קידום אתרים אורגני מעלה את האתר בחיפוש האורגני של גוגל וככל שהאתר יותר גבוה בחיפוש יש סיכוי שהוא יקבל כניסות ופניות

כשמחפשים מילה או ביטוי בגוגל עולה הקידום הממומן במודעות ואחריהם עולה הקידום האורגני (מסומן בחץ).

organi

חיפוש בגוגל

 

גוגל רואה את הגולש בתור לקוח והוא רוצה לתת לו את התוצאה הכי טובה מבחינתו בחיפוש. גוגל בוחן האם הגולש הקליק על האתר ואם כן כמה זמן הוא נשאר בו בפועל. אם גולש עזב את האתר מייד אחרי הכניסה אז כנראה שהוא לא מצא בו את מבוקשו ולכן האתר ירד בדירוג. אם כותרת האתר והתיאור שלו לא משכו את הגולש להקלקה אז גם הדירוג ירד.

מי שלמשל חיפש דיאטנית קלינית כמו בדוגמא למעלה ירצה להגיע לאתר של דיאטנית עם פרטים עליה, כתובת, טלפון ומאמרים מעניינים. אם הוא יגיע לאתר לא מתאים ולא רלבנטי הוא ישהה בו מעט זמן ולכן האתר ירד בדירוג.

ניתן לקדם בצורה אורגנית את האתר עצמו, דף עסקי בפייסבוק, דף עסקי בגוגל, סרטוני youtube ותמונות.

ההחלטה על מיקום האתר בחיפוש נתונה בידי גוגל והיא כרוכה בהרבה פרמטרים שחלקם לא ידועים. לכן לא ניתן להבטיח שאתר יהיה ממוקם במקום מסויים.

קידום אורגני כרוך במחקר של צרכי הלקוח שכולל מחקר מילים וביטויים, הכנסת תכנים לאתר בהתאם למחקר, עדכון האתר בצורה שוטפת, בניית קישורים לאתר ובדיקת האתר מבחינת מבנה.

אם למשל נבדוק אתר של דיאטנית נוכל ללכת על הביטויים הבאים:

דיאטנית

תזונאית

דיאטנית ספורט

תפריט דיאטה

הרזיה

 

ועוד ביטויים רבים שיעלו במחקר.

את המחקר עושים עם כלי מילות החיפוש של גוגל ועם כלים משלימים. ניתן גם לבדוק אתרים של מתחרים כדי לראות על מה הם מקודמים.

אחרי שהוחלט מהם הביטויים שמקדמים שמים באתר תכנים מתאימים.

נוסף לזה שמים לאתר קישורים במקומות רלבנטיים שיצביעו עליו. הצבעה על האתר זה כמו המלצה. אם שף מפורסם ממליץ על מסעדה אז הערך של המסעדה עולה בעיני הסועדים הפוטנציאליים והמשקל של ההמלצה גבוה. לעומת זאת אם הומלס ימליץ על מסעדה אז משקל ההמלצה נמוך.

כך גם בגוגל. אם למשל יש אתר של מדביר עם קישור מהאתר של איגוד המדבירים אז זה קישור טוב.

ניתן גם לקבל קישורים מאינדקסים של אתרים כמו אינדקס של רופאים או אינדקס של עסקים ביישוב מסוים.

ניתן לראות איזה קישורים יש למתחרים ולבנות בהתאם.