הרבה פעמים מציעים לבעלי עסקים לעשות קידום אורגני בגוגל ומציעים עוד דרכי שיווק לעסק.
בעקרון כל עסק צריך שיווק וביצוע של קידום אורגני בגוגל הוא רק דרך אחת לשווק וגם היא לא מתאימה בהכרח לכל עסק.
קודם כל הסבר על מה זה קידום אורגני בגוגל:
גולשים רבים מחפשים מוצר או שירות בגוגל ורובם פונים לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל כי הם יותר מאמינים להם.
למשל גולש יכול לחפש עורך דין משפחה ויהיה לו דף תוצאות כזה:
התוצאות האורגניות יגיעו אחרי המודעות הממומנות ואחרי המפות ורוב הגולשים יכנסו לאתרים שיופיעו ראשונים בתוצאות.
לכן כדאי לאתר שרוצה לקוחות להיות למעלה בתוצאות החיפוש האורגני.
החוכמה היא לא רק להיות בתוצאות למעלה אלא גם להיות בתוצאות על ביטויים שיש עליהם חיפושים וביקוש והם גם ביטויים רלבנטיים שיכולים להביא לקוחות אמיתיים.
את זה עושים עם מקדם אתרים מקצועי שעושה מחקר מילים עם הלקוח ובודק כך על איזה ביטויים כדאי ללכת. אחרי זה הוא עושה את עבודת הקידום.
יש כמה סוגי עסקים שכדאי להם להעזר בקידום אורגני:
1.נותני שירותים שהגולשים מחפשים אותם לדוגמא:
- רופאים עם קליניקות פרטיות בכל התחומים למשל רופאי שיניים, וטרינרים, גניקולוגים, רופאים יועצים ועוד
- עורכי דין בכל התחום כמו פליליסטים, תעבורה, תביעות ייצוגיות, משפחה וכל השאר
- רואי חשבון, יועצי מס, יועצי משכנתאות ושמאים
- נותני שירותים כמו מדבירים, חשמלאים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, לוכדי נחשים, גננים
2.בעלי חנויות אמיתיות בודדות או חנויות רשת שמחפשים אותם כמו למשל חנויות לפרקטים, ארונות, חדרי שינה, ברזים, כלי מטבח, בגדים וכדומה. הגולשים יחפשו את המוצר ויבואו לחנות כדי להתרשם ולקנות.
3.בעלי חנויות אינטרנטיות. מי שיש להם חנות שמוכרת דרך האינטרנט כדאי להם מאוד לקדם אותה אותה בקידום אורגני כך שלקוחות שמחפשים מוצר ספציפי או מוצר מתחום מסוים יגיעו לחנות ואם היא תהיה בנויה נכון הם יקנו בה. הקידום יהיה גם על תחום כמו למשל “חנות מזון לבעלי חיים” וגם על מוצר ספציפי כמו “מזון לגורי כלבים”.
למי קידום אורגני בגוגל לא מתאים:
לא כל עסק צריך קידום אורגני. יש סוגים של עסקים שאין טעם לעשות להם קידום כזה למשל:
-
- חנויות שמחפשים באקראי כמו תחנות דלק, פיצוציות, חנויות מכולת, דוכני פאלפל ועוד עסקים מסוג זה. לכאלה יש פתרונות פרסום אחרים.
- עסק שמציע שירות או מוצר חדשים שלא קיים בשוק ולכן לא מחפשים אותו. אין טעם לקדם באורגני כי הקהל לא מודע עדיין.
- עסק שפונה ללקוחות כמו חברות ענק או לקהל מאוד מאוד מצומצם ולא לקהל הרחב. במקרה כזה צריך להגיע לקהל בשיטות אחרות
תהליך הקידום האורגני הוא תהליך ארוך ולטווח הארוך הוא הפרסום הכי משתלם לבעל העסק. התשלום על הקידום מתבצע בדרך כלל על ידי תשלום חודשי (ריטיינר) למקדם האתרים שעושה את העבודה ללא תלות בכמות העבודה הנכנסת. יכולים לקחת כמה חודשים ומעלה עד שבכלל תכנס עבודה אבל יהיה תשלום למקדם ואחרי זה יכולה להכנס עבודה בלי הגבלה.
התהליך מחייב שיתוף פעולה מלא עם המקדם שכולל בין היתר אספקת מאמרים לאתר לפי צורך, אספקת תכנים אחרים כמו תמונות וסרטונים, סידור האתר מבחינה טכנית כדי שיתאים לגוגל ומתן פידבקים למקדם על כמות הפניות שמגיעות והאיכות שלהן.
לקידום אורגני יש כמה יתרונות על כל הקידומים האחרים:
1.התשלום למקדם הוא קבוע ללא תלות במספר הפניות. לכן בטווח הארוך הרווח עליו גדול מאוד. אין צורך לשלם לגוגל על הקלקות
2.אפשר לקדם כל נושא שמחפשים בגוגל כולל נושאים שגוגל שם עליהם מגבלות כי הם רגישים
3.אפשר לקדם כמות ענקית של ביטויים על אותו אתר ללא מגבלה
4.התדמית של אתר מקודם בקידום אורגני היא של עסק טוב יותר
החסרונות של קידום אורגני בגוגל זה הזמן האיטי שלוקח לאתר לעלות למעלה בחיפוש וחוסר הגמישות. לאתר יכול לקחת הרבה זמן לעלות למעלה (גם יותר משנה לפעמים) ולא ניתן לקדם במהירות ביטוי חם כי זה לוקח לפחות כמה שבועות.
מה צריך לעשות כדי שיהיה קידום אורגני טוב בגוגל?
כמו כל תחום מקצועי כדאי שבעל העסק ישכור איש מקצוע טוב שיודע לקדם אתר. זה יכול להיות פרילאנס או חברה.
תמיד הוא ידע לעשות את זה יותר טוב מבעל העסק. בדיוק כמו שבעל העסק שוכר רואה חשבון או עורך דין.
כדאי לשמוע להמלצות של איש המקצוע לגבי מבנה האתר, כמות התוכן הנדרשת באתר, סוג התוכן, עבודה עם הנכסים הדיגיטליים ועוד המלצות.
שיתוף פעולה מלא הוא המפתח לקידום האתר וזה בכמה תחומים:
- מתן מידע מלא על הצרכים של בעל העסק
- מתן גישה לכל הנכסים הדיגיטלים ובמיוחד גישה לאתר. אי מתן גישה ועבודה עם צד בדרך תסרבל ותאט את הקידום
- ביצוע שינויים טכניים באתר על פי הנדרש (אם נדרש) על ידי מתכנת או בונה אתרים
- אספקת תוכן לאתר לפי צורך. ניתן להעזר בכותב תוכן ולפי הצורך גם בצלמים לסרטונים או לתמונות מתאימות לאתר
- מתן משוב למקדם האתר על סוג כמות הפניות שמגיעות. המשוב יכלול בנוסף את סוג הפניות שמגיעות והם הן רלבנטיות לעסק או לא. אם לא רלבנטיות אז מה לא טוב בהן. בהתאם לזה אפשר לשנות תכנים באתר ו\או לתקן.
אפשר לעקוב אחרי כמות הכניסות לאתר ובהתאם לזה אחרי כמות הפניות מהאתר. לוקח זמן לגוגל “לעכל” את השינוים ועם הזמן מתחילים לראות עליה בפניות.
מי שמקדם את האתר צריך לבצע בתחילת העבודה מחקר מילים כדי לראות מה הצרכים של בעל העסק ובהמשך לתת לו דו”ח חודשי כדי להראות מה שקורה.