אם יש לכם חנות אינטרנטית או שאתם מתכוונים לבנות חנות כזאת יהיה לכם צורך גם בלקוחות שיגיעו אליה

חנות אינטרנטית כדאי לקדם בכמה צורות: קידום אורגני בגוגל לטווח ארוך, קידום ממומן בגוגל לרשת החיפוש על מבצעים ועל נושאים נקודתיים ו\או גם באופן קבוע, קידום של באנרים ברשת החיפוש של גוגל עם מודעות remarketing (שיווק מחדש) וגם קידום בפייסבוק ע"י פנייה לקהל יעד מתאים וגם remarketing.

כחלק מתהליך הקידום צריך שהאתר עצמו יהיה מתאים לקידום מבחינה טכנית.

קידום של חנות וירטואלית מתחיל עוד הרבה לפני בניית החנות בתכנון נכון של מבנה האתר.

מבנה נכון של אתר הוא מבנה שנח לגולש כך שהוא יכול לראות בצורה ברורה מה יש לחנות להציע, כמה זה עולה ועוד דברים רלבנטיים.

קידום אורגני של חנות אינטרנטית

קידום אורגני של החנות בגוגל הוא קידום טוב וזול לטווח הארוך, ברגע שמוצר בחנות או החנות עצמה נמצאים במקומות הראשונים בחיפוש אז הגולשים זורמים וההכנסה זורמת ללא תלות במספר ההקלקות.

קידום של חנות צריך קודם כל להתחיל במחקר מילים שבו יבדק התחום כולו וגם שמות של מוצרים ספציפיים.

הקידום כולל את הדברים הבאים

 

  • האתר צריך לעלות מהר לגולש, ככל שהוא יעלה לאט יותר הדירוג שלו ירד וחווית הגלישה תהיה לא טובה. רצוי לבדוק במיוחד שלא מעלים תמונות כבדות.
  • לכל מוצר באתר צריך להיות תיאור TITLE ותיאור META DESCRIPTION ייחודי.
  • כדאי להצמיד תמונה או יותר לכל מוצר ואם זה לא ניתן אז תמונת אילוסטרציה.
  • גם באתר של חנות וירטואלית המאמרים עוזרים לקידום ולכן כדאי להוסיף מאמרים כמו
  1. מדריכי קניה אם הסברים על איך לבחור את המוצר. למשל אם מישהו רוצה לבחור אופניים לילדים או מערכת שמע לרכב ויש לו מספר גדול של דגמים, מדריך אמין שיעזור לו לבחור את המוצר יעזור לו לקנות באתר וגם יעזור לקיום האורגני של האתר בגלל זמן שהיה ארוך של הגולש באתר.
  2. הוראות שימוש במוצר. מי שכבר קנה את המוצר יחפש את ההוראות. כך יש עוד תוכן באתר ועוד כניסות לאתר.
  3. מאמרים שמסבירים למה בכלל לקנות את המוצר. לפעמים הגולש יגיע לאתר ולא יבין למה לקנות את המוצר. למשל יתכן שגולש חיפש משקפי ראיה רגילות ונרצה להציע לו משקפי מולטיפוקל. מאמר עם הסברים יעזור לו לגבש דעה נוספת.
  4. תכנים שיווקיים נוספים כמו סרטונים, מצגות ותמונות של המוצרים.

מתוך המאמרים האלה ניתן להוציא קישורים למוצרים באתר וכך לחזק אותם.

כל המאמרים האלה גם מגבירים את זמן השהיה של הגולש בחנות וכך גוגל מדרג את האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

יש לשים לב לצפיפות המילים בכל דף. רצוי שהביטוי הדומיננטי יהיה שם המוצר עצמו ולא למשל "הזמן עכשיו"

 

קידום ממומן של חנות וירטואלית

הקידום הממומן משלים את הקידום האורגני

 

 

עוד דברים שעוזרים לגולש לקנות:

  • דף אודות שבו יהיו כמה שיותר פרטים על העסק כמו מי הבעלים, מתי הוא נוסד ומה החזון שלו
  • תקנון אתר שגם יכסה את בעלי האתר מבחינה משפטית וגם יהיה ברור לגולש
  • הסבר ואפשרות של קנייה מאובטחת באתר
  • אפשרות לקנות גם עם סליקה של paypal וגם עם סליקת כרטיס אשראי
  • דף של סניפים, מספרי טלפון ושעות פתיחה של כל אחד עם מפה של גוגל מוטמעת ודרכי הגעה כך
  • האם המוצר לא נוסה על בעלי חיים\שומר על איכות הסביבה. זה חשוב לגולשים רבים ואם זה נכון אז לשים את הסמל
  • האם יש את הסטנדרט של ארגון "אמון הציבור" ? אם אין כזה אז אולי כדאי להשיג ואם יש אז לשים באתר.

תכנון נכון הוא בתהליך גלישה וקנייה נוחים ופשוטים שיאפשרו לגולשים להתמצא בקלות ולשלם בפשטות. אם הגולש נתקע באתר או קשה לו להשלים קניה אז הוא ינטוש את החנות.

 

 

דוגמאות לחנויות וירטואליות הן למשל חנות כלי המטבח  נוטרישף שיש בה פעולה משולבת ברשתות החברתיות וגם קידום אורגני.

עוד דוגמה היא החנות למכירת טבעות אירוסין bestdiamond בה לכל טבעת ותכשיט יש תיאור ותמונה משלהם.

חנות המשקפיים אופטיקה עיניים  היא חנות שקיימת גם בחנות פיסית וגם באינטרנט. לכן חלק מקידום החנות הוא קידום ביטויים שיגרמו לגולש ליצור טלפון או להגיע כמו לשירות של בדיקות ראיה או התאמת משקפיים שאי אפשר לספק בקנייה באתר.