מהם עסקים קטנים?
עסקים קטנים הם רוב העסקים במדינה. בדרך כלל מדובר בעסק שיש בו החל מאדם אחד ועד עסקים של כמה עובדים שהם בעיקר נותני שירותים שבאים ללקוחות כדי לתת שירות או כאלה שממוקמים במיקום פיזי כמו משרד או חנות.
נותני שירות שבאים ללקוח יכולים להיות:
- אינסטלטורים שבאים לתיקוני חירום או לעבודה מתוכננת
- חשמלאים שבאים לתיקוני חירום או עבודות חשמל מתוכננות
- מדבירים שבאים לעבודות הדברה
- שיפוצניקים
- מתקיני דודי שמש
ועוד.
יש נותני שירות שהלקוח בא אליהם כמו:
- רופאים – רופאים שנותנים ייעוץ או עושים טיפולים קטנים כמו גינקולוגים, רופאי שיניים, וטרינרים או רופאים שנותנים ייעוץ וחוות דעת
- עורכי דין מכל התחומים
- פסיכולוגים שבאים אליהם לקליניקה
- מטפלים מכל הסוגים
- קוסמטיקאיות
- לק ג’ל
- חנויות אופניים
ועוד.
האם צריך קידום אתרים לעסקים קטנים?
אם זה עסק שמחפשים אותו בגוגל אז בהחלט הוא צריך שיקדמו אותו.
קידום אתר זה אומר הבאה למעלה של האתר בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל.
הגולשים מחפשים את השירות של העסק ואם הוא יתקל בחיפוש האורגני באתר שמספק תשובות למה שהוא חיפש בגוגל אז סביר להניח שהוא יפנה אליו ויהפוך ללקוח.
לדוגמא קידום אתרים לעורכי דין יכול להביא להם הרבה לקוחות פוטנציאלים חדשים.
בהרבה מקרים החיפוש יהיה מקומי עם שם של איזור מסוים כי מחפשים נותן שירותים קרוב.
לדוגמא:
הביטוי “וטרינר בתל אביב” מחופש 170 פעמים בחודש.
הביטוי “אינסטלטור בהרצליה” מחופש 390 פעמים בחודש.
עסק מקומי קטן יכול להתחרות בהצלחה בגוגל על המקומות העליונים בחיפוש של ביטויים כאלה ולקבל ככה לקוחות.
נוסף למיקומים בגוגל מומלץ לעסק לפתוח חשבון ולשיםאת עצמו על גוגל מפות בעזרת השירות החינמי של “גוגל העסק שלי”
דוגמה לחיפוש באזור תל אביב של המילה “פיזיותרפיסטית” (260 חיפושים בחודש ממוצע).
קודם כל מופיעות תוצאות על המפה שבאות מ”גוגל העסק שלי” ואחריהן תוצאות הקידום האורגני בגוגל.
מה צריך כדי שהקידום האורגני בגוגל יצליח?
להצלחת הקידום רצוי לשכור מקדם אתרים שזה המקצוע שלו.
מקדם אתרים מקצועי יודע מה צריך לעשות כדי שהאתר יעלה בגוגל.
קודם כל הוא מוודא מהם הצרכים של העסק הקטן. לא כל עסק דומה לעסק אחר ולכל אחד יכולים להיות צרכים אחרים.
עושים בדיקה עם בעל העסק מהם השירותים שהוא מספק ועל איזה שירותים במיוחד הוא מרוויח כסף ומה פחות כדאי לו.
למשל:
– רופא שיניים מרוויח יותר מטיפולים של השתלת שיניים ופחות מטיפולי חירום
– צלם סטילס יכול להעדיף צילומי משפחה מאשר צילום אירועים קטנים
– מדביר מרוויח יותר מעבודות של הדברת ג’וקים מאשר הדברת טרמיטים
בהתאם לבדיקה נעשה מחקר מילים בין מקדם האתר ללקוח כדי להבין איזה ביטויים כדאי לקדם על מנת שיביאו לקוחות.
קודם כל מקדמים ביטויים שיש להם חיפושים בגוגל.
