קידום של קורסים  או סדנאות ברשת

אם יש לכם קורס שאתם רוצים לקדם ולקבל אליו פניות של משתתפים פוטנציאליים, אפשר לקדם אותו ברשת בכמה דרכים. לפני שמקדמים את הקורס צריך לעשות חקר שוק על הקהל של הקורס:
  • תחומי עניין של הקהל
  • מקום מגורים
  • מאפיינים דמוגרפים כמו גיל, מגדר ומצב משפחתי
  • האם הקורס מתאים לעונה מסוימת או לכל השנה
לפי זה ניתן לדעת דברים כמו באיזה ימים \ שעות אפשר להריץ את הקורס וגם איפה. כדאי לקחת בחשבון דברים כמו עונתיות (קורס של בישול חורפי לא יתאים לקיץ), מיקום (האם המקום מתאים ויש חניה) וימים\שעות של הקורס. לדוגמה: קורס לאימהות צעירות צריך להיות בשעות שהן פנויות ולא בשעות שבהן הן עסוקות עם הילדים. לכן מיקום ותזמון לא טוב יכולים להיות לא טובים. ברגע שכל הפרמטרים האלה אופינו הם לא ימנעו את ההרשמה לקורס. ניתן לקדם את הקורס בצורות שונות:

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל יכול להעשות ברשת החיפוש של גוגל, ברשת המדיה או בGMAIL

קידום קורס ברשת החיפוש של גוגל

בקידום כזה מריצים קמפיין ממומן אחרי חקר מילות מפתח שמחפשים. לדוגמא אם אנחנו רוצים לשווק קורס מאמני כושר אז נוכל ללכת על המילים הבאות פרסום קורס מאמני כושר ואפשר לראות מתוך הכלי של גוגל גם ביטויים נוספים רלבנטיים כמו קורס מדריכי כושר או קורס מדריכי חדר כושר. בוחרים את הביטויים שמחליטים לקדם, בוחרים גם מילים שיכולות להיות לא רלבנטיות כמו: בחינם, בצפון, לנשים ומקימים את הקמפיין לפי קהל היעד. אפשר לקבוע גם באיזה איזור גאוגרפי הגולשים יראו את המודעות ואם למשל מתקיים קורס מדריכי כושר בתל אביב אז אפשר שהמודעות ירוצו ברדיוס מסוים מסביב לתל אביב. למודעה כדאי לשים גם תוסף מיקום, שעות פתיחה ותוסף שיחת טלפון כך שהגולשים יוכלו לראות את הפרטים האלה ולהתקשר ישירות מהסלולר. הנה למשל מודעה של קורס חשמלאים: באדום מסומנים תוספי המודעות. תוספי מודעות כדאי תמיד לנסח 2-3 מודעות עם נוסחים שונים ולהריץ אותן במעגל, כך רואים לאיזה מודעה מגיבים יותר. כדאי גם לשלב מודעות שקצת מדרבנות \ מלחיצות את הגולש כמו "הקורס יפתח בתאריך 10-10-2017" או נותרו עוד 5 ימים לפתיחת הקורס" (יש לגוגל תוסף שסופר אחרונה). כדאי שהמודעות יגיעו לדף עם טופס יצירת קשר. הטופס צריך להיות פשוט ככל הניתן עם 3 שדות שהם : שם , טלפון  ומייל. מי שישאיר פרטים יגיע לדף תודה רבה. בדף תודה כדאי לשתול "קוד המרה" לפי זה נוכל לראות בדוחו"ת של גוגל כמה גולשים השאירו פרטים, מאיזה אזורים, באיזה שעות ועל איזה ביטויים.

קידום קורס ברשת המדיה של גוגל

רשת המדיה של גוגל היא למעשה מודעות או באנרים של גוגל ששתולות באתרים רבים. לחיצה על המודעה מביאה את הגולש לדף הנחיתה הרלבנטי.

