אולם אירועים הוא עסק שיש לו תקופות גאות ושפל בעונות מסוימות לפי חורף – קיץ וגם לפי לוח השנה העברי.

כדאי לקדם אולם אירועים בכמה ערוצים כדי להגיע לקהל המתאים. בעבודה בכמה ערוצי קידום השלם עולה על סך חלקיו. לדוגמא גולש שהגיע מקידום אורגני בגוגל יכול לקבל פרסומת חוזרת בפייסבוק ואז להפוך ללקוח.

המעקב אחרי הקידום חייב להיות כל הזמן ולהתחשב בעונות השנה. לפעמים יש יותר ביקוש ולפעמים פחות. אפשר לבדוק את הנושא בגוגל trends.

ניתן לראות בתמונה המצורפת מתי היו יותר חיפושים לאולמות אירועים וגני אירועים בשנה האחרונה.

קידום אולם אירועים

לצורך הקידום חייבים שיהיה אתר שבנוי היטב מבחינה טכנית לגוגל וגם מבחינת עיצוב ותכנים. כדאי לקרוא פה על בניית אתר נכונה לקידום.

קידום חייב להיות בשיתוף פעולה מלא עם בעלי אולם האירועים. שיתוף הפעולה יהיה באספקת תכנים כמו תמונות, סרטונים ומידע על המקום וגם בקבלת פידבקים על הקידום. פידבקים של כמות הפניות ואיכות הפניות. איכות הפניות היא להבין שאין הרבה פניות לא רלבנטיות כמו למשל פונים שחיפשו לערוך אירועים מסוג שהמקום לא עורך או למשל אולם אירועים יוקרתי והפונים חיפשו אירוע זול. אם יש מקרים כאלה אולי המודעות לא היו ברורות מספיק או שדף הנחיתה לא היה ברור. במקרים כאלה מתקנים.

כדאי לקחת בחשבון שאולם אירועים משמש בעיקר לחתונות אבל לא רק לחתונות. ניתן לקיים בו גם בר מצווה, ברית מילה, בת מצווה, מסיבת יום הולדת, ארועי חברה, כנסים, ועידות פוליטיות ועוד אירועים. אירועים כאלה יכולים למלא ימים פנויים כמו ימים חלשים בעונה או ימים שאי אפשר לקיים בהם חתונות לפי לוח השנה העברי.

חשוב גם לדעת מי הקהל שעורך אירועים. במקומות יוקרתיים יכול להגיע גם קהל מחו"ל שדובר אנגלית, צרפתית או רוסית וצריך להכין קידום בהתאם.

כדאי לפתוח חשבון gmail אחד שינוהל ממני הקידום הממומן, גוגל העסק שלי, חשבון מודעות, חשבון אנליטיקס, ערוץ Youtube וכלי ניהול האתרים.

צריך לעשות חיבור בין גוגל אנליטיקס לחשבון המודעות (adwords) וגם לכלי ניהול האתרים (webmaster tools)

בדוגמא נניח שאנחנו מקדמים אולם אירועים בתל אביב ששמו הוא "שמיים ורודים"

קידום אורגני בגוגל של אולם אירועים

הקידום האורגני בגוגל הוא היעיל והזול ביותר לטווח הארוך. 70-80 % מהגולשים עוקפים את המודעות הממומנות ונכנסים למקומות הראשונים בחיפוש האורגני. העלות היא רק בתשלום למקדם האתר ובהפקת התכנים ומספר ההקלקות לא מוגבל.

כתגובה לשאילות החיפוש של ביטוי כמו "אולם אירועים" גוגל יכול לתת

  • אתר אינטרנט
  • סרטוני Youtube
  • תמונות
  • מיקומים של אולמות אירועים במפות
  • דפים עסקיים בפייסבוק
  • ידיעות מהחדשות

את כל אלה אפשר ורצוי לקדם ולא רק את האתר.

הבסיס של קידום אתר בצורה אורגנית הוא מחקר מילים מעמיק. המחקר נעשה עם הבעלים של העסק ובו הוא מספר איזה שירותים הוא מספק ואיזה לא. למשל: חתונות בימי שישי, בר מצווה, חתונה יוקרתית, אירועי חברה ועוד.

את המחקר עושים עם כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל בשילוב עוד כלים כדי לראות מה מחפשים.

לדוגמא:

ha

אפשר להוציא מהכלי עוד ביטויים עם זנב ארוך כמו "גני אירועים בתל אביב" עם 70 חיפושים או "אולם חתונות בתל אביב" עם 40 חיפושים. על ביטויים כאלה גם אפשר להתחרות וזה יכול להיות יותר קל. (איך עושים מחקר מילים מלא במאמר נפרד).

אחרי שהוחלט מה רוצים לקדם בונים באתר דף מתאים לכל קבוצת ביטויים. למשל דף אחד לאולם חתונות, דף אחד לאולם לבר מצווה, דף אחד לאירועי חברה וכו'. דפים אלה ישמשו גם כדפי נחיתה לקידום הממומן בגוגל ולקידום הממומן בפייסבוק (בהמשך המאמר).

בכל דף יהיה תוכן מתאים עם הסבר על האירוע ועל האולם וגם תמונות מתאימות \ סרטוני וידאו שמותאמים לאירוע שיוטמעו בדף. חשוב למשל שמי שמחפש אולם למסיבת בר מצווה יגיע לדף הנכון ויראה שם את ההסברים המתאימים.

כדאי באתר גם לתת פרטים על האולם עם צילומים של האולם לפני אירוע, צילומים ביום וצילומי לילה.

באתר כדאי לפתוח בלוג ולעדכן אותו בעדכונים קצרים כמו "הצוות שלנו מכין אירוע", "היום יש חתונה של טלי ומשה" ועוד כאלה משולבים בתמונות וסרטונים.

דף נוסף באתר צריך להיות אודות המקום – מתי הוקם, מה הוא מכיל, מי הבעלים והצוות.

עוד דף הוא יצירת קשר בעזרת צור קשר וטלפונים. כדאי גם להטמיע מפת הגעה של המקום עם קישור לwaze.

דברים נוספים שחשובים ללקוחות זה רישיון עסק ואישור כשרות.

דף עם רשימת ספקים מומלצת שהמקום עובד איתם גם יעזור. ספקים כמו קייטרינג, תקליטן, צלמים, חברת הדברה, חברת אבטחה ועוד.

את האתר יש לרשום באינדקסים חזקים של בעלי עסקים ואחרי מחקר של מאיפה יש קישורים למתחרים החזקים. אם המתחרים של האתר רשומים באינדקס מסוים אז גם האתר צריך להיות שם.

בכל כרטיס ביקור, מודעה, מייל, פלאייר ופרסום אחר צריך לשים את הכתובת של האתר.

כדאי לעקוב אחרי קבוצות פייסבוק ופורומים של מתחתנים ולשים שם את האתר כתגובה למי ששואל על אולם אירועים.

פרסום מחוץ לאינטרנט גם יכול להביא גולשים לאתר ולהעלות אותו. כך למשל פרסום במקומון על אירוע שנערך באולם האירועים כמו חתונה או ועידה פוליטית יכול להביא עוד גולשים ולחזק את האתר.

קידום דף הפייסבוק של האתר בחיפוש האורגני בגוגל יכול להעשות על ידי מתן שם מתאים. למשל במקום לקרוא לדף "שמיים ורודים" צריך לקרוא לו "שמיים ורודים – אולם אירועים בתל אביב". הכותרת מופיעה בTITLE וזה תורם לקידום.

בדף הפייסבוק כדאי לשים קישור לאתר באודות וגם לקשר ממנו מידי פעם לאתר.

גם בסרטוני YOUTUBE כדאי לתת שמות מתאימים ובנוסף לתת תיאור עם קישור לאתר.

סרטונים כאמור כדאי להטמיע באתר בבלוג ובדפים שונים.

לכל התמונות באתר צריך להיות תיאור ALT וגם כדאי לבצע להם קישורים כדי שיעלו בחיפוש.

באתר צריכים להיות עוד מאמרים שמעניינים את מי שעומד להתחתן או לקיים אירוע כמו:

  • איך בוחרים שמלת כלה
  • איך מתקיים טקס חתונה
  • איך בוחרים צלם חתונות
  • באיזה מועדים אפשר להתחתן לפי ההלכה
  • מה היא עלות של חתונה, ברית, אירוע ולפי מה היא נקבעת

את האתר יש לרשום בגוגל העסק שלי על מנת שהוא יופיע על מפות גוגל וWAZE. יש להכניס לשם את מירב הפרטים וגם תמונות.

עוד רעיון שיכול להגביר כניסות לאתר הוא הקמת מערכת לאישור הגעה בתוך האתר. מערכת זו תגרום לשיתוף האתר ועוד כניסות אליו.

אם יש לאולם קהל מחו"ל שבא לקיים אירועים בארץ כדאי לפתוח לו דפים מתאימים בשפה שלו ולקדם אותם. את הדפים יש להקים בתת דומיין בסגנון של eng.pinksky.co.il  או french.pinksky.co.il עם טלפון ייעודי בדף ומענה באותה שפה.

קידום ממומן בגוגל של אולם אירועים

קידום ממומן בגוגל צריך לעשות ברשת החיפוש למי שמחפש מפורשות ביטויים שקשורים וגם לרשת המדיה של גוגל שתציג באנרים שימשכו גולשים.

כמה שבועות אחרי שמתחילים קמפיינים ממומנים מתחילים להבין מה עובד טוב ומה לא ופועלים בהתאם.

רשת החיפוש

מתחילים במחקר מילים מעמיק ובו צריכים להיות ביטויים שרלבנטיים. את כמות החיפושים נבדוק בכלי מילות המפתח של גוגל.

כדאי לקחת ביטויים שקשורים ל

  • אולם אירועים
  • גני אירועים
  • אולם שמחות
  • אולם חתונות
  • אולם לאירועים גדולים
  • אולם לאירועים קטנים
  • אולם לבר מצווה
  • אולם לבת מצווה
  • חתונת חורף
  • אולם לאירועי חברה \ועידות

כדאי גם ביטויים עם השלמות כמו "במרכז" או "בתל אביב" לפי המיקום. למשל "גני אירועים במרכז" או "גני אירועים בתל אביב"

לכל ביטוי כזה כדאי להקים באתר דף שיהיה דף נחיתה עם תוכן מתאים וכך מי שחיפש "אולם לבר מצווה" יקבל תוכן מתאים עם תמונות \סרטונים מתאימים. ברגע שהתוכן יהיה מתאים גם הציון איכות של הביטויים יהיה גבוה והעלות נמוכה.

כדאי לשים קבוצת מודעות לכל קבוצת ביטויים כזאת עם 2 -3 מודעות שירוצו במעגל בהתחלה ומהר מאוד לראות מי המודעות היותר טובות.

צריך  לבדוק את העונתיות של הענף ולהבין מתי יש יותר הזמנות של חתונות חורף או חתונות קיץ ובהתאם לזה לנהל את התקציב והקמפיינים.

המודעות צריכות לרוץ לנייד ולמחשב. עם תוספי מודעות (site links) של טלפון, מיקום, הסברים ודפים אחרים דומים באתר וגם דף אודות.

לחלק מהקמפיינים כדאי לתת הגבלה גאוגרפית. לדוגמא מי שמחפש "אולם אירועים בתל אביב" הוא קמפיין שיכול להביא לקוחות מכל מקום בארץ ואילו מי שמחפש "אולם אירועים" כדאי להגביל גאוגרפית לרדיוס של 50 ק"מ. כי אם הוא למשל נמצא בבאר שבע אז סביר שהוא מחפש באזור ולא בתל אביב.

טופס יצירת הקשר צריך להיות עם דף תודה רבה למי שיצר קשר. בדף זה נשתול קוד המרות וכך נדע איזה ביטויים ממירים.

את הקמפיין צריך לשפר כל הזמן ולעקוב אחריו בהיבטים הבאים:

1.ניהול של מילים שליליות שלא מתאימות לקמפיין. כמו: בחינם, בקנדה, ללא כשרות ועוד.

2.חידוש מודעות במקום מודעות שלא עושות את העבודה מספיק טוב.

3.מעקב בחתך של ימים ושעות על הביטויים הממירים.

4.מעקב אחרי מיקומים בסלולר ובמחשב

5.שיפור ביטויים משמעותיים שיש להם ציון איכות נמוך

לפעמים באולמות אירועים קורה מצב של תאריך קרוב ופנוי. במקרה כזה כדאי לשים מודעה של מבצע לתאריך פנוי עם דף נחיתה מתאים.

חיבור של גוגל אנליטיקס לגוגל adwords  ייתן עוד פרמטרים למעקב כמו כמה דפים עבר גולש שנכנס מביטוי מסוים וגם כמה זמן הוא שהה באתר.

קמפיין מותג ברשת החיפוש

קמפיין מותג (branding) ברשת החיפוש הוא גם קמפיין שכדאי לעשות. בקמפיין כזה מי שחיפש את השם של העסק יראה מודעה ממומנת עם כל פרטי העסק. העלות של ההקלקות נמוכה מאוד (ברמה של אגורות) וזה גם מקשה על המתחרים לעשות על העסק קמפיין מתחרים כי זה מייקר את העליות.

קמפיין מתחרים ברשת החיפוש

אפשר לייצר גם קמפיין מתחרים ברשת החיפוש כך שאם מישהו מחפש את המתחרים שלכן הוא יגיע אליכם. אם למשל למתחרה שלכם קוראים "אדמה ורודה" אז מי שיחפש ביטויים שכוללים "אדמה ורודה" יראה את המודעות של אולם האירועים "שמיים כחולים" הקמפיין הזה יהיה יקר יותר כי אסור יהיה לכתוב "אדמה ורודה" במודעות ובדף הנחיתה.

רשת המדיה של גוגל

קידום ברשת המדיה (באנרים) יכול גם להביא לקוחות פוטנציאליים. בקידום זה שמים באנרים במקומות שבהם גולשים פוטנציאליים נמצאים.

כדאי לבחור בקפידה את האתרים הרלבנטיים למי שמתעניין בחתונות ולא לתת לגוגל לבחור אתרים בצורה אוטומטית.

לדוגמא אתר וואלה מזל טוב הוא אתר שאפשר לפרסם בו באנרים ונכנסים אליו מי שמתעניינים בחתונות.

אפשר גם לשים באנרים על סרטונים מסוימים בYoutube  שיעלו תוך כדי ניגון הסרטון. לדוגמא תחת סרטונים של שירי חתונה כמו זה

כדאי גם לאסוף רשימות מיילים וטלפונים של כל מי שהתעניין באירוע בעבר. ניתן להכניס את זה גם כן לגוגל וגוגל יזהה קהלים שדומים להם מבחינת מאפיינים. לקהלים כאלה אפשר גם לפרסם.

קמפיין רימרקטינג remarketing (מודעות רודפות) ברשת המדיה

 

מודעות רודפות מופיעות אצל מי שכבר ביקר באתר (לא חשוב באיזה צורה הוא הגיע). לאן שהוא לא יגלוש הוא יראה את המודעות.

הדבר קצת "נודניקי" אבל מגביר את הסיכוי שהגולש יצור קשר. ניתן ליצור מודעות שיגיעו לדף הראשי של האתר באופן כללי או להרחיב יותר ולעשות מודעות מותאמות כך שמי שהיה למשל באתר בדף של בר מצווה יקבל מודעה רודפת של בר מצווה.

קידום בGMAIL

ניתן גם להריץ פרסומות בGmail לפי מילות מפתח מסוימות. העלות זולה והפניות יכולות להיות איכותיות. ניתן לתת מילים כמו "אירוסין" , "טבעות" ועוד. מי שכתב את זה במייל יראה פרסומת.

קידום בשפות זרות

אולמות אירועים מסוימים (במיוחד יוקרתיים) עורכים גם אירועים לתושבי חו"ל שבאים להתחתן בארץ או לעשות בארץ בר מצווה. במקרה כזה כדאי לפרסם לדף ייעודי בשפה זרה (במיוחד אנגלית, צרפתית, רוסית) עם מספר טלפון נפרד, ומענה באותה שפה.

הפרסום יהיה פתוח לכל העולם אבל יכלול מילים שקשורות לישראל כמו "wedding in Israel" או "hall in Israel" כדי שיהיה רלבנטי.

 

 

קידום בפייסבוק של אולם אירועים

דף פייסבוק ומודעות פייסבוק הם כלים שיכולים להביא גם כן לקוחות פוטנציאליים לאולם אירועים.

פייסבוק יודע על הגולשים פרטים כמו מייל, טלפון, מגדר, מקום מגורים, מצב משפחתי וגיל.

כדאי לנהל דף פייסבוק לאולם האירועים ולהוסיף בו תכנים כל הזמן. התכנים צריכים לכלול תמונות וסרטונים. עם מלל.

לדוגמא תמונות מאירועים, תמונות לפני ואחרי אירוע, וגם מבצעים שונים.

אנשים שהשתתפו באירוע ישמחו לתייג את עצמם וכך תתגבר החשיפה גם לחברים שלהם.

כדאי לבקש מאנשי הצוות שמשתתפים באירוע לתייג את עצמם במקום (check in) כדי להגביר חשיפה.

כדאי מאוד לבקש מבעלי האירוע (במיוחד חתן וכלה) לתייג את עצמם בתמונה כשהם מגיעים. דבר כזה יגרום לחבריהם לברך אותם וייתן הרבה חשיפה אורגנית לדף ובמיוחד ללקוחות פוטנציאלים (סביר להניח שחלק מהחברים הם גם חתן וכלה פוטנציאלים).

כך גם להורים של חתן בר מצווה או כלת בת מצווה.

יתכן שגם יהיו פניות דרך הדף, שאלות וביקורות. כדאי לענות מייד.

פרסום ממומן בפייסבוק לאולם אירועים

בפרסום זה יהיו מודעות לקהלים שהם מתעניינים פוטנציאליים.

צריך קודם כל לכוון למי שבסטטוס מאורס. הם מחפשים אולם אירועים.

אפשר לעשות קהל דומה למי שהתעניין באירועי בר מצווה, בת מצווה

אפשר לנסות לכוון לקהל של מנהלי חברות ע"מ לפרסם אירועי חברה.

בדומה לפרסום של מודעות רודפות בגוגל (remarketing) אפשר גם לעשות מודעה רודפת בפייסבוק למי שכבר ביקר באתר. פרסום כזה יעיל ביותר ולא חשוב איך הגולש הגיע לאתר.

כדאי להשתמש בכלים של פייסבוק כדי לעקוב אחרי ההמרות (פניות) כדי לראות איזה מודעה ממירה יותר ולייעל את הקמפיין.

למודעות גם יכולים להגיב. צריך לעקוב אחרי התגובות ולענות להן.

עוד רשתות חברתיות

יש גם רשתות חברתיות שהן פינטרסט ואינסטגרם (קשורה לפייסבוק)  שהן רשתות של תמונות בעיקרן. כדאי ליצור בהן נוכחות על ידי עדכון תמונות ויצירת קישור לאתר מהן. צריך גם לקשר אליהן מהאתר על מנת שהגולשים יוכלו להתרשם.

את כל הסרטונים כדאי לשלב באותו ערוץ Youtube ולתת להם שמות מתאימים. צריך לעקוב אחרי התגובות בהם, לשים להם תיאור וקישור לאתר. את הערוץ צריך לסגור למוניטיזציה על מנת שהגולשים לא יראו פרסומות בסרטונים (במיוחד לא של מתחרים).

סיכום

קידום אתר של אולם אירועים – גן אירועים יכול להיות בכמה ערוצים או בערוץ אחד או שתיים. עבודה משולבת תתן יותר תועלת מעבודה נפרדת על כל ערוץ. אם תפסנו גולש בערוץ אחד נוכל לחזור אליו בערוץ אחר.

הקידום מחייב מעקב שוטף אחרי הפניות של הלקוחות, אחרי התקציב ואחרי התגובות והביקורות בערוצים השונים.

כדאי לראות מה עובד טוב ומה לא ובהתאם לשפר את העבודה.

בהתחלת הקידום תמיד תהיה עקומת למידה שממנה נלמד מה עובד.

מידי כמה זמן כדאי לעקוב אחרי המתחרים כדי לראות מה הם עושים ואולי לקחת רעיונות.

כדאי גם פעם בתקופה להקיש את שם העסק בגלישה נסתרת בגוגל ולראות מה מקבלים. אם יש פרסום שלילי כדאי לדחוק אותו.

 

המאמר נכתב מתוך ניסיון רב בקידום התחום ואשמח לעוד תובנות.

רונן וינשטוק – מקדם אתרים