איך לקדם אתר בגוגל

קידום אתרים הוא מקצוע שמצריך ידע, התמחות, תשתית ותוכנות מסוימות.

בדרך כלל שוכרים לצורך ביצוע הקידום מקדם אתרים מומחה שיעשה את העבודה.

קידום אתרים לבד גם אפשרי ויכול להביא תוצאות אם מבינים מה עושים ומתמידים בעבודה.

כדי לקדם אתר לבד כדאי לקחת הדרכה חד פעמית לקידום כדי ללמוד כמה נושאים בסיסיים. 

כדאי ללמוד גם על ביצוע אופטימיזציה לאתר בצורה נכונה.

לצורך קידום אתר לבד כדאי לבחון את הדברים הבאים:

אתר מתאים לקידום

בעקרון כמעט לכל העסקים מתאים אתר שבנוי על פלטפורמת וורדפרס שמתאימה לקידום.

אתר וודרפרס מתאים במיוחד לאתר תדמית אבל גם לחנויות אינטרנטיות.

עיצוב האתר כדי שיתאים לקידום

באתר טיפוסי צריכים להיות כמה סוגים של דפים:

1.דף בית שבו יהיו רוב הפרטים על השירותים ו\או המוצרים של העסק

2.דף יצירת קשר שדרכו יהיה אפשר ליצור קשר עם העסק בכל צורה אפשרי כמו טופס יצירת קשר, מייל, טלפון, whatsapp ועוד

3.דף אודות שבו יכתב הכל אודות העסק. חשוב לכתוב על ההקמה של העסק, מי הבעלים שלו, מי העובדים שלו ומה השירותים שלו

4.דף על ההצלחות של העסק, עדויות של לקוחות מרוצים בכתב, בתמונות ובסרטונים. כדאי גם להוסיף פרסומים בתקשורת אם יש.

5.בלוג שבו יהיו פוסטים שקשורים לעסק ועדכונים. כך למשל במקרה של אתר של עורכי דין יהיו בו עדכונים משפטיים ובמקרה של רופאים יהיו בו טיפולים מוצלחים וחידושים.

כל פוסט יהיה צריך להיות חתום על ידי מחבר כדי להוסיף אמינות

כדאי לשלב בפוסטים תמונות ואיורים, רצוי גם סרטונים.

6.דף מוצר של העסק במקרה של חנות. בדף המוצר צריך להיות תיאור של המוצר ותמונות שלו. כדאי לא להעתיק את התיאור הסטנדטי שהיצרן נותן אלא לערוך אותו כדי שלא יהיה תוכן כפול.

רצוי להוסיף סרטון עם הסבר על השימוש במוצר.

7.בחלק התחתום של האתר (נקרא גם footer) צריכים להיות:כתובת של העסק, קישור לwaze להגעה לעסק, מספר טלפון של העסק וגם קישורים לרשתות חברתיות שהעסק קיים בהם. דבר זה מוסיף לאמינות של העסק בעיניי גוגל.

8.בחלק העליון של האתר (נקרא גם header) כדאי להוסיף קישורים לדפי האתר ותפריטים נפתחים.

נוסף לזה כדאי גם שם לשים טלפון וכפתור whatsapp.

הכנת תכנים לאתר

למעשה רוב עבודת קידום האתר היא יצירת תוכן מתאים לקידום והכנסתו לאתר.

חשוב להכניס תוכן שהוא רלבנטי לגולשים באתר.

תוכן צריך להיות מוכנס לעיתים קרובות ולהיות עדכני.

כדאי לשים לסרטונים כותרות, להעלות אותם לערוץ youtube ומשם להטמיע אותם באתר.

 

איזה תוכן צריך להכניס לאתר

כדאי שבחירת התוכן לאתר תעשה לאחר מחקר מילים וביטויים.

רצוי לצורך המחקר להעזר באופן חד פעמי במקדם אתרים שיש לו את הכלים המתאימים לעשות מחקר.

במחקר יבחרו ביטויים שהגולשים מחפשים. הביטויים צריכים לעסוק בתחום ההתעסקות של עורך הדין.

ניתן גם להכנס לאתרים מתחרים ולראות מה הם מקדמים.

