קידום אורגני בגוגל זה משהו שצריך להביא תוצאות טובות לעסק ולהגדיל מאוד את הכניסות לאתר ובעקבות זה את הפניות דרך האתר במקרה של נותן שירות או קניות במקרה של חנות וירטואלית.

בדרך כלל קידום אתרים לא עושים לבד אלא שוכרים חברת קידום אתרים או מקדם אתרים עצמאי שעושים את העבודה.

העלות היא תשלום קבוע לחברת הקידום ועוד תשלום על התכנים אם אם נקנים מבחוץ או בעל האתר מכין אותם.

לפעמים קורה שקידום אתרים לא מביא תוצאות וזה מצב שיוצר תסכול גדול מאוד.

כשלון בקידום אתר יכול להגרם בגלל עבודה לא מקצועית של חברת הקידום\מקדם האתר או בגלל חוסר שיתוף פעולה של בעלי האתר.

אלה הסיבות שבגללן קידום האתר עלול להכשל:

1.האתר בנוי על פלטפורמה קשה לקידום. יש כל מיני פלטפורמות לבניית אתרים. חלקן לא מתאים לקידום ובחלקן קשה מאוד לקדם.

בדרך כלל כדאי להשתמש בפלטפורמה הפתוחה של וורדפרס – wordpress שהיא הפלטפורמה הכי נפוצה בעולם לבניית אתרים (גם האתר הזה בנוי עליה). בפלטפורמה זו אפשר לעשות כמעט כל דבר ולבנות בה כל אתר תדמית שתרצו ואת רוב החנויות האינטרנטיות שעסקים צריכים.

זאת פלטפורמה שקלה וזולה לתחזוקה כי כל המתכנתים מכירים אותה והיא הכי נוחה לקידום.

2.תכנים מועתקים באתר. חלק נכבד מביצוע קידום אורגני בגוגל קשור בתכנים איכותיים ורלבנטיים באתר. אם יש לכם באתר תוכן שמועתק גם באתר אחר (אפילו אם זה אתר בבעלותכם) אז קידום האתר עלול להפגע עקב קבלת עונש מגוגל.

תוכן שהועתק לאתר שלכם מאתרים אחרים עלול לגרום גם לתביעות משפטיות נגדכם.

אפשר לבדוק את קיומו של תוכן מועתק על ידי שימוש בשירות copyscape פה:

https://www.copyscape.com/

3.אי ביצוע מחקר מילות מפתח לפני קידום האתר או ביצוע חקר מילות מפתח לא נכון.

לפני שמתחילים לקדם את האתר חייבים לבצע מחקר מילים שבו בודקים על מה לקדם את האתר. את האתר צריך לקדם על ביטויים שיש להם ביקושים והם רלבנטיים לבעלי האתר ולכן יש סיכוי שיביאו תנועה של לקוחות.

למשל אם צלם אירועים גר במושב אלישמע והוא יקודם על הביטוי “צלם אירועים באלישמע” הוא יגיע למקום הראשון בגוגל אבל לא יהיו לו לקוחות מזה כי אין חיפושים על הביטוי הזה.

עדיף לו למשל להיות מקודם על הביטוי “צלם אירועים קטנים” שיש לו בממוצע 140 חיפושים בחודש.

4.אתר שמאוחסן במקום לא מתאים. אתר וורדפרס מכיל קבצים של הוורדפרס וגם תכנים שהם טקסטים או תמונות של בעלי האתר. את האתר צריך לאחסן במקום מסוים.

אתר שמאוחסן במקום לא טוב עלול לא לעלות בקידום. זה אומר שהוא עלול לעלות לאט ולפגוע בחווית המשתמש וכתוצאה מזה גוגל יוריד אותו בדירוג או להיות מאוחסן במקום שמאוחסנים בו אתרים מפוקפקים.

כדאי לבחור את מקום האחסון בזהירות. הסבר על בחירת אחסון לאתר.

5.אי ביצוע קישורים לאתר. חלק נכבד מקידום האתר הוא ביצוע קישורים לאתר מאתרים אחרים. זה באחריות מי שמקדם את האתר. ביצוע מספר לא מספיק של קישורים או מתן קישורים לא איכותיים לאתר לא יקדמו את האתר קדימה.

6.אין תכנים איכותיים באתר. חלק מקידום האתר הוא המצאות תוכן איכותי באתר שמשאיר את הגולש באתר. אם גולש חיפש ביטוי מסוים, מגיע לאתר ויוצא ממנו מהר אז זה אומר מבחינת גוגל שהאתר לא רלבנטי לגולש. כדי להשאיר את הגולש באתר צריך תוכן איכותי בעזרת מאמרים מושקעים, תמונות, וסרטונים מוטמעים שיתנו את המידע לגולש.

