קידום אתרים אורגני

קידום אורגני בגוגל SEO – מה זה

הרבה שומעים את המונח SEO וזה ראשי תיבות של search engine optimization.

בתרגום חופשי זאת התאמה של האתר למנועי החיפוש.

כשהאתר מתאים למנועי החיפוש אז הוא עולה בחיפושים.

בישראל רלבנטי רק מנוע החיפוש גוגל – לא משתמשים כמעט במנועי חיפוש אחרים.

למה צריך קידום אתרים בגוגל?

גולשים מחפשים בגוגל מידע מכל מיני סוגים כמו: דגם של מסך מחשב, איפה הוטרינר הכי קרוב, מהי הטיסה הכי זולה ללונדון ועוד.

אחרי שהם רואים את המודעות הממומנות הם רואים את החיפוש של גוגל ומסתכלים קודם כל באתרים שעלו ראשונים בחיפוש. משם הם מחפשים את המידע.

במקרים רבים של מידע על שירות מסוים אם הם יקראו באתר על השירות וישתכנעו הם יתקשרו ויהפכו ללקוחות.

וכך גם במידע על מוצרים.

לכן מי שצריך קידום אורגני בגוגל זה בעלי עסקים שיש להם מוצר או שירות למכור והמוצר או השירות זה משהו שמחפשים בגוגל.

אתר שממוקם טוב בחיפושים האורגניים בגוגל מביא כניסה קבועה של לקוחות לעסק והוא ערוץ שיווק יעיל ביותר.

כשמחפשים מילה או ביטוי בגוגל עולה הקידום הממומן במודעות ואחריהם עולה הקידום האורגני (מסומן בריבוע).

קידום אורגני בגוגל של עורך דין תעבורה

קידום אורגני מתאים לבעלי עסקים כמו: רופאים, מטפלים, עורכי דין, חשמלאים, מדבירים, אנשי איטום גגות, אולמות אירועים,צלמים, מאמני ספורט, מעצבי פנים, יועצים עסקיים, גננים ועוד.

קידום מתאים גם לחנויות פיזיות שיש להן אתר באינטרנט וגם לחנויות אינטרנטיות.

כך כשמחפשים מוצר והוא למעלה בגוגל אז אפשר לראות על המפה את החנות הקרובה או להכנס לאתר ולהזמין משם.

בקידום זה אפשר לקדם נושאים שהם קטגוריה כללית כמו "נעלי ריצה" וגם דגמים ספציפים.

בפועל קידום אורגני בגוגל שמבוצע בצורה יעילה מגדיל מאוד את ההכנסות והרווחיות של העסק.

בניגוד לקידום ממומן בגוגל, פה אין מגבלה של תקציב וההוצאה היא לתשלום למקדם האתר וגם על יצירת תכנים לאתר.

איך נקבע דירוג אתר בגוגל

גוגל רואה את הגולש כלקוח וכשהגולש מחפש משהו אז גוגל רוצה לספק לו את התוצאה הכי איכותית מבחינתו שעונה לו על מה שהוא חיפש.

לגוגל יש אלגוריתם (נוסחא שהוא החליט עליה ויכולה להשתנות) שבוחר את דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.

גוגל רואה את הגולש בתור לקוח והוא רוצה לתת לו את התוצאה הכי טובה מבחינתו בחיפוש. גוגל בוחן האם הגולש הקליק על האתר ואם כן כמה זמן הוא נשאר בו בפועל. אם גולש עזב את האתר מייד אחרי הכניסה אז כנראה שהוא לא מצא בו את מבוקשו ולכן האתר ירד בדירוג.

אם כותרת האתר והתיאור שלו לא משכו את הגולש להקלקה אז גם דירוג האתר ירד.

מי שלמשל חיפש "דיאטנית קלינית" כמו בדוגמא למעלה ירצה להגיע לאתר של דיאטנית עם פרטים עליה, כתובת, טלפון ומאמרים מעניינים. אם הוא יגיע לאתר לא מתאים ולא רלבנטי הוא ישהה בו מעט זמן ולכן האתר ירד בדירוג.

ניתן לקדם בצורה אורגנית את האתר עצמו, דף עסקי בפייסבוק, דף עסקי בגוגל, סרטוני youtube ותמונות.

