בעלי עסקים רבים לא יודעים בכלל מה זה קידום אתרים

במקרים רבים הם לא מבינים מה אומר תהליך הקידום ורואים פרסומות שמציעות "תוכנה לקידום אתרים אורגני" או "קידום אתרים אוטומטי" ודברים בסגנון הזה.

יש גם פרסומות שמציעות "קידום אתרים רובוטי" או "קידום אתרים על ידי רובוט".

במציאות אין דבר כזה ואין תוכנה או רובוט שיכולה לקדם את האתר מכמה סיבות:

1.לכל עסק יש את הצרכים שלו ולכן צריך לקדם לפי זה. אפילו יכולים להיות 2 עסקים שהם באותו תחום אבל לכל אחד יש צרכים ורצון ללקוחות קצת אחרים. כך יכולים להיות 2 רופאי שיניים שעוסקים בנושאים קצת שונים או 2 עורכי דין לענייני משפחה שיש להם רצון בלקוחות מסוגים אחרים.

לכן כשמקדם אתרים מקדם עסק הוא בודק עם בעל העסק מהם הצרכים שלו ולפי זה מבצע מחקר מילים שלפיו מחליטים איזה מילים וביטויים כדאי לקדם. את המחקר הוא מבצע בעזרת תוכנות מקצועיות.

2. את האתר צריך לסדר במבנה מסוים, לבדוק את התכנים ולתת תיאורים לגוגל. את זה עושה מקדם האתרים עצמו ולא תוכנה.

3.כדאי לקדם אתר צריך לבנות לו קישורים. קישורים באים מאתרים אחרים בתחום, מאתרי מאמרים ועוד. אפשר לבחור בעזרת תוכנה מהם הקישורים שצריך ואז לבצע עם מקדם אתרים קולגה החלפת קישורים או קניית קישורים.

4. חובה גם לעקוב אחרי התקדמות האתר בגוגל, על איך הוא נסרק בגוגל כדי לוודא שהוא נסרק טוב ואחרי בעיות שיש בו. את זה רק בן אדם יכול לעשות.

אז מה זה תוכנה לקידום אתרים?

כדי לבצע קידום של אתר מקדם האתר נעזר בכמה תוכנות שעוזרות לו לאבחן את האתר וגם לקבל החלטות על הקידום.

בדרך כלל התוכנות הטובות עולות כסף ולפעמים הן יקרות אבל אין להן תחליף.

התוכנה הראשית שאני  ahref שעליה אני מנוי. היא מאוד מומלצת למקדמי אתרים וסוכנויות קידום.

ניתן לראות איתה כמה דברים עיקריים:

1.איזה קישורים מגיעים לאתר ועל איזה ביטויים. לפי זה אפשר לדעת מהו הפרופיל קישורים ומה צריך לשפר בו. אפשר לראות איזה קישורים התווספו לאתר ואיזה ירדו וכך לראות אם יש חריגות או ניסיון להספים את האתר.

ניתן לראות גם אם יש קישורים שבורים לאתר מאתרים אחרים ואז להשתמש בהם בצורה נכונה

2. על איזה ביטויים מקודם האתר. עוזר לדעת איזה ביטויים לחזק לפעמים מקודמים ביטויים באתר שלא התכוונו לקדם והם טוב ולפעמים ביטוי יורד בחיפוש וצריך לברר את הסיבה.

3.איזה קישורים פנימיים יש באתר. קישורים פנימיים מחזקים דפים מסוימים וכך אפשר לראות את תמהיל הקישורים הפנימי. כך אפשר גם לשפר אותו.

4.מהם האתרים המתחרים מבחינת גוגל. אחרי שיודעים מי הם המתחרים אפשר לשוטט בהם ולקבל רעיונות למאמרים או אפילו של מוצרים למכירה במקרה של חנויות. ניתן גם לראות איזה קישורים מגיעים למתחרים ולא מגיעים לאתר המקודם ואז לנסות להשיג גם אותם

5.ניתן לראות עליה או ירידה בתנועה לאתר

6.ניתן לעקוב אחרי ביטויים מסוימים

7.ניתן לבקש מהמערכת להוציא דוחות בדיקה לאתר שבהן מפורטות תקלות לתיקון

עוד תוכנה היא הצפרדע והשם הרישמי שלה הוא screaming frog

תוכנה זאת מותקנת במחשב וסורקת את האתר.

בסריקה היא יכולה לראות כל מיני דברים שדורשים שיפור כמו:

1.תיאורי title + meta description לגוגל עם התראה על תיאורים כפולים או חסרים שמפריעים לקידום

2.כמות כותרות מסוג h1 לדף. יותר מ1 זה בעייתי

3.קישורים שבורים בתוך האתר ומתוך האתר החוצה. זה נותן חווית משתמש לא טובה עם דפי 404 או הפניות מיותרות של 301 או 302 בשפה המקצועית. אלא דברים שצריכים להיות מתוקנים.

4.בדיקת של גוגל התמונות באתר. תמונות כבדות מידיי מכבידות על האתר ואפשר בעזרת התוכנה למצוא אותן ולטפל בהן.

5.בדיקה של דפים דלים בתוכן שגוגל לא אוהב

6.בדיקה של איזה דפים עולים לאט וטיפול נקודתי בהם.

עוד תוכנה שאני נעזר בה היא זפו -zefo בה יש מעקב אחרי מילות מפתח, קבלות התראות על תקלות אפשריות ומעקב אחרי קישורים.

כדי לבדוק את האתר מבחינת מהירות עליה שזה פרמטר חשוב מאוד בשביל גוגל אני משתמש באתר GTmatrix שיש לי מנוי עליו. כך אני יכול לראות בצורה מדויקת את מהירות האתר ואיזה בעיות צריך לתקן כדי לשפר אותה.

לבדיקת צפיפות מילים בדפים של האתר אני נעזר בתוסף לדפדפן שנקרא Seoquake בוא אפשר לראות מהם המילים והביטויים הדומיננטים לדף מסוים באתר.

כדאי לשפר את מהירות האתר אני מתקין תחת הוורדפרס תוסף בתשלום שנקרא wp-rocket. לגוגל חשובה חווית המשתמש שכוללת את מהירות האתר וזה משהו שחובה לשפר.