קידום אורגני SEO – מה זה

הרבה שומעים את המונח SEO וזה ראשי תיבות של search engine optimization.

בתרגום חופשי זאת התאמה של האתר למנועי החיפוש.

כשהאתר מתאים למנועי החיפוש אז הוא עולה בחיפושים.

בארץ רלבנטי רק מנוע החיפוש גוגל – לא משתמשים כמעט במנועי חיפוש אחרים.

למה צריך קידום אתרים?

גולשים מחפשים בגוגל מידע מכל מיני סוגים כמו: דגם של מסך מחשב, איפה הוטרינר הכי קרוב, מהי הטיסה הכי זולה ללונדון ועוד.

אחרי שהם רואים את המודעות הממומנות הם רואים את החיפוש של גוגל ומסתכלים קודם כל באתרים שעלו ראשונים בחיפוש. משם הם מחפשים את המידע.

במקרים רבים של מידע על שירות מסוים אם הם יקראו באתר על השירות וישתכנעו הם יתקשרו ויהפכו ללקוחות.

וכך גם במידע על מוצרים.

לכן מי שצריך קידום אורגני בגוגל זה בעלי עסקים שיש להם מוצר או שירות למכור.

אתר שממוקם טוב בחיפושים האורגניים בגוגל מביא כניסה קבועה של לקוחות לעסק והוא ערוץ שיווק יעיל ביותר.

כשמחפשים מילה או ביטוי בגוגל עולה הקידום הממומן במודעות ואחריהם עולה הקידום האורגני (מסומן בריבוע).

קידום אורגני בגוגל של עורך דין תעבורה

קידום אורגני מתאים לבעלי עסקים כמו: רופאים, מטפלים, עורכי דין, חשמלאים, מדבירים, אנשי איטום גגות, אולמות אירועים,צלמים, מאמני ספורט, מעצבי פנים, יועצים עסקיים ועוד.

קידום מתאים גם לחנויות פיזיות שיש להן אתר באינטרנט וגם לחנויות אינטרנטיות.

בקידום זה אפשר לקדם נושאים כמו נעלי ריצה וגם דגמים ספציפים.

בפועל קידום אורגני בגוגל שמבוצע בצורה יעילה מגדיל מאוד את ההכנסות והרווחיות של העסק.

מה גורם לאתר להתקדם בגוגל?

גוגל רואה את הגולש כלקוח וכשהגולש מחפש משהו אז גוגל רוצה לספק לו את התוצאה הכי איכותית מבחינתו שעונה לו על מה שהוא חיפש.

לגוגל יש אלגוריתם (נוסחא שהוא החליט עליה ויכולה להשתנות) שבוחר את דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.

גוגל רואה את הגולש בתור לקוח והוא רוצה לתת לו את התוצאה הכי טובה מבחינתו בחיפוש. גוגל בוחן האם הגולש הקליק על האתר ואם כן כמה זמן הוא נשאר בו בפועל. אם גולש עזב את האתר מייד אחרי הכניסה אז כנראה שהוא לא מצא בו את מבוקשו ולכן האתר ירד בדירוג. אם כותרת האתר והתיאור שלו לא משכו את הגולש להקלקה אז גם הדירוג ירד.

מי שלמשל חיפש דיאטנית קלינית כמו בדוגמא למעלה ירצה להגיע לאתר של דיאטנית עם פרטים עליה, כתובת, טלפון ומאמרים מעניינים. אם הוא יגיע לאתר לא מתאים ולא רלבנטי הוא ישהה בו מעט זמן ולכן האתר ירד בדירוג.

ניתן לקדם בצורה אורגנית את האתר עצמו, דף עסקי בפייסבוק, דף עסקי בגוגל, סרטוני youtube ותמונות.

יש הרבה מאוד פרמטרים שלפיהם גוגל מחליט איזה אתר טוב יותר, חלקם ידועים וחלקם לא. 

אלה הפרמטרים החשובים:

  • קישורים לאתר:אתר שיש אליו קישורים והפניות מאתרים חשובים אחרים הוא כנראה גם חשוב. קישור הוא כמו המלצה ואם למשל אתר של רופא יקבל קישור ממגזין רפואי זה אומר שהוא איכותי מבחינת גוגל
  • זמן השהיה באתר: אם הגולש חיפש למשל "מה זה ניתוח בקע?" והגיע למאמר מפורט עם הסברים טובים או לסרטון שהוא ראה עם הסברים אז הוא ישהה באתר יותר זמן. ככל שהוא שוהה באתר יותר זמן ככה גוגל יבין שהאתר יותר רלבנטי לשאלה שלו.
  • איכות האתר עצמו. אתר שעולה לאט יגרום אי נוחות לגולש, אתר שיש בו הרבה באנרים קופצים יגרום לגולש לצאת וכך גם קישורים שבורים בתוך האתר וקושי בניווט באתר
  • אזכור ושיתוף של האתר ברשתות חברתיות. את שמגיעים אליו מרשתות חבריות כי משתפים אותו ומזכירים אותו הרבה הוא יותר איכותי ורלבנטי מבחינת גוגל.

