקידום אתרים שמקדם את האתר בלי התערבות.

תוכנה לקידום אתרים היא רק כלי שבאמצעותו מקבל האתרים יכול לראות נתונים על מצב האתר ובהתאם לזה לקבל החלטות על מה לעשות.

תוכן עניינים

Picture of רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קידום ממומן בגוגל

איך ביצוע קידום ממומן בגוגל מגדיל את הכנסות העסק קידום אתרים ממומן בגוגל נותן פניות לאתר דרך פרסום מודעות בתשלום. לקידום ממומן בגוגל יש כמה

הדרכה לביצוע קידום ממומן בגוגל

מתי עושים קידום ממומן בגוגל? יש כמה מצבים שבהם עושים קידום ממומן בגוגל: 1.אם מתחילים קידום אורגני לאתר, לוקח זמן עד שהקידום עולה ומביא פניות.

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני בגוגל SEO – מה זה הרבה שומעים את המונח SEO וזה ראשי תיבות של search engine optimization. בתרגום חופשי זאת התאמה של האתר