יש הרבה מאוד פרמטרים שלפיהם גוגל מחליט איזה אתר טוב יותר, חלקם ידועים וחלקם לא. 

הפרמטרים של גוגל לדירוג אתרים

  • קישורים לאתר: אתר שיש אליו קישורים והפניות מאתרים חשובים אחרים הוא כנראה גם חשוב. קישור הוא כמו המלצה ואם למשל אתר של רופא יקבל קישור ממגזין רפואי זה אומר שהוא איכותי מבחינת גוגל
  • זמן השהיה באתר: אם הגולש חיפש למשל "מה זה ניתוח בקע?" והגיע למאמר מפורט עם הסברים טובים או לסרטון שהוא ראה עם הסברים אז הוא ישהה באתר יותר זמן. ככל שהוא שוהה באתר יותר זמן ככה גוגל יבין שהאתר יותר רלבנטי לשאלה שלו. כדי שזמן השהיה באתר יעלה, צריך להכניס אליו תכנים איכותיים שיענו על הצרכים והשאלות של הגולש. התכנים צריכים להיות מאמרים שכתובים בצורה ברורה עם מילות מפתח מתאימות ומסודרים לפי כותרות וגם תמונת וסרטונים.
  • איכות האתר עצמו. אתר שעולה לאט יגרום אי נוחות לגולש, אתר שיש בו הרבה באנרים קופצים יגרום לגולש לצאת וכך גם קישורים שבורים בתוך האתר וקושי בניווט באתר. חווית המשתמש צריכה להיות טובה
  • אזכור ושיתוף של האתר ברשתות חברתיות. את שמגיעים אליו מרשתות חבריות כי משתפים אותו ומזכירים אותו הרבה הוא יותר איכותי ורלבנטי מבחינת גוגל. כדאי לעסק להופיע בכל הרשתות החברתיות שזה: linekedin, instegram, facebook ועוד
  • אזכור של האתר באתרים אחרים
  • תוכן איכותי ועדכני. התוכן צריך להיות בשפה שהגולשים יכולים לקרוא וגם עדכני עם שם של כותב ותאריך

איך עושים קידום אורגני בגוגל

כדי שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש צריך לעשות כמה מהלכים. 

רצוי להעזר באיש מקצוע שהוא מקדם אתרים ויש לו תשתית, ידע וניסיון בביצוע קידום אתרים.

המקדם יבצע את הדברים הבאים:

מחקר מילים וביטויים

כשמחליטים לקדם אתר צריך קודם כל לבדוק מה רוצים לקדם והאם יש חיפושים על הביטויים האלה.

אין טעם לקדם ביטוי שאין עליו חיפושים כמו למשל "צלם חתונות בנווה ירק". במקרה כזה גם אם הביטוי יהיה במקום הראשון לא יבואו פניות עליו.

מחקר מילים עושים לפי מה שהלקוח עוסק בו, ביטויים שקשורים לתחום וגם לפי מיקום גאוגרפי אם מדובר בנותן שירות.

נוסף לזה בודקים בכלים מקצועיים איזה ביטויים המתחרים מקדמים.

לדוגמא:

קידום אתר של רופא שיניים בירושלים יעשה על ביטויים גאוגרפיים כמו:

רופא שיניים בירושלים

מרפאת שיניים בירושלים

וגם על דברים שהרופא מטפל בהם כמו:

כתר זירקוניה 

טיפול שורש בשן בינה

דוגמא נוספת היא לקידום אתר של עורך דין פלילי שמשרדו בתל אביב:

ביטויים לפי מיקום יהיו,

עורך דין פלילי תל אביב

עו"ד פלילי בתל אביב

ביטויים לפי נושא יהיו,

ייצוג בהליכי מעצר

מחיקת רישום פלילי

רעיונות למחקר מילים וביטויים. יכולים להתקבל מהלקוח, מבדיקה של אתרים מתחרים ומשימוש בתוכנות יעודיות לתחום שיש למקדמי אתרים.

בסוף המחקר יש טבלה ובה כל המילים והביטויים הרלבנטיים וממנה אפשר לתעדף את מה שמקדמים.

תוך כדי ביצוע הקידום אפשר לגלות עוד מילים וביטוים.

