כל בעלי האתרים רוצים להיות מדורגים למעלה בגוגל.
דירוג גבוה בגוגל מביא לכניסות רבות לאתר וכתוצאה מזה להכנסות לבעלי האתר.
תמיד יש שאלה על למה גוגל מחליט לדרג אתר אחד יותר גבוה מהשני.
גוגל רואה את הגולשים כלקוחות ולכן הוא רוצה לתת להם את התוצאה הכי גבוה למה שהם שאלו.
לגוגל יש הרבה מאוד פרמטרים שעל פיהם הוא מדרג את האתרים בתוצאות החיפוש.
לכל הפרמטרים יש משקל בדירוג והוא לא ידוע, הוא גם יכול להשתנות ולגרום לכן לעליות וירידות.
אלה הפרמטרים העיקריים לדירוג בגוגל:
איכות התוכן
אם הגולש ביצע שאילתה אז הוא ירצה לקבל תשובה אמינה ומדויקת לשאילתה ולכן התוכן הוא חשוב.
התוכן צריך להיות עדכני ומסודר עם כותרות.
ברור שכמות התוכן צריכה להיות גם קשורה לשאילתה ואם למשל מישהו חיפש את הביטוי “כניסת שבת” אז מספיק לו מבט אחד על המסך כדי לקבל תשובה.
אם הוא חיפש משהו אחר כמו “איך בוחרים נעלי ריצה” אז הוא יצפה למאמר עם הסברים ועדיף גם עם תמונות וסרטונים.
תוכן באתר צריך גם להיות עדכני ולחדש, למשל אתר של עורך דין שהמאמרים האחרונים בו מעודכנים ללפני 4 שנים יזכה לפחות דירוג כי אין בו חידושים אחרונים.
חובה על התוכן באתר להיות תוכן מקורי שיש רק באתר.
תוכן שגם קיים באתרים אחרים נחשב לתוכן מועתק (גם אם האחרים העתיקו) ולכן גוגל יוריד בדירוג אתרים עם תוכן כזה.
אפשר לבדוק את מקוריות התוכן עם הכלי https://www.copyscape.com/
תוכן AI לא מומלץ לשים באתר כי גוגל עלול לזהות אותו כתוכן מלאכותי ואז האתר לא יתקדם.
כמות התוכן באתר
ככל שיהיה יותר תוכן באתר כך הסיכוי שהוא יתקדם יהיה גבוה יותר.
למשל אם רוצים לקדם את הנושא הכללי של “טיולים בלונדון” אז כדאי לקדם לא רק מאמר אחד אלא כמה מאמרים כמו: טיולי אוכל בלונדון, טיול בלונדון בעקבות הביטלס וטיול בלונדון בעקבות הארי פוטר.
זמן שהייה באתר
גוגל יודע כמה זמן היינו באתר ומאיפה יצאנו.
זמן השהייה תלוי בהחלט בתוכן של האתר ולכן מאמרים מפורטים עם תשובה מפורטת לשאלות של הגולש ישאירו את הגולש ליותר זמן באתר.
דרך נוספת להשארת הגולשים באתר היא להטמיע סרטון עם תשובות למה שהגולש חיפש.
קישורים לאתר
חלק נכבד מהדירוג של אתר בגוגל הוא כמות ואיכות הקישורים אליו.
קישורים זה כמו המלצות ויש להם איכות.
לדוגמא אם הרבה אנשים ימליצו על מסעדה מסוימת אז כנראה שהיא טובה.
אותו דבר זה המלצות על רופא מסוים.
המלצה איכותית יותר תהיה מרופא אחר.
המלצה לא איכותית תהיה סתם מבן אדם שיגיד “שמעתי עליו”.
אותו דבר זה קישורים מאתרים אחרים.
אם לאתר של רופא יש קישורים מאתרים רפואיים אחרים וגם קישורים למשל מערכים רלבנטים בויקיפדיה אז גוגל יראה אותו כאיכותי.
הקישורים צריכים לבוא בצורה טבעית ולהיות לדפים שונים באתר ועל ביטויים שונים כי אחרת גוגל יבין שעושים עליו מניפולציה ויוריד את האתר בדירוג.
קישורים צריכים להתווסף לאתר כל הזמן ממגוון אתרים.
הקישורים צריכים להיות מגוונים מבחינת מילות המפתח שעליהם לוחצים באתרים האחרים כדי להגיע לאתר.
