שיווק דיגיטלי לעורכי דין

עורכי דין צריכים תמיד שיהיו להם עוד ועוד לקוחות.

זה נכון לעורך דין בודד שיצא לעצמאות וזה נכון גם למשרד עורכי דין גדול שיש בו שותפים ושכירים.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין שנעשה בצורה נכונה יכול להביא הרבה פניות של לקוחות חדשים ורלבנטים.

השיווק הדיגיטלי לא סותר שיווק בדרכים מסורתיות כמו מודעות בעיתונים, כתבות בטלויזיה, השתתפות בקבוצות נטוורקינג ועוד דרכים מסורתיות.

בהרבה מקרים הוא יכול להשלים אותם ולתמוך בהם.

שיווק דיגיטלי מצריך הקמת נכסים דיגיטלים שונים והם:

  1. אתר אינטרנט
  2. חשבון גוגל העסק שלי
  3. ערוץ Youtube
  4. דף עסקי בפייסבוק
  5. חשבון טיקטוק
  6. חשבון בלינקדין

אתר אינטרנט של עורך דין

האתר הוא למעשה העוגן של הנוכחות הדיגיטלית והוא הנכס הדיגיטלי הכי חשוב של עורך הדין.

מה מטרת בניית אתר אינטרנט לעורך דין?

לאתר יש 2 מטרות:

1.תדמית. אם מישהו שמע על העורך דין או ראה פרסום שקשור אליו אז הוא יכנס לאתר שלו כדי לדעת יותר ולהתרשם

2.הבאת פניות של לקוחות חדשים על ידי ביצוע קידום אורגני בגוגל וביצוע קמפיינים ממומנים שיגיעו לאתר

מה צריך להיות באתר אינטרנט של עורך דין?

אתר של עורך דין צריך לכלול כמה מרכיבים:

1.דף בית ובו השם של העורך דין או המשרד, פירוט התחומים העיקריים שבהם עוסק המשרד, דרכי יצירת קשר שכוללים טלפון, ווטסאפ וטופס יצירת קשר, קישורים לדפים אחרים באתר

2.בלוג מתעדכן עם הצלחות של המשרד

3.פרסומים על המשרד בכלי התקשורת

4.מאמרים מקצועיים על התחומים שבהם עוסק המשרד

5.המלצות של לקוחות על המשרד

6.אודות המשרד, מי הבעלים שלו, מי השותפים וכל השאר

האתר צריך להיות בנוי בצורה נכונה כך שיהיה נח לגלוש בו, להבין את המידע שהוא מוסר ולשכנע את הגולש ליצור קשר עם עורך הדין.

חשבון גוגל העסק שלי

גוגל העסק שלי גורם לעורך הדין להופיע על מפת גוגל.

זה אומר שבחיפושים מקומיים יופיע עורך הדין בצורה בולטת וזה לבד יכול להביא לו פניות ולקוחות.

כך לדוגמה מופיעות התוצאות על חיפוש של “עורך דין פלילי בנתניה”

קידום עורך דין בגוגל העסק שלי

כדאי לשים בחשבון “גוגל העסק שלי” את כל הפרטים על העסק ומידי פעם לעדכן אותו בדברים חדשים שיש עם קישור לאתר.

עדכון זה יעלה בחיפוש גוגל גם את גוגל העסק שלי וגם את האתר.

ערוץ YouTube

חלק מהגולשים לא אוהבים לקרוא מאמרים אלא לשמוע או לראות סרטון עם הסברים.

כדאי לעורך דין לפרסם כמה סרטונים בYoutube  עם הסברים לדברים שהוא עוסק בהם.

הנה דוגמה לחיפוש בYoutube של עבירת מהירות.

קידום עורך דין בחיפוש youtube

הקמת דף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק עוזר לתדמית המשרד, נותן מידע ללקוחות פוטנציאלים של המשרד וגם אפשר לתקשר דרכו עם בעלי המשרד.

בדף העסקי אפשר לשים את כל הפרטים של המשרד כמו דרכי יצירת קשר, שעות פתיחה ובמה הוא עוסק.

בנוסף זה אפשר להעלות בו פוסטים עם תכנים עדכניים שקשורים למשרד.

הנוכחות ברשת הפייסבוק חשובה גם לתדמית.

חשבון טיקטוק

טיקטוק היא רשת של סרטונים שפופולרית במיוחד אצל צעירים.

לכאורה אין לה קשר למשרדי עורך דין אבל בפועל הרבה עורכי דין מכל התחומים כן נמצאים בה.

לרשת אפשר להעלות סרטונים ולקבל עליהם תגובות.

דוגמה של עורכי דין שמופיעים ברשת.

פרסום עורך דין ברשת טיקטוק

הקמת חשבון ברשת Linkedin

רשת Linkedin דומה מאוד לפייסבוק וההבדל העיקרי בה זה שהיא רשת פחות קלילה והיא בעיקר בענין של עסקים ועבודה.

גם ברשת זאת כדאי להקים פרופיל עם כל הפרטים של עורך הדין ושל המשרד.

מידי פעם צריך גם כן לעדכן בפוסטים על חידושים רלבנטים.

ברשת זאת בדומה לפייסבוק יש גם כן קבוצות מקצועיות שאפשר להכנס אליהן ולהפגין נוכחות.

שיווק עורכי דין באינטרנט

שיווק צריך לתת תוצאות והשקעה בכל ערוץ שיווק צריכה להיות משתלמת לאורך זמן.

