כדי לבצע קידום אתרים שיעבוד טוב, מומלץ להעזר בכלים שיעזרו בכל מיני אספקטים טכניים ואחרים לביצוע העבודה.
אלה הכלים המומלצים:
1.google search console – זהו הקונסול של גוגל. הכלי חינמי וחיבור שלו לאתר מאפשר לראות הרבה נתונים כמו:
- על איזה ביטויים נכנסים לאתר, מה החשיפה שלהם, באיזה מיקום הם ומגמות באתר
- הכנסת sitemaps לסריקת גוגל כדי שגוגל יבין יותר טוב את האתר
- סריקה של דפים חדשים לאתר והסרה של דפים לא רצויים
- בדיקה שמהירות האתר בנייד ובנייח טובה
- בדיקה שסרטונים נוספו לאתר ונסרקים כמו שצריך
- בדיקה של סכמות באתר
- פתרון תקלות שונות
רצוי שבעל האתר יחבר את הכלי ויתן ממנו הרשאות למי שעובדים על האתר כמו מקדמי אתרים או אנשי תוכן.
2.גוגל אנליטיקס 4 – כלי חינמי של גוגל שמתחבר לאתר ויכול להפיק להוציא ממנו הרבה נתונים.
מהמידע אפשר להסיק הרבה מסקנות לגבי התנהגות האתר והתנהגות הגולשים באתר
בין הנתונים שאפשר להפיק ממנו:
- מאיפה הגיעו הגולשים לאתר: האם מקידום אורגני, ממומן, רשת חברתית מסוימת, מייל או מדרכים אחרות
- מאיזה מדינה או עיר הגיעו הגולשים באתר
- מהי השפה של הגולשים באתר
- האם הגולשים הם מטלפון נייד, מחשב או טאבלט
- לאיזה דפים הגולשים בעיקר נכנסים
- מאיזה דפים יוצאים מהאתר
- מהם הימים והשעות שהגולשים נמצאים בהם
- מאיזה מכשירים סלולרים ואיזה דפדפים הגולשים מגיעים לאתר
אפשר להוציא עוד הרבה מידע ולהפיק דוחו”ת שונים לפי חתכים
3.גוגל טרנדס – נותן מה אנשים מחפשים בגוגל לאורך זמן. אפשר להוציא מזה הרבה נתונים של ביטויים חשובים לעסק ומתי מחפשים אותם כך שאפשר לחשוב על עונתיות בקידום.