את מילות המפתח משלבים במאמרים שנכתבים לאתר, בקישורים לאתר על מילים מסוימות, בתיאורים לתמונות באתר ובתיאורים לסרטונים

תכנים לאתר

אחרי שיש את מחקר המילים והביטויים צריך להזרים תוכן איכותי לאתר.

תוכן איכותי זה אומר מאמרים שכתובים ברמה גבוהה והגולשים יכולים ללמוד מהם על מה שהם חיפשו. רצוי מאמר ארוך שמחולק לכותרות וכותרות משנה עם סיכום בסוף.

מאמר ארוך או סרטון ארוך זה משהו שמשאיר את הגולש באתר ואז מבחינת גוגל האתר רלבנטי למה שהגולש חיפש ואז האתר עולה בדירוג.

נוסף לזה כדאי לשלב במאמר תכנים ויזואליים שזה תמונות וסרטונים שקשורים לנושא המאמר.

רצוי גם לעשות קישורים מהמאמר למאמרים אחרים באתר שרלבנטיים וגם לאתרים איכותיים אחרים.

המאמר חייב להיות מקורי רק באתר שמקדמים ואסור לשים אותו במקום אחר. אם גוגל מזהה שהמאמר משוכפל הוא לא יקדם את האתר.

אם המאמר יהיה איכותי ויתן ערך לגולש אז הוא ישאר יותר באתר וזה אחד הפרמטרים שגוגל רואה ומחליט לקדם על פיו.

כדאי להזהר ממאמרים שנכתבו על ידי בינה מלאכותית AI.  במקרים רבים הבעלים של האתר עסוק ולא יכול לכתוב מאמרים בעצמו ולכן הוא קונה מאמרים או מעסיק כותבי תוכן. צריך לכן לעבור על כל מאמר ולראות שכל מה שכתוב בו נכון. 

תמונות שמשולבות במאמרים צריכות להיות קשורות לנושא המאמר וגם להן צריך לתת תיאור.

ההחלטה על מיקום האתר בחיפוש נתונה בידי גוגל והיא כרוכה בהרבה פרמטרים שחלקם לא ידועים. לכן לא ניתן להבטיח שאתר יהיה ממוקם במקום מסויים.

קידום אורגני כרוך במחקר של צרכי הלקוח שכולל מחקר מילים וביטויים, הכנסת תכנים לאתר בהתאם למחקר, עדכון האתר בצורה שוטפת, בניית קישורים לאתר ובדיקת האתר מבחינת מבנה.

אחרי שהוחלט מהם הביטויים שמקדמים שמים באתר תכנים מתאימים שמכילים את הביטויים וביטויים קרובים.

קישורים לאתר

קישורים איכותיים לאתר מאתרים אחרים יכולים להעלות אותו בדירוג של גוגל.

 קישורים לאתר זה כמו המלצה. אם שף מפורסם ממליץ על מסעדה אז הערך של המסעדה עולה בעיני הסועדים הפוטנציאליים והמשקל של ההמלצה גבוה. לעומת זאת אם הומלס ימליץ על מסעדה אז משקל ההמלצה נמוך.

כך גם בגוגל. אם למשל יש אתר של מדביר עם קישור מהאתר של איגוד המדבירים אז זה קישור טוב.

ניתן גם לקבל קישורים מאינדקסים של אתרים כמו אינדקס של רופאים או אינדקס של עסקים ביישוב מסוים.

יש גם אתרי מאמרים בחינם או בתשלום שמהם אפשר להוציא קישורים.

מקדמי אתרים גם מחליפים בינהם קישורים וכך מחזקים את האתרים שהם מקדמים.

בעזרת תוכנות קידום מקצועיות כמו ahref ניתן לראות איזה קישורים יש למתחרים ולנסות להשיג קישורים מאותם מקומות כמו למשל אינדקסים מסוימים או אתרים שיש בהם מאמרים מסוימים.

נוכחות ברשתות חברתיות ובכלל באינטרנט

גוגל יכול לראות אזכורים של האתר ושל המותג באתרים אחרים גם אם אין להם קישור לאתר.

ככל שיהיו לאתר יותר אזכורים באתרים אחרים ככה גוגל יעריך את האתר כחשוב והדירוג שלו יעלה.

כניסות לאתר מתוך רשתות חברתיות גם יעלו את דירוג האתר.

