כשמקימים עסק חדש חושבים על הרבה דברים כמו:

  • מיקום של העסק
  • מי יהיו ספקי הסחורה
  • בדיקת עלויות תפעול
  • תמחור של השירותים והמוצרים

ועוד דברים.

אחד הנושאים החשובים שצריך לחשוב עליהם הוא שיווק של עסק חדש.

כשבונים עסק צריכים להבין מיהו קהל היעד המתאים. יתכן גם שלעסק יהיו כמה קהלי יעד.

לדוגמא: מסעדה יכולה להסתמך בצהריים על עובדים מהאזור שבאים לאכול, אחרי צהריים למשפחות ובערב לקהל של בליינים.

מי שעוסקים בהובלות יכולים לחשוב על קהל של משפחות שעוברות דירה וצריכות הובלה גדולה וזה בעיקר בקיץ, בודדים שצריכים הובלה קטנה וגם בעלי משרדים או עסקים שצריכים להוביל אותם.

יש עסקים שקהל היעד שלהם הוא מקומי ויש כאלה שקהל היעד יכול להיות אזורי או ארצי.

אחרי שבוחרים את קהל היעד צריך לדעת איך לשווק לו בצורה יעילה כדי שישתמש בשירותים של העסק.

יש אפשרות של שיווק מסורתי (נקרא גם offline) וגם אפשרות של שיווק דיגיטלי. אפשר גם לשלב בינהם.

שיווק offline

שיווק offline כולל פרסום באמצעי תקשורת שהם לא ברשת האינטרנט. ככה שכלי התקשורת גדול יותר ועם תפוצה רחבה יותר כך עלות הפרסום תעלה. מה שלא קיים ברשת האינטרנט ובין היתר:

  • פרסום מודעות בעיתונות המקומית או הארצית. מודעות בכלי תקשורת מקומי מתאימות לעסקים מקומיים כמו עסקי מזון, חנויות פיזיות וגם נותני שירותים שעובדים באזור מסוים
  • פרסום ברדיו בתחנה אזורית או ארצית
  • פרסום בטלויזיה
  • פרסום על גבי שלטים באזור של העסק או במקומות אחרים לפי קהל היעד
  • פרסום על גבי רכבים
  • חלוקת פלאיירים באזור ו\או מגנטים בבתים. טוב במיוחד לנותני שירות ולעסקי מזון באזור הקרוב
  • השתתפות בקבוצות נטוורקינג שבה פוגשים בעלי עסקים אחרים שמביאים הפניות. טוב לעסקים קטנים ופחות יעיל לכאלה שפונים לקהל הרחב

כל ערוץ פרסום צריך להבחן כדי לראות שהוא יעיל. אפשר לבדוק בדרכים שונות האם הפרסום הביא לקוחות. למשל כאלה שפונים בטלפון. אפשר לשכור מספר טלפון וירטואלי ולפרסם למשל מודעה בעיתון עם המספר. כל מי שהגיע דרך המספר יכול להספר.

שיווק אונליין – שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא משהו הכרחי היום להבאת לקוחות. הוא מאפשר להגיע ללקוחות בצורה ממוקדת.

שיווק דיגיטלי יכול להתקיים בהרבה ערוצים דיגיטליים ובהרבה צורות.

השיווק הדיגיטלי מתחלק ל2: מענה לחיפושים של גולשים או הגעה לקהל פוטנציאלי של גולשים.

מענה לחיפושים של גולשים

אם גולש מחפש משהו באינטרנט אז בדרך כלל הוא מחפש את זה בדרך כלל במנוע החיפוש של גוגל על ידי מתן שאילתה.

לגוגל יכולות להיות כמה תשובות:

  1. מודעה של הקידום הממומן בגוגל. המודעה יכול להכיל כותרת עם תיאור בתוספת של כתובת ומספר טלפון. במקרים מסוים היא תכיל גם תמונה. המודעה מובילה אל אתר האינטרנט של העסק בו יש מידע רחב על השירות והמוצר. יש גם מודעות שאפשר להתקשר מהן ישירות אל העסק.

כל לחיצה על המודעה עולה כסף למפרסם.

ניתן למקד את הקידום הממומן בגוגל לפי אזורים, לפי שפות של הגולשים, וגם לפי זמנים של ימים ושעות.

הקידום הממומן טוב במיוחד לעסקים שהשירות בהם צריך להיות מהיר כמו: וטרינר חירום, חשמלאי 24 שעות, גרירת קטנועים ועוד מהסוג הזה.

קידום ממומן בגוגל טוב גם לחנויות ועסקים אחרים אם הוא מנוהל נכון.

ניהול נכון זה אומר שיש מעקב אחרי הביטויים שמקליקים עליהם, פסילת ביטויים לא רלבטיים תוך כדי התהליך ומעבר על אחוז ההקלקה.