איך עושים קידום אורגני בגוגל

כדי שהאתר יתקדם צריך לעשות כמה מהלכים. 

כדאי להעזר באיש מקצוע שהוא מומחה בקידום אתרים ויש לו תשתית, ידע וניסיון בקידום.

המקדם יבצע את הדברים הבאים:

מחקר מילים וביטויים

כשמחליטים לקדם אתר צריך קודם כל לבדוק מה רוצים לקדם והאם יש חיפושים על הביטויים האלה.

אין טעם לקדם ביטוי שאין עליו חיפושים כמו למשל "צלם חתונות בנווה ירק". במקרה כזה גם אם הביטוי יהיה במקום הראשון לא יבואו פניות עליו.

מחקר מילים עושים לפי מה שהלקוח עוסק בו, ביטויים שקשורים לתחום וגם לפי מיקום גאוגרפי אם מדובר בנותן שירות.

לדוגמא:

קידום של רופא שיניים בירושלים יעשה על ביטויים גאוגרפיים כמו:

רופא שיניים בירושלים

מרפאת שיניים בירושלים

וגם על דברים שהרופא מטפל בהם כמו:

כתר זירקוניה 

טיפול שורש בשן בינה

דוגמא נוספת היא לעורך דין פלילי שמשרדו בתל אביב:

ביטויים לפי מיקום יהיו,

עורך דין פלילי תל אביב

עו"ד פלילי בתל אביב

ביטויים לפי נושא יהיו,

ייצוג בהליכי מעצר

מחיקת רישום פלילי

רעיונות למחקר מילים וביטויים. יכולים להתקבל מהלקוח, מבדיקה של אתרים מתחרים ומשימוש בתוכנות יעודיות לתחום שיש למקדמי אתרים.

בסוף המחקר יש טבלה ובה כל המילים והביטויים הרלבנטיים וממנה אפשר לתעדף את מה שמקדמים.

תוך כדי הקידום אפשר לגלות עוד מילים וביטוים.

תכנים לאתר

אחרי שיש את מחקר המילים והביטויים צריך להזרים תוכן איכותי לאתר.

תוכן איכותי זה אומר מאמרים שכתובים ברמה גבוהה והגולשים יכולים ללמוד מהם על מה שהם חיפשו. רצוי מאמר ארוך שמחולק לכותרות וכותרות משנה עם סיכום בסוף.

נוסף לזה כדאי לשלב במאמר תכנים ויזואליים שזה תמונות וסרטונים שקשורים לנושא המאמר.

רצוי גם לעשות קישורים מהמאמר למאמרים אחרים באתר שרלבנטיים וגם לאתרים איכותיים אחרים.

המאמר חייב להיות מקורי רק באתר שמקדמים ואסור לשים אותו במקום אחר. אם גוגל מזהה שהמאמר משוכפל הוא לא יקדם את האתר.

אם המאמר יהיה איכותי ויתן ערך לגולש אז הוא ישאר יותר באתר וזה אחד הפרמטרים שגוגל רואה ומחליט לקדם על פיו.

כדאי להזהר ממאמרים שנכתבו על ידי בינה מלאכותית AI.  במקרים רבים הבעלים של האתר עסוק ולא יכול לכתוב מאמרים בעצמו ולכן הוא קונה מאמרים או מעסיק כותבי תוכן. צריך לכן לעבור על כל מאמר ולראות שכל מה שכתוב בו נכון. 

תמונות שמשולבות במאמרים צריכות להיות קשורות לנושא המאמר וגם להן צריך לתת תיאור.

 

 

 

ההחלטה על מיקום האתר בחיפוש נתונה בידי גוגל והיא כרוכה בהרבה פרמטרים שחלקם לא ידועים. לכן לא ניתן להבטיח שאתר יהיה ממוקם במקום מסויים.

קידום אורגני כרוך במחקר של צרכי הלקוח שכולל מחקר מילים וביטויים, הכנסת תכנים לאתר בהתאם למחקר, עדכון האתר בצורה שוטפת, בניית קישורים לאתר ובדיקת האתר מבחינת מבנה.

אחרי שהוחלט מהם הביטויים שמקדמים שמים באתר תכנים מתאימים.

נוסף לזה שמים לאתר קישורים במקומות רלבנטיים שיצביעו עליו. הצבעה על האתר זה כמו המלצה. אם שף מפורסם ממליץ על מסעדה אז הערך של המסעדה עולה בעיני הסועדים הפוטנציאליים והמשקל של ההמלצה גבוה. לעומת זאת אם הומלס ימליץ על מסעדה אז משקל ההמלצה נמוך.

כך גם בגוגל. אם למשל יש אתר של מדביר עם קישור מהאתר של איגוד המדבירים אז זה קישור טוב.

ניתן גם לקבל קישורים מאינדקסים של אתרים כמו אינדקס של רופאים או אינדקס של עסקים ביישוב מסוים.

ניתן לראות איזה קישורים יש למתחרים ולבנות בהתאם.

כדאי להתייעץ עם מומחה קידום אתרים שיכול להראות הצלחות

תוכן עניינים