כך למשל אם יכתב בפייסבוק פוסט שמשתף מאמר באתר עם קישור לאתר כך ירבו הכניסות אל האתר משם וגוגל יראה את זה בחיוב.

אותו דבר גם עם שיתוף בווטסאפ, לינקדין ורשתות חברתיות אחרות.

לכן כדאי שלאתר תהיה נוכחות בכל הרשתות שזה אומר:

  • הקמת דף עסקי בפייסבוק
  • הקמת חשבון אינסטגרם
  • הקמת דף ברשת linkedin לפי צורך
  • נוכחות בטיקטוק

נוסף לזה כדאי שלעסק יהיה דף של גוגל העסק שלי שיעזור לו במיקום על מפות גוגל ויעלה בחיפושים מקומיים של השירותים שהוא מספק.

חיבור לכלי מעקב של גוגל

את האתר צריך לחבר לכלי המעקב של גוגל.

רצוי שכל כלי המעקב של גוגל וגם גוגל העסק שלי, חשבון youtube ושאר הכלים של גוגל ינוהלו על ידי אותו חשבון gmail.

חיבור לכלי google search console

בכלי google search console אפשר לעשות כמה פעולות:

  • מעקב אחרי ביטויים שהאתר עלה בהם בפועל (גם אם לא התכוונו) וביטויים שחשובים לנו. אפשר לראות השווה לפי תארים והתקדמות לאורך זמן. כך רואים שהעבודה יעילה
  • סריקה מהירה של תכנים חדשים שנוספו לאתר. לפעמים יכול להיות מצב שבו נוסיף מאמר לאתר והוא יסרק לגוגל אחרי כמה ימים. בעזרת הכלי אפשר להודיע לגוגל לסרוק מיד את המאמר
  • בדיקה של בעיות שגוגל רואה כמו דפים שלא נסרקו, סרטונים שלא הוכנסו טוב לאתר, איכות חווית המשתמש ועוד
  • אפשרות להוסיף מפת אתר לגוגל. מפה זאת יכולה לעזור לגוגל להבין את מבנה האתר ולסרוק אותו יותר טוב
  • אפשרות להסרת דפים מהסריקה של גוגל. זה יכול להיות דפים שנמחקו מהאתר, דפי טויטה שעלו בטעות ותכנים מיותרים

חיבור לכלי גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי שמאפשר לראות הרבה מידע באתר בחתכים שונים. יש מומחים שתפקידם הוא רק לנתח אותו באתרים גדולים.

הוא יכול לתת כל מיני סוגי מידע שיכולים לשפר את האתר ובין היתר:

  • מאיפה מגיעים גולשים לאתר מבחינת מיקום גאוגרפי
  • כמה משתמשים באתר גולשים דרך נייד או מחשב שולחני או דרך טאבלט
  • כמה זמן הם נמצאים באתר
  • כמה גולשים הגיעו לאתר מקידום אורגני, מקידום ממומן, מרשתות חברתיות ומאיפה בדיוק
  • באיזה דפים הם גלשו באתר וכמה זמן הם נשארו בהם
  • כמה גולשים יצרו קשר דרך האתר ומה שאר המאפיינים שלהם

קידום שוטף של אתר בגוגל

בדרך כלל כדי להשיג תוצאות טובות בקידום כדאי לפנות למי שעוסק בקידום אתרים ויש לו ניסיון בתחום.

יש מקדמי אתרים עצמאיים (פרילאנסים) ויש גם חברות קידום אתרים גדולות שמעסיקות צוות מקדמים.

לחברת קידום אתרים יש יתרונות בקידום אתרים גדולים עם הרבה מידע ותוכן כמו אתרי קניות גדולים או אתרי תיירות גדולים. הן יכולות לשים כמה מקדמים שיעבדו במקביל על קידום כמה נושאים באתר.

נוסף לזה יש להן בדרך כלל תשתית גדולה של אתרי מאמרים שמהן הן יכולות להוציא קישורים חזקים.

החסרון בחברות כאלה הוא שהן מעסיקות במקרים רבים מקדמי אתרים שכירים שהם בהתחלת הדרך ואחראים על הרבה לקוחות ולכן מקדישות מעט זמן לאתר של עסק קטן.