קמפיין ממומן שמנוהל נכון צריך לתת החזר על ההשקעה וגם להרוויח יותר ממה שהושקע.

דוגמה של מודעות בתשלום אחרי חיפוש בגוגל דרך המחשב של “אינסטלטור חירום”

חיפוש בגוגל ממומן דרך המחשב

 

2. מפת גוגל של האזור. במפה יש עסקים באזור שמספקים את השירות או המוצר. הקמת נכונה של מפה בגוגל העסק שלי (google my business) ותחזוקה שלה על ידי העלאת פוסטים ומידע יכולים לעזור למקום את המפה. ניתן גם לשים את המפה בקידום ממומן בגוגל.

גולשים שרואים את המפה יכולים לראות בה פרטים על העסק, ביקורות חיוביות ועוד דברים.

כדאי להעלות למפה תמונות וסרטונים על העסק עם מידע על העסק.

דוגמה של מפות גוגל שמופיעות על הביטוי “תיקון טלפונים” אחרי המודעות בתשלום:

תוצאות של גוגל מפות

3.תמונות שקשורות לעסק. לא תמיד זה מופיע אבל במקרים מסוימים כן. כדאי לשים את התמונות באתר של העסק ולתת להן תיאורים מתאימים. אם יש עסקים שאפשר לתאר אותם בתמונות זה כדאי. 

יכול להתאים לעסקי מזון, טיפולים אסתטיים, אופנה, ספורט ועוד.

דוגמה של תמונות של “יישור שיניים” בתוצאות החיפוש:

תמונות של יישור שיניים בחיפוש גוגל

4.סרטוני וידאו כתשובה. גם מופיעים במקרים מסוימים. סרטון טוב שמועלה לyoutube יכול מאוד לעזור לשיווק של העסק.

כדאי להקים ערוץ youtube לעסק ולתת סרטונים עם הסברים על המוצרים ועל השירות.

חלק מהחיפושים של הגולשים יכולים להיות ישירות במנוע החיפוש של youtube.

צילום מסך של חיפוש בגוגל על יישור שיניים שבתגובה לו מופיעים סרטוני youtube

סרטוני youtube בחיפוש גוגל

תוצאות של חיפוש “סקירת מערכות תלת מימד” במנוע החיפוש של youtube

דוגמה של חיפוש בyoutube

5.קידום אורגני בגוגל. הקידום האורגני הוא למעשה תוצאות לא בתשלום שגוגל מדרג לפי מה שהוא חושב שהכי רלבנטי לגולש.

קידום אורגני בגוגל לוקח זמן ומאמץ. צריך לראות במחקר מילים מה הגולשים מחפשים, לייצר תכנים עם הסברים ותשובות על הנושאים האלה.

התכנים המשולבים באתר יכללו סרטונים, מאמרים ותמונות שיתנו תשובות לגולש על השאילתות שלו.

ככל שהגולש ישהה באתר לאורך יותר זמן כך הדירוג שלו מבחינת גוגל יעלה כי הוא יחשב ליותר רלבנטי.

המצאות במקום גבוה (מקומות 1-3) בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל מביאה הרבה תנועה של גולשים לאתר שחלק מהם יהפך ללקוחות.

אין מגבלה בכמות הגולשים ואין תשלום על עוד גולשים.

ניתן גם לקדם על הרבה ביטויים ללא הגבלה בכלל.

דוגמה של תוצאות אורגניות בגוגל על הביטוי “ייעוץ עסקי” התוצאות האורגניות באות אחרי התוצאות בתשלום והמפות של גוגל:

חיפוש בגוגל על ייעוץ עסקי

תוצאות אורגניות על חיפוש בגוגל של ייעוץ עסקי

6.חיפוש בוויז. וייז היא פלטפורמה של מסלול בדרכים וכדאי לשים בה עסקים שרלבנטיים למי שנוסעים בדרך כמו מסעדות, בתי קפה, תחנות דלק ופנצ’ריות.

ניתן לפרסם בוויז גם בקידום ממומן שיקפיץ מודעות וגם בקידום האורגני על ידי רישום העסק בגוגל מפות ובוויז.

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בקידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות ומומחה לניהול מוניטין ברשת.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

קניית קישורים איכותיים

קידום אורגני בגוגל בנוי על כמה דברים: 1.תוכן טוב באתר שנעשה אחרי מחקר מילים מקיף 2.אתר שבנוי בצורה טובה מבחינת מבנה שקל לגלוש בו ולמצוא

קידום אתרים לעסקים קטנים

מהם עסקים קטנים? עסקים קטנים הם רוב העסקים במדינה. בדרך כלל מדובר בעסק שיש בו החל מאדם אחד ועד עסקים של כמה עובדים שהם בעיקר