ניהול מוניטין באינטרנט – שמירה על תדמית חיובית
כיום כשרוצים לחפש מידע על אדם או עסק מחפשים את השם שלו בגוגל. אם מופיע לגולש מידע שלילי הוא ידלג הלאה ולא ייצור איתכם קשר בכלל. כך שאם יש לכם מוניטין שלילי באינטרנט אז אתם או העסק שלכם ינזקו. מוניטין שלילי הוא כל דבר שלילי שנכתב על אדם או עסק והוא יכול להיות מכמה סיבות:- בקורת לגיטימית על העסק כמו בקורת על ארוחה לא טעימה במסעדה או שרות לא טוב שניתן
- פרסום כתבה שלילית על העסק באחד מאתרי החדשות או הבלוגים ברשת
- פרסום שלילי בבלוג על העסק
- פרסום על תביעה נגד העסק באתרים של פסקי דין
- מתחרה שמפרסם בצורה אנונימית מידע שלילית על העסק או מקדם תכנים שליליים שפורסמו על העסק.
- בית קפה שקיבל בקורת שלילית על האוכל באתר של דרוג מסעדות. מאז התחלף הטבח ושופר האוכל אבל הבקורת נשארה באינטרנט
- מאמנת עסקית שמישהו עם אותו שם כמו שלה (שם נדיר יחסית) עשתה תאונת דרכים וכשחיפשו את השם עלה פרסום של "מדינת ישראל נגד XXX "
- מדריך טיולים שמתוך הדרכה של אלפי אנשים קיבל בקורת שלילית ממטייל בודד על חוייה שלילית בטיול שלא הייתה באשמתו
- עסק שמוכר ציוד למטבח שנציגת השרות שלו ענתה לא יפה ולא לפי הנהלים ללקוח. הנציגה פוטרה מייד אבל הפרסום השלילי נשאר
- איש פרסום שיש אדם אחר עם אותו שם שנתפס בגניבה, המקרה פורסם כמה פעמים בכמה אתרים
- מרפאה שהיה בה מקרה רשלנות לפני כמה שנים קודם וממשיכה לקבל פרסום שלילי למרות שהנוגעים בדבר אינם שם
- סוכן ביטוח שעשה תאונה קלה ופורסם פסק דין נגדו של חברת הביטוח של הרכב הנפגע. הדבר לא קשור לעסוקו בבטוח.
- עובד שתבע את מקום עבודתו וזכה בתביעה לא הצליח למצוא עבודה בגלל הפרסום השלילי
- רופא שנתבע לפני 20 שנים על פעולה שביצע.יצא במשפט שהוא פעל בסדר גמור והוא זכאי אבל פסק הדין נשאר ואנשים נמנעים מלבוא אליו