שיווק באינטרנט – פרסום דיגיטלי – הסבר על האפשרויות

בעבר היינו מכירים את העסקים שאנחנו קונים מהם והיינו מגיעים אליהם במספר דרכים:

  • המלצה מפה לאוזן. סה"כ זאת דרך מצוינת כי אם עסק נותן שירות טוב אז ימליצו עליו
  • מיקום פיזי של העסק במקום מרכזי עם שלט פרסום גדול. עובד יופי למי שרואה ועובר במקום
  • מודעות בעיתונים. עבד יופי בעבר והיום קצת פחות
  • פרסומים לעסקים גדולים ברדיו ו\או בטלויזיה. עבד יפה בעבר ועובד גם היום אבל יקר ומתאים רק לגדולים
  • פרסום בדפי זהב. התאים ביותר לעסקים שמחפשים אותם. היום יש מנועי חיפוש כתחליף

כיום כל עסק צריך לבצע שיווק באינטרנט כדי להגיע ללקוחות וגם כדי שלקוחות יגיעו אליו.

היתרון הגדול של שיווק באינטרנט הוא המחיר הזול שלו יחסית לצורות שיווק אחרות. המחיר הוא זול כי אפשר למקד את השיווק בדיוק לקהל שצריך אותו. כך למשל אפשר לדחוף פרסומות לגברים או לנשים, לפי גילאים, לפי אזור גאוגרפי, לפי מצב משפחתי ועוד.

עוד צורה של שיווק באינטרנט היא לעלות למעלה במנועי החיפוש בדומה לדפי זהב של פעם שבהם כולם היו מוסיפים א.א. לשם שלהם כדי להיות ראשונים.

כל ביצוע של שיווק באינטרנט מצריך שיתוף פעולה בין בעלי העסק ומי שמנהל את הקמפיין או מקדם את האתר. שיתוף הפעולה צריך להיות בביצוע דברים שבעל המקצוע צריך בשביל הקידום. זה יכול להיות ב

  • הקמת אתר מתאים לעסק. האתר צריך להיות בנוי נכון מבחינה טכנית עם עיצוב שמזמין גולשים ליצור קשר עם העסק ועם תכנים מתאימים. כדאי להוועץ באנשי מקצוע מתאימים לפני הקמת האתר ולא אחרי.
  • הקמת דפי נחיתה לפי צורך
  • אספקת תכנים מתאימים לפי צורך
  • מתן פידבק על כמות הפניות ועל איכות הפניות על מנת לשפר את הקמפיינים ואת הקידום. לפעמים קורה שמגיעות פניות לא רלבנטיות לבעל העסק וצריך להבין את הסיבה ולתקן בהתאם.

במקרה שבו מבצעים שיווק באינטרנט בכמה צורות כדאי לשכור בעלי מקצוע מתאימים שיודעים לבצע את הפרסום הנחוץ. בדרך כלל אין איש מקצוע אחד שיודע לבצע את כל סוגי הפרסום כי כל דבר זאת התמחות.

כדאי גם לסנכרן בין אנשי המקצוע כדי שכל דבר יהיה בתיאום.

כל קידום בתשלום הוא משהו שצריך לעבוד ביעילות ולהכניס יותר כסף ממה שהושקע בקידום. לפעמים יש סוג של ניסוי וטעיה ואין הצלחות אבל אחרי זמן של כמה חודשים זה חייב להיות מוצלח ויעיל. יש להתחשב כמובן בדברים כמו עונות השנה לתחומים מסוימים ולעוד משתנים חיצוניים כמו מזג אוויר ודברים אחרים.

תמיד צריך לוודא שהנכסים הדיגיטליים יהיו רק בבעלות בעלי העסק ולא בבעלות מישהו אחר כדי למנוע בעיות בעתיד.

הנכס הדיגיטלי הוא גם משהו שטוב לתדמית של העסק, עוזר לשכנע לקוחות פוטנציאלים להשתמש בשירותים של העסק וגם יכול להביא פניות.

נכסים דיגיטליים שעסק צריך

כדאי להקים חשבון גוגל בgmail שהוא אותו חשבון שיש בו youtube , גוגל העסק שלי, גוגל Ads  וכל שאר הכלים של גוגל כך שהכל יהיה מרוכז במקום אחד ואפשר יהיה לחבר את הכלים אחד לשני.

  • אתר אינטרנט שבעל העסק הוא הבעלים שלו
    באתר יהיה כל המידע על העסק, על הבעלים שלו, דרכי תקשורת אליו, המלצות של לקוחות מרוצים, השירותים שהוא מציע ובאתרים מסוימים גם אפשרות לשלם דרכו.
  • עמוד עסקי בפייסבוק

בעמוד יהיו פרטים על העסק, צילומים של המוצרים, עדכונים שונים, מבצעים, אפשרות ליצירת קשר של לקוחות ועוד.

דוגמא לדף עסקי של רשת חנויות המחשבים Ivory:

דף עסקי בפייסבוק

  • עמוד אינסטגרם

איסטגרם היא רשת שיש בה תמונות וסרטונים. אפשר גם להוסיף מלל עם הסברים.

דוגמא של עמוד אינסטגרם של עורך דין תעבורה

דף אינסטגרם

  • ערוץ youtube שיש בו סרטונים שקשורים לעסק. יש חיפושים גם בערוץ youtube של בעלי מקצוע וכדאי להיות שם. 

        כך לדוגמא נראה חיפוש בyoutube של "איטום 

        גגות"

    חיפוש ביוטיוב

  • חשבון טאבולה\אאוטבריין. מחשבון זה אפשר לקדם כתבות ממומן באתרים שונים.