7.אתר לא נעים לגלישה וקשה לנווט בו. אם קשה ליצור קשר במהירות עם בעלי האתר או קשה בחנות לנווט בקלות, להגיע לשלב הקניה והתשלום אז האתר לא יעשה את העבודה גם אם הוא יגיע למעלה בחיפוש בגוגל.

הניווט באתר ויצירת הקשר או הקניה דרכו צריכים להיות קלים.

8.אין ביטחון בקניה דרך האתר. אדם שקונה מוצר בחנות רוצה לדעת שיש לו אחריות על המוצר והאם אפשר להחזיר אותו. אם המידע הזה לא יופיע אז הוא לא יקנה.

במקרה של ספקי שירות אם לא מופיע באתר מי הבעלים או מי נותן השירות אז לקוחות פוטנציאליים ימנעו מלהתשמש בשירות.

אצל בעלי אתרים שמצריכים הסמכה כמו רופאים, מדבירים וכדומה כדאי לשים את תעודת ההסמכה.

9.לא נעשתה באמת עבודת קידום באתר על ידי חברת הקידום. חברת הקידום צריכה לבדוק מה מצב האתר, איך הוא נסרק כלפי גוגל, לוודא שיש בו תכנים, יש אליו קישורים ועוד. במקרים מסוימים החברה עושה עבודה מינימלית ולא עוקבת אחרי התוצאות.

10.אין מענה טוב לפניות שבאות מהאתר. יתכן שהקידום כן עובד וכן מגיעות פניות מהאתר (לידים) אבל לא עונים להם בזמן סביר, או שעונים להם בצורה לא נכונה בטלפון, במייל ובאמצעים אחרים כך שהם לא הופכים בסוף ללקוחות.

יכול להיות שאלה שעונים עונים בצורה לא נעימה או שאין להם את כל המידע שהפונים שואלים עליו. במקרה זה לא תסגר עסקה.

אם עונים אחרי הרבה מידיי זמן אז הפונים יפנו לאתרים אחרים ויסגרו איתם קנייה\עבודה.

 

הדבר העיקרי שנופל בו קידום האתר הוא חוסר שיתוף פעולה בין בעל האתר לבין המקדם. כדאי לבעל האתר לשמוע וליישם את ההמלצות של מקדם האתר ולעקוב אחרי ההתקדמות של האתר.

קידום אורגני לוקח זמן ויכול לקחת כמה שבועות לפחות ומעלה. ככל שיש יותר תחרות על הביטוי כך ההתקדמות תיקח יותר זמן.

ההמלצות:

1.כדאי לעשות תיאום ציפיות בין מקדם האתר לבעל האתר

2.כלי המעקב של גוגל שהם גוגל אנליטיקס וgoogle search console צריכים להיות על חשבון גוגל של בעל האתר ומהם הוא צריך לתת הרשאות למי שמקדם את האתר. מהכלים האלה צריך לעקוב אחרי התנועה לאתר.

3.צריך לדרוש דו”ח מיקומים חודשי ממקדם האתר עם המיקומים של הביטויים המרכזיים שמקדמים והמיקומים שלהם. לאורך זמן הביטויים צריכים לעלות במיקומים. תהליך העליה יכול להיות עם עליות ואז ירידות ואז שוב עליות אבל לטווח הרחוק הביטויים צריכים לעלות.

4.צריך לבצע שינויים מבניים באתר ולהכניס תכנים לפי הצרכים של מקדם האתר.

5.לא לסגור חוזה עם מקדם האתר\חברת הבניה עם התחייבות ארוכה של שנה שאז קשה לצאת ממנו.

6.אם יש חשש או ספק שמתבצעת עבודת קידום לא טובה אז כדאי לקחת ייעוץ חד פעמי ממקדם אחר שייתן דו”ח על מצב האתר ועל הקידום. מקדם מנוסה יידע להגיד לכם איפה הבעיות.

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בקידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות ומומחה לניהול מוניטין ברשת.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קניית קישורים איכותיים

קידום אורגני בגוגל בנוי על כמה דברים: 1.תוכן טוב באתר שנעשה אחרי מחקר מילים מקיף 2.אתר שבנוי בצורה טובה מבחינת מבנה שקל לגלוש בו ולמצוא

קידום אתרים לעסקים קטנים

מהם עסקים קטנים? עסקים קטנים הם רוב העסקים במדינה. בדרך כלל מדובר בעסק שיש בו החל מאדם אחד ועד עסקים של כמה עובדים שהם בעיקר