קידום אתרים אורגני – למי זה טוב ומי צריך את זה?

הרבה פעמים מציעים לבעלי עסקים לעשות קידום אורגני בגוגל ומציעים עוד דרכי שיווק לעסק.

בעקרון כל עסק צריך שיווק וביצוע של קידום אורגני בגוגל הוא רק דרך אחת לשווק וגם היא לא מתאימה בהכרח לכל עסק.

קודם כל הסבר על מה זה קידום אורגני בגוגל:

גולשים רבים מחפשים מוצר או שירות בגוגל ור

 

ובם פונים לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל כי הם יותר מאמינים להם.

למשל גולש יכול לחפש עורך דין משפחה ויהיה לו דף תוצאות כזה:

חיפוש אורגני בגוגל

התוצאות האורגניות יגיעו אחרי המודעות הממומנות ואחרי המפות ורוב הגולשים יכנסו לאתרים שיופיעו ראשונים בתוצאות.

לכן כדאי לאתר שרוצה לקוחות להיות למעלה בתוצאות החיפוש האורגני.

החוכמה היא לא רק להיות בתוצאות למעלה אלא גם להיות בתוצאות על ביטויים שיש עליהם חיפושים וביקוש והם גם ביטויים רלבנטיים שיכולים להביא לקוחות אמיתיים.

את זה עושים עם מקדם אתרים מקצועי שעושה מחקר מילים עם הלקוח ובודק כך על איזה ביטויים כדאי ללכת. אחרי זה הוא עושה את עבודת הקידום.

יש כמה סוגי עסקים שכדאי להם להעזר בקידום אורגני:

1.נותני שירותים שהגולשים מחפשים אותם לדוגמא:

  • רופאים עם קליניקות פרטיות בכל התחומים למשל רופאי שיניים, וטרינרים, גניקולוגים, רופאים יועצים ועוד
  • עורכי דין בכל התחום כמו פליליסטים, תעבורה, תביעות ייצוגיות, משפחה וכל השאר
  • רואי חשבון, יועצי מס, יועצי משכנתאות ושמאים
  • נותני שירותים כמו מדבירים, חשמלאים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, לוכדי נחשים, גננים

2.בעלי חנויות אמיתיות בודדות או חנויות רשת שמחפשים אותם כמו למשל חנויות לפרקטים, ארונות, חדרי שינה, ברזים, כלי מטבח, בגדים וכדומה. הגולשים יחפשו את המוצר ויבואו לחנות כדי להתרשם ולקנות.

3.בעלי חנויות אינטרנטיות. מי שיש להם חנות שמוכרת דרך האינטרנט כדאי להם מאוד לקדם אותה אותה בקידום אורגני כך שלקוחות שמחפשים מוצר ספציפי או מוצר מתחום מסוים יגיעו לחנות ואם היא תהיה בנויה נכון הם יקנו בה. הקידום יהיה גם על תחום כמו למשל "חנות מזון לבעלי חיים" וגם על מוצר ספציפי כמו "מזון לגורי כלבים".

למי קידום אורגני בגוגל לא מתאים:

לא כל עסק צריך קידום אורגני. יש סוגים של עסקים שאין טעם לעשות להם קידום כזה למשל:

    • חנויות שמחפשים באקראי כמו תחנות דלק, פיצוציות, חנויות מכולת, דוכני פאלפל ועוד עסקים מסוג זה. לכאלה יש פתרונות פרסום אחרים.
    • עסק שמציע שירות או מוצר חדשים שלא קיים בשוק ולכן לא מחפשים אותו. אין טעם לקדם באורגני כי הקהל לא מודע עדיין.
    • עסק שפונה ללקוחות כמו חברות ענק או לקהל מאוד מאוד מצומצם ולא לקהל הרחב. במקרה כזה צריך להגיע לקהל בשיטות אחרות

תהליך הקידום האורגני הוא תהליך ארוך ולטווח הארוך הוא הפרסום הכי משתלם לבעל העסק. התשלום על הקידום מתבצע בדרך כלל על ידי תשלום חודשי (ריטיינר) למקדם האתרים שעושה את העבודה ללא תלות בכמות העבודה הנכנסת. יכולים לקחת כמה חודשים ומעלה עד שבכלל תכנס עבודה אבל יהיה תשלום למקדם ואחרי זה יכולה להכנס עבודה בלי הגבלה.

התהליך מחייב שיתוף פעולה מלא עם המקדם שכולל בין היתר אספקת מאמרים לאתר לפי צורך, אספקת תכנים אחרים כמו תמונות וסרטונים, סידור האתר מבחינה טכנית כדי שיתאים לגוגל ומתן פידבקים למקדם על כמות הפניות שמגיעות והאיכות שלהן.