דוגמא של כתבה פרסומית באמצעות טאבולה שפורסמה באתר Ynet

פרסום כתבה בטאבולה

הנה הסבר על אפשרויות השיווק באינטרנט

קידום ממומן בגוגל של מודעות חיפוש

בגוגל יש כמה צורות של קידום ממומן ואחת מהן היא מודעות.

זה אומר שאם גולש מקליק מילה או ביטוי במנוע החיפוש גוגל הוא יראה מודעה של גוגל בתשלום. 

המודעה תוביל לאתר אינטרנט או דף נחיתה שמהם הגולש יתרשם ואם הוא ישתכנע הוא ישאיר פרטים לבעל העסק.

סוג נוסף של מודעה היא מודעת התקשרות שעובדת רק בטלפון הסלולרי. במודעה זאת יש יותר פרטים והגולש יתקשר לעסק ישירות אם ילחץ עליה.

את המודעות בונים אחרי מחקר מילים וביטויים שבודקים בו מה הגולשים מחפשים. אין טעם לבחור ביטויים שאין להם חיפושים. 

ניתן להגיע לקהל מדויק על ידי הרצת המודעות בשעות ובימים מסוימים, באזורים גאוגרפיים שנבחרו, לפי שפות שדוברים הגולשים ולפי עוד פילוחים.

קידום ממומן בגוגל של באנרים

באנרים הם מודעות שהגולשים רואים באתרים שונים והם מזמינים ללחוץ עליהם ולקנות דרכם.

גולשים רואים באנרים שונים שמכוונים אליהם בכמה דרכים:

  • Remarketing שנקרא גם "שיווק מחדש". אלה באנרים שהגולש רואה כי הוא היה באתר מסוים. יתכן שגולש הגיע לאתר (לא חשוב איך) והתעניין במוצר מסוים ואז עבר לגלוש בעוד אתרים. זה אומר שהוא כבר התעניין בתוכן מסוים באתר. באנרים שירדפו אחריו ויראו בכל אתר "יעזרו לו" להזכר שהוא חיפש מוצר או שירות מסוימים ואם הוא ילחץ עליהם הוא יגיע ללקוח. שיטת פרסום זאת ממוקדת בדיוק לגולשים והיא מאוד זולה ויעילה.
  • על פי האתר. ניתן לפרסם קמפיין באנרים באתר מסוים או אתרים מסוימים. מתאים למי שמפרסמים בנישה מסוימת. למשל ציוד לרכיבת אופניים אפשר לפרסם באתרים שעוסקים בנושא
  • על פי מילות מפתח או נושאים. אם יש מילים מסוימות באתר אז אפשר לכוון אליהם מודעות. למשל אתר שיש בו כתבה על "טיולי שטח" אפשר לפרסם במקום של הכתבה באנרים שמתאימים לקהל שקורא את הכתבה

דוגמא של באנרים שמופיעים באתר מעריב ליד ובתוך כתבה על בגדי ספורט. הבאנרים מסומנים באדום והבאנר שמסומן בחץ מופיע כפרסום לנעלי ספורט בגלל נושא הכתבה.

באנרים בגוגל

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל שנקרא גם בפשטות קידום אתרים או SEO הוא האופציה הכי טובה לטווח הארוך של עסקים שמחפשים אותם בגוגל.

לטווח הארוך העלות שלו היא הזולה ביותר כי לא משלמים על לחיצות על מודעות או חשיפה שלהם אלא רק תשלום חודשי קבוע למקדם האתר ואין שום הגבלה על הכניסות לאתר.

כשמחפשים מילה או ביטוי בגוגל עולות קודם כל המודעות בתשלום שלחיצה עליהם מורידה כסף מהמפרסם. במקרים מסוימים יש אחרי המודעות בתשלום מפות גוגל שנקראות גם "גוגל העסק שלי" ואחרי זה מופיעות התוצאות האורגניות של החיפוש בגוגל.

רוב הגולשים "מאמינים" יותר לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל ומאמינים גם שעסק שממוקם למעלה בחיפוש הוא יותר טוב מעסק שממוקם במיקום נמוך יותר. כדאי לעסק להיות למעלה במיקום האורגני בגוגל בביטויים שמחפשים אותם בצורה משמעותית ועדיף בכמה ביטויים.

הקידום האורגני בגוגל הוא לא מיידי ולוקח לאתר בין שבועות לחודשים ובתחומים תחרותיים אפילו שנים להיות ממוקם למעלה בצורה משמעותית. הקידום כרוך בבניה נכונה של האתר, הזרמת תכנים מתאימים לאתר, עבודה נכונה ברשת מחוץ לאתר ועוד פעולות. כדי לבצע קידום אורגני יעיל לאתר כדאי לשכור מקדם אתרים מקצועי שיודע להביא תוצאות.

Picture of רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

אופטימיזציה לאתר

אחר מהשירותים שאני מספק הוא דו"ח אופטימיזציה לאתר. למה צריך דו"ח אופטימיזציה לאתר? אתר שמקודם חזק על ידי קידום אתרים אורגני יביא עוד גולשים ועוד

מה זה SEO

בהרבה מקרים ממליצים לבעלי אתרים "לעשות SEO". כדאי לדעת מה זה ולמי זה טוב. הסבר על המושג SEO SEO זה ראשי תיבות של Search Engine

בניית אתר לעורך דין

למה עורך דין צריך אתר? בין אם מדובר בעורך דין בודד מתחיל בתחום ובין אם מדובר במשרד עורכי דין ענק שיש בו שותפים או שכירים,

הסבר על לידים לעסקים והטיפול בהם

אתרי אינטרנט רבים מוקמים לצרכים תדמיתיים של העסק ומתן מידע. הרבה אתרים מוקמים לצורך הבאת לידים לבעלי האתר והפיכה שלהם לכסף. יש כמה סוגים של