היום כולם מדברים על AI שזה ראשי תיבות של Artificial Intelligence שזה אומר בינה מלאכותית.
בינה מלאכותית יודעת לתת תשובות לשאלות על פי מאגרי ידע רחבים והבנה מעמיקה של איזה הדברים השואל התכוון אליהם וזאת על ידי לימוד מתמיד של שאלות ותשובות ושל מאגרי מידע.
התשובות בדרך כלל מעמיקות ובשפה אנושית.
יש הרבה כלי בינה מלאכותית לצרכים שונים ולקבלת תשובות לשאלות יש כמה נפוצים.
chatgpt.com הוא הכלי הראשון שיצא והוא הכי נפוץ בעולם
ג’מיני הוא הכלי שפתחה גוגל ומשולב במנוע החיפוש שלה https://gemini.google.com/app
גרוק של איילון מאסק שמשולב ברשת X
כלי הבינה המלאכותית Claude https://claude.ai/
כלי הבינה המלאכותית Copilot של מיקרוסופט.
https://copilot.microsoft.com/
כשמחפשים משהו בגוגל יש תשובות של גוגל לאתרים שלדעתו נותנים את התשובות הטובות יותר.
כשמחפשים בבינה מלאכותית, הבינה שואבת מידע מאתרים נבחרים וגם יכולה להמליץ על אתרים.
היום כשמחפשים בגוגל משהו עולות גם תשובות מAI.
הנה לדוגמא חיפוש בגוגל של הביטוי “בית חולים וטרינרי” עולה קודם כל תשובה מAI

בתשובות האלה יש גם קישורים והמלצות על אתרים רלבטיים ולפעמים טלפונים ישירים שלהם או דרכי יצירת קשר אחרות.
גוגל הוא עדיין כלי החיפוש העיקרי של כמעט כל הגולשים ובדרך כלל מחפשים בו אבל הבינה המלאכותית גם תופסת מקום בתשובות לחיפוש וכדאי לאתרים של עסקים לעשות מאמץ להופיע בה.
הנה למשל חיפוש בGrok של אותו ביטוי והתשובות שהוא נותן.
החיפושים בAI הם במגמת עליה לעומת מנועי החיפוש המסורתיים.
מה ההבדלים העיקריים בין החיפוש המסורתי בגוגל לחיפוש בAI?
1.חיפוש בגוגל מפנה לאתרים שיש בהם את התשובות לשאלות וגם יש בו מוצרים עם פרסום ממומן.
למשל הנה התשובה על גוגל על חיפוש של “מכונת קפה לבית עם מטחנה”
ניתן לראות שבגוגל יש למעלה תוצאות ממומנות של מודעות בתשלום, אחריהם תוצאה אורגנית של גוגל, אחרי זה תוצאה של AI של גוגל שנקרא Gemini וניתן להרחיב אותה ואחרי זה עוד תוצאות אורגניות.
בהרחבה של תוצאות Gemini ניתן לראות המלצות על מכונות קפה.
חיפוש בAI נותן את התשובות וגם מפנה לאתרים.
במקרים רבים הוא ישאל עוד שאלות כדי לכוון יותר טוב.
הנה למשל אותו חיפוש בchatgpt
המשך
כן נשאלות שאלות כדי לדייק את החיפוש.
פה הוא מקבל תשובות ומתחיל להוציא המלצות.
ועכשיו יש המלצות שהוא נותן על מכונות ועל איפה אפשר לקנות אותן בישראל.
2.יש עוד שוני עיקרי בין מנוע חיפוש כמו גוגל למנוע AI כמו Chatgpt וזה אופן התמחור שלו.
גוגל מרוויח כסף בעיקר מזה שהוא מפרסם מודעות ברשת החיפוש וכל הקלקה עליהן מכניסה לו כסף.
לכן יש לו מערכת לניהול קמפיינים ומודעות שנקראת google Ads.
במערכת אפשר לתזמן מתי מודעות יופיעו לפי מיקום גאוגרפי, שעות היום, שפות ועוד דברים.
מידע חשוב שאפשר להוציא מהמערכת הוא איזה ביטויים בדיוק הגולשים מחפשים וגם חלוקה שלהם לפי גאוגרפיה וימים בשנה.
מנועי AI מרוויחים כסף בדרך אחרת לגמרי. הלקוחות שלהם משלמים סכום חודשי קבוע וכך הם מקבלים תוצאות רחבות של החיפוש (יש גם אפשרות לחינם אבל היא מוגבלת).
בגלל שאין מערכת לניהול פרסום אז אי אפשר לדעת מה בדיוק הגולשים שאלו בAI.
מה צריך לעשות כדי שהאתר יופיע גם כתשובות לחיפושAI?







