משרדים של רואי חשבון ושל יועצי מס רוצים תמיד עוד לקוחות.
קידום אתרים אורגני ו\או ממומן בגוגל יכול להביא להם עוד לקוחות פוטנציאלים אם הוא מנוהל נכון ובצורה שיטתית.
לקוח פוטנציאלי הוא מי שמחפש שירות והוא יחפש ביטוי שיש לו כמות משמעותית של חיפושים בגוגל.
לדוגמא: חיפוש על הביטוי “הקמת חברה”
קידום אתרים אורגני לרואה חשבון
קידום אורגני זה אומר שהאתר של המשרד יעלה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל כשמחפשים ביטוי מסוים שרלבנטי לתחום העיסוק של המשרד.
הביטוי צריך להיות גם עם נפח חיפוש משמעותי.
כמות הביטויים שאפשר לקדם היא בלתי מוגבלת ואין תשלום על הקלקה על ביטוי.
גולשים יותר נכנסים לקידום האורגני כי הם חושבים שהוא יותר אמין.
כדאי להיות בו למעלה במקומות 1 עד 3 כי גולשים שמחפשים שירות משווים כמה הצעות מחיר ובדרך כלל לא יותר מ3.
קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח שיכול לקחת גם כמה חודשים ובביטויים מאוד תחרותיים גם יותר מזה.
כדאי להשקיע בקידום כזה כי לטווח הארוך של שנים הוא הכי משתלם.
ביצוע קידום אורגני בגוגל מצריך כמה שלבים:
מחקר מילים
מבצעים מחקר מילים וביטויים בין מקדם האתר לבין רואה החשבון \ יועץ מס.
במחקר בעל המשרד צריך להגיד איזה לקוחות הוא רוצה ובאיזה תחומים להתמקד.
זה חשוב כדי לדעת מה צריך לקדם.
לא כל משרד רואי חשבון רוצה לעסוק בכל תחום, יש כאלה למשל שלא רוצים לעסוק בהחזרי מס לשכירים ולכן זה לא רלבנטי לקידום.
אם נניח שיש משרד של רואי חשבון ברמת גן שעוסק בכל התחומים אז הקידום יהיה גם על ביטויים שקשורים לעיסוק ולמיקום (רואה חשבון ברמת גן) וגם לעיסוקים של המשרד כמו “הקמת חברה”.
את הרעיונות למילות מפתח אפשר לקחת מאתרים של מתחרים, משאלות של הרואה חשבון ומכלים מקצועיים כמו ahref.
בסיום מחקר המילים אפשר לגשת לעבודת הקידום.
את מחקר המילים אפשר תמיד לעדכן בביטויים חדשים וכך אם פתאום יש הליך של “גילוי מרצון” או איזה החלטה חדשה אחרת שקשורה בענף כמו החזרי מס לאנשי מילואים וכיו”ב אז אפשר לעדכן במחקר.
הכנת תכנים לאתר
בהתאם למחקר מילים צריך להכין תכנים לאתר.
רוב התכנים יהיו תכנים כתובים עם הסברים על כל נושא שרוצים לקדם.
למשל אם מדובר על “פתיחת עוסק מורשה” אז מאמר על כל מה שצריך לצורך העניין עם כותרות מתאימות והסברים.
כדאי אם אפשר לשלב במאמר גם תרשימים וגם סרטוני הסבר.
אפשר גם לעשות כמה מאמרים על הנושא שיקשרו למאמר הראשי על הנושא.
תוכן נוסף שצריך להעלות לאתר הוא עדכונים שיש מרשות המיסים או מלשכת רואי החשבון עם הסברים עליהם.
ככל שיהיו יותר תכנים על יותר נושאים, כך האתר יהיה מוטמע טוב יותר בגוגל ויעזור לעליה של האתר.
צריך בנוסף לזה לשים מאמרים מעודכנים לאתר על תקינה חדשה של המוסד הישראלי לתקינה חשבונאית עם הסברים.
קישורים לאתר
חלק ניכר מהכח של קידום אתר בגוגל הוא קישורים אל האתר מאתרים אחרים חזקים.
קישורים יכולים להיות מכתבות במגזינים מקצועיים, כתבות באתרים עם מאמרים, כתבות תדמית מאתרים מקומיים וגם מאינדקסים מתאימים.
את הקישורים בונה בדרך כלל מקדם האתר והוא מכין אותם או ממליץ מאיפה לקנות אותם.
מקדם האתר גם מבצע מחקר קישורים שבו הוא בודק מאיפה המתחרים מביאים קישורים ועל איזה ביטויים.
עיצוב האתר
האתר צריך להיות מעוצב בצורה סולידית כיאה למשרד רואה חשבון.
צריכים להיות באתר כמה סוגי דפים:
דף ראשי
בדף הראשי יהיה השם של המשרד, הכתובת תפריט לעוד דפים ופירוט של כל תחומי העיסוק של המשרד
דף מאמר
דף זה יהיה מעוצב למאמרים שיוכנסו אליו.
המאמרים יכולים מלבד הטקסט גם לכלול תמונות שונות וסרטונים.
מאמר גם צריך להכתב בצורה מסודרת עם כותרות וכותרות משנה.
בתחתית של כל מאמר צריך שיהיה השם של מי שכתב אותו, תמונה, תאריך ותיאור של הכותב.
דף יצירת קשר
בדף זה יהיו כל אפשרויות יצירת הקשר.
האפשרות הן: טלפון, טלפון נייד, מייל וטופס יצירת קשר.
נוסף לזה יהיו מפת גוגל של המקום וקישור לוויז.