חלקם צריכים להיות על כתובת האתר או הדף, חלקם על שם האתר וחלקם על מילות מפתח שקשורות למאמר.
קישורים פנימיים באתר
מלבד הקישורים שבאים אל האתר מאתרים אחרים, חשוב גם לקשר בין תכנים בתוך האתר.
לדוגמא אם יש אתר שהוא חנות למכירת גיטרות ויש כמה מאמרים שמדברים על גיטרות ומהם קישור מתאים לקטגורית מוצר אז הקטגוריה תעלה.
גם כאן הקישורים צריכים להיות מגוונים.
קישורים מהאתר החוצה
קישורים מהאתר החוצה מחזקים כביכול אתרים אחרים אבל מבחינת גוגל הם יכול לחזק גם את האתר שמוציא איתם.
כך לדוגמא אם יש קישור לאתרים איכותיים ואמינים כמו אתרים אקדמיים, ערך בויקיפדיה או אתרים חזקים אחרים.
גוגל מניח שאם מקשרים לאתרים איכותיים אז גם התוכן איכותי.
נוכחות ברשתות חברתיות
גוגל רואה מאוד בחיוב קישור מרשתות חברתיות לאתר.
כניסות רבות לאתר מרשתות חבריות כמו פייסבוק\לינקדין\אינסטגרם ואחרות אומרות שהאתר מעניין ומדברים עליו ו\או על התכנים שלו.
כדאי לכן להעלות תכנים ברשתות החברתיות עם קישורים לתכנים שבתוך האתר כמו פוסטים או מוצרים.
גם אזכורים של האתר ברשתות החברתיות בלי קישור אליו יעלו את הדירוג שלו.
מהירות עליית האתר
כחלק מחווית המשתמש, האתר צריך לעלות מהר כשגולשים בו.
אתר שעולה לאט מספק חוויה לא טובה.
אפשר לבדוק את מהירות האתר למשל עם הכלי https://pagespeed.web.dev/ ולשפר לפי צורך.
כותרת TITLE של הדף
לכל דף באתר צריכה להיות כותרת title שחייבת להיות יחודית בדיוק לאותו הדף.
הכותרת נותנת את התיאור של הדף לגוגל.
היא נראית ככה:
הכותרת צריכה להכיל את מה שיש בדף וכדאי לכלול בה מילות מפתח מתאימות שרוצים לקדם בדף.
תיאור meta description של הדף
תיאור meta description של הדף הוא תיאור ארוך יותר של הדף והוא מגיע ב2 שורות.
כדאי לשלב בו מסר שיווקי עם מילות מפתח מתאימות.
התיאור צריך להיות יחודי לכל דף.
meta description נראה ככה
אחוז הקלקה על הדפים בחיפוש – CTR
בגוגל אורגני עולות 10 תוצאות בדף.
רוב הגולשים מקליקים על התוצאות העליונות וקודם כל על התוצאה הראשונה.
הפרמטר CTR הוא ראשי תיבות של Click Through Rate שזה אומר שיעור קליקים ממי שנחשפו לחיפוש, הקליקו על האתר.
ככל שהאחוז יותר גבוה ככה גוגל יותר מעלה את האתר במיקום של החיפוש כי זה יותר מושך את הגולשים.
לדוגמה:
אם כאן רוב הגולשים ילחצו על התוצאה השלישית אז היא תעלה לאט לאט למקום השני והראשון.
צפיפות מילים
אם רוצים לקדם מילה מסוימת או ביטוי מסוים אז הוא חייב להופיע בתוכן.
הופעה שלו מידיי פעם בתוכן תעזור לקדם את הביטוי.
אסור שזה יופיע יותר מידיי כי אז גוגל יקלוט שזה ספאם.
כדאי לשלב ביטויים עם הטיות שונות ומילים נרדפות.
אמינות האתר ומי עומד מאחוריו
גוגל ידרג גבוה יותר אתרים שהם אמינים יותר וידוע מי עומד מאחוריהם.
לדוגמא צריך להיות מישהו שחתום על המאמרים באתר ועם תמונה.
אם האדם הזה מוזכר בעוד מקומות אז האמינות גוברת.
כדאי שבאתר תהיה גם הכתובת של העסק שהיא גם קיימת ומאומתת ב”גוגל העסק שלי”.
קישור מוייז לעסק גם מועיל לאימות.
נוסף לזה צריכים להיות באתר טלפונים ליצירת קשר שמופיעים ב”גוגל העסק שלי” ובעוד מקומות.