קידום רגיל ברשת המדיה

ניתן להשתמש ברשת המדיה כדי לפרסם לקהלים שונים או לעשות פרסום לקהל שכבר ביקר בדף הנחיתה או באתר (לא חשוב מאיפה הגיע) בצורה של שיווק מחדש. אפשר לפרסם מודעות טקסט או באנרים לפי גדלים מסוימים שגוגל קובע. פרסום לקהל מסוים. כדאי לחשוב לאיזה אתרים גולש קהל היעד של הקורס ולפרסם בהם במקרים שיש אתרים שמאפיינים את הקהל. אם למשל מפרסמים קורס הכנה לצה"ל אז אפשר לנסות לפרסם באתרים של בני נוער. קורס עיסוי תינוקות אפשר לפרסם בערוץ youtube שיש בו שירי תינוקות או באתרים של הורים צעירים. מומלץ להריץ את הפרסום באתרים ספציפיים שנקבעו ולא לתת לגוגל לרוץ  אוטומטית ולשים אתרים.

פרסום רימרקטינג (שיווק מחדש) ברשת המדיה

פרסום זה יעיל כי הוא פונה בדיוק לקהלים שכבר היו באתר\דף נחיתה. יתכן שגולש כבר מתעניין אלא שמסיבה כלשהי הוא קפץ לנושא אחר ולא השאיר פרטים (קפץ לו חלון חדש, מישהו קרא לו, התנתק האינטרנט). הפרסום מזכיר לו את את הקורס ומוליך אותו לדף הנחיתה. הנה למשל דוגמא למודעת שיווק מחדש לקורס אנליטיקס של שוקי מן. מודעת רימרקטינג

קידום ב gmail – GSP

הרבה מאוד משתמשים במיילים של גוגל. גוגל קורא את כל המיילים שלנו (לא בן אדם קורא אלא מחשב). ניתן לכן לפרסם לקהלים ספציפיים לפי מילות מפתח שרצות במיילים. כך למשל פרסום להורים לילדים יכול להיות על מילות מפתח "תמונות של הנכדים" פרסום של קורס הכנה לצה"ל יכול להיות על המילים "סיכום חומר לבגרות"

קידום אורגני בגוגל

ניתן לקדם קורס גם בצורה אורגנית. קידום אורגני לקורס מתאים לקורס או סדנא שנפתחים כל תקופה במחזוריות. קידום אורגני הוא ריצה לטווח רחוק ואין טעם לקדם אורגנית קורס שהוא חד פעמי או שתאריך הפתיחה שלו קרוב מאוד (פחות מ4 חודשים). לקידום האורגני יש יתרון ענק והוא שברגע שהקורס ממוקם למעלה בחיפוש אז לא משנה כמה מקליקים עליו, אין עלות נוספת. ניתן גם לעשות עליו remarkeing כפי שהוסבר בחלק הקודם. דוגמא לקורס במקום 1 שמביא פניות כל הזמן קידום קורס בגוגל כדי לקדם את הקורס אנחנו צריכים שכתובת הדף שמובילים אליו תהיה עם URL קבוע (כתובת קבועה). לא ניתן לעשות קידום אורגני עם URL משתנה. כמו בקידום ממומן גם כאן יש צורך במחקר מילים של קידום אורגני.  עוברים על כל ביטוי שרלבנטי ויש עליו חיפושים. אחרי שהחלטנו מה הביטויים שרוצים לקדם משלבים אותם בדף במקומות הבאים: title – בין 40 ל60 תווים. meta description בין 100 ל130 תווים. title meta description כדאי לחשוב על כתיבה שתמשוך את הגולש ולא סתם לזרוק מילים. את המילים כדאי גם לשלב בתיאור של הקורס בדף. כדאי עוד לשלב בדף: טופס יצירת קשר. סרטון או תמונה שמתארת את הקורס. מיקום של הקורס עם מפה. מידע על מספר המפגשים והשעות. עדויות של מי שעשה את הקורס בכתב, בסרטונים ובשילוב תמונות. סיליבוס (תוכן) של הקורס.