ייעוץ עסקי לרופאים ומה החשיבות שלו

רופאים רבים חולמים לעבוד בפרקטיקה פרטית.

אחרי שנים רבות של עבודה קשה והתמחות הם יכולים להרוויח טוב.

לרובם אין ידע ו\או ניסיון עסקי והם צריכים להתמודד עם כל מיני סוגיות מורכבות שיכולות להשפיע על הרווחיות של העסק.

לפני כניסה לפרקטיקה פרטית ו\או לפתיחת מרפאה צריך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

בחירת מקום

מיקום של מרפאה זה משהו שיכול להשפיע מאוד על הלקוחות ועל העבודה.

צריך לקחת את השיקולים הבאים:

1.האם יש חניה בסביבה? אם לא יהיה קל להגיע אז יתכן שלקוחות פוטנציאלים יוותרו על המקום

2.האם המקום נראה טוב מבחינת נראות? כניסה לבנין שנראית ישנה או מוזנחת תעשה רושם לא טוב על מטופלים פוטנציאלים גם אם המרפאה נראית מצוין.

מרפאה במקום יפה ונקי תעשה רושם טוב ויוקרתי ואפשר יהיה לגבות מחיר בהתאם.

כדאי לבחור מקומות שיש בהם עוד רופאים. זה גם משהו שמוסיף לרושם.

3.האם יש נגישות למקום לנכים\מוגבלים? דבר זה עלול להיות בעייתי במקרים באים. כדאי להעדיף מקום שיש בו חניית נכים, שירותי נכים

ויכולת להגיע בלי צורך לעבור מדרגות

4.האם יש תשתית מתאימה למקום מבחינת מים, חשמל, אפשרות לחמצן (במקרה הצורך) ועוד.

5.רופא שרק עוסק בייעוץ (ולא בטיפול) כמו למשל רופא גסטרו גם יכול לשכור משרד או חדר בתוך מרפאה לצורך העניין וזה יכול להיות גם לפי שעות

איזה טיפולים כדאי להעניק במסגרת הפרטית

יש רופאים שעובדים במערכת הציבורית ועושים עבודה פרטית של ייעוץ.

יש כאלה שגם פותחים מרפאה ומעניקים טיפולים.

לפני פתיחת המרפאה כדאי לבדוק איזה טיפולים רוצים להעניק באופן פרטי.

הבדיקה צריכה להיות בכמה מישורים:

1.האם יש ביקוש לטיפול? טיפול שאין לו הרבה ביקוש עלול להיות לא משתלם. אפשר לחפש בגוגל ולראות אם אחרים נותנים את הטיפול באופן פרטי.

אם לא אז כנראה שכבר ניסו וזה לא משתלם. אפשר גם לדבר עם איש פרסום בגוגל ולבקש לבדוק כמה ביקוש יש בחיפושי גוגל לטיפול.

2.האם יש את הטיפול בזמינות גבוהה במערכת הציבורית? אם יש טיפול שאפשר לקבל מהר במערכת הציבורית וברמה גבוהה אז רוב האנשים

יעדיפו לקבל אותו שם.

3.האם הטיפול מכניס כסף ומשתשלם למרפאה?

בניית המרפאה וקניית ציוד

אחרי שיודעים מה הטיפולים שרוצים לתת אפשר לבחור איזה ציוד לרכוש למרפאה ואיך לבנות אותה בצורה נכונה.

יש מקרים מסוימים שבהם רופאים יכולים לשכור מקום עם ציוד לכמה שעות. לדוגמה במקרה של רופא שעושה בדיקת “אקו לב עובר”. לא כדאי לו להקים מרפאה עם

ציוד לצורך הזה בלבד וכדאי לו לשכור מקום לפי שעות מבית חולים פרטי.

במקרה של הקמת מרפאה כמו מרפאת שיניים, מרפאת עיניים, מרפאת נשים ועוד סוגים של מרפאות צריך לחשוב איזה ציוד נדרש במרפאה לצורך הטיפולים

וגם ציוד משלים שצריך לפי תקן כמו למשל עגלת החייאה.

חשוב גם לדאוג לריהוט של המרפאה שכולל ארונות אחסון, שולחן למשרד, כסאות המתנה, מטבחון, עמדת מזכירות ועוד.

היבטים משפטיים ומנהליים להפעלת מרפאה

הפעלת מרפאה דורשת ליווי משפטי צמוד בכמה תחומים.

1.הקמת חוזים בין בעלי המרפאה לספקים שהם ספקי ציוד רפואי, אנשי שיווק, הסכם שכירות של המקום וספקים אחרים

2.חוזי עבודה עם העובדים של המרפאה

3.ייעוץ לגבי המסמכים שהמטופלים חתומים עליהם

4.עמידה בכל תקני הנגישות של אתר המרפאה ושל מבנה המרפאה וייעוץ לגבי החרגות אם קיימות

5.עמידה בכל התקנים והדרישות של הפעלת המרפאה מול הרשויות

6.הגנה על המרפאה מתביעות של מטופלים ושל גורמים אחרים

שיווק של המרפאה

רפואה פרטית מבוססת במיוחד על מטופלים חדשים שבאים. שיווק יעיל צריך להביא לקוחות חדשים בעלות נמוכה להבאת לקוח חדש.

שיווק של רופא או מרפאה מצריך גם מוניטין טוב שלה ברשת האינטרנט ובכלל.

כדאי לקבוע למרפאה שם, לוגו וצבעים כדי להפוך אותה למותג מוכר.

כל אלו יופיעו בכל פרסום של המרפאה שכולל בין היתר:

  • שלטים מחוץ למרפאה
  • אתר אינטננט ונכסים דיגיטליים אחרים
  • ניירות ומסמכים של המרפאה
  • כל פרסום אחר כמו פרסום בעיתון, טלוויזה, שלטי חוצות ועוד

שיווק נכון של מרפאה מצריך הקמת כמה נכסים דיגיטליים

אתר אינטרנט למרפאה

הקמת אתר אינטרנט למרפאה הוא עוגן מרכזי ברשת האינטרנט וחשוב מאוד לשיווק.

האתר חשוב גם לתדמית של המרפאה וגם להבאת לקוחות דרכו.

מי שגולש באתר צריך להשתכנע שמה שיש לרופא או למרפאה להציע זה משהו שיפתור לו את הבעיה ואז הוא יצור קשר עם המרפאה.

באתר צריכים להיות הדברים הבאים:

1.דף בית שמראה את השם של הרופא או המרפאה, במה הם עוסקים, אפשרות יצירת קשר והפניות לדפים אחרים

2.דף אודות שצריך להיות אודות הרופא ואודות המרפאה. אם יש כמה אנשי צוות רפואי אז דף אודות כל איש צוות

3.דף יצירת קשר שבו יש את כל דרכי יצירת הקשר למרפאה.

4.דפי מאמרים שבהם יש פירוט על מחלות ועל בעיות שמטופלות במרפאה. צריך הסברים מפורטים שנועדו לקהל הרחב.

5.המלצות של לקוחות מרוצים

6.פרסומים בכלי התקשורת של המרפאה ושל הרופאים בה.

הקמת “גוגל העסק שלי” למרפאה

“גוגל העסק שלי” מאפשר למרפאה להיות על המפה של גוגל. זה טוב למוניטין וככה גם אפשר להגיע אליה בקלות בחיפושי גוגל.

צריך לשים שם את כל המידע הרלבנטי למרפאה וזה כולל את הטלפון, קישור לאתר האינטרנט, שעות פתיחה, תמונות של המקום, סרטונים, דרכי גישה, מידע על הטיפולים הניתנים ועוד.

הקמת ערוץ Youtube למרפאה

ערוץ Youtube יכול לעזור מאוד לקידום המרפאה והרופאים.

חיפושים רבים מתבצעים לא בגוגל אלא בYoutube ודרכם אפשר להגיע לסרטונים של המרפאה.

כדאי ליצור למרפאה סרטון תדמית וגם סרטונים שבהם צוות המרפאה מסביר על הטיפולים ועל בעיות שבהן מטפלת המרפאה.

הקמת דף פייסבוק למרפאה

בדף הפייסבוק של המרפאה אפשר לתת מידע על שירותי המרפאה. צריך מידי פעם לתת פוסט על טיפולים ועל הצלחות וזאת עוד דרך ליצור קשר עם המרפאה.

שיווק דיגיטלי של המרפאה

 

 

 

 

תוכן עניינים

תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

הגדרת שירות cloudflare לאתר

cloudflare הוא שירות שמתווך בין הגולשים לאתר ומאפשר גם הגנה על האתר וגם שימוש בכל מיני תכונות שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. כדי לעבוד עם cloudflare

פרמטרים לדירוג גוגל

כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל. דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר. תמיד יש שאלה על למה