לצורך קידום אתר אני משתמש ב2 תוכנות עיקריות: ahref וscreaming frog.
Ahref זה למעשה אתר https://ahrefs.com/ שנרשמים אליו ומשלמים תשלום חודשי עבור השימוש בשירות.
המסלול המומלץ למקדמי אתרים הוא של 199$ לחודש כי בו יש את כל מה שמקדם אתרים צריך.
הוספת אתר למעקב קבוע
ניתן להוסיף אתר למעקב קבוע או לבדוק אתר באופן חד פעמי.
אם יש אתרים שמקדמים אז רצוי להוסיף אותם למערכת דרך החיבור ל google search console.
דוגמא להוספת האתר https://yaelrotem.co.il/ שמחובר ל google search console בחשבון gmail של [email protected]
1.לוחצים על create בצד שמאל של המסך.
2.בוחרים ב import
3.בוחרים את חשבון הgmail המתאים
4.לוחצים על המשך פעמיים.
5.בוחרים את האתר שרוצים להוסיף ואפשר לבחור גם אם להוציא עליו דו”ח בדיקה מיד וכל כמה זמן להוציא עליו דו”ח.
אחרי סימון האתר לוחצים על import.
6.בסוף התהליך נוכל לראות את האתר ברשימת האתרים למעקב וגם סימון שהוא נסרק על ידי ahref. בסיום הסריקה יתקבל דו”ח על האתר
המסך הראשי של ahref
במסך הראשי אפשר לראות את כל הנתונים העיקריים של המערכת.
גלילה שלו תתן עוד נתונים.
יש כמה חלקים שכדאי להסתכל עליהם:
backlink profile
כאן רואים כמה פרמטרים חשובים של האתר:
DR – ראשי תיבות של domain rating. זה אומר מה הכח של הקישורים לאתר לעומת קישורים אחרים בסולם של אפס ל100. ככל שהערך יותר גבוה כך האתר חזק יותר מבחינת קישורים שבאים אליו.
בניית קישורים נכונה לאתר והכחשת קישורי ספאם תעזור להעלות את הערך של פרמטר DR.
הפרמטר הזה שמעיד על חוזק אתר הוא מאוד שימושי גם כשבודקים אתרים של מתחרים או אתרים אחרים שרוצים לבדוק את הכח שלהם מבחינת קישורים.
AR – הכח של האתר על פי ahref לפי מספר סידורי. בדוגמא שבצילום יש בעולם 347253 אתרים יותר חזקים מהאתר הנבדק ובמקום הראשון נמצא האתר הכי חזק בעולם.
לחיצה על המספר תראה את הדירוג של האתרים הכי חזקים החל ממספר 1. לא הכי שימושי אבל מעניין.
UR – ראשי תיבות של url rating. פרמטר שמראה את הכח של הקישורים לעמוד הבית של האתר בסולם מאפס עד 100. ככל שהUR חזק יותר, כך הקישורים יותר חזרים.
backlinks זה המספר המוחלט של הקישורים שיש לאתר. מאתר אחד יכולים להיות כמה קישורים.
ניתן לראות אם יש עליה או ירידה בכמות הקישורים.
ref domains זה מספר האתרים שמפנים לאתר.
ניתן לראות אם יש עליה או ירידה במספר האתרים המפנים.
תחת organic search יש כמה פרמטרים:
1. keyboard – כמות המילים\ביטויים שהאתר מדורג בהם במקומות 1 עד 100. מעיד על כמות התוכן ואיכות האתר. מתחת יש את כמות הביטויים שמדורגים במקומות 1-3.
2.traffic – התנועה שבאה מקידום אורגני בחודש האחרון. תחתvalue יש את הערך של התנועה האורגני בדולרים בהערכה של כמה היה עולה להביא אותה בקידום ממומן בגוגל.
תחת paid search יש כמה פרמטרים
1.כמות המילים\ביטויים שרצים תחת מודעות גוגל
2.כמות המבקרים בחודש ממודעות גוגל והערך שלהם בדולרים
בגרפים בהמשך המסך אפשר להוציא עוד נתונים.
כאן אנחנו רואים ציר זמן שאפשר לבדוק החל מחודש אחורה ועד כל הזמן.
ניתן לסמן דברים שרוצים לראות.
בדוגמא פה סומנו הDR וגם ה organic traffic לאורך זמן.
דבר זה שימושי לבדיקה של התקדמות האתר וגם לבדיקה של דומיין שחושבים לקנות כדי לראות אם פעם הייתה אליו תנועה.
נוסף לזה אפשר לראות בסרגל התחתון את העדכונים של גוגל בכל תאריך ומה קרה בכל עדכון.
זה מאוד שימושי כשרואים נפילה באתר מאותו זמן ואז אפשר לתקן אותו.
בהמשך המסך אפשר לראות לפי תקופה את כמות המילים והביטויים של האתר שהופיע בגוגל לפי מיקום.
עוד גלילה מראה את המתחרים העיקריים של האתר, את הביטויים המשותפים עם המתחרים (מסומן בחץ ירוק) וגם את הביטויים שמקודמים אצל המתחרים (תחת Competitor’s keywords)
גלילה עד למטה תראה בבלוק הבא את כמות הדפים של האתר ולכמה מהם מגיעה התנועה.
בבלוק האחרון אפשר לראות את כמות הדפים התקינים ואת הדפים עם הפניות או שגיאות שצריך לתקן.