מה זה בכלל ניהול מוניטין באינטרנט

היום כשרוצים לברר פרטים על עסק, על שרות או על בן אדם מחפשים אותו בגוגל (“עושים עליו גוגל”).

במקרים רבים ברגע שרואים אזכור שלילי אחד על שם העסק או האדם שמפעיל אותו זה משדר משהו שלילי ללקוח הפוטנציאלי.

בהרבה מקרים כאלה הגולש מדלג הלאה לתוצאת החיפוש הבאה בגוגל ומדלג על העסק.

ניהול מוניטין באינטרנט יכול לתקן את התדמית השלילית וכך את הפגיעה באדם או בעסק.

בניהול המוניטין מטפלים בתוצאות חיפוש שליליות בגוגל עוגם בביקורות שליליות שיש על העסק.

למה יש אזכורים שליליים ברשת?

לעיתים אזכור שלילי יכול להיות ביקורת לגיטימית על עסק לדוגמא:

– מסעדה שהאוכל היה לא טעים בה לדעת חלק מהסועדים והם כתבו את דעתם בבלוג אוכל. כל חיפוש על שם המסעדה יעלה את התוכן השלילי.

– נציג שרות שטיפל לא נכון בלקוח.

– לקוח שחשב שהמחיר יקר מידיי וכתב את זה.

– ייתכן שהאזכור השלילי יכול בכלל להיות משהו שהוא חיובי לאחרים כמו למשל ביקורת רעה על עסק שאסור לעשן בו ולאחרים זה כן טוב

אזכור שלילי ברשת גם יכול לקרות  בגלל כתבה, סרטון  או תחקיר באתר אינטרנט של חדשות על העסק או האדם.

לפעמים האדם או העסק יכולים להיתבע למשפט ואז כשמחפשים אותם בגוגל רואים “מדינת ישראל נגד…”  במקרה זה הגולשים לא יחפשו לעומק על מה המשפט או התביעה. זה יכול להיות גם אפילו על עבירת תעבורה או עבירה של סגירת מרפסת. זה יספיק לגולשים לדלג ולעבור הלאה.

יש גם מקרים של אזכור שלילי של אדם אדם אחר עם אותו שם והגולשים לא יכולים לדעת במי מדובר. מדובר בשמות לא נפוצים וכך עלולה להווצר בעיה.

במקרים אחרים מתחרים של העסק או אחרים שרוצים לפגוע בשמו הטוב של האדם יכולים לנסות “ללכלך” אותו ברשת על ידי פרסומים שליליים וביקורות שליליות אנונימיות.

היום כל אחד יכול לפתוח בלוג אנונימי או להגיב בכל אתר כדי ללכלך שם של אדם או עסק והפגיעה קשה.

דוגמאות לעסקים או אנשים שנפגעו מפרסום שלילי ברשת

– רופא שבאופן אנונימי נכתבה עליו השמצה בפורום רפואי ובמשך 3 שנים היא עלתה בחיפוש.

– מדריך טיולים שאדם אחד לא מרוצה מתוך אלפים מרוצים כתב עליו ביקורת שלילית בפורום טיולים. הביקורת הייתה בכלל לא עליו אלא על חברי הקבוצה והדבר הוריד לו  50% מהיקף העבודה.

-אינסטלטור שמתחרה כתב עליו ברשת שהוא רמאי.

-נציגת שרות שענתה לא יפה ללקוח ופוטרה. כתבה עליה פורסמה באתר חדשות ולמרות שעברו חודשים רבים היא עדיין עולה בחיפוש.

-מסעדה שניתן בה שירות לא תקין לפני הרבה שנים והבקורת מופיע

איך בודקים אם העסק או האדם נפגעו?

כדי לבדוק אם נפגעתם צריך להגיע למצב של גלישה בסתר בדפדפן chrome ע”י לחיצה על 3 הקווים ואז גלישה בסתר או ctrl+shift+n

גלישה בסתר

ואז לחפש את שם העסק או האדם – חיפוש כזה הוא אובייקטיבי ולא שומר היסטוריה.

אם ראיתם משהו שלילי עליכם או על העסק אז זה אומר שגם הגולשים רואים את זה.

נוסף לזה כדאי לעקוב אחרי ביקורות בגוגל העסק שלי, בדף הפייסבוק העסקי, על ידי חיפוש של שם העסק בתוך פייסבוק ובעוד מקומות שאפשר לתת בהם ביקורות על העסק.