אחרי זה עושים שקלול בין ביטויים דומים או קרובים כמו בין “רופא שיניים בחיפה” ל “מרפאת שיניים בחיפה”.
בסוף מגיעים לשלב שבו יש את הביטויים שהכי כדאי לקדם כי יש להם פוטנציאל להבאת לקוחות חדשים לעסק דרך גוגל.
קודם כל צריך שיהיה אתר טוב.
1.נח לתפעול
2.עולה מהר
3.תואם לסלולר
4.מאוחסן במקום אמין
ההמלצה היא להקים אתר תחת מערכת וורדפרס -wordpress.
מה כולל האתר
האתר צריך תכנים מכל הסוגים שזה אומר מאמרים עם טקסטים, תמונות וסרטונים.
לדוגמא אם מקימים אתר לעסק של קייטרינג:
התכנים צריכים להיות בהתאם למחקר המילים שבוצע ובהתאם למה שיש לקייטרינג להציע.
חשוב שיהיו הרבה תכנים ולעדכן כל הזמן. רצוי לפתוח בלוג ולהוסיף אליו פוסטים עם אירועים שהיו כולל כמה מילים וצילומי סטילס או וידאו כדי שיהיה יותר תוכן באתר.
תמונות חשובות מאוד כי קייטרינג זה עסק ויזואלי. הגולשים יתרשמו מהאוכל. כדאי לצלם בצורה יפה ומקצועית את כל המנות שהקייטרינג מציע
וגם דוגמאות של הקייטרינג באירועים שונים.
סרטונים גם חשובים והם יכולים להראות יותר. רצוי להטמיע אותם באתר.
חשוב שיהיו באתר דף אודות שבו יוצג העסק, הבעלים שלו והדברים שהוא מציע וגם דף יצירת קשר שדרכו אפשר יהיה ליצור קשר בכמה שיותר דרכים שזה אומר טלפון, ווטסאפ, חיבור לדף העסקי בפייסבוק ועוד.
מה עוד צריך?
כדי שהאתר יעלה הוא צריך גם קישורים מבחוץ מאתרים איכותיים שקשורים לתחום. ככל שיהיו יותר אתרים חזקים שמקשרים אליו ככה הוא יעלה יותר ועל יותר ביטויים.
חלק מהקישורים יהיו בתשלום, חלק יבוצעו בטבעיות וחלק על ידי מי שמקדם את האתר.
יצירת נכסים דיגיטלים נוספים לאתר תעזור מאוד לקידום האתר. הנכסים שרצוי ליצור הם:
- דף עסקי בפייסבוק שיפורסמו בו פוסטים עדכנים עם תכנים שרלבנטים לאתר כמו מנות חדשות, אירועים, תפריטים וכל מה שחדש
- ערוץ YouTube שבו יהיו סרטונים שקשורים לאתר. גם השמות והתיאורים של הסרטונים יעשו לפי מחקר המילים שבוצע
- גוגל העסק שלי עם כל הפרטים על העסק + תמונות + סרטונים + פוסטים
- דף אינסטגרם של העסק עם עדכונים וצילומי אוכל
- לוח של פינטרסט עם תמונות
חשוב גם שלעסק יהיו ביקורות חיוביות וצריך לעקוב אחרי הביקורות במדיה החברתית. יש להגיב בצורה מושכלת ועניינית לכל ביקורת שיש.
האתר צריך להיות מחובר לגוגל אנליטיקס ולכלי ניהול האתר של גוגל כדי לנטר אותו כל הזמן ולראות שהוא נסרק כמו שצריך בלי בעיות.
קידום אורגני בגוגל לוקח זמן והוא לא מיידי. לאט לאט האתר מתחיל להופיע בתוצאות החיפוש ולהתקדם בהם. ככל שהתחרות על ביטוי קשה יותר כך ייקח יותר זמן לביטוי להתקדם ויש לזכור שגם המתחרים עושים עבודה כל הזמן.
כדאי לקחת מקדם אתרים מנוסה שיעשה את קידום האתר ולשתף איתו פעולה בכל דרישה שלו לגבי מראה האתר, הכנסת תכנים לאתר ובדיקה של הפניות כדי לראות שהן רלבנטיות.