השפעת נגיף קורונה על קידום אתרים בגוגל

יתרונות קידום אתרים אורגני דווקא בתקופת המשבר

התשובה היא שעל אף המשבר, יש גם לא מעט יתרונות בביצוע פעולות קידום אתרים בגוגל. אחד מהם הוא העובדה שדווקא על רקע ההאטה של המתחרים, עסק שממשיך לקדם את עצמו בתוצאות החיפוש עשוי לבלוט יותר מבדרך כלל ואולי אף לפתוח פער על מתחריו לקראת היציאה מן המשבר. 

סיבה נוספת היא שקידום אתרים הוא תהליך מתמשך שלכל עצירה או הפוגה בו עלולה להיות השפעה שלילית על תוצאותיו. במילים אחרות, גם אם מורגשת ירידה בהכנסות ואפילו אם הנחיות משרד הבריאות לא מאפשרות את פעילות העסק, עדיין כדאי להמשיך לפחות רמה מינימלית של פעילויות קידום אתרים.

קידום אתרים בזמן קורונה

השפעת הקורונה על "גוגל לעסק שלי"

אחת ההשפעות של משבר הקורונה על קידום אתרים היא העובדה שגם עובדי חברת גוגל צמצמו את פעילותם במידת מה. כפועל יוצא, חלק מן המאפיינים של "גוגל לעסק שלי" (Google My Business) הוסרו או נוטרלו באופן זמני. 

בין המאפיינים שהוכרזו על ידי גוגל כלא פעילים זמנית ניתן למנות סקירות, תגובות, שאלות ותשובות. כלומר, מה שכבר קיים בכרטיס עסק מסוים יישאר בו, אבל לא ניתן יהיה להעלות אלמנטים חדשים. כמו כן הוכרז כי לגבי בקשות אימות לעסקים, ואפילו עדכון פרטי עסק קיים כמו שינויים בשעות הפעילות בגלל המצב, תינתן על ידי גוגל עדיפות לעסקים הקשורים לתחומי רפואה ותחומים חיוניים אחרים. 

נגיף הקורונה השבית את העולם בחודשים האחרונים, והסוף עדיין לא נראה באופק. בשיאה של המגפה נסגרו עסקים רבים או צמצמו באופן משמעותי את פעילותם, ולאור קולות המחאה שנשמעו על ידי בעלי עסקים קטנים ועצמאיים נדמה כאילו מה שבאמת חשוב הוא פשוט להשאיר את הראש מעל המים. בתקופה כזאת, האם באמת צריך להיות אכפת למישהו מהמקום שבו הוא מדורג בגוגל? האם קידום אתרים אורגני הוא אפיק השקעה כדאי או בזבוז כסף?

המשמעות: עסקים שאינם נחשבים בעיני גוגל לחיוניים מבחינת מוצריהם או שירותיהם, צפויים לעיכובים באלמנטים רבים הקשורים ל"גוגל לעסק שלי". אין בעיה להגיש בקשות לגוגל כמו עריכת פרטים וכיו"ב, אבל ככל הנראה הדברים הללו יחזרו להיות משמעותיים מבחינת קידום האתר רק בעוד זמן מה. לכן עסק שעד כה השקיע ב"גוגל לעסק שלי", למשל כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים לוקאלי, מוטב כי יחשוב על אפיקים נוספים או אחרים.

ההמלצה: לחשב מסלול מחדש

קשה לחזות את ההשפעות ארוכות הטווח שיהיו לקורונה, אך אין ספק שלעצירה מוחלטת של פעילות קידום האתר בגוגל תהיה השפעה שלילית על דירוג העסק בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש ממשיך לעבוד, פופולרי יותר מאי פעם, וחשוב להקדיש מחשבה מעמיקה לאופי פעילות קידום האתר בעתיד הנראה לעין ולבצע כל הזמן הערכה מחודשת. 

כדאי למשל לשים לב לכך שמילות המפתח שעליהן בנויה אסטרטגיית קידום האתר לא בהכרח נותרו כפי שהיו בעבר. כאשר הלקוחות הפוטנציאליים מסוגרים בבתים, בעסקים מסוימים יכול להיות שכדאי להתמקד במילות מפתח חדשות. מכאן אפשר לייצר תוכן שאותם לקוחות פוטנציאליים ירצו לצרוך, ואולי אפילו לקבל רעיונות כיצד להיחשף לקהלי יעד חדשים. זהו גם זמן אידיאלי לטפל בצדדים הטכניים כמו בחינת חברת אחסון האתר, לחפש דרכים להאיץ את מהירותו וכדומה.  

בשורה התחתונה, המשבר בהחלט עמוק וקשה – אבל כדאי להמשיך לתחזק את פעילות קידום האתר בגוגל לכל הפחות ברמה מינימלית. כך, מצב העסק יהיה טוב יותר כאשר נחזור סוף סוף לשגרה מלאה ונשכח מהקורונה.

מאמר אורח נכתב מאת אייל רחמים, מייסד חברת דיגיטאץ' ובעלים של הבלוג המוביל בתחום seolinks