ניהול מוניטין דיגיטלי

מהו ניהול מוניטין ברשת

אם אתם פרילאנסרים שמספקים שירותים או שיש לכם עסק, חשוב מאוד המוניטין שלכם בכלל והמוניטין באינטרנט במיוחד.

בניית מוניטין יכולה לקחת הרבה שנים והריסה שלו יכולה להיות מהירה.

מוניטין ברשת חשוב מאוד לעסק כי אם הוא לא יהיה טוב אז לקוחות ימנעו מלהשתמש בשירותים שלו והעסק יפסיד.

אם יחפשו את העסק שלכם אז יראו את כל מה שיש לכם ברשת כולל אזכורים חיוביים ושליליים.

ניהול מוניטין ברשת זה אומר לשמור על שם חיובי של העסק כך שאם גולש מחפש אותו או ביקורות עליו הוא לא יראה פרסומים שליליים שימנעו ממנו לפנות אל העסק.

לעיתים כמה אזכורים שליליים ברשת עלולה להוריד כמות גדולה של לקוחות מהעסק.

כך למשל כתיבת חוות דעת בבלוג אוכל של סועדים במסעדה אשר הזמינו מקומות במסעדה ולא נהנו מהשירות. לאחר הביקור במסעדה הם החליטו לכתוב חוות דעת על המסעדה בבלוג אוכל. כאשר מחפשים את שמה של המסעדה אותה ביקורת תופיע.

יכולה גם להיות ביקורת על נציג שירות שלא נתן שירות טוב ללקוח, תהליך לא תקין או מוצר לא תקין שנמכר בחנות.

מה נחשב לפרסום שלילי באינטרנט

פרסום שלילי בגוגל הוא כל אזכור של העסק או הבעלים בהקשרים שליליים.

פרסום שלילי יכול להיות מכמה סוגים:

  • פרסום של פסק דין על העסק או על הבעלים שלו. לפעמים לא חשוב אם בפסק הדין יצא בעל העסק זכאי אלא מספיק שהגולשים יראו שיש תביעה נגד בעל העסק. דברים כאלה אפשר לראות באתרים של פסקי דין
  • פרסום של כתבה שלילית באתר חדשות על העסק. בדרך כלל לאתרי חדשות יש כח והם עולים למעלה בגוגל
  • פרסום באתר ממשלתי שיכול לגרום נזק למוניטין של העסק כמו למשל פרסום של קובלנה באתר משרד הבריאות נגד רופא או מטפל
  • ביקורת שלילית בגוגל העסק שלי. יתכן שזה מישהו זר מטעם המתחרים שנשלח להשמיץ את העסק או אולי לקוח לא מרוצה
  • ביקורת שלילית בדף הפייסבוק של העסק
  • ביקורות שליליות בבלוגים שונים
  • פרסומים שליליים באתרים שאי אפשר לאתר את הבעלים שלהם או אתרים שהוקמו רק לצורך ההשמצה

מקרים אמיתיים של פרסום שלילי בגוגל

  • עובד של פיצריה התייחס רע לאדם עם מוגבליות. העובד פוטר מייד אבל הפרסום נשאר.
  • רופא שהשתתף בהתמחות שלו בניתוח בלי שהוא אפילו נגע במנותח. המנותח הגיש קובלנה נגד משרד הבריאות על רשלנות של הרופאים והיא לא הייתה מוצדקת. הפרסום נשאר ופגע ברופא גם אחרי 20 שנה
  • מדריך טיולים שנכתב בבלוג טיולים על חוויה שלילית בטיול שלו. בפרסום עצמו נכתב על מטיילים אחרים בכלל שהתנהגו לא יפה וזאת לא אשמת המדריך. עדיין המדריך קיבל פרסום שלילי

טיפול באזכורים שליליים ברשת

אם יש אזכור שלילי ברשת אפשר לטפל  בכמה דרכים:

  • במקרה של ביקורת בגוגל העסק שלי או ברשת חברתית כדאי לענות לביקורת בצורה יפה כדי להבין מה הבעיה. אפשר אם צריך להתנצל ואפשר גם לפצות בתמורה להורדת הביקורת
  • כדאי לדאוג לביקורות חיוביות בכל מקום שיש בו ביקורות שליליות. אפשר לבקש בצורה מנומסת מלקוחות לתת דירוג ברשתות החברתיות.
  • במקרה שיש ביקורת שלילית עם לקוח לא מזוהה וזה עסק שיודע את שמות הלקוחות שלו כמו למשל מרפאה אז כדאי להגיב ולהגיד שזאת השמצה מלקוח לא מזוהה
  • במקרה שזה אדם מזוהה שהשמיץ סתם כמו למשל מישהו שהעביר ביקורת על עסק והשתמש בשירותיו אז אפשר לתבוע אותו.

הסרת פרסום שלילי בגוגל

אם בתוצאות החיפוש בגוגל יש פרסום שלילי אז קשה להסיר אותו מהתוצאות.

יש כמה אפשרות לטיפול בבעיה

  • יש אתרים במיוחד כאלה שמעלים פסקי דין לרשת שרוצים תשלום נמוך כדי להסיר את הפרסומים. במקרה כזה כדאי לשלם להם כדי לסגור את העניין
  • יש אתרים אחרים שרוצים תשלום מאוד גבוה על הסרת פרסום שלילי מהרשת.  במקרה כזה כדאי לנסות לדווח לגוגל דרך הקישור הזה https://support.google.com/websearch/answer/9172218?hl=iw&ref_topic=9173608
  • אם יש עניין משפטי להסרת החיפוש אז אפשר לדווח דרך פה https://support.google.com/legal/troubleshooter/1114905
  • במקרה של השמצות בפורומים של אתרים גדולים, ניתן לשלוח מייל לשירות הלקוחות ולבקש הסרה. במקרים רבים הפרסום השלילי מוסר

מלבד כל האפשרויות האלה או כשהן לא עובדות אז אפשר להשתמש בטכניקה של דחיקת אזכורים.

