מקדם אתרים הוא לא מקצוע פורמלי שלומדים באוניברסיטה אלא מקצוע שאפשר ללמוד במכללות פרטיות או לבד. המקצוע דומה לאיש יחסי ציבור שמלווה עסקים אלא שכאן זה נעשה באינטרנט.
המטרה של מקדם האתר היא לגרום לכך שהעסק ייחשף ברשת בצורה מיטבית וקודם כל בחיפושים האורגניים בגוגל.
הרעיון הוא שמי שחיפש את הביטויים שקשורים לעסק יכנס לאתר של העסק ומשם הוא יתרשם וייצור קשר. כך העסק יקבל עוד לקוחות חדשים. המקדם דואג לכך בצורות שונות.
ככל שהאתר יהיה במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל כך יכנסו אליו יותר גולשים שיהפכו ללקוחות פוטנציאלים.
קידום האתר בגוגל כולל עבודה בכל מיני רבדים
מה צריך וכדאי לקדם
הבנת צורכי הבעלים של האתר – איזה לקוחות הוא מצפה לקבל, באיזה נושאים הוא רוצה שיגיעו אליו, באיזה אזור גאוגרפי הוא עובד, מה הפניות שהוא לא רוצה לקבל.
לצורך העניין צריך להבין את העסק של הלקוח לעומק וכך קידום אתרים של עורכי דין הוא עם ניואנסים אחרים מקידום אתרים לרופאים.
מעבר לשיחה עם הלקוח והבנה של הרצונות והצרכים שלו, כדי גם להסתכל באתרים של מתחרים ולראות איך הם בנויים ואיך הם משווקים את עצמם. אפשר לקבל שם רעיונות שהלקוח לא חשב עליהם.
מחקר מילים מפורט שבו יבדקו המילים והביטויים שרוצים לקדם, קידום של ביטויים לא רלבנטים יביא גולשים לא רלבנטים שיצאו מייד מהאתר ואז הדרוג שלו יירד או גולשים שיפנו לבעל האתר ולא רלבנטים מבחינתו. אחרי ביצוע מחקר המילים יוחלט מהם המילים והביטויים שכדאי לקדם באתר.
קישורים לאתר ממקומות אחרים
המלצות לבניית קישורים לאתר ובניית קישורים. אחרי מחקר של מתחרים יהיו המלצות באיזה אתרים\פורומים\אינדקסים כדאי לשים קישורים לאתר.
חלק מהקישורים יבנו על מילות מפתח מתוך המחקר מילים שבוצע.
בדיקת תקינות האתר מבחינה טכנית
בדיקה טכנית של האתר עם המלצות לשיפור.
בבדיקה הטכנית יבדקו בין היתר קישורים שבורים באתר, דפים שגוגל לא יכול לקרוא, מהירות איטית של דפים מסוימים באתר וגם דפים שאין עליהם אבטחה של https.
אם יש בעיות אז חובה לסדר אותם כדי לשפר את איכות האתר.
עבודה על הנראות של האתר בגוגל
סידור תיוגים של דפים וכותרות באתר. יש לכל דף באתר תיאור לגוגל, חובה שהתיאור יהיה יחודי לכל דף באתר.
בדיקה של איך גוגל רואה את האתר והסרה של דפים ישנים או כאלה שלא צריך לסרוק.
חיבור האתר לכלי המעקב של גוגל שהם google analytics וגם google search console על מנת לראות מה הסטטוס של האתר בגוגל ולבצע בו פעולות.
עבודה שוטפת של מקדם אתרים
מעקב אחרי שינויים במיקום הביטויים באתר.
שליחת דו”ח חודשי ללקוח והבנה של האם באות אליו פניות ומה האיכות שלהן. בהתאם לזה משפרים.
העבודה של מקדם האתרים היא עבודה רצופה ותמידית, גם כשיש ביטויים למעלה והאתר למעלה חובה להמשיך לעקוב אחריו. לעיתים יכול לקרות מצב שבו מתחרים מנסים לפגוע באתר על ידי בניית קישורים רעים אליו, לפעמים תוצאות האתר יכולות להשתנות עקב שינויים במנוע החיפוש של גוגל
אם נפגע קידום האתר על מקדם האתר לתת פתרון על ידי קביעת תוכנית פעולה לשיפור האתר
במקרה של מעבר אתר לאתר חדש או שדרוג דברים באתר יש ליידע את מקדם האתר ולהכין איתו תוכנית על מנת שהכח שנצבר באתר לא יילך לאיבוד
החל מתחילת קידום האתר על בעל האתר ליידע את מקדם האתר בכל שינוי באתר שעלול לפגוע בקידום, שינוי כזה יכול להיות בניית אתר חדש, בניית אתר מראה, שינוי במבנה האתר והדפים, שינוי בתכנים ובקישורים וגם שינוי במקום האחסון של האתר
עבודה נכונה עם מקדם אתרים צריכה להביא תוצאות להיות מאוד משתלמת.
מעבר לאתר עצמו נבדקים גם דברים נוספים כמו מה מופיע בגוגל כשמחפשים את השם של העסק או בעל העסק. אם מופיעה ביקורת שלילי או אזכור שלילי צריך לטפל בה כי אחרת הגולשים עלולים לא לקנות בעסק.
נבדקת גם הנוכחות ברשתות חבריות של עסקים דומים. למשל אם מקדמים חדר כושר כדאי להקים דף פייסבוק, לפתוח חשבון אינסטגרם, לשים סרטונים בyoutube ולעדכן את כל אלה.
קידום אתרים אורגני כדאי לעשות לכן עם מקדם אתרים מקצועי ולא לנסות לבד. איש מקצוע ידע לעשות את העבודה במהירות וביעילות ללא בזבוזי זמן.