מה זה בכלל ניהול מוניטין באינטרנט ולמה צריך אותו?

היום כשרוצים לברר פרטים על עסק, על שרות או על בן אדם מחפשים אותו בגוגל.

במקרים רבים ברגע שרואים אזכור שלילי אחד העסק או האדם נפגעים כי הגולש לא מעוניין בהם והתדמית נפגעת.

ניהול מוניטין באינטרנט יכול לתקן את התדמית השלילית וכך את הפגיעה באדם או בעסק.

למה יש אזכורים שליליים ברשת?

לעיתים אזכור שלילי יכול להיות ביקורת לגיטימית על עסק לדוגמא:

-מסעדה שהאוכל היה לא טעים בה לדעת חלק מהסועדים והם כתבו את דעתם בבלוג אוכל. כל חיפוש על שם המסעדה יעלה את התוכן השלילי.

-נציג שרות שטיפל לא נכון בלקוח.

-לקוח שחשב שהמחיר יקר מידיי וכתב את זה.

אזכור שלילי ברשת גם יכול לקרות  בגלל כתבה, סרטון  או תחקיר באתר אינטרנט על העסק או האדם.

לפעמים האדם או העסק יכולים להיתבע למשפט ואז כשמחפשים אותם בגוגל רואים "מדינת ישראל נגד…"  במקרה זה הגולשים לא יחפשו לעומק על מה המשפט או התביעה

אלא יעברו הלאה.

יש גם מקרים של אזכור שלילי של אדם אדם אחר עם אותו שם והגולשים לא יכולים לדעת במי מדובר.

היום כל אחד יכול לפתוח בלוג אנונימי או להגיב בכל אתר כדי ללכלך שם של אדם או עסק והפגיעה קשה.

דוגמאות לעסקים שנפגעו

-רופא שבאופן אנונימי נכתבה עליו השמצה בפורום רפואי ובמשך 3 שנים היא עלתה בחיפוש.

-מדריך טיולים שאדם אחד לא מרוצה מתוך אלפים מרוצים כתב עליו ביקורת שלילית בפורום טיולים. הדבר הוריד לו 50|% מהיקף העבודה.

-אינסטלטור שמתחרה כתב עליו ברשת שהוא רמאי.

-נציגת שרות שענתה לא יפה ללקוח ופוטרה. כתבה עליה פורסמה באתר חדשות ולמרות שעברו חודשים רבים היא עדיין עולה בחיפוש.

איך בודקים אם העסק נפגע?

כדי לבדוק אם נפגעתם צריך להגיע למצב של גלישה בסתר בדפדפן chrome ע"י לחיצה על 3 הקווים ואז גלישה בסתר או ctrl+shift+n

gb-300x263

ואז לחפש את שם העסק – חיפוש כזה הוא אובייקטיבי ולא שומר היסטוריה.

אם ראיתם משהו שלילי עליכם או על העסק אז זה אומר שגם הגולשים רואים את זה.

 

מה צריך לעשות במקרה של פגיעה?

פנו אלינו ונעשה תוכנית לדחיקת התכנים השליליים וקידום תכנים חיוביים.

התהליך יכול להיות מהיר או איטי וזה תלוי בחומרת הבעיה.

האם העלמת אזכורים שליליים זה משהו לגיטימי?

העלמת אזכורים שליליים היא משהו לגיטימי ברוב המקרים.

-לכל עסק יש את הלקוח שאף פעם לא יהיה מרוצה מתוך אלפים. חבל שאחד כזה יפגע בעסק.

-יתכן שלעסק קרתה טעות, האוכל במסעדה לא היה טעים ביום מסויים, ניתן שירות שלא לשביעות רצון הלקוח, מוצר תומחר גבוה מידיי לזמן מסוים.

אין סיבה שהעסק יענש לאורך חודשים או אפילו שנים בגלל טעות אחת שנעשתה. כדאי לכן לשים לו תכנים חיוביים.