תוכן מילולי – טקסטים

כך למשל לצורך קידום אתר של עורך דין, צריך מאמרים בנושא שהוא עוסק בהם עם הסברים.

בחירת התוכן צריכה להיות עם כלים מקצועיים של מחקר מילים (אפשר להתייעת עם מקדם אתרים).

גם אם אין כלים כאלה אז כדאי ללכת לאתרים של מתחרים שנמצאים במקומות הראשונים בחיפוש גוגל ולחפש שם רעיונות למאמרים.

תוכן ויזואלי

כדאי להכניס לתוך הטקסטים תוכן ויזואלי שכולל תמונות ותרשימים.

אלו יכולות להיות תמונות אילוסטרציה, תמונות של מוצרים ותמונות של פעילויות שנעשות על ידי העסק כמו למשל עסקים שעוסקים בספורט או בדברים שמצטלמים טוב.

סרטונים

הכנסת סרטונים לאתר בנוסף לתכנים האחרים יכולה מאוד להועיל בקידום בגוגל.

יש גולשים שמעדיפים לראות סרטונים במקום לקרוא טקסטים.

סרטונים גם יכולים להראות ויזואלית כל מיני זוויות שקשה לתאר בכתב.

כדאי להעלות את הסרטונים לערוץ Youtube ואז להטמיע אותם באתר.

יש לזה כמה סיבות:

1.Youtube זה למעשה מוצר של גוגל וגוגל “אוהב” סרטונים כאלה באתר

2.סרטון מוטמע מYoutube לא יכביד על מהירות עליית האתר

3.לפעמים כתגובה לחיפוש גוגל עולים גם סרטונים מYouube

4.יש גם חיפושים בתוך Youtube עצמו וכדאי שיהיו שם סרטונים שקשורים לאתר

נוסף לזה כדאי להעלות סרטונים גם לרשת TikTok

עבודה ברשתות חברתיות

נוכחות ברשתות חברתיות היא משהו שגוגל רואה בחיוב ובזכותה הדירוג של האתר עולה.

כדאי להיות נוכחים בכל רשת חברתית רלבנטית:

  • הקמת ערוץ Youtube והעלאת סרטונים לערוץ. לסרטונים יהיה תיאור וגם יהיה מהם קישור לאתר
  • הקמת חשבון Tiktok והעלאת סרטונים גם אליו
  • הקמת דף עסקי בפייסבוק שיקושר לאתר. בדף יהיו עדכונים על נושאים שקשורים לאתר והם יקושרו לאתר
  • הקמת דף באינסטגרם שאליו יתווספו סרטונים ותמונות שקשורות בנושאים שבהם עוסק האתר
  • הקמת חשבון ברשת Linkedin שגם ממנה יש קישור לעסק וגם בה יהיו עדכונים
  • הקמת חשבון ברשת X (לשעבר טוויטר). בחשבון זה יהיו ציוצים קצרים עם דברים חדשים על העסק

הקמת חשבון גוגל העסק שלי

גוגל העסק שלי הוא למעשה הצבה של העסק על מפת גוגל.

לפעמים בחיפושים בגוגל עולה מפה של גוגל עם העסקים בסביבה שרלבנטים לחיפוש.

במפת גוגל שלי כדאי לתת מידע על העסק שכולל:

  • קישור לאתר
  • שעות פתיחה
  • נגישות של העסק
  • שירותים שהעסק נותן
  • טלפון של העסק

כדאי להכין מפה כזאת לכל הסניפים של העסק.

למפה כדאי להעלות מידי פעם עדכונים על מוצרים חדשים וגם על תכנים חדשים באתר.

תוכן עניינים

תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קידום אתר של מרפאת שיניים

במקרים רבים יש רופאי שיניים עם ציוד משוכלל שעושים עבודה טובה, יש להם ציוד חדיש וטכניקות חדישות אבל אין להם מספיק לקוחות. ביצוע קידום אורגני

כלים מומלצים לביצוע SEO בשנת 2025

כדי לבצע קידום אתרים שיעבוד טוב, מומלץ להעזר בכלים שיעזרו בכל מיני אספקטים טכניים ואחרים לביצוע העבודה. אלה הכלים המומלצים: 1.google search console – זהו