הסבר על תהליך קידום של עורך דין בגוגל אורגני או ממומן

רוב מוחלט של האנשים לא מכירים עורכי דין מכל תחום והם ינסו לחפש עורך דין שהם מכירים קודם כל לפי המלצות. כשאין המלצות הם יחפשו בגוגל, יתרשמו מהאתר שיגיעו אליו ואז יצרו קשר. חלק מאלה שייצרו קשר יהפכו ללקוחות.

בתחומים מסוימים אנשים זקוקים לעורך דין מיד ואז סביר שהם יסגרו במהירות עם עורך הדין הראשון שיעלה בחיפוש. זה נכון לתחומים מסוימים כמו אדם שצריך עורך דין פלילי או תעבורה כי הוא נעצר על ידי המשטרה, אדם שיש לו צו עיכוב יציאה מהארץ והוא נזקק לשירות על עורך דין משפחה או פשיטות רגל ותחומים דומים.

כשגולש מחפש ביטוי שקשור לעורך דין יופיע קודם כל חיפוש ממומן שהוא מודעה בתשלום ואחריו יופיע החיפוש האורגני. לפעמים גם יופיעו מפות גוגל של מיקומי העסק.

דוגמא של חיפוש עורך דין תעבורה במחשב וחיפוש בסלולר (באדום מסומן הקידום הממומן)

חיפוש בגוגל עורך דין תעבורהחיפוש בנייד של עורך דין תעבורה

קידום של עורך דין יכול להתבצע לכן גם בקידום הממומן של גוגל וגם באורגני. ניתן לשלב בין 2 האפשרויות.

קידום ממומן של עורך דין בגוגל

בקידום ממומן כל הקלקה עולה כסף והמחיר משתנה לפי התחרות בענף, עונתיות (עורכי דין משפחה מחפשים יותר אחרי חגים), שעה ביום, יום בשבוע ועוד. המחיר של ההקלקה מושפע גם מרלבנטיות הביטוי שמקליקים עליו, זה אומר שאם מישהו חיפש "עורך דין פלילי בתל אביב" וראה מודעה שמדברת על "עורך דין פלילי בתל אביב", הקליק עליה והגיע לאתר מתאים אז זה אומר שהוא רלבנטי ועלות ההקלקה נמוכה כי גוגל נותן לביטוי ציון גבוה.

ניתן לספור בדיוק כמה שיחות טלפון וכמה פניות הגיעו דרך הקידום הממומן. יש למעשה משפך

נוצר לנו משפך  שעובד בצורה הבאה: יש גולשים שנחשפים למודעה וחלק מהם מקליקים עליה, נניח שמחיר הקלקה ממוצע על ביטוי מסוים הוא 15 שקלים לקליק ויש 20 הקלקות בחודש זה אומר שהוצאו 300 שקלים. מתוך ה20 הקלקות 4 גולשים יצרו קשר ו2 מהם הפכו ללקוחות. זה אומר ששילמנו 300 ש"ח על  2 לקוחות חדשים (150 ש"ח ללקוח) ואנחנו צריכים לראות שזה מחיר משתלם למשרד עורכי הדין. עם הזמן כשצוברים עוד תובנות העלות יורדת.

מה למעשה כדאי לקדם בקידום ממומן?

בגלל שכל הקלקה מורידה כסף כדאי לקדם קודם כל את הביטויים שמכילים את המילה עורך דין בכל מיני וריאציות (עורך דין משפחה, משרד עורכי דין דיני משפחה, עו"ד  משפחה, עורכת דין משפחה) וניתן עדיפות נמוכה לביטויים של כאלה שבשלבי התעניינות גולשים כמו למשל "פתיחת תיק גירושין ברבנות" או למשל "כמה נקודות זה שלילה".

נבצע מחקר מילים לקידום ממומן בעזרת הכלים של גוגל ונראה בו ביטויים רלבנטיים שמחפשים ואת העלות המשוערת שלהם.

למשל אם רוצים לקדם עורך דין תעבורה בתל אביב אפשר ללכת על הביטויים הבאים:

ביטויממוצע חיפושים חודשימחיר ממוצע
עורכי דין תעבורה21048.88
עורך דין תעבורה תל אביב11064.75
תעבורה10002.67
עורך דין תעבורה מומלץ9051.24
עורך דין לענייני תעבורה7031.8
עורך דין דיני תעבורה4031.3
עו ד דיני תעבורה3046.05
עורכי דין דיני תעבורה10
עו"ד תעבורה מומלץ4050.06
עו"ד לענייני תעבורה3033.47
עו"ד תעבורה תל אביב3074.58
עורכי דין תעבורה תל אביב20
עורך דין לדיני תעבורה2032.97
עורך דין תעבורה מחיר5033.06
עורכי דין תעבורה מובילים2026.19
עורכי דין לדיני תעבורה1031.54

 

ניתן גם לקבוע בחיפוש רדיוס כך שלמשל יראו את המודעה ברדיוס של עד 30 ק"מ מתל אביב או לפתוח את החיפוש לכל הארץ. כך אפשר לעשות רדיוס של 30 ק"מ לביטויים כלליים ואז מי שנמצא בחולון ומחפש ביטוי כללי כמו "עורך דין תעבורה" יראה את החיפוש ומי שיחפש בחיפה את אותו ביטוי לא יראה. ביטוי כמו "עורך דין תעבורה בתל אביב" כדאי לפתוח לכל הארץ.

ניתן לתת בקמפיין תקציב שונה לנייד כי הופעה בנייד חשובה במיוחד לעורכי דין שצריך מיד וגם לרגילים. בנייד ניתן לשים מספר טלפון שמתקשרים אליו ישר וגם את מיקום המשרד כמו בדוגמא הבאה:

מודעת חיוג עורך דין

אפשר להריץ את הקמפיין בשעות ובימים מסוימים לפי צורך. אפשר לשים מספר טלפון בשעות מסוימות (למשל השעות שבהן יש מזכירה שעונה במשרד או בשעות הלילה אם עורך דין פלילי רוצה לענות לקריאה דחופה).

פניות הלקוחות יהיו על ידי התקשרות בטלפון או על ידי השארת פרטים. בשפה המקצועית זה נקרא "המרה". אפשר לבדוק מאיזה ביטויים הגולשים המירו, באיזה שעות ולפי עוד חתכים. לפי זה משפרים את הקמפיין כל הזמן.

כדאי לבחון מידי פעם אם הפניות שמגיעות לעורך הדין הן פניות רלבנטיות אליו. רלבנטיות זה אומר שמי שחיפש "עורך דין משפחה" לא הגיע למשל לעו"ד שעוסק בדיני עבודה.