מה זה בכלל מקדם אתרים ואיך הוא מועיל לעסק

מקדם אתרים הוא לא מקצוע פורמלי שלומדים באוניברסיטה אלא מקצוע שאפשר ללמוד במכללות פרטיות או לבד. המקצוע דומה לאיש יחסי ציבור שמלווה עסקים אלא שכאן זה נעשה באינטרנט.

המטרה של מקדם האתר היא לגרום לכך שהעסק ייחשף ברשת בצורה מיטבית וקודם כל בחיפושי גוגל.

הרעיון הוא שמי שחיפש את הביטויים שקשורים לעסק יכנס לאתר של העסק ומשם הוא יתרשם וייצור קשר. כך העסק יקבל עוד לקוחות חדשים. המקדם דואג לכך בצורות שונות.

ככל שהאתר יותר  למעלה בתוצאות החיפוש בגוגל כך נכנסים אליו  יותר גולשים

קידום האתר כולל עבודה בכל מיני רבדים

הבנת צורכי הבעלים של האתר – איזה לקוחות הוא מצפה לקבל, באיזה נושאים הוא רוצה שיגיעו אליו, באיזה אזור גאוגרפי הוא עובד

מחקר מילים מפורט שבו יבדקו המילים והביטויים שרוצים לקדם, קידום של ביטויים לא רלבנטים יביא גולשים לא רלבנטים שיצאו מייד מהאתר ואז הדרוג שלו יירד או גולשים שיפנו לבעל האתר ולא רלבנטים מבחינתו. אחרי ביצוע מחקר המילים יוחלט מהם המילים  והביטויים שכדאי לקדם באתר

המלצות לבניית קישורים לאתר ובניית קישורים. אחרי מחקר של מתחרים יהיו המלצות באיזה אתרים\פורומים\אינדקסים כדאי לשים קישורים לאתר

בדיקה טכנית של האתר עם המלצות לשיפור

סידור תיוגים של דפים וכותרות באתר,

חיבור האתר לכלי המעקב של גוגל

מעקב אחרי שינויים במיקום הביטויים באתר

העבודה של מקדם האתרים היא עבודה רצופה ותמידית, גם כשיש ביטויים למעלה והאתר למעלה חובה להמשיך לעקוב אחריו. לעיתים יכול לקרות מצב שבו מתחרים מנסים לפגוע באתר על ידי בניית קישורים רעים אליו, לפעמים תוצאות האתר יכולות להשתנות עקב שינויים במנוע החיפוש של גוגל

אם נפגע קידום האתר על מקדם האתר לתת פתרון על ידי קביעת תוכנית פעולה לשיפור האתר

במקרה של מעבר אתר לאתר חדש או שדרוג דברים באתר יש ליידע את מקדם האתר ולהכין איתו תוכנית על מנת שהכח שנצבר באתר לא יילך לאיבוד

החל מתחילת קידום האתר על בעל האתר ליידע את מקדם האתר בכל שינוי באתר שעלול לפגוע בקידום, שינוי כזה יכול להיות בניית אתר חדש, בניית אתר מראה, שינוי במבנה האתר והדפים, שינוי בתכנים ובקישורים וגם שינוי במקום האחסון של האתר

עבודה נכונה עם מקדם אתרים צריכה להביא תוצאות להיות מאוד משתלמת.

מעבר לאתר עצמו נבדקים גם דברים נוספים כמו מה מופיע בגוגל כשמחפשים את השם של העסק או בעל העסק. אם מופיעה ביקורת שלילי או אזכור שלילי צריך לטפל בה כי אחרת הגולשים עלולים לא לקנות בעסק.

נבדקת גם הנוכחות ברשתות חבריות של עסקים דומים. למשל אם מקדמים חדר כושר כדאי להקים דף פייסבוק, לפתוח חשבון אינסטגרם, לשים סרטונים בyoutube ולעדכן את כל אלה