וטרינר הוא בדרך כלל עסק קטן מקומי ולכן הוא צריך לעבוד לפי העקרונות של קידום אתרים לעסקים קטנים.
בדרך כלל מחפשים וטרינר כשצריך אותו ולכן גוגל זאת הפלטפורמה שהכי כדאי להשקיע בה כדי להביא לקוחות נוספים.
קידום וטרינר בגוגל מצריך כמה דגשים:
בניית אתר אינטרנט לוטרינר
האתר יבנה לפי כל העקרונות של בניית אתרים ויהיו בו:
- דף ראשי ובו פירוט עם השירותים העיקרים של המרפאה וקישור לעוד דפים
- אפשרויות יצירת קשר בטלפון, בווטסאפ ובטופס יצירת קשר. הרבה וטרינרים גם נותנים טיפולי חירום ולכן צריך להיות בו מספר חירום 24 שעות
- דף אודות צוות המרפאה ובו פירוט על הבעלים של המרפאה וכל העובדים בה
- פירוט של שעות הפתיחה
- פירוט של דרכי הגעה וחניה למקום כולל קישור לחיץ לוייז כך שאפשר יהיה לנווט למקום מהטלפון
- מאמרים על נושאים שבהם עוסקת המרפאה בשוטף. בדגש על דברים נפוצים כמו חיסונים, עיקורים, סירוס, טיפולי שיניים
- מאמרים על מצבי חירום בכלבים וחתולים כמו התייבשות, הכשת נחש, תאונות דרכים, אכילת שוקולד ועוד. רצוי קישור אליהם מתוך דף של שירותי חירום של המרפאה
- מאמרים על טיפול בכלבים ובחתולים במיוחד על גורים
- בלוג על טיפולים שבוצעו במרפאה
כל התכנים באתר צריכים להיות משולבים בתמונות של המרפאה, של הצוות וגם של בעלי החיים המטופלים.
בניית קישורים לאתר של המרפאה
חלק מהסיבות שבזכותן אתר מתקדם בגוגל זה קישורים אליו.
לכן כדאי להרשם לאינדקסים מקומיים של הישוב שבו יש את המרפאה וגם של ישובים ליד.
כדאי גם לקנות כתבות במקומונים שיהיה בהם קישורים לאתר.
נוכחות ברשתות החברתיות
פתיחת דף פייסבוק עסקי ועמוד אינסגרם יעזרו מאוד לפרסם את השירות של הוטרינר.
בדף יהיו כל פרטי המרפאה וכדאי מידי פעם להעלות לשם פוסטים על נושאים שונים עם קישור למאמר מתאים באתר.
ביקורות חיוביות בפייסבוק טובות מאוד לעסק ולכן כדאי לצבור כאלה בדף העסקי.
כך גם באינסטגרם.
פתיחת גוגל העסק שלי לוטרינר
גוגל העסק שלי הוא שירות חינמי של גוגל שנותן מידע על העסק ורואים אותו בחיפוש מקומי.
כדאי לוטרינר לפתוח אחד כזה ואם יש עוד סניפים אז אחד לכל סניף.
ניתן שם לשים את כל המידע על העסק ומידי פעם להעלות תמונות וסרטונים עם מידע חדש.
דבר זה גם מחזק את האתר.
דוגמה לחיפוש של וטרינר באזור תל אביב ואיך זה נראה בולטעל גוגל העסק שלי (מוקף בירוק):
איך לבדוק שהאתר מתקדם בגוגל?
ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות של האתר עם google search console ועם כלי חיצוניים.
רצוי בתחילת העבודה לדבר עם מקדם אתרים ולבקש ממנו הדרכה בתשלום כדי שיעזור בבחירת הנושאים לקידום ויתן יעוץ על איך לעשות עבודת קידום נכונה.