איך המצאות נכונה ברשת האינטרנט משפיעה על התדמית של העסק
כיום כל עסק צריך להיות קיים ברשת האינטרנט. הרבה עסקים גם משווקים את עצמם ברשת.
לפעמים לקוח פוטנציאלי שמע משהו על העסק והוא מתלבט אם לקנות ממנו את המוצר או השירות שהוא מציע.
הלקוח הרבה פעמים מהסס ויש לו התלבטות לפני קניה במיוחד אם המוצר או השירות זה משהו יקר ומשמעותי.
נוכחות טובה ברשת תעזור לו להחליט כן לקחת את המוצר או השירות.
נוכחות ברשת צריכה לכלול את המרכיבים הבאים:
- אתר אינטרנט – חובה לכל עסק. באתר יהיה פירוט על המוצר כולל תמונות וכולל מפרט טכני. רצוי גם להוסיף סרטונים והוראות הפעלה שאפשר להוריד.
במקרה של שירות צריך לשים באתר מה השירות כולל.
אם השירות הוא משהו ויזואלי אז כדאי לשים תמונות שלו ותמונות של לפני ואחרי. רלבנטי במיוחד לרופאים אסתטיים, רופאי שיניים, שיפוצניקים, אדריכלים וכל עסק צילומי.
באתר צריך שיהיה דף אודות על העסק ועל הבעלים שלו. יהיה קל יותר ללקוח פוטנציאלי לקנות מעסק שהוא יודע מי עומד מאחוריו.
צריך להוסיף לאתר דרכי התקשרות לעסק בכל צורה אפשרית שזה אומר טלפון, טופס השארת פרטים, צ’ט, פנייה בwhatsapp ועוד.
אם מדובר בעסק פיזי שלקוחות מגיעים אליו אז כדאי שיהיו הכתובת של העסק ודרכי הגעה
מהאתר צריך לשים קישורים לנכסים דיגיטליים אחרים של הבעלים כמו דף פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וכו’
אם יש קניות דרך האתר והוא משמש גם כחנות וירטואלית אז צריך לשים בו תנאי שימוש ומדיניות החזרים של מוצרים.
- דף פייסבוק – בדף יש עדכונים לגבי פעילויות של העסק ומבצעים חדשים. אם העסק שלכם הוא עסק ויזואלי כמו למשל טיולים, ספורט ועוד אז כדאי להעלות אליו תמונות וסרטונים
- אינסטגרם – ברגע שיש לעסק מה להציע מבחינת תמונות וסרטונים אז הוא חייב להיות גם באינסטגרם. שם יכולים להיות עוקבים שיהפכו ללקוחות פוטנציאליים
- גוגל העסק שלי – העסק צריך להופיעה על מפות גוגל ולכן כדאי לפתוח לו מפת גוגל העסק שלי. כשגוגל העסק שלי קיים אז אפשר לראות ביקורות על העסק ועוד פרטים כמו מה הוא מציע ושעות פתיחה. העסק גם מופיע על המפה בחיפושי גוגל וזה עוזר למשוך לקוחות
- ערוץ youtube – אם יש לעסק סרטונים שמעניינים את הלקוחות בתחום, מוצרים שיש עליהם סרטוני הדרכה או סרטונים שיווקיים אז כדאי שהוא יהיה נוכח גם בyoutube. דבר זה מחזק את החשיפה ללקוחות ואת האמון שלהם.
- נוכחות בלינקדין – חשוב במיוחד לעסקים שעוסקים בתחום ההייטק והדברים הנלווים
חשיבות של ביקורות ופרסומים שליליים ברשת על עסק או אדם
יתכן שלקוח פוטנציאלי יחפש את העסק, את הבעלים או את שם העסק ויראה פרסום שלילי על העסק. דבר זה עלול לגרום לו לדלג הלאה ולא לקנות מהעסק.
פרסום שלילי יכול להיות ביקורת בדף פייסבוק, גוגל העסק שלי ומקומות אחרים.
פרסום שלילי יכול להיות גם כתבה שלילית או אזכור שלילי בפורום של אתר או באתר מסוים. האזכור עלול להיות כשמחפשים את העסק בגוגל ואז הוא יצוף בכל פעם.
כדי לפתור את הבעיה רצוי לנקוט בצעדים הבאים:
1.פרסום ביקורת שלילית צריך להענות במהירות ובאדיבות בהתאם למקרה. אם באמת הייתה טעות מצד העסק אז כדאי לפצות את הלקוח עם בקשה להסיר או לרכך את הביקורת. בכל מקרה צריך לענות לביקורת כתשובה אם זה בפייסבוק או בגוגל
2.אם מפרסם הביקורת לא מזוהה אז יתכן שזה מתחרה שמנסה להכפיש. כדאי לכן לכתוב את זה בתשובה.
3.ביקורת יכולה להיות באתר או בפורום. במקרה כזה כדאי לנסות לפנות לבעלי האתר עם בקשה להסרה ואם הביקורת לא נכונה או הלקוח לא מזוהה אז לרמוז לתביעת לשון הרע אפשרית
4.במקרים של אזכור באתרים אחרים שעולים בחיפוש גוגל כדאי לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מנוסה.
מקדם אתרים ידע בעזרת קידום אורגני בגוגל להעלות תכנים חיוביים באתרים חזקים שידחקו את הפרסום השלילי למטה בחיפוש של גוגל.