מקדם אתרים עצמאי מתאים יותר לאתרים קטנים וייתן יחס אישי יותר לכל לקוח.

בקידום השוטף של האתר נעשים הדברים הבאים:

  • מעקב שוטף אחרי מילים וביטויים חשובים. הציפייה היא לראות עלייה לאורך זמן במיקומים של המילים והביטויים ולהביא אותם למקום הכי גבוה בדף הראשון. במקרה של נפילה במיקומים צריך לברר מה הסיבה, יתכן שהיה שינוי בגוגל שמשפיע על המיקומים, יתכן שתוכן הועתק לאתר אחר או סיבות טכניות אחרות.
  • חיפוש מקורות לקישורים חדשים והוספת קישורים לאתר.
  • טיפול בתכנים חדשים שנכנסים לאתר מבחינת תיאורים לגוגל וביצוע קישורים פנימיים.
  • סריקת האתר עם כלים שונים כמו screaming frog או Ahref כדי למצוא בעיות ושיפורים.
  • טיפול בבעיות שנוצרות באתר וקשורות לקידום כמו קישורים שבורים, דפים שלא נסרקים על ידי גוגל, דפים מיותר שכן נסרקים ועוד
  • בדיקה מידיי פעם של אתרים מתחרים כדי לראות אם הם מקדמים מילים וביטויים שכדאי גם לבעל העסק לקדם

מקדם אתרים ישלח ללקוח דו"ח חודשי עם מצב האתר, תקלות שצריך לפתור ובקשות לתכנים.

כדאי לתת פידבק על כמות הפניות שיש בפועל ועל האיכות שלהן (האם רלבנטיות).

קידום האתרים לוקח זמן עד שהוא מראה תוצאות והוא מצריך הרבה השקעה בהתחלה. לוקח זמן לביטוי להטמע בגוגל ולהתחיל לעלות. ככל שהתחרות קשה יותר על הביטוי ככה זה ייקח יותר זמן. צריך סבלנות לזה וצריך לראות לאורך זמן עליה.

קידום אתר בגוגל לבד – האם אפשר?

להרבה עסקים בתחילת הדרך אין את הכסף להשקיע והם רוצים לדעת איך לקדם אתר לבד בגוגל.

למעשה קידום אתר בגוגל לבד אפשרי אבל הוא יהיה פחות טוב ממה שאיש מקצוע מנוסה עושה.

מה שצריך זה בעיקר להוסיף תכנים לאתר על מה שרוצים לקדם וגם קישורים.

בעל עסק יצטרך להקדיש זמן כדי לכתוב תכנים איכותיים לאתר שיקדמו אותו או לרכוש תכנים מאחרים ואז לערוך אותם כדי שיתוקנו בהם טעויות אם יש.

כדאי במקרה שרוצים לקדם לבד, לעשות הדרכה של כמה שעות עם מקדם אתרים מקצועי שיבדוק שהאתר בנוי טוב לקידום, יעזור בבחירת מילות מפתח וביטויים שכדאי לקדם, יחבר את האתר לכלי google search console, ידריך על השימוש בו כדי לראות שהאתר מתקדם וגם ידריך את בעל העסק בהכנסת התכנים והמאמרים לאתר.

נוסף לזה המקדם ימליץ לבעל העסק על מקומות לקניית קישורים לאתר שיעזרו לקדם אותו.

לפני החלטה על קידום אתר אורגני בגוגל כדאי להתייעץ עם מומחה קידום אתרים שיכול להראות הצלחות של קידומים שהוא ביצע בעבר.

תוכן עניינים

רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

מה זה SEO

בהרבה מקרים ממליצים לבעלי אתרים "לעשות SEO". כדאי לדעת מה זה ולמי זה טוב. הסבר על המושג SEO SEO זה ראשי תיבות של Search Engine

בניית אתר לעורך דין

למה עורך דין צריך אתר? בין אם מדובר בעורך דין בודד מתחיל בתחום ובין אם מדובר במשרד עורכי דין ענק שיש בו שותפים או שכירים,

הסבר על לידים לעסקים והטיפול בהם

אתרי אינטרנט רבים מוקמים לצרכים תדמיתיים של העסק ומתן מידע. הרבה אתרים מוקמים לצורך הבאת לידים לבעלי האתר והפיכה שלהם לכסף. יש כמה סוגים של