ההשקעה בשיווק מחולקת לכמה תקציבים:

1.ריטיינר חודשי למי שמנהלים את השיווק

2.יצירת תוכן שזה מאמרים, פוסטים וגם סרטונים

3.יצירת לוגו ועיצוב שיהיו בנכסים הדיגיטלים

4.תקציב לביצוע קמפיין ממומן בגוגל ו\או ברשתות החברתיות

5.תקציב לקניית הדומיין לאתר, חידוש שלו פעם בשנה ואחסון האתר.

כדאי לבחור את ערוץ השיווק לפי קהל היעד.

יש עורכי דין כמו למשל בתחום התעבורה שהקהל שלהם הוא כל אדם ויש כאלה שעוסקים בהסכם חיים משותפים וזה מתאים לקהל מסוים.

חלק מערוצי השיווק יהיו שיווק בתשלום על ידי קמפיינים וחלק עם תוכן אורגני.

ערוצי שיווק דיגיטלי של עורכי דין

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל זאת הדרך הרווחית ביותר להשגת לקוחות חדשים לעורך דין לאורך זמן.

היתרון בקידום אורגני בגוגל זה שהוא מיועד לקהל שמחפש שירות והוא כבר יודע מה הוא צריך.

לקהל כזה צריכה להיות תגובה בתשובה לחיפוש.

התגובה היא בדרך כלל נחיתה באתר אינטרנט של עורך הדין אבל יכולה להיות גם במפת “גוגל העסק שלי”, בסרטון יוטיוב ובדברים אחרים שגוגל מציג כתגובה לחיפוש.

למה קידום אתרים אורגני לעורכי דין זאת הבחירה הכי טובה לעורכי דין?

1.העלות נמוכה יותר מערוצים אחרים. ההשקעה העיקרית היא בתשלום קבוע למקדם האתר

2.הגולשים יותר מאמינים לתוצאות החיפוש האורגניות עם הנחה שמי שלמעלה במיקום האורגני הוא עורך דין טוב יותר

3.אין מגבלה לכמות הפניות וכמות הביטויים שאפשר לקדם

מה מצריך קידום אורגני בגוגל לעורכי דין?

הקידום מצריך כמה דברים:

1.אתר בנוי טוב

2.תכנים איכותיים באתר

3.עבודה קבוע של מקדם אתרים תמורה תשלום קבוע

כמה זמן לוקח לקידום אתרים בגוגל להביא תוצאות?

הזמן תלוי בתחרות על הביטויים וזה יכול לקחת בין כמה שבועות לבין למעלה משנה.

קידום ממומן בגוגל לעורכי דין

בקידום ממומן בגוגל יש מודעות שרצות כתגובה לחיפושים בגוגל.

כל לחיצה על המודעות של גוגל ממומן מורידה כסף מהמפרסם.

מהמודעה הגולש צריך לעבור לדף הרלבנטי באתר ושם ליצור קשר למשרד עורכי הדין.

קידום ממומן בגוגל צריך להיות מנוהל על ידי מנהל קמפיין מקצועי ועל בסיס תקציב שנקבע מראש.

הקמפיין צריך להיות רווחי והכסף שמושקע בפרסום צריך להביא כמות משתלמת של לקוחות.

כיונון הקמפיין יכול לקחת זמן כדי לשלול ביטויים לא רלבנטים כמו: פרובונו, חינם, מטעם המדינה ועוד.

מה היתרונות של ביצוע קידום ממומן בגוגל לעורך דין?

1.ניתן להרים קמפיין ממומן במהירות תוך כמה שעות

2.ניתן לתזמן אותו לשעות ולימים שרוצים ולעצור אותו כשרוצים

3.הוא יעיל לכאלה שצריכים עורך דין מיד כמו בתחומים של פלילי, תעבורה ומשפחה כי המודעות מופיעות למעלה בחיפוש במכשיר הטלפון

4.הוא יכול להשלים את הקידום האורגני אם הוא עובד בצורה יעילה

קידום עורך דין בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק של עורך דין

דף עסקי בפייסבוק עוזר לתדמית וגם יכול להביא לקוחות.

כדאי להקים דף עסקי ולשים בו את התכנים הבאים:

1.הצלחות של המשרד

2.מאמרים על חידושים משפטיים

3.טיפים ללקוחות פוטנציאלים

4.הופעות של המשרד בתקשורת

5.פסקי דין מעניינים שקשורים לתחום

פרסום פוסטים באופן קבוע בדף יקבע אותו טוב ברשת ויועיל ללקוחות פוטנציאלים.

פוסט צריך להיות מלווה בסרטון מתאים או בתמונה אילוסטרציה.

קידום ממומן בפייסבוק לעורכי דין

הקידום הממומן בפייסבוק יכול להיות מכוון לקהלים מסוימים.

פייסבוק יודע מי היו כאלה שביקרו בדפים מסוימים או באתרים מסוימים ובהתאם לזה על תחומי ההתענינות שלהם.

דוגמה למודעות של עורכי דין שעולות בפייבסוק.

תוכן עניינים

תמונה של רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים בגוגל

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

איך לקדם אתר של קבלן איטום

קבלן איטום עוסק בביצוע של איטום גגות, מרפסות, קירות חיצוניים, מקלטים, אדניות ועוד. כל עבודת איטום היא יקרה והעלות מתחילה מכמה אלפי שקלים ועד למאות

איך לקדם אתר בגוגל

קידום אתרים הוא מקצוע שמצריך ידע, התמחות, תשתית ותוכנות מסוימות. בדרך כלל שוכרים לצורך ביצוע הקידום מקדם אתרים מומחה שיעשה את העבודה. קידום אתרים לבד