בעבר עוד לא היה אינטרנט, מי שחיפש בעל מקצוע או עסק פנה לספרים הגדולים של דפי זהב.

מי שחיפש בדפי זהב חיפש את הראשונים ואת אלה עם המודעות הבולטות. עסקים רבים נתנו לעצמם שם שמתחיל ב א או א.א או א.א.א. ושמות נפוצים היו למשל א.א.א. אינסטלטורים.

המחשבה הייתה נכונה כי אנשים היו עצלנים והיו מתקשרים למי שהופיע ראשון במדריך.

הראשונים במדריך זכו להרבה פניות ומי שזכה להרבה פניות גם העלה מחיר. אינסטלטור באות ח לא היה בעל מקצוע פחות טוב מאינסטלטור באות א, אבל המחיר שלו היה יותר זול כי היה לו פחות ביקוש.

עם תחילת השימוש במנועי החיפוש קרה תהליך דומה שבו כל אחד רצה להיות הראשון בחיפוש כדי לקבל פניות.

כך נוצר התחום של קידום אתרים ובעלי אתרי אינטרנט התחילו לשכור מקדם אתרים כדי לוודא שהאתר שלהם גבוה בתוצאות החיפוש.

שלב 1 של קידום אתר

 בתחילת הקידום מקדם האתרים נפגש עם הלקוח כדי לראות מהם צרכי הקידום ואם יש בכלל טעם לקדם את האתר. אם השרות או המוצר לא מבוקשים בחיפוש באינטרנט אז אין טעם לקדם (קורה בתחומים מסוימים ובשרותים שלא מיועדים לקהל הרחב אלא למוסדות גדולים).

שלב 2 של קידום אתר

אם כן יש חיפושים על המוצר המבוקש ומחליטים לקדם מתחילים במחקר מילים ובבדיקת האתר.

מחקר המילים נעשה על ידי מקדם האתרים עם הלקוח אחרי שהלקוח נתן את הצרכים שלו וגם את המתחרים שלו. המקדם בודק בעזרת כלים של גוגל ובעזרת עוד כלי מהם המילים שמחפשים, מהם המילים הנרדפות, ואיזה סוגים של מילים ותוכן מופיעים אצל המתחרים.

תוך כדי המחקר יכולים לצוף עוד מילים וביטויים ויש כל הזמן דו שיח בין המקדם ללקוח כדי לבדוק אם הם רלבנטיים ללקוח.

אחרי שהוסכם על המילים המקדם עושה בדיקה נוספת על כל המילים ומתעדף את המילים והביטויים שהכי כדאי לקדם. למשל אם יש 2 מילים עם אותו מספר חיפושים אבל על אחת יש פחות תוצאות אז נלך על זאת שיש בה פחות תוצאות והכל עם שקלול בנוסחה.

במקביל למחקר המילים המקדם יבדוק את את האתר ויראה שהוא מתאים לקידום. הלקוח יקבל דו"ח לביצוע שיפורים ושינויים באתר כדי לבצע התאמה טובה לגוגל. במקרים מסויימים עדיף לעבור לאתר חדש כי לא ניתן לקדם את האתר הנוכחי.

אם האתר מתאים לקידום אז מקדם אתרים מחבר אותו לכלים של גוגל על מנת לראות מה הסטוטוס שלו ועוד. הכלים הם כלי ניהול האתרים של גוגל (google webmaster tools) וגם גוגל אנליטיקס (google analytics), הכלים יהיו שקופים ללקוח לצרכי  בקשה.

דרך הכלים בודקים שאין באתר שגיאות, שהוא נטען בצורה טובה, איפה האתר ממוקם וגם דואגים לראות שהוא סרוק כמו שצריך.

בדיקה נוספת באתר היא שאין בו תכנים כפולים. תכנים שקיימים גם באתרים אחרים יכולים להוות בעיה וצריך לטפל בהם.

בשלב הבא מקדם האתר עובר על כל האתר ומבצע בו אופטימיזציה שכוללת: שינוי כותרות ותיאורים לדפים, בניית קישורים פנימיים ומתן כותרות alt לתמונות.

.הלקוח צריך להכניס תכנים לאתר בהנחיית מקדם האתר שייתן את הנושאים החשובים וגם את התדירות של הכנסת התכנים לאתר.

מקדם האתר יבנה קישורים מבחוץ לאתר בעזרת הלקוח וגם לבד. קישורים יכולים לבוא ממאמרים באתרי מאמרים או באתרים אחרים, מפורומים שונים באינטרנט, מהרשמה לאינדקסים רלבנטים ומתוך רשתות חברתיות.

מכאן בעבודה השוטפת מקדם האתר בודק כל הזמן מהם המיקומים של האתר, ממליץ על תכנים חדשים לאתר, עוקב אחרי הקישורם לאתר ומטפל אם יש שליליים וגם ממליץ על שינויים באתר בהתאם לעדכונים של גוגל אם צריך.

במקרה של בניית אתר חדש או שינוי במבנה האתר הנוכחי יש להיוועץ במקדם האתרים על מנת לשמור את כח הקידום של האתר ולא לפגוע במיקומים.

דברים נוספים שעושה מקדם אתרים

קידום תמונות בחיפושי גוגל.

לפעמים בחיפושי גוגל יש תמונות בתור תוצאה של החיפוש. מקדם האתר יודע לקדם את התמונות שלכם לשם כדי להשיג נראות מקסימלית.

קידום דפי פייסבוק בחיפוש אורגני בגוגל.

יש עסקים שיש להם גם אתר וגם דף עסקי בפייסבוק.  אם כתוצאה מהחיפוש דף הפייסבוק העסקי יעלה בתוצאות אז החשיפה תגדל.

קידום סרטונים בחיפוש אורגני.

כמו דפי פייסבוק ותמונות, כך גם סרטונים יכולים לבוא כתוצאה מהחיפוש. מקדם האתר יודע איך לגרום לסרטון שלכם לעלות למעלה בתוצאות החיפוש.

ההחלטה אם לשים בתוצאות החיפוש תמונות\סרטונים\דפי פייסבוק עסקיים או דברים אחרים היא של גוגל אבל אם גוגל שם את זה אז חשוב להיות חלק מזה.

ניהול מוניטין ברשת

מוניטין ברשת הוא מה שרואים כשמחפשים את השם של העסק או הבעלים. אם יש אזכורים שליליים.

אז העסק עלול להפגע כי גולשים פוטנציאליים לא יפנו אליו.

ניהול מוניטין ברשת ייעשה על ידי הסרת אזכורים שליליים מהדף הראשון וגם מדפים נוספים. מקדם אתרים יודע לקדם תכנים חיוביים ברשת כך שהאזכורים השליליים ירדו למטה בתוצאות החיפוש עד למקום נמוך שאליו לא יגיעו רוב הגולשים.

עסק שלא מודע לזה שיש לו אזכורים שליליים לא יבין למה פתאום יש לו ירידה חדה במספר הפניות.