מה צריך לעשות במקרה של פרסום שלילי ברשת שפוגע במוניטין?

יש כמה פעולות שאפשר לבצע במקרה ונפגעתם.

1.אם יודעים מי הפוגע לנסות ליישר איתו את העניינים. אם אפשר לתת פיצוי או לעשות משהו כדי שיהיה מרוצה ויוריד את הביקורת זה הכי טוב. לפעמים לא כדאי להיות צודקים אלא לבלוע רוק ולהמשיך הלאה.

2.במקרה של פרסום באתרים שונים או בפורומים כדאי לפנות אליהם בצורה יפה ולבקש להסיר את הפרסום. אפשר לרמוז בפניה שיבדק העניין של לשון הרע בפרסום. בהרבה מקרים בעלי אתרים גדולים לא ירצו להתעסק עם בעיות כאלה ויורידו את הפרסום, במיוחד אם הוא ישן.

3.במקרה של ביקורות שליליות בגוגל העסק שלי, בפייסבוק או במקומות אחרים כדאי לענות לביקורת בצורה עניינית ויפה. צריך להזמין את מי שכתב את הביקורת לפנות בפרטי ולברר את העניין. במקרה שהמבקר הוא לא לקוח וזה מישהו שלא מוכר לבעלי העסק אז כדאי לכתוב את זה בביקורת.

4.אם הדברים לא עוזרים אז כדאי לנסות ולאזן את הביקורות השליליות על ידי העלה והצפה של ביקורות חיוביות. רצוי שזה לא יהיה במכה אחת אלא לטפטף כל כמה זמן ביקורת חיובית.

5.ניתן לנסות ולפנות לגוגל דרך הדף הזה ולנסות לבקש להסיר השמצות:

https://support.google.com/legal/contact/lr_legalother?product=websearch&uraw=

התהליך יכול להיות מהיר או איטי וזה תלוי בחומרת הבעיה.

6.ניסיון לפנות לגוגל דרך זה

https://support.google.com/websearch/answer/9172218?hl=iw&ref_topic=9173608

העלאת תכנים חיוביים לרשת כדי להוריד פרסום שלילי

יש הרבה מקרים שבהם אי אפשר להוריד פרסומים שליליים מהרשת מכל מיני סיבות.

במקרים כאלה הדרך הרצויה היא העלאת פרסומים חיוביים ושימוש בטכניקה של קידום אתרים אורגני כדי שהם יעלו בחיפוש וכך ידחקו למטה את הפרסום השלילי.

דברים שמבצעים במקרה כזה:

1.בניית קישורים לאתרים שבהם תוכן חיובי והם למטה בחיפוש כדי שהם יעלו. כך למשל אפשר לבנות קישורים לכתבות קיימות

2.קניית כתבות תדמית באתרים חזקים כדי שהם יעלו בחיפוש

3.קניית דומיינים ופתיחת אתרים נוספים עם השם של העסק והשם של הבן אדם והזרמת תוכן אליהם. 

אתרים אלה גם יקודמו בקידום אורגני

4.פתיחה של ערוצי youtube, google my business, tiktok, instegram, linkedin ועוד מה שאפשר עם השם של האדם או העסק כי הם עולים חזק בחיפוש

האם העלמת אזכורים שליליים זה משהו לגיטימי?

העלמת אזכורים שליליים היא משהו לגיטימי ברוב המקרים.

-לכל עסק יש את הלקוח שאף פעם לא יהיה מרוצה מתוך אלפים. חבל שאחד כזה יפגע בעסק.

-יתכן שלעסק קרתה טעות, האוכל במסעדה לא היה טעים ביום מסויים, ניתן שירות שלא לשביעות רצון הלקוח, מוצר תומחר גבוה מידיי לזמן מסוים.

אין סיבה שהעסק יענש לאורך חודשים או אפילו שנים בגלל טעות אחת שנעשתה. כדאי לכן לשים לו תכנים חיוביים.

-יתכן שאדם נתבע לפני שנים על משהו שלא קשור לעסק כמו רופא שעשה עבירת תנועה והפרסום עולה

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

הגדרת שירות cloudflare לאתר

cloudflare הוא שירות שמתווך בין הגולשים לאתר ומאפשר גם הגנה על האתר וגם שימוש בכל מיני תכונות שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. כדי לעבוד עם cloudflare

פרמטרים לדירוג גוגל

כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל. דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר. תמיד יש שאלה על למה

תוכן עניינים