הדחקת אזכורים שליליים בגוגל

כשיש פרסום שלילי ואין דרך להוריד אותו בצורה שהוזכרה קודם, אפשר לנסות לדחוק אותו בחיפוש של גוגל ממקום בולט למקום לא בולט.

רוב הגולשים לא יחפשו מעבר לדף הראשון אבל כדאי להוריד את הפרסום עוד יותר נמוך.

הדחיקה מתבצעת על ידי קידום תכנים חיובים שגוגל יעלה בתוצאות החיפוש.

איך דוחקים אזכור שלילי בגוגל בעזרת תכנים חיוביים?

כדי לדחוק אזכור שלילי מקדמים תכנים חיובים בטכניקות של קידום אורגני בגוגל בכמה צורות:

  • מעלים כתבות חיוביות באתרים חיצוניים חזקים
  • במקרה שמדובר בשם של אדם שרוצים לדחוק אז פותחים כמה אתרים חדשים עם השם שלו ושמים שם תכנים חיוביים
  • אם כבר יש אזכורים חיוביים קיימים כמו כתבות שונות בכלי תקשורת אז בונים להם קישורים חזקים על מנת להעלות אותם למעלה
  • אם אפשר אז פותחים גם פרופילים ברשתות חברתיות כמו linkedin , אינסטגרם, tiktok, פייסבוק, ערוץ youtube ועוד. כך כשמחפשים את השם של האדם אז כל זה עולה 

 

כאמור אי אפשר לשכנע את מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם כי אותם תכנים לא מחמיאים ייעלמו, אבל בהחלט אפשר לנסות ולהביא את הכתבות שאינן מחמיאות למקום לא גבוה  בתוצאות החיפוש. בצורה הזאת כאשר אנשים יחפשו את שמה של המסעדה נניח הם לא ייחשפו אליה. 

מי צריך ניהול מוניטין דיגיטלי

למעשה מי שצריכים את זה הם אנשים שנראים לא טוב ברשת מסיבות שונות.

יתכן שהם עשו טעות אחת לפני הרבה שנים, יתכן שיש להם כשלון אחד לעומת הרבה הצלחות או שאפילו יש עליהם פרסום שלא קשור למקצוע שלהם או אליהם.

סוג של אנשים שצריכים במיוחד ניהול מוניטין דיגיטלי הם רופאים ומטפלים. לרופאים ומטפלים יכולים להיות מאות או אלפי מטופלים לאורך השנים.

סטטיסטית תמיד יכולים להיות כאלה שיתלוננו בצדק או לא בצדק על טיפול לא מוצלח או שהם חושבים שהוא לא מוצלח.

לפעמים דווקא האזכור הזה יעלה למעלה בחיפושי גוגל או בביקורות בכל מיני מקומות ודווקא זה יהרוס להם את הפרנסה.

למעשה אותו דבר נכון לכל נותן שירות כמו טכנאים, חשמלאים, אינסטלטורים, מוסכניקים ועוד.

חשיבות בחירה של חברת ניהול מוניטין

בבואכם לבחור משרד פרסום אשר ינהל את המוניטין שלכם באינטרנט חשוב מאד לבחור חברה מנוסה.

אחרי הכל אתם לא ממש מעוניינים בפרסום שלילי ולכן ההמלצה היא לבחור חברה בעלת ניסיון רב בפרסום דיגיטלי.

חברה מנוסה  בתחום הפרסום תקפיד לאזכור חיובי ותבצע מגוון רחב של פעולות אשר ישימו אתכם על המפה.

בבחירת חברה חשוב מאד לשים דגש על מקצועיות, ניסיון אשר יצעידו את העסק שלכם קדימה.

למי לא עושים ניהול מוניטין חיובי בגוגל

לכל מקדם אתרים או חברת ניהול מוניטין מגיעות פניות עם בקשות על ניהול מוניטין חיובי ברשת.

לכל אחד יש את הגבול שלו ולמי הוא כן מוכן לתת שירות כזה.

בדרך כלל פניות של אנשים שעשו עבירות פליליות חמורות לא יטופלו.

כך גם אנשים שפגעו ברשלנות באנשים אחרים או שהם שרלטנים ורמאים.

לדוגמא: דחיתי פניה של מוהל שעשה כמה טעויות ורצה לדחוק את האזכור השלילי בגוגל.

 

רונן וינשטוק
רונן וינשטוק

רונן וינשטוק עוסק בביצוע קידום אתרים אורגני SEO. יועץ לעסקים וחברות בבנית אתרים ובקידום עם ניסיון רב והצלחה בקידום ענפים שונים.

צרו איתי קשר

למידע ומאמרים נוספים

אופטימיזציה לאתר

אחר מהשירותים שאני מספק הוא דו"ח אופטימיזציה לאתר. למה צריך דו"ח אופטימיזציה לאתר? אתר שמקודם חזק על ידי קידום אתרים אורגני יביא עוד גולשים ועוד

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני בגוגל SEO – מה זה הרבה שומעים את המונח SEO וזה ראשי תיבות של search engine optimization. בתרגום חופשי